| <<<Strona: 2 / 2 strony: 1[2] |
Uwaga na sklep ERcomER | |
| | sp6vgx | 14.04.2022 23:49:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02NG
Posty: 406 #7948330 Od: 2012-10-18
Ilość edycji wpisu: 6 | SQ4AFJ pisze:
W przypadku gwarancji producenta sklep ma obowiązek poinformować nabywcę w ciągu 2 tygodni jaki jest status naprawy ( przekazano/wysłano i oczekuje na decyzję/naprawę), a sama naprawa (czas realizacji i nie są to 2 tygodnie) zależy od serwisu pruoducenta. Jeżeli dajesz sprzęt na gwarancję ( a nie rękojmię ) to jest już nieodwracalnie GWARANCJA za którą odpowiada producent a nie sprzedawca
Dodajmy w uproszczeniu. To co wspomniałem gwarancja to dobrowolna umowa co prawda ujęta w 577 KC, ale faktycznie prawo nie gwarantuje nam jasno terminów itd. Może być to umowa niekorzystna dla nas zacytujmy "§ 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług." - i tutaj pod uwagę "mogą" i orzecznictwo mówi że właśnie mogą, ale nie muszą ,)
Sam termin 14 dni to odrębny temat czyli samego faktu złożenia reklamacji czyli między innymi 561 (5) KC ale tutaj też ostrożnie http://orzeczenia.elblag.so.gov.pl/content/$N/151010000000503_I_Ca_000068_2015_Uz_2015-04-15_001 w dodatku odnosi się to wszystko do reklamacji składanej z Art. 568 KC - czyli nie gwarancji, a rękojmi która chroni konsumenta często lepiej niż gwarancja. Choć sklepy jak wspomniałem tej formy nie lubią bo na nich spada odpowiedzialność za towar...
Więc temat jest rozległy, a autor nawet nie określił z jakiej formy prawnej skorzystał czy może oddał do naprawy pogwarancyjnej... ...pomijam już interpretacje tych przepisów - ale zakładam że skoro większość chce opieki państwa to przebrną przez te artykuły - choć można by zapewne prościej tylko po co Mnie wkur... jedno że mimo że człowiek nie jest prawnikiem to musi tracić czas na czytanie tych przepisów niemal na każdym kroku życia i palić na to energie (zamiast zająć się czymś pożytecznym) - a to po to co by się nie obudzić z przysłowiową ręką w nocniku i nie płakać później na forum _________________ Tomek - SP6VGX (SWL: SP-0316-JG) QTH: Warszawa, LOKATOR: KO02NG http://www.sp6vgx.pl/ | | | Electra | 21.11.2024 13:23:54 |
|
| | | SP8UFM | 01.02.2023 18:59:18 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lublin
Posty: 139 #8047831 Od: 2014-6-3
Ilość edycji wpisu: 2 | No to teraz ja mam z nimi problem
Wysłałem radiostację do naprawy tuż po świętach. Po miesiącu skontaktowałem się z nimi i dowiedziałem się, że rzekomo oni próbowali, ale nie mogli się ze mną skontaktować, bo rzekomo podałem im błędny numer telefonu. A ponieważ formularz zgłoszeniowy wypełniłem komputerowo, to zachował się plik protokołu przyjęcia sprzętu do serwisu, który wydrukowałem i włożyłem do przesyłki. Podany w nim numer telefonu jak i adres e-mail podałem bezbłędnie. Zresztą... zarówno numer telefonu jak i adres e-mail posiadam od około 20 lat! Więc, dlaczego miałbym się pomylić przy wpisywaniu ich do formularza?
Porozmawiałem sobie 10 minut telefoniczne z pracownikiem serwisu. Ten stwierdził, że radiostacja jest sprawna. Oni mieli mi podać numer konta na które mam dokonać opłaty za czynności serwisowe. Minęło 12 dni i nic! Ani numeru konta gdzie mam dokonać opłaty, ani sprzętu.
Pan z serwisu zapewniał, że sprzęt został gruntownie przebadany, zostały porobione pomiary i jest wszystko OK. No nie wiem, zobaczymy jak go odbiorę... . Pan z serwisu sugerował, że uszkodziła mi się antena.
Dwie anteny na raz uległy uszkodzeniu? Jak podłączam drugie radio, to obydwie anteny są sprawne. To w końcu co w tej sytuacji jest uszkodzone? Anteny czy radiostacja?
No nic... chyba będę musiał wsiąść w samochód, wziąć ze sobą świadka i pojechać do siedziby firmy. Na miejscu sprawdzimy czy radiostacja rzeczywiście została naprawiona / nie ma usterek. Wg sprzedawcy dostarczyłem do naprawy radio sprawne.
W tej sytuacji jestem pełen obaw czy po odebraniu radia, nie okaże się, że problem pozostał.
Będę w tym wątku informował o dalszych losach mojej sprawy. | | | SP9DPD | 22.02.2023 11:19:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90KG
Posty: 97 #8054338 Od: 2022-3-17
| Miałem radio w serwisie...czas to 13 dni z transportem w dwie strony. Kontakt miałem telefoniczny oraz mailowy. Mogę polecić. _________________ Baofeng UV-82|888, AT-D878UVIIPlus, AT-5888, Xiegu X6100 D-original X-300, Diamond 770H, Radiora SkyScan MKII, LW | | | SP8UFM | 02.03.2023 19:51:49 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lublin
Posty: 139 #8058889 Od: 2014-6-3
| Ja odebrałem radio osobiście. Jest OK. Trochę dziwi mnie argumentacja, że nie mogli się do mnie dodzwonić czy skontaktować się mailowo. No, ale cóż - nie mam jak tego zweryfikować.
Ale na miejscu wszystko OK. Mili, chętni do pomocy pracownicy firmy. Kupiłem u nich przy okazji AnyTone 808. Pomogli mi na miejscu w jego konfiguracji. | | | CircuitChaos | 05.04.2023 00:06:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02mg
Posty: 55 #8069974 Od: 2020-3-19
| Miałem u nich kupować TRXa. Dobrze że trafiłem na ten wątek. Jak tak dbają o PR to ich sprawa, zarobi konkurencja. | | | SP5XMI | 10.04.2023 18:13:21 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3444 #8071304 Od: 2012-12-16
| To u nich kupiłem trochę sprzętu, w tym 891 (osobna sprawa związana tym radiem). Pad wyświetlacza bez uszkodzeń mechanicznych to typowa wada fabryczna, ale nikt nie pomógł mi w tej oczywistej sprawie, wręcz przeciwnie, słyszałem tylko że mam wysłać do serwisu na własny koszt. Oni mogą to przyjąć ale zajmie dodatkowo trzy tygodnie i najprawdopodobniej takiego uszkodzenia nie ujmą w gwarancji. A ja nie należę do ludzi, którzy się chcą wykłócać, olałem te kilkaset PLN, które wtedy nie miały dla mnie aż takiego znaczenia. Niesmak pozostał. Jedyny plus to fakt, że autoskrzynki CG3000 serwisują lokalnie, zatem można u nich dołożyć przełącznik antenowy i drugie wyjście bez utraty gwarancji producenta. Gdybym kupował CG3000, kupiłbym tam - ale tylko i wyłącznie z tego powodu. _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin | | | sq6ade | 10.04.2023 18:34:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #8071306 Od: 2008-3-21
| To u nich kupiłem trochę sprzętu, w tym 891 (osobna sprawa związana tym radiem). Pad wyświetlacza bez uszkodzeń mechanicznych to typowa wada fabryczna, ale nikt nie pomógł mi w tej oczywistej sprawie, wręcz przeciwnie, słyszałem tylko że mam wysłać do serwisu na własny koszt. Oni mogą to przyjąć ale zajmie dodatkowo trzy tygodnie i najprawdopodobniej takiego uszkodzenia nie ujmą w gwarancji. A ja nie należę do ludzi, którzy się chcą wykłócać, olałem te kilkaset PLN, które wtedy nie miały dla mnie aż takiego znaczenia. Niesmak pozostał.
Niedobrze. O ile awarie związane z nadawaniem czy odbiorem można zrzucić na klienta bo może być lamusem to oczywiste wady interfejsu obsługi to problem sprzedawcy i producenta. Nie dajcie się .uchać w .upę
_________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
| | | RV12P2000 | 10.04.2023 19:06:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 882 #8071313 Od: 2019-5-24
| Gwarancja i jej warunki to sprawa producenta i z nim trzeba załatwiać. Sklep udziela rękojmi zgodnie z KC. Powinien przyjąć i się ustosunkować. Jeśli odmawia etc. to pozostaje sąd, w tym najprościej elektroniczny. Tak niestety wyglądają prawa klienta. | | | brumich | 04.11.2024 09:29:23 | Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #8223922 Od: 2020-5-26
| Ze sklepem ErComEr, z Rafałem i jego kolegami współpracuję od lat. Serwis porządny , technicy życzliwi, a obsługa na wysokim poziomie. Właśnie czekam na 7300 który zamówiłem w piątek. TRX-a spodziewam się dziś, a najdalej jutro. Ja sklep i jego załogę zdecydowanie polecam.SP2MWZ | | | Electra | 21.11.2024 13:23:54 |
|
|
| <<<Strona: 2 / 2 strony: 1[2] |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|