Przekładnia taka niebieska gdzieś w tym wątku się pojawiała a silnik dostosowałem od wycieraczek samochodowych.Niestety silnik miał 12v więc musiałem przerobić sterownik i jeszcze jedno silnik od wycieraczek jest przystosowany do kręcenia się w jedną stronę więc trzeba go przerobić lepszy do tych celów byłby np.od elektrycznych szyb.
Przekładnia taka niebieska gdzieś w tym wątku się pojawiała a silnik dostosowałem od wycieraczek samochodowych.Niestety silnik miał 12v więc musiałem przerobić sterownik i jeszcze jedno silnik od wycieraczek jest przystosowany do kręcenia się w jedną stronę więc trzeba go przerobić lepszy do tych celów byłby np.od elektrycznych szyb.
Jeśli niebieska to PMRV 03 ale powiedz co na tym rotorze powiesiłeś i jak to się zachowuje na wietrze. _________________ Pozdrawiam Radek
Stoi już chyba że dwa lata i jak do tej pory wiatr nic mu nie zrobił.Mam 3 metry masztu aluminiowego plus dodatkowe łożysko oporowe a na tym wszystkim 3el na 6m,3el na 4m,5el na 2m i 14el na 70cm.
W kilku postach był wspomniany sterownik daacom ap500. Chcę go na tzw. Szybko wykorzystać do sterowania mojego prototypowego projektu opartego na przekładni 1:80 i jakimś silniku 24V z przekładnia. W związku z tym potrzebuje informacji dotyczących uruchomienia w zasadzie samego sterownika. Mam tylko sam sterownik bez pilota, trzeba do niego podłączyć silnik i kontraktronowy. Tyle wiem, ale przy założeniu że silnik ma być na 24v i miałby kręcić przekładnia 1:80 jakiego sinika konkretnie użyć i ile magnesów powinno znajdować się na osi walka zdawczego silnika aby sterownik pokazywać poprawne wartości aymutu? Rotor ma obracać dwiema sfazowanymi yagami na pasmo 2m na 3m boomach. Jako część zasadnicza rotora chce użyć kacperka lub coś podobnego z serii 050 chodź nie wiem czy to i tak nie jest za duży zapas.
Do współpracy z AP500 aby była zgodność stopni obrotu z wyświetlaczem to przekładnie mogą być tylko z przełożeniem 1:30, 1:60, 1:90, 1:180. Przełożenie 1;80 nie nadaje się przy AP500. _________________ Jarek "nawet papier toaletowy się rozwija" Tel: 100011110001110101010110101101 http://sq9oub.pl.tl
Do współpracy z AP500 aby była zgodność stopni obrotu z wyświetlaczem to przekładnie mogą być tylko z przełożeniem 1:30, 1:60, 1:90, 1:180. Przełożenie 1;80 nie nadaje się przy AP500.
dziękuję za wskazówki...
Więc zdecydowałem się na przekładnię PMRV 030 o przełożeniu i=60, ale zastanawiam się nad silnikiem od wycieraczek. Mając sterownik AP500 chcę go użyć na początek, więc szukam taniego silnika na 24V (wycieraczkowego) aby zasilić przekładnię. I tutaj również jest niewiadoma - ilość obrotów. Jak wcześniej wspomniałem chcę obracać tym ustrojstwem 2 yagi (144) na 3m boomach, jaki według Was powinienem mieć czas obrotu 360 stopni aby zestaw nie zachowywał się jak urządzenie do przeganiania gołębi na dachu?
Czy orientuje się ktoś jakich obrotów mogę się spodziewać po silnikach wycieraczek 24V na wałku zdawczym ? _________________ Pozdrawiam Radek
Ja mam około 50 obrotów na minute i kręci 360 stopni jakieś 1min.30sek.Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.
Ja mam około 50 obrotów na minute i kręci 360 stopni jakieś 1min.30sek.Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.
Jesłi to 50 obr. to 360 stopni powinno trwać 1min i 12 sek. przy i=60, to chyba optymalnie. Przeróbka silnika od wycieraczek nie jest chyba zbyt skomplikowana, tam trzeba chyba coś wydłubać z przekładni, jakieś blaszki.
Silnik wycieraczek od malucha, ale wymyśliłes, skąd ja wezmę taki silnik? Ale ok silniki na 12v są tańsze i na każdym szrocie, chodź można sobie pozwolić na nowy. Ale ten regulator to dobry pomysł aby tylko nie smiecil. Dzięki za poradę rozwaze bo ułatwia poszukiwania elementów. _________________ Pozdrawiam Radek
.... Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.
Stosowałem silniczki od wycieraczek od Malucha i przy pracy w przeciwną stronę (w stosunku do tej w którą szedł podczas normalnej pracy przy wycieraczkach) pobierały większy prąd i szły z oporami. Są po prostu tak ułożyskowane. Trzeba przerobić aby nie było możliwości przemieszczania się osi i blokowania. Inna niedogodność to stożkowe wyjście z przekładni utrudniające zesprzęglenie. Wygodniejsze w zastosowaniu są: http://allegro.pl/silnik-z-przekladnia-planetarna-24v-dc-73-obr-min-i6671089195.html?reco_id=413c86c5-d750-11e6-96a4-02d0a64fa6ab&ars_rule_id=201 Są na różne napięcia i różne obroty. Andrzej
Stosowałem silniczki od wycieraczek od Malucha i przy pracy w przeciwną stronę (w stosunku do tej w którą szedł podczas normalnej pracy przy wycieraczkach) pobierały większy prąd i szły z oporami. Są po prostu tak ułożyskowane. Trzeba przerobić aby nie było możliwości przemieszczania się osi i blokowania. Inna niedogodność to stożkowe wyjście z przekładni utrudniające zesprzęglenie. Wygodniejsze w zastosowaniu są: http://allegro.pl/silnik-z-przekladnia-planetarna-24v-dc-73-obr-min-i6671089195.html?reco_id=413c86c5-d750-11e6-96a4-02d0a64fa6ab&ars_rule_id=201 Są na różne napięcia i różne obroty. Andrzej
Z pewnością wygodniejsze ale według mnie troszkę drogie. Jeśli nie do "malucha" to może od innej marki. A tym czasem czekam na zamówioną przekładnię
Uparłem się na silnik od wycieraczek i wpadł mi w ręce od merivy. Ma dwa biegi, szybszy około 50 obr. i wolniejszy ok 30-33. Problem polega jedynie na tym że po zmianie polaryzacji poprawnie działa jedynie ten wolniejszy tryb, czyli 30 orb i z druga strone 33 obroty, więc finalnie 360 stopni zrobi w 1min. i 50 sek. Jakoś to przeżyję. Poniżej film z tego co udało mi się zrobić.
Po około tygodniu walki z KODem, eliminacją zakłóceń, drgań styków itp KOD był w stanie do zaakceptowania, więc przyszedł czas na zajęcie się częścią HARD.
W ręce wpadł mi silniczek od wycieraczek z Francuskiego auta ;-) i okazało się że jest on polskiej produkcji a elektronika w nim zawarta wyprodukowana przez RELPOL :-) Po rozebraniu, okazało się że nadaje się idealnie do przeróbki, bo można przy niewielkiej przeróbce mieć odrazy impulsy wyjściowe. :-)
W ręce wpadł mi silniczek od wycieraczek z Francuskiego auta ;-) i okazało się że jest on polskiej produkcji a elektronika w nim zawarta wyprodukowana przez RELPOL :-) Po rozebraniu, okazało się że nadaje się idealnie do przeróbki, bo można przy niewielkiej przeróbce mieć odrazy impulsy wyjściowe. :-)
Ja bym nie bazował na stykowym, ponieważ może po jakimś czasie wprowadzać zakłócenia i wartość z takiego impulsatora może nie być adekwatna do rzeczywistej ilości obrotów. Zaproponuje magnes.
euromagnesy.pl mają szeroki wybór, znajdziesz coś dla swojego rozwiązania.
Ja zastosowałem magnesy, ale natknąłem się na duży prąd przy lewych obrotach silniczka wycieraczek i AP-500 wyłączał obracanie. Aktualnie walczę z tym silnikiem, ale i tak zostanę przy magnesach bo są najprostsze, ale zastosuję podwójny kontraktron, gdyby jeden szlag trafił będzie drugi i będzie można go przełączyć.
Nie wiem czy widac wszystkie zdjecia bo u mnie sie nie ładuja Impulsator narazie zostaje, czas pokaze co z tego wyniknie. Magnesy i hallotron zawsze mogę założyć, tak sobie szykuję na wszelaki wypadek wyprowadzenia ze sterownika :-)
Równolegle do prac z HARDem pracuję nad PCB sterownika