NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » PRZEWOŻENIE RADIA W SAMOLOCIE JAKO BAGAŻ PODRĘCZNY.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Przewożenie radia w samolocie jako bagaż podręczny.

  
m0icj
12.03.2012 02:34:10
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 41 #890370
Od: 2010-10-11
Witam,
czy ktoś może orientuje się czy w Europie można przewozić radio w samolocie w bagażu podręcznym?
Mam na myśli np ft450, ft897, ic 746, wagowo się mieszczą w ograniczeniach ale co ze służbami na lotnisku i przewoźnikiem?
Mają koledzy jakieś doświadczenie w tym temacie?bardzo szczęśliwybardzo szczęśliwybardzo szczęśliwy
  
Electra19.04.2024 10:14:09
poziom 5

oczka
  
tmax
12.03.2012 05:12:25
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #890388
Od: 2011-11-28
Hej!Ja wożę co roku swoje FT-817, czasem FT-60 i nie ma z tym generalnie żadnego problemu.Ale muszę przyznać że polskie tfu, tfu po trzykroć służby graniczne potrafią zadwać głupie pytania na odprawie. Nie miałem nigdy zadnych problemów z przewożeniem sprzętu na lotniskach UK i Irlandii. Nie było pytań :po co to?, a do czego potrzebne itp. Tylko nasze polskie ćwoki chciały wszystko wiedzieć.Zdarzało mi się słuchać FT-60 w czasie lotu i też na pokładzie /Aerlingusa nikt nie miał nic przeciw, choć według regulaminu słuchanie radia -jakiegokolwiek na pokładzie jest niedozwolone.
  
SP1NY
12.03.2012 05:20:00
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Dąbki

Posty: 1465 #890389
Od: 2010-8-5
Nie wiem jak jest teraz, bo skonczylem podrozowac 4 lata temu.
Jednak nigdy nie mialem problemow wozac IC-706 w bagazu podrecznym po calym swiecie przez ladnych kilka lat..
Nawet wtedy, kiedy kilkanascie dni po "September 11" wracalem do kraju lecac z Houston
w przesiadka w Nowym Yorku.
_________________
73, Mirek
  
SP7TBU
12.03.2012 06:43:09
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00JI58

Posty: 1247 #890395
Od: 2011-1-25
A jak wygląda przywóz kupionego radia z USA? W sierpniu będzie wracać z USA matka i może by mi kupiła radio. Jako bagaż podręczny i zgłoszenie jako prezent?
_________________
'73
Krzysztof

DMR

  
SP7FBQ
12.03.2012 09:21:24
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: PIŃCZÓW Loc. KO00GM

Posty: 156 #890491
Od: 2007-5-11
Witam,
Ja wiozłem z USA kilka lat temu w bagażu podręcznym FT1000MP i nie było problemu. Z tym,że nikomu tego nie zgłaszałem.
Wydaje mi się, że jeśli zgłosisz, że to gift, to z pewnością służby celne w SP zainteresujesz tym faktem. Ale to jest moja opinia.
Pozdrawiamzakręcony
  
sq9lbk
12.03.2012 09:23:02
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 93 #890495
Od: 2012-2-23
    SQ9TBU pisze:

    A jak wygląda przywóz kupionego radia z USA? W sierpniu będzie wracać z USA matka i może by mi kupiła radio. Jako bagaż podręczny i zgłoszenie jako prezent?


Standard - w kraju VAT + cło i po sprawie wesoły
No chyba, że radio będzie używane, bez pudełka, papierów, to wtedy może przejść bez takich opłat. Jednak jeśli będą na nim folie i będzi enie śmigane to na 99% dopłacisz nieco do tego.
_________________
Do sprzedania: Yaesu VR-500, Canon 85mm f/1.8, Canon 40d
  
sp5it
12.03.2012 09:56:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02OI

Posty: 7256 #890528
Od: 2009-12-28
Pudełko i papiery wysyłasz pocztą. Zdejmujesz kilka gałek, naklejasz kilka obciachowych naklejek i przewozisz w podręcznym jako złom radiowy na części.
Michał
_________________
***** ***
You can't have too many antennas...
Obrazek
  
SP1NY
12.03.2012 09:59:50
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Dąbki

Posty: 1465 #890530
Od: 2010-8-5
Przywoziłem kiedyś TS-850 - radio było używane, bez oryginalnego kartonu którego nie zabierałem
ze względu na gabaryty, i nie było problemu.
Na lotnisku w USA mogą zażądać na bramce "odpalenia" radia dla sprawdzenia
czy nie jest to atrapa. Jak się nie da to radio pójdzie na specjalny check.
Miałem taki przypadek na lotnisku w Philadelphii, właśnie z TS-em do którego
nie miałem zasilacza. O mało nie spóźniłem się przez to na samolot. Było to jednak ładnych parę lat temu, więc wiele się mogło zmienić.
_________________
73, Mirek
  
SQ7KHZ
12.03.2012 11:32:37
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO91WH

Posty: 160 #890616
Od: 2009-6-1
Byłem ostatnio na Gran Canarii.
Lecąc tam nasi pogranicznicy z ciekawością oglądali IC-92 i ID-31 oraz osprzęt (cięższe rzeczy typu ładowarka, dodatkowy mikrofon i inne "drobiazgi radiowe" były w bagażu głównym), ale obok mieli licencję więc pytań nie było. No może trochę patrzyli jak na pomyleńca pan zielony
Myślę, że jeśli nie przekroczysz limitu bagażu podręcznego to nie bedzie problemu wesoły
_________________
Pozdrawiam!
Piotr SQ7KHZ
  
m0icj
12.03.2012 11:39:50
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 41 #890624
Od: 2010-10-11
Dziekuje wszystkim za pomoc,wiem ze w stsnach nie ma z tym problemu, wrocmy do Europy-wiem ze nie ma problemu z reczniakami i radiami typu ft817 jednak 746 czy 897 to juz wiekszy sprzet,brac radio i bez obaw jechac na lotnisko?pan zielony
  
SQ7RKF
12.03.2012 13:55:18
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: radomsko / londyn

Posty: 180 #890694
Od: 2011-3-26
ja niemialem problemu z ft 840 w torbie mialem i do tego reczniaka na 2m/70cm tylko sprawdzil mnie czy w nich dragow nie ma i wszysko to lecialem z londynu
do polski w polsce niestety musialem wyciagac z torby i pokazywac licencje i numery spisali czy niekradzione pozdrawiam
  
Electra19.04.2024 10:14:09
poziom 5

oczka
  
sp3mep
12.03.2012 17:01:09
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 3769 #890868
Od: 2009-2-21
    m0icj pisze:

    Dziekuje wszystkim za pomoc,wiem ze w stsnach nie ma z tym problemu, wrocmy do Europy-wiem ze nie ma problemu z reczniakami i radiami typu ft817 jednak 746 czy 897 to juz wiekszy sprzet,brac radio i bez obaw jechac na lotnisko?pan zielony

jesli EU to raczej nie ma problemu,wkońcu to teren Uni,
natomiast z USA to może być różnie,zależy na kogo trafisz,celnik moze n.p. zarekwirować (do wyjaśnienia)
jesli radio nie będzie miało certyfikatu EU,na terenie Europy nic nie można sprzedawąć (legalnie) bez tego znaczka,ze złomem radiowym takze bym uważał bo odpadów na teren EU także nie mozna sprowadzać,
obie sprawy "przerabiałem" choc radia szły w paczkach droga morska,ale tak jak piszę zależy na kogo trafisz,
_________________
Jurek
-------------------
od czasu jak znam alfabet Morsa nie mogę słuchać
padającego deszczu,
wczoraj wołał mnie na drinka,
trzy razy,
i to po imieniu,
(nie moje :-))
  
5B/SQ2MGM
12.03.2012 18:22:20
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Nikozja CYPR KM65PD

Posty: 43 #890949
Od: 2009-11-16
Witam od 6 lat wożę mojego IC7400 (9kg) w bagażu podręcznym na Cypr nie miałem nigdy żadnego problemu.
  
sq9ivd
12.03.2012 20:53:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Łukasz Nowy Sącz

Posty: 474 #891155
Od: 2009-2-22
Byłem z radiem i drutami na Cyprze, Wyspach Kanaryjskich, w Grecji na Rodos. Nikt mnie miał z tym problemu. W Katowicach zapytali tylko czy to radio to coś jak CB(poznał po złączach UC1). Zainteresował się tym tylko dlatego bo wnosiłem to na pokład w bagażu podręcznym. Generalnie nie ma z tym problemu. Zawsze warto mieć przy sobie gdzieś licencję na wierzchu. Ogólnie nie ma się co bać. Praca z innego kraju to świetna przygoda. Oczywiście po zapoznaniu się uprzednio z warunkami pracy z danego kraju. 73
  
SQ9ONI
12.03.2012 21:02:05
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 109 #891172
Od: 2011-2-24
SQ9TBU weź nie panikuj. Pudło i papiery niech Ci wyśle już teraz a radio zapakować do bagażu podręcznego.
_________________
Piotr
  
m0icj
13.03.2012 00:06:49
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 41 #891335
Od: 2010-10-11
I o taka odpowiedz mi chodzilo bardzo szczęśliwy
dziekuje za pomoc i wszystkich pozdrawiam serdecznie!
  
SQ5RWS
13.03.2012 00:57:03
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: W-wa/Konin/Ostróda

Posty: 294 #891352
Od: 2012-1-3
    tmax pisze:

    .Zdarzało mi się słuchać FT-60 w czasie lotu i też na pokładzie /Aerlingusa nikt nie miał nic przeciw, choć według regulaminu słuchanie radia -jakiegokolwiek na pokładzie jest niedozwolone.

Off-top : i co ciekawego usłyszałeś?
Z własnego doświadczenia wiem, że samolot działa na radio jak klatka Faradaya. Parę lat temu leciałem z odbiornikiem "globalnym" Sangean ATS-909.
Przy kontroli Pan zapytał się tylko co to jest - radio odpowiadam - okej, proszę przechodzić.
Po starcie w paśmie UKF było słychać warszawskie stacje radiowe, niemniej odbiór nie był idealny, RDS się nie ukazywał - pamiętajmy jednak, jaką charakterystykę mają profesjonalne anteny nadawcze.
Praktycznie przez cały lot do Amsterdamu można było czegoś na upartego słuchać - niestety ani na falach krótkich, długich czy średnich nie udało się niczego odebrać. Dodam, że stewardessa po zapytaniu - czy mogę słuchać radia - odpowiedziała, że owszem, pod warunkiem, że nie jest to urządzenie nadawcze.oczko
_________________
Marcin
  
sp7xft
13.03.2012 01:36:44
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO00HU

Posty: 638 #891356
Od: 2008-3-28
"Informacje dotyczące kontroli bezpieczeństwa, oraz przedmiotów dopuszczonych do przewozu na pokładzie samolotów można uzyskać w Placówce Straży Granicznej Warszawa-Okęcie, tel. 22 650 22 44 lub na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego (http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=999&Itemid=377#1" - źródło: http://www.lotnisko-chopina.pl.
  
SQ9HT
13.03.2012 07:37:06
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków, JO90xc

Posty: 543 #891424
Od: 2010-8-25
W stanach nie miałem z tym żadnych problemów. Woziłem ft-817nd + ręczniaka w podręcznym i kompletnie nikogo to nie interesowało. Już większym zainteresowaniem cieszył się laptop (bateria?). Wracając do eu nic nie zgłaszaj, nikogo nie interesuje już co wieziesz, pod względem celnym oczywiście - przynajmniej ja tak miałem, aczkolwiek wiozłem bez pudelek.
_________________
73, Tomek (ex SQ9OZH)
http://www.sq9ht.pl/
  
tmax
20.03.2012 02:40:50
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #897952
Od: 2011-11-28
Do so5aar:
Co słyszałem? Zależało od lotu..Na paśmie lotniczym prawie cisza,z wyjątkiem pokładowej radiostacji,tylko dlatego że bo znałem procedury łączności przy odlocie. Ale potem w trakcie samego lotu cisza, nawet znane volmety czy ATISy słychać było bardzo kiepsko. dobrze było za to słychać przemienniki amatorskie w paśmie 430 MHz nad UK,Trochę było słychać szkoły szybowcowe nad krajem i o dziwo całkiem dobrze pasmo PMR 446 i to wzdłuż całej trasy przelotu.Na d morzem |Pólnocnym skanowałem morskie pasmo vhf, ale nic nie odbierałem.Generalnie na 70 cm odbiór OK, na 2m marniutko. Radio na pokład brałem często lecąc do Pl, ale juz wracając wolałem je zostawić w bagażu głownym ze względu na podejrzliwość naszych dzielnych służb granicznych. Kiedy w torbie znaleźli mi vertexa vx-146 zleciała sie cała zmiana i zaczęły się pytania typ: po co to panu? Czy leci pan jako zwykły pasażer? I te świdrujące , służbowo uważnie skupione spojrzenia kilku par oczu funkcjonariuszy państwowych..
Także nastepnym razem FT-60 dla świętego spokoju nie zabierałem już do bagażu podręcznego.
Pozdr!
  
Electra19.04.2024 10:14:09
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » PRZEWOŻENIE RADIA W SAMOLOCIE JAKO BAGAŻ PODRĘCZNY.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny