Uwaga na sklep ERcomER
    SQ4AFJ pisze:


    W przypadku gwarancji producenta sklep ma obowiązek poinformować nabywcę w ciągu 2 tygodni jaki jest status naprawy ( przekazano/wysłano i oczekuje na decyzję/naprawę), a sama naprawa (czas realizacji i nie są to 2 tygodnie) zależy od serwisu pruoducenta. Jeżeli dajesz sprzęt na gwarancję ( a nie rękojmię ) to jest już nieodwracalnie GWARANCJA za którą odpowiada producent a nie sprzedawca


Dodajmy w uproszczeniu. To co wspomniałem gwarancja to dobrowolna umowa co prawda ujęta w 577 KC, ale faktycznie prawo nie gwarantuje nam jasno terminów itd. Może być to umowa niekorzystna dla nas zacytujmy "§ 2. Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług." - i tutaj pod uwagę "mogą" i orzecznictwo mówi że właśnie mogą, ale nie muszą ,)

Sam termin 14 dni to odrębny temat czyli samego faktu złożenia reklamacji czyli między innymi 561 (5) KC ale tutaj też ostrożnie oczko http://orzeczenia.elblag.so.gov.pl/content/$N/151010000000503_I_Ca_000068_2015_Uz_2015-04-15_001 w dodatku odnosi się to wszystko do reklamacji składanej z Art. 568 KC - czyli nie gwarancji, a rękojmi która chroni konsumenta często lepiej niż gwarancja. Choć sklepy jak wspomniałem tej formy nie lubią bo na nich spada odpowiedzialność za towar...

Więc temat jest rozległy, a autor nawet nie określił z jakiej formy prawnej skorzystał oczko czy może oddał do naprawy pogwarancyjnej...
...pomijam już interpretacje tych przepisów - ale zakładam że skoro większość chce opieki państwa to przebrną przez te artykuły - choć można by zapewne prościej tylko po co oczko Mnie wkur... jedno że mimo że człowiek nie jest prawnikiem to musi tracić czas na czytanie tych przepisów niemal na każdym kroku życia i palić na to energie (zamiast zająć się czymś pożytecznym) - a to po to co by się nie obudzić z przysłowiową ręką w nocniku i nie płakać później na forum zmieszany


  PRZEJDŹ NA FORUM