Jak zbudować rotor
    SQ5PGC pisze:


    W ręce wpadł mi silniczek od wycieraczek z Francuskiego auta ;-) i okazało się że jest on polskiej produkcji a elektronika w nim zawarta wyprodukowana przez RELPOL :-) Po rozebraniu, okazało się że nadaje się idealnie do przeróbki, bo można przy niewielkiej przeróbce mieć odrazy impulsy wyjściowe. :-)



Ja bym nie bazował na stykowym, ponieważ może po jakimś czasie wprowadzać zakłócenia i wartość z takiego impulsatora może nie być adekwatna do rzeczywistej ilości obrotów. Zaproponuje magnes.

euromagnesy.pl mają szeroki wybór, znajdziesz coś dla swojego rozwiązania.

Ja zastosowałem magnesy, ale natknąłem się na duży prąd przy lewych obrotach silniczka wycieraczek i AP-500 wyłączał obracanie. Aktualnie walczę z tym silnikiem, ale i tak zostanę przy magnesach bo są najprostsze, ale zastosuję podwójny kontraktron, gdyby jeden szlag trafił będzie drugi i będzie można go przełączyć.




  PRZEJDŹ NA FORUM