NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » UTRATA ŁĄCZNOŚCI Z JACHTEM "LITTLE LORD"

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Utrata łączności z jachtem "Little Lord"

  
SQ3TGV
02.02.2017 17:28:08
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VP Ostrów Wlkp.

Posty: 32 #2391510
Od: 2014-2-15
Utrata łączności z jachtem "Little Lord"- na pokładzie operatorka DH5RAL - Gaby Wildmoser. Ostatnia znana pozycja: 300nm od Kap Verde. Prośba o nasłuch 14313 kHz - jeżeli usłyszycie damski głos odbierzcie wiadomość w postaci pozycji i prędkości. Prosimy nie stroić się, ani nie przeszkadzać. Wiadomość możecie przekazać przez koordynatora Grupy Szybkiego Reagowania (tel. 607-921-949).

Godz. 16:48: Losy łodzi są nieznane.
Godz. 16:52: Aktualnie na 14.313 prowadzona jest łączność kryzysowa w języku niemieckim - prosimy nie przeszkadzać. Zadaniem dla SP EmCom jest prowadzenie nasłuchu.

Stacja Net Control - DK0MC.
_________________
Błażej SQ3TGV - Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa PZK
  
Electra27.11.2024 01:03:50
poziom 5

oczka
  
SQ3TGV
02.02.2017 22:05:00
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VP Ostrów Wlkp.

Posty: 32 #2391624
Od: 2014-2-15
Jutro o godz. 11:00 UTC zagubiony Jacht powinien zgłosić się na 14313 kHz. Ostatnia odebrana wiadomość przez krótkofalowców świadczy o tym, że łódź ma złamany maszt - prawdopodobnie, bo ostatnią wiadomość było ciężko zrozumieć - co potwierdza awarie anten umieszczonych na uszkodzonym maszcie. Krótkofalowcy współpracują z MRCC (Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa) próbując ustalić szczegóły.

Informacje są niepotwierdzone odnośnie stanu statku i załogi. Jutrzejszy dzień powinien wszystko wyjaśnić.

Sieć na 14313 kHz działa już wiele lat - krótkofalowcy odbierają informacje z jachtów, na których 3 razy dziennie podaje się pozycje, pogodę. Niestety "Mały Lord" milczy...neutralny
_________________
Błażej SQ3TGV - Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa PZK
  
sp1jpm
03.02.2017 05:20:39
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 284 #2391667
Od: 2013-11-7
Trudno uwierzyc ot kobieta i wszystko jasne, slucham, nadzieja umiera ostatnia 73
  
SQ5W
03.02.2017 08:14:22
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1177 #2391700
Od: 2010-3-17



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
To nie maja telefonu satelitarnego na pokladzie?
  
SP5WA
03.02.2017 12:21:58
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa_Wesoła

Posty: 1316 #2391837
Od: 2012-7-2
Jacht "Little Lord" to nie jest "Opty" L. Teligi czy "Polonez" K. Baranowskiego.
Współczesny jacht musi być wyposażony w radiopławę EPIRB, która jest obowiązkowym elementem systemu GMDSS.
W krytycznej sytuacji EPIRB może być uruchomiony automatycznie lub ręcznie.
Nie znamy sytuacji na jachcie więc trudno dociekać przyczyn braku kontaktu z załogą. Wszystkie metody uzyskania info o pozycji są pożądane w tym na amatorskim paśmie KF.
Natomiast forumowe dywagacje są bezsensowne.
A już zupełnie kuriozalne są insynuacje sp1jpm o braku łączności z jachtem spowodowanej tym, że operatorem jest kobieta.

P.S. Zbędne są te uogólnienia. Sądzę, że Kazik mógłby się jeszcze wiele nauczyć od kobiety - operatora,
swojej koleżanki "po fachu" Denice Stoops z KPH.

_________________

--

73 es good DX,
Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)

mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com
http://www.qrz.com/db/SP5WA
...........
"You can never have too many antennas"


Obrazek



  
ebc41
03.02.2017 13:36:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Bielsko-Biała

Posty: 2019 #2391867
Od: 2010-9-18



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SQ5W pisze:

    To nie maja telefonu satelitarnego na pokladzie?


Chyba nie muszą mieć, a i zasięg też pewnie jest mocno zależny od np. zachmurzenia.
_________________
Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE
  
SQ5W
03.02.2017 14:39:53
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1177 #2391887
Od: 2010-3-17



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    HF1D pisze:



    Telefon satelitarny? Nie szanowny kolego, nie wszyscy mają telefon satelitarny na pokładzie. Trzeba mieć naprawdę dobrego sponsora.

    Nie wiem po co ta panika.



Kolego Jurku.
Tak na szybko poguglowałem i pierwszy link jaki mi się wyświetlił:
http://satphones.eu/pl/szybkie-zakupy
dla większego rozeznania w sprzętach:
http://satphones.eu/pl/?c=1&gclid=CjwKEAiA8dDEBRDf19yI97eO0UsSJAAY_yCS7gEftu65myFrr_AjD9Iw499G7LzjwYjJyTCMhGNdmxoCkhrw_wcB

Czyli najtańszy tel satelitarny kosztuje 2500pln z VAT. Zważywszy, że Niemiec zarabia około 3 razy więcej od Polaka to na nasze zarobki taki telefon powinien kosztować 800pln. Już pomijam fakt, że ktoś kto wypływa w taki rejs nie zarabia najniższej krajowej oczko

Natasza Caban podczas swojego samotnego rejsu miała na pokładzie telefon satelitarny, a więc nie jest to coś nieosiągalnego.

Ja nie widzę żeby ktoś panikował wesoły

Pozdrawiam!
  
SP9GMK
03.02.2017 16:11:40
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: JO90OH

Posty: 438 #2391920
Od: 2014-11-25
    SQ5W pisze:

    To nie maja telefonu satelitarnego na pokladzie?(...)najtańszy tel satelitarny kosztuje 2500pln z VAT. Zważywszy, że Niemiec zarabia około 3 razy więcej od Polaka to na nasze zarobki taki telefon powinien kosztować 800pln. Już pomijam fakt, że ktoś kto wypływa w taki rejs nie zarabia najniższej krajowej


Poruszył Pan bardzo ciekawą kwestię. Wychodząc od samego Telefonu Satelitarnego: To nie jest do końca tak, że najtańszy telefon kosztuje X. Z telefonami satelitarnymi jest tak, że dane konstrukcje przystosowane są pod konkretnego operatora. I różni operatorzy mają odmienne ,,zasięgi" - Taka np Thuraya świetnie się sprawdzi na bliskim wschodzie ale już bardziej na Północ niekoniecznie. Jest właściwie tylko jeden operator telefonii satelitarnej, który oferuje zasięg naprawdę globalny - nazywa się Iridium Mobile. Najtańszy model od tego operatora Iridium 9555 to koszt około 4000 PLN za goły aparat telefoniczny bez certyfikatu odporności, za nowszy model Iridium 9575 przyjdzie już zapłacić od 5100 PLN do 6800 PLN zależnie od tego, czy chcemy posiadać certyfikat odporności czy nie. Natomiast sam telefon satelitarny to nie jest wszystko. Gro kosztów jest generowane przez ,,plany taryfowe" - aby móc rozmawiać przez ,,satelite" trzeba wykupić specjalną usługę u danego operatora (limit minut) Cennik Taryf Iridium
Natomiast oczywiście telefonu satelitarnego nie trzeba kupować na własność - zawsze można go wynając płacąc relatywnie niewielkie pieniądze(np. T-Mobile oferuje taką usługę ale tylko Thuraya). Przy dłuższym wynajmie jednak bardziej opłacalnym jest zakup, gdyż koszt nam się dość szybko zamortyzuje.
Ale...
Jak wspomniałem poruszył Pan dość ciekawą kwestię - mianowicie wyposażenie jachtu rekreacyjnego. Prawda niestety jest taka, że gro żeglarzy stoi na stanowisku: ,,Jak nie trzeba mieć, to ja u siebie na pokładzie nie będę miał bo po co". Niestety na przykładzie Polski można powiedzeć, że fakt iż np. Ustawa o Bezpieczeństwie Morskim nie obejmuje niektórymi ważnymi swoimi zapisami jachtów rekreacyjnych o długości do 24 m , czyli wszelkiej maści Bavarii, Sasanek, Delphi i innych wynalazków - słowem żeglarzy rekreacyjnych. I tak nie istnieje przepis, który by nakazywał właścicielowi lub armatorowi polskiego jachtu rekreacyjnego do 24 metrów posiadanie na pokładzie np. Radia, Radaru, redundantnych środków łączności - jak wspomniany telefon satelitarny, czy nawet tak podstawowych spraw jak kombinezony ratunkowe czy środki gaśnicze. To wszystko jest niestety dobrowolne i żeglarze bardzo ochoczo rezygnują z umieszczania tego sprzętu na pokładach swoich jednostek - zwyczajnie z oszczędności bo dobry sprzęt to swoje potrafi kosztować a często jest też tak, że co pewien czas warto by go było wymienić a to są koszty, koszty i jeszcze raz koszty.
Jeszcze jedną nie mniej istotną sprawą a może nawet wręcz kluczową jest kwestia odpowiedniego wyszkolenia żeglerza, wyrobienia w nim pewnych nawyków i umiejętności działania w sytuacji stresowej.
Istnieją specjalne szkolenia które pozwalają przećwiczyć np. procedury ewakuacji z jednostek pływających, pierwszą pomoc, zasady przetrwania w wodzie czy podstawowe umiejętności gaśnicze - Są one prowadzone wedle kursów modelowych IMO i skierowane są głównie do marynarzy floty handlowej ale żeglarze też w tym mogą uczestniczyć (popularnie i wadliwie nazywa się to ,,Zintegrowany kurs bezpieczeństwa wg konwencji STCW". Tutaj znów wielu żeglarzy jest zdania, że to są szkolenia nie potrzebne, zbyt drogie i ogólnie nie przydatne - ponadto w Polsce można je odbyć tylko w Gdyni lub Szczecinie a to wymaga dojazdu i noclegu - stąd wiele osób nigdy tego typu szkoleń nie odbywa. Osobiście brałem udział w czymś takim(i te osoby, które kiedykolwiek miały coś z zawodowym pływaniem wspólnego również) i powiem tak:
- kurs Indywidualnych Technik Ratunkowych moim zdaniem powinien przejść każdy, kto w jakikolwiek sposób gdziekolwiek chce wypłynąć - bez znaczenia czy jako marynarz , żeglarz, czy ,,załogant" - zwyczajnie dla własnego bezpieczeństwa warto poznać pewne procedury w kontrolowanych basenowych warunkach, przywdziać raz czy dwa kombinezon, skoczyć do wody...to pomaga przygotować się na to co może nas czekać na morzu w razie W. Niestety i tutaj jest dobrowolność...miejmy nadzieję, że załoga ,,Little Lord" ma te zachowania awaryjne przećwiczone oraz, ze dysponuje odpowiednimi kombinezonami/tratwą.
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz SP9GMK | HF0POL

Egzamin na Świadectwo radiooperatora klasy A zdany w dniu 18.10.2014
Świadectwo doręczone przez listonosza w dniu 02.01.2015 - 76 dni od egzaminu
Wniosek o pozwolenie złożony osobiście w dniu 09.01.2015 w siemianowickim UKE
Pozwolenie doręczone przez listonosza w dniu 27.01.2015

To mówił Rejtan-Eksperymentator; Mutant, przebieraniec w gatunku krótkofalowych; bez pojęcia o wyobrażeniu
(za Gomoliszewski J. SP3SLU, 2017: post #2421694 - forum PKI)
Niektórzy mówią, że to Polarnik organizujący DX-pedycje na Szetlandy...My wiemy tylko, że jego znak wywoławczy to SP9GMK|HF0POL
OBRAZEK
  
SQ3TGV
03.02.2017 16:14:28
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VP Ostrów Wlkp.

Posty: 32 #2391921
Od: 2014-2-15
Piątek - 03.02.2017 - brak kontaktu.
Trwa współpraca z MRCC Bremen.

Statek ma długość 9,90m, szerokość: 3m, zanurzenie: 1m.
Na pokładzie znajduje się telefon satelitarny "Inmarsat Global", ale jest nieosiągalny.
Na podstawie BNetzA statek nie ma zarejestrowanej radiostacji VHF, ani EPIRB.

Ostatnia znana pozycja: 20*N, 021*W o godz. 11:30 UTC 02.02.2017.
_________________
Błażej SQ3TGV - Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa PZK
  
SP1ST
03.02.2017 17:03:51
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 425 #2391933
Od: 2011-3-5
    SP5WA pisze:



    Natomiast forumowe dywagacje są bezsensowne.



Ręce opadają po przeczytaniu komentarzy.
Pozdrawiam
_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SQ5W
03.02.2017 17:18:25
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1177 #2391939
Od: 2010-3-17



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SP1ST pisze:

      SP5WA pisze:



      Natomiast forumowe dywagacje są bezsensowne.



    Ręce opadają po przeczytaniu komentarzy.
    Pozdrawiam


W całym wątku jest tylko jeden Twój wpis, że ręce opadają od komentarzy. Co wniósł wartościowego Twój wpis w temacie?
Jesteś człowiekiem obeznanym w procedurach, sporo pływałeś, masz doświadczenie. Oświeć nas - laików co trzeba mieć i jak się zachować w takiej sytuacji, tak żebyśmy nie pisali "głupot".
Nie mówię tego złośliwie ale jak najbardziej poważnie. Wątek został założony więc chciałbym się dowiedzieć. Sam nie będę pływał ale jak najbardziej poważnie chciałbym się dowiedzieć jakie trzeba spełniać wymogi i jakie procedury żeby wypłynąć w taki rejs.
Pozdrawiam.
  
Electra27.11.2024 01:03:50
poziom 5

oczka
  
SP1ST
03.02.2017 18:16:37
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 425 #2391970
Od: 2011-3-5
Artur,
witam,

Kolega Błażej SQ3TGV wyraźnie napisał żeby nie przeszkadzać, jeśli się nie ma istotnych związanych ze sprawą informacji, co zresztą jest prawidłowe w czasie prowadzenia akcji poszukiwawczej czy już ratunkowej.

Pisanie o jakiś beaconach PLB, kobiecie jako przyczynie problemów, braku telefonu sat czy innego wyposażenia,
poprawianie Konwencji STCW w chwili kiedy czyjeś życie jest zagrożone jest moim zdaniem bardzo niestosowne.
MRCC Bremen zapewne wysłał już odpowiednie komunikaty do wszystkich jednostek pływających będących w rejonie
ostatniej, znanej pozycji jachtu Little Lord. Załogi tych jednostek są zobowiązane /zgodnie z procedurami i dobrą praktyka morską / do wzmożenia obserwacji wzrokowej i elektronicznej. W tym rejonie /Wyspy Zielonego Przylądka/ przebiegają szlaki żeglugowe, także jest tam stosunkowo dużo innych statków. Kapitan statku który nawiąże kontakt z jednostką znajdującą się w niebezpieczeństwie musi jej pomóc, powiadomić MRCC. Zmienia się status akcji z Search na Rescue.
Na wszystkie te działania są procedury.
Załoga szkieletowa jachtu to nie są "ludzie z ulicy" zwłaszcza jego kapitan, który ponosi odpowiedzialność za pasażerów, załogę i jacht. Musi mieć odpowiednie uprawnienia, także te dotyczące procedur awaryjnych. Jacht musi być stosownie wyposażony w środki ratunkowe stosowne do rejonu żeglugi.
Jest para amerykanów, którzy żyją między innymi dzięki mojej osobie. Gdyby nie nasz statek oni nie dożyliby następnego ranka.
Pozdrawiam



_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SP5WA
03.02.2017 19:33:25
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa_Wesoła

Posty: 1316 #2391995
Od: 2012-7-2
    SQ3TGV pisze:

    ...Statek ma długość 9,90m, szerokość: 3m, zanurzenie: 1m.
    Na pokładzie znajduje się telefon satelitarny "Inmarsat Global", ale jest nieosiągalny.
    Na podstawie BNetzA statek nie ma zarejestrowanej radiostacji VHF, ani EPIRB.
    Ostatnia znana pozycja: 20*N, 021*W o godz. 11:30 UTC 02.02.2017.


Powyższe info wskazuje, że jacht prowadzi żeglugę oceaniczną (powyżej 200 mil morskich od linii brzegu).
Warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie są określone w zapisach Konwencji SOLAS
a na jej podstawie wydane przepisy krajowe.
W celach porównawczych proszę spojrzeć na niektóre punkty Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie /Dz. U. z 2012 r., poz. 326/

WYPOSAŻENIE JACHTU MORSKIEGO O DŁUGOŚCI DO 24 M (Załącznik 1)

I. Środki ratunkowe
1) Jacht w Rejonie 3 i 4 (żegludze pełnomorskiej i oceanicznej) powinien posiadać:
a) pneumatyczne tratwy ratunkowe(Standard SOLAS A pack) mogące pomieścić wszystkie osoby znajdujące
się na jachcie,
b) dwa koła ratunkowe, w tym jedno zaopatrzone w pławkę świetlną i tyczkę z flagą
oraz drugie w linkę ratunkową; jacht o długości co najmniej 15 m, w żegludze oceanicznej, powinien posiadać 4 koła,
c) pasy/kamizelki ratunkowe SOLAS dla każdej z osób znajdujących się na jachcie;

IV. Urządzenia radiokomunikacyjne
1) Jacht w Rejonie 4 (żegludze oceanicznej) powinien być wyposażony co najmniej w:
a) stacjonarny radiotelefon VHF z DSC,
b) statkowy terminal satelitarny lub radiotelefon MF/HF (średnio-, krótkofalowy) z systemem DSC,
lub satelitarny telefon komórkowy z dostępem do numeru alarmowego centrum ratownictwa morskiego,
c) radiopławę awaryjną (EPIRB) 406 MHz,
d) urządzenie do odbioru prognoz pogody oraz ostrzeżeń,
e) ratowniczy transponder radarowy (SART) lub ratowniczy transponder AIS (AIS SART);

Uwaga ogólna:
Radiopława awaryjna (EPIRB) powinna być zarejestrowana i wpisana do ewidencji
pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa.






_________________

--

73 es good DX,
Bogdan, SP5WA (ex.SP5CPR/5N3CPR)

mailto:sp5wa.bogdan@gmail.com
http://www.qrz.com/db/SP5WA
...........
"You can never have too many antennas"


Obrazek



  
SP9GMK
03.02.2017 19:42:55
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: JO90OH

Posty: 438 #2391997
Od: 2014-11-25
    SP5WA pisze:

    Warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie są określone w zapisach Konwencji SOLAS
    a na jej podstawie wydane przepisy krajowe.
    W celach porównawczych proszę spojrzeć na niektóre punkty Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
    z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie /Dz. U. z 2012 r., poz. 326/(...)

Wszystko fajnie ale...
§ 2. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
3) jachtów rekreacyjnych o długości do 15 m, które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;
Stąd widać, że większość jachtów rekreacyjnych się nie łapie w zapisy tego rozporządzenia - ściślej mówiąc właściciele mogą ale nie koniecznie muszą się zastosować.
I niestety nikt prawie się dobrowolnie nie stosuje do tego...bo...koszty Panie, koszty. Właściwe wyposażenie jednostki w środki ratunkowe i elektronikę jachtową (Radio MF/HF + Antena, Radar i A.R.P.A, system ECDIS, system AIS kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Do tego niezbędne są odpowiednie Państwowe Uprawnienia wydane przez Polski Urząd Morski lub UKE aby pewne sprzęty obsługiwać. Policzmy bez sprzętu: Świadectwo Operatora dalekiego zasięgu LRC(pozakonwencyjne świadectwo na wszystkie obszary morskie) - 145 PLN , Obowiązkowy kurs na świadectwo operatora Radaru i ARPA (poziom operacyjny) - od 900 PLN do nawet 1200 PLN + 5 dni wyjęte z życia + koszt dojazdu i noclegu w Gdyni lub Szczecinie, Obowiązkowy kurs obsługi systemu ECDIS - około 1100 PLN + 5 dni w Gdyni lub Szczecinie, orientacyjny koszt pełnego szkolenia zintegrowanego (5 kursów podstawowych wg konwencji STCW) - od 1000 PLN do 1700 PLN zależnie od ośrodka + 5 dni w Gdyni lub Szczecinie, sam kurs Indywidualnych Technik Ratunkowych - około 200 - 300 PLN | Jakby ktoś chciał jeszcze do tego Książeczkę Żeglarską z UM to dodatkowe około 350 PLN za jej wydanie + koszt obowiązkowych badań i wydania orzeczenia(też około 300 - 400 PLN). Stąd widać, że robi nam się pokaźny koszt a gdzie do tego sprzęt, który trzeba co te 5 lat serwisować - kolejne tysiące lecą.
Żeglarze jeśli nie będą ustawowym batogiem przymuszeni aby się szkolić i kupować sprzęt to (prawie) nigdy się nie zaopatrzą w coś co może im kiedyś życie uratować. Niestety. Jako przykład: Z katastrofy ,,Bieszczad" uratowała się jedna dziewczyna właśnie dzięki temu, że odbyła szkolenie zintegrowane i miała na jachcie kombinezon ratunkowy.
Z resztą tu ma Pan link do mojej skromnej relacjiSzkolenie STCW w Gdyni
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz SP9GMK | HF0POL

Egzamin na Świadectwo radiooperatora klasy A zdany w dniu 18.10.2014
Świadectwo doręczone przez listonosza w dniu 02.01.2015 - 76 dni od egzaminu
Wniosek o pozwolenie złożony osobiście w dniu 09.01.2015 w siemianowickim UKE
Pozwolenie doręczone przez listonosza w dniu 27.01.2015

To mówił Rejtan-Eksperymentator; Mutant, przebieraniec w gatunku krótkofalowych; bez pojęcia o wyobrażeniu
(za Gomoliszewski J. SP3SLU, 2017: post #2421694 - forum PKI)
Niektórzy mówią, że to Polarnik organizujący DX-pedycje na Szetlandy...My wiemy tylko, że jego znak wywoławczy to SP9GMK|HF0POL
OBRAZEK
  
SP2LIG
03.02.2017 19:53:17
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13101 #2392000
Od: 2009-3-16

Cyt "A już zupełnie kuriozalne są insynuacje sp1jpm o braku łączności z jachtem spowodowanej tym, że operatorem jest kobieta " koniec cytatu.

Aj waj, kobiety w niczym nie ustępują mężczyznom nawet na morzu. Kpt Danuta Kobylińska miała to samo czego wielu facetom totalnie brakuje, czyli j... . Piszę bo wiem, pracowałem na statku gdzie Pani Danuta Kobylińska była kapitanem, było cacy.
Kto nie zna kobiet to lepiej nich nie wypowiada się.
_____________
Greg SP2LIG
  
SP1GZL
03.02.2017 23:34:28
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 114 #2392095
Od: 2011-8-11


Ilość edycji wpisu: 3
Niemiecki jacht bez zabezpieczenia ratunkowego ... ha ha ha !!!

WSZYSTKIE D-jachty czarterowe (nie mówiąc juz o jachtach własnych) są wręcz NADMIERNIE wyposażone we wszelakiego rodzaju gadżety radiokomunikacyjne i ratunkowe.

Wynika to przede wszystkim z odpowiedzialności armatora i OBOWIĄZKU posiadania takowych w żegludze w rejonach A1+.
Radiotelefony z DSC to dzisiaj podstawa komunikacji na morzu. Nie podlega to dyskusji!. obowiązek nasłuchu na kanale 16 !!!. Radiotelefon MUSI być zarejestrowany i mieć "wklepany" numer MMSI przynależny jednostce.

Można nie zgłosić jednostki do przeglądu PRS (tej poniżej 15m), ale armator ponosi pełną odpowiedzialność za załogę i ew nieszczęśliwe przypadki (wraz z ew kosztami SAR'u) których koszty są niebotyczne !!!

Poza tym przykład dosyć zabawny: Jacht opuszcza port. Podsalingowo ma zawieszona chorągiewkę państwa docelowego. W tym momencie powstaje obowiązek powiadomienia bosmanatu (kapitanatu) o porcie docelowym, ETA, załodze etc. Jak ma to zrobić nie posiadając radia?? Jeszcze zabawniejsza sytuacja na podejściu do portu docelowego ... wesoły.

Przykłady można mnożyć . Współczesna żegluga (również ta jachtowa) wymaga!! posiadania zabezpieczenia w postaci środków ratownictwa i radiokomunikacji).

MoŻna tez pływać tak. Rosjanie (nomen omen spotkani przeze mnie w Mindelo na Cabo Verde...wesoły )

Obrazek

ALE ONI TEZ MIELI RADIOSTACJĘ DSC... !!!

73 dla Kapitanów (SP1ST), Chief'ów (SP5WA) i kolegów ex & bieżąco pływających... wesoły
_________________

pozdrawiam & 73' Roman SP1G (ex SP1GZL), HF0SEA,

Mamy najfajniejsze hobby na świecie! Niech sprawia nam wieczną radość!

RIGs: ICom'sy > 7800, 7000, ICM23, ICE92D & TS480SAT. Anteny: Opitibeam OB9-5, Waldkowa GP7DX + EXPERIMix'y. W bonusie permanentny brak czasu - NIESTETY ! ...
  
SQ3TGV
05.02.2017 17:29:31
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81VP Ostrów Wlkp.

Posty: 32 #2392637
Od: 2014-2-15
Akcja zakończona. Rano Gaby dotarła do Republiki Zielonego Przylądka (Cape Verde), skąd zadzwoniła do rodziny.
O tym co się stało dowiemy się wkrótce.

Chciałbym podziękować wszystkim, którzy włączyli się w akcję poprzez prowadzenie nasłuchu. W ciągu ostatnich dni odebrałem kilkanaście telefonów odnośnie zaginionego jachtu - w tym bardzo ważną od SQ1PSA.
_________________
Błażej SQ3TGV - Wielkopolska Amatorska Sieć Ratunkowa PZK
  
sp1jpm
06.02.2017 05:52:52
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 284 #2392775
Od: 2013-11-7
LIG ja cie przepraszam byla u nas na spe i tak mi powiedziala ze pesymista to dobrzee poinformowany optymista
  
sp1jpm
06.02.2017 05:56:35
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 284 #2392776
Od: 2013-11-7
A w stepnicy urodzil sie zeglarz co windiamerami 12 razy oplynal horn
  
Romtok
06.02.2017 07:25:31
Grupa: Użytkownik

Posty: 20 #2392786
Od: 2016-11-13
Windjammer-ami
_________________

Roman
  
Electra27.11.2024 01:03:50
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » UTRATA ŁĄCZNOŚCI Z JACHTEM "LITTLE LORD"

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny