Utrata łączności z jachtem "Little Lord"
    SQ3TGV pisze:

    ...Statek ma długość 9,90m, szerokość: 3m, zanurzenie: 1m.
    Na pokładzie znajduje się telefon satelitarny "Inmarsat Global", ale jest nieosiągalny.
    Na podstawie BNetzA statek nie ma zarejestrowanej radiostacji VHF, ani EPIRB.
    Ostatnia znana pozycja: 20*N, 021*W o godz. 11:30 UTC 02.02.2017.


Powyższe info wskazuje, że jacht prowadzi żeglugę oceaniczną (powyżej 200 mil morskich od linii brzegu).
Warunki bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie są określone w zapisach Konwencji SOLAS
a na jej podstawie wydane przepisy krajowe.
W celach porównawczych proszę spojrzeć na niektóre punkty Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie /Dz. U. z 2012 r., poz. 326/

WYPOSAŻENIE JACHTU MORSKIEGO O DŁUGOŚCI DO 24 M (Załącznik 1)

I. Środki ratunkowe
1) Jacht w Rejonie 3 i 4 (żegludze pełnomorskiej i oceanicznej) powinien posiadać:
a) pneumatyczne tratwy ratunkowe(Standard SOLAS A pack) mogące pomieścić wszystkie osoby znajdujące
się na jachcie,
b) dwa koła ratunkowe, w tym jedno zaopatrzone w pławkę świetlną i tyczkę z flagą
oraz drugie w linkę ratunkową; jacht o długości co najmniej 15 m, w żegludze oceanicznej, powinien posiadać 4 koła,
c) pasy/kamizelki ratunkowe SOLAS dla każdej z osób znajdujących się na jachcie;

IV. Urządzenia radiokomunikacyjne
1) Jacht w Rejonie 4 (żegludze oceanicznej) powinien być wyposażony co najmniej w:
a) stacjonarny radiotelefon VHF z DSC,
b) statkowy terminal satelitarny lub radiotelefon MF/HF (średnio-, krótkofalowy) z systemem DSC,
lub satelitarny telefon komórkowy z dostępem do numeru alarmowego centrum ratownictwa morskiego,
c) radiopławę awaryjną (EPIRB) 406 MHz,
d) urządzenie do odbioru prognoz pogody oraz ostrzeżeń,
e) ratowniczy transponder radarowy (SART) lub ratowniczy transponder AIS (AIS SART);

Uwaga ogólna:
Radiopława awaryjna (EPIRB) powinna być zarejestrowana i wpisana do ewidencji
pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa.







  PRZEJDŹ NA FORUM