NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » ZASILANIE BUFOROWE DO RADIOSHACK'A

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

Zasilanie buforowe do radioshack'a

  
SP5MAD
21.02.2022 16:54:02
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 397 #7923909
Od: 2011-1-10


Ilość edycji wpisu: 1
Trochę kosztuje, ale jest prosto i pewnie.

Sinuspro 800e - pełny automat UPS + automatyczne ładowanie inteligentne akumulatora + zabezpieczenie przed zbytnim rozładowaniem + AVR (stabilizacja napięcia przy pracy z sieci 230V)
Około 500zł.

Akumulator żelowy 50Ah - około 500zł.

Trochę drogo - ale system pewny i bezobsługowy.

Włodek, SP5MAD.

P.S.
Tak jak ma ADE, tylko trochę większej mocy (moc ciągła 500W, moc przeciążeniowa, czasowa 800W)



  
Electra28.04.2024 19:35:12
poziom 5

oczka
  
sp2hfh
21.02.2022 19:03:15
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Gdańsk JO94HI

Posty: 553 #7923975
Od: 2008-10-4
sinuspro-800e to według opisu "pure sine wawe". Ale to jest określenie handlowe. Nigdzie nie znalazłem podanych podstawowych parametrów związanych z napięciem wyjściowym - czyli harmonicznych (THDU, THDI). Czu ktoś widział parametry tych UPS-ów poza wagą, wymiarami , sprawnością,...itd.
Tak na marginesie, próbowałem pracować z FT857 w trakcie ładowania akumulatora taką zwykłą ładowarką ( kosztowała pewnie ze 200,-PLN). Nie dało się. Poziom zakłóceń na KF był tak duzy że skończyła się skala S-metra....
_________________
Mariusz
sp2hfh

FT857
FT1000MP MARK V Field
TM261
TS450SAt - long time ego
ant. H422
ant. WARC- home made multiband dipol
ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna
ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna
  
SP5MAD
21.02.2022 23:28:02
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 397 #7924131
Od: 2011-1-10


Ilość edycji wpisu: 2
    sp2hfh pisze:

    sinuspro-800e to według opisu "pure sine wawe". Ale to jest określenie handlowe. Nigdzie nie znalazłem podanych podstawowych parametrów związanych z napięciem wyjściowym - czyli harmonicznych (THDU, THDI). Czu ktoś widział parametry tych UPS-ów poza wagą, wymiarami , sprawnością,...itd.
    Tak na marginesie, próbowałem pracować z FT857 w trakcie ładowania akumulatora taką zwykłą ładowarką ( kosztowała pewnie ze 200,-PLN). Nie dało się. Poziom zakłóceń na KF był tak duzy że skończyła się skala S-metra....





Mam, używam, wiem.

Dane mówią wyraźnie - "pure sine wave" - rzeczywisty i tak jest.
Ładowanie akumulatora w tym urządzenie występuje TYLKO wtedy gdy istnieje zasilanie sieciowe - chyba oczywiste, więc wtedy praca z akumulatora nie występuje !

Nigdy nie polecam czegoś, czego sam nie sprawdziłem (używałem lub używam).

Włodek, SP5MAD.

P.S.

Nie wiem jak szukałeś - ale szczegółowe dane są, poszukaj jeszcze raz. :-)

Pure sine wave, output distortions < 3% THD.
Switching time AC/BATTERY - większe/równe 4ms.









  
sp2hfh
22.02.2022 10:37:42
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Gdańsk JO94HI

Posty: 553 #7924249
Od: 2008-10-4
Przeglądałem instrukcję tego sinuspro-800e. Czy tam ustwaia się w jakiś sposób maksymalny brąd adowania baterii ( akumulatora0. W opisie jest że maksymnalny prąd ładowania wynoci 10A. OK. Jak mam podłączony aku 100Ah to dopuszczxalna wartość. Ale jak mam podłączony np. 20Ah. To ładowanie pradem 10A jest nieco przesadzone. Czy prąd ładowania zmienia się wraz ze zmianą stanu naładowania ? To znaczy czy kontrolowany jest tylko max. prąd ładowania czy prąd całego cyklu ładowania. Pytanie: ile czasu zajmuje naładowania akumulatora 100AH całkowicie rozładoawnego ( zakładam ze do 10,2V ) ?

Pytam dlatego że musze przerobić system zasilania radia ( FT857 ) na jachcie. Tam mam trzy akumulatory po 110Ah. Z czego jeden to tylko silnik, ale dwa pozostałe tzw. socjal ( w tym radiostacje) Dotychczas jak jacht jest przycumowany to z jednago aku pracuję na radiu a drugi jest ładowany ( tą chińszczyzną o której pisałem ). Ale to słabe rozwiazanie. Chciałbym ładować od razu wszystkie akumulatory i mieć w tym samym czasie mozliwośc pracy na radiu. Wynika to z faktu ograniczonego czasu postoju w portach. Po kilku dniach na wodzie akumulatory sa rozładowane prawie całkowicie a czas postoju w więc czas na doładowanie jest czasami ograniczony do kilkunastu godzin ( przeważnie jedna noc ).
_________________
Mariusz
sp2hfh

FT857
FT1000MP MARK V Field
TM261
TS450SAt - long time ego
ant. H422
ant. WARC- home made multiband dipol
ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna
ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna
  
sp9nrb
22.02.2022 11:42:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2976 #7924283
Od: 2017-7-11
    sp2hfh pisze:

    Przeglądałem instrukcję tego sinuspro-800e. Czy tam ustwaia się w jakiś sposób maksymalny brąd adowania baterii ( akumulatora0. W opisie jest że maksymnalny prąd ładowania wynoci 10A. OK. Jak mam podłączony aku 100Ah to dopuszczxalna wartość. Ale jak mam podłączony np. 20Ah. To ładowanie pradem 10A jest nieco przesadzone. Czy prąd ładowania zmienia się wraz ze zmianą stanu naładowania ? To znaczy czy kontrolowany jest tylko max. prąd ładowania czy prąd całego cyklu ładowania. Pytanie: ile czasu zajmuje naładowania akumulatora 100AH całkowicie rozładoawnego ( zakładam ze do 10,2V ) ?

    Pytam dlatego że musze przerobić system zasilania radia ( FT857 ) na jachcie. Tam mam trzy akumulatory po 110Ah. Z czego jeden to tylko silnik, ale dwa pozostałe tzw. socjal ( w tym radiostacje) Dotychczas jak jacht jest przycumowany to z jednago aku pracuję na radiu a drugi jest ładowany ( tą chińszczyzną o której pisałem ). Ale to słabe rozwiazanie. Chciałbym ładować od razu wszystkie akumulatory i mieć w tym samym czasie mozliwośc pracy na radiu. Wynika to z faktu ograniczonego czasu postoju w portach. Po kilku dniach na wodzie akumulatory sa rozładowane prawie całkowicie a czas postoju w więc czas na doładowanie jest czasami ograniczony do kilkunastu godzin ( przeważnie jedna noc ).


W akumulatorach jest taka zasada, że akumulator można ładować prądem o wartości równej brakującemu ładunkowi. Akumulatory socjalu powinno się dać ładować z silnika. Tylko musisz mieć specjalnie rozwiązaną elektronikę aby socjal nie mógł pobierać prądu z akumulatora silnika w czasie gdy silnik nie pracuje. Tu jeszcze jedna uwaga. Ceny akumulatorów są aktualnie relatywnie niższe, dlatego warto nieraz rozważyć cięższą pracę akumulatora. Takie rozwiązanie było kiedyś prezentowane w książce radiotelefony Wodzyńskiego.

JAK


_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
sp9nrb
22.02.2022 12:33:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 2976 #7924320
Od: 2017-7-11
    sp2hfh pisze:

    Przeglądałem instrukcję tego sinuspro-800e. Czy tam ustwaia się w jakiś sposób maksymalny brąd adowania baterii ( akumulatora0. W opisie jest że maksymnalny prąd ładowania wynoci 10A. OK. Jak mam podłączony aku 100Ah to dopuszczxalna wartość. Ale jak mam podłączony np. 20Ah. To ładowanie pradem 10A jest nieco przesadzone. Czy prąd ładowania zmienia się wraz ze zmianą stanu naładowania ? To znaczy czy kontrolowany jest tylko max. prąd ładowania czy prąd całego cyklu ładowania. Pytanie: ile czasu zajmuje naładowania akumulatora 100AH całkowicie rozładoawnego ( zakładam ze do 10,2V ) ?

    Pytam dlatego że musze przerobić system zasilania radia ( FT857 ) na jachcie. Tam mam trzy akumulatory po 110Ah. Z czego jeden to tylko silnik, ale dwa pozostałe tzw. socjal ( w tym radiostacje) Dotychczas jak jacht jest przycumowany to z jednago aku pracuję na radiu a drugi jest ładowany ( tą chińszczyzną o której pisałem ). Ale to słabe rozwiazanie. Chciałbym ładować od razu wszystkie akumulatory i mieć w tym samym czasie mozliwośc pracy na radiu. Wynika to z faktu ograniczonego czasu postoju w portach. Po kilku dniach na wodzie akumulatory sa rozładowane prawie całkowicie a czas postoju w więc czas na doładowanie jest czasami ograniczony do kilkunastu godzin ( przeważnie jedna noc ).


W samochodach ciężarowych alternatory są rzędu 600W i więcej. Czyli dysponowane jest co najmniej 50A. Uwzględniając ruch miejski gdy czas ładowania jest podobny do czasu rozładowania to 30 A ładowania akumulatora nie jest grzechem.

Teraz, całkowicie rozładowana 110Ah "zje" około 130Ah jeżeli dysponujesz 5h czasu to na jeden akumulator musisz wystartować z prądem rzędu 26 A. Niestety takie prądy wymagają już solidnych prostowników i solidnych połączeń. W tej sytuacji albo jakaś stacja ładowania albo 3 prostowniki po 20A. W twojej sytuacji warto pomyśleć o jakimś doładowaniu albo panel słoneczny albo mała elektrownia wiatrowa. (Takie zestawy są na drogach do zasilania elementów kierowania pojazdami).

JAK
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP5MAD
22.02.2022 16:39:49
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 397 #7924480
Od: 2011-1-10
    sp2hfh pisze:

    Przeglądałem instrukcję tego sinuspro-800e. Czy tam ustwaia się w jakiś sposób maksymalny brąd adowania baterii ( akumulatora0. W opisie jest że maksymnalny prąd ładowania wynoci 10A. OK. Jak mam podłączony aku 100Ah to dopuszczxalna wartość. Ale jak mam podłączony np. 20Ah. To ładowanie pradem 10A jest nieco przesadzone. Czy prąd ładowania zmienia się wraz ze zmianą stanu naładowania ? To znaczy czy kontrolowany jest tylko max. prąd ładowania czy prąd całego cyklu ładowania. Pytanie: ile czasu zajmuje naładowania akumulatora 100AH całkowicie rozładoawnego ( zakładam ze do 10,2V ) ?

    Pytam dlatego że musze przerobić system zasilania radia ( FT857 ) na jachcie. Tam mam trzy akumulatory po 110Ah. Z czego jeden to tylko silnik, ale dwa pozostałe tzw. socjal ( w tym radiostacje) Dotychczas jak jacht jest przycumowany to z jednago aku pracuję na radiu a drugi jest ładowany ( tą chińszczyzną o której pisałem ). Ale to słabe rozwiazanie. Chciałbym ładować od razu wszystkie akumulatory i mieć w tym samym czasie mozliwośc pracy na radiu. Wynika to z faktu ograniczonego czasu postoju w portach. Po kilku dniach na wodzie akumulatory sa rozładowane prawie całkowicie a czas postoju w więc czas na doładowanie jest czasami ograniczony do kilkunastu godzin ( przeważnie jedna noc ).





Nie przeczytałeś instrukcji bo byś wiedział, że prąd ładowania jest przełączany, oraz ładowanie jest sterowane procesorem (3 etapowe)

Wejdź na Volt Polska - instrukcja - i poczytaj.

Włodek, SP5MAD.



  
sp2hfh
22.02.2022 17:58:15
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Gdańsk JO94HI

Posty: 553 #7924528
Od: 2008-10-4
To ze można przełączyć prąd ładowania 5A / 10 A znalazłem. Jak to zrobić to w opisie nie ma. Widać to dopiero na zdjęcju tylnej częśći obudowy.
To że ładowanie jest pod kontrolą procesoea znalazłem. To że jest to ładowanie trzy etapowe już nie. Na której jest to stronie ( 1 z 9 ).
Ile tak naprawdę czasu zajmuje naładowanie w pełni rozładowanego akumulatora który uzywasz. Jaki to akumulator. Ja sobie to przeliczę na moje 100Ah.

P.S. Odpalanie diesela w porcie aby nładować aakumulatory to kiepski pomysł. Trudno sie wtedy wyspać. Sąsiedzi też mogą z tym mieć problem aniołek
_________________
Mariusz
sp2hfh

FT857
FT1000MP MARK V Field
TM261
TS450SAt - long time ego
ant. H422
ant. WARC- home made multiband dipol
ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna
ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna
  
SP5MAD
22.02.2022 19:22:34
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 397 #7924575
Od: 2011-1-10
    sp2hfh pisze:

    To ze można przełączyć prąd ładowania 5A / 10 A znalazłem. Jak to zrobić to w opisie nie ma. Widać to dopiero na zdjęcju tylnej częśći obudowy.
    To że ładowanie jest pod kontrolą procesoea znalazłem. To że jest to ładowanie trzy etapowe już nie. Na której jest to stronie ( 1 z 9 ).
    Ile tak naprawdę czasu zajmuje naładowanie w pełni rozładowanego akumulatora który uzywasz. Jaki to akumulator. Ja sobie to przeliczę na moje 100Ah.

    P.S. Odpalanie diesela w porcie aby nładować aakumulatory to kiepski pomysł. Trudno sie wtedy wyspać. Sąsiedzi też mogą z tym mieć problem aniołek




Nie powiem Ci ile czasu zajmuje pełne naładowanie mojego akumulatora (żelowy 77Ah) ponieważ system pracuje u mnie w trybie awaryjnym UPS i nigdy jeszcze nie nastąpiło pełne rozładowanie akumulatora.

Musisz to sobie obliczyć z zapasem na swoje potrzeby.
Jeżeli 10A ładowania jest za mało - a tak myślę że jest, przy twojej pojemności akumulatorów, to przydałoby się mieć wyższy prąd ładowania.

Musisz sobie przejrzeć urządzenia o większych mocach ładowania, jeżeli zależy Ci na szybszych czasach ładowania,
Oczywiście nie przekraczając maksymalnych prądów ładowania akumulatorów.

Są urządzenia w których możesz programować prąd ładowania, jak też napięcia przejścia do poszczególnych faz ładowania (przystosowanie do różnych typów akumulatorów).

Niestety taką pracę wyliczeniową w zależności od potrzeb musisz wykonać sam.

Największą niewiadomą wśród tego typu urządzeń jest poziom zakłóceń naszych pasm.

Zaletą produktów Volt Polska jest serwis w Trójmieście, jak też doradztwo techniczne o czym piszą na swojej stronie.

Dla potencjalnych czepiających się :-) - nie mam związku z firmą Volt Polska, i nie jest moim celem reklamowanie tej firmy, staram się po prostu logicznie myśleć.

Włodek, SP5MAD.




  
so5u
23.02.2022 09:00:02
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Legionowo

Posty: 163 #7924872
Od: 2018-2-17
Rozwiązania typu "Sinuspro 800e" to sprytne i proste podejście do poradzenia sobie z zasilaniem, gdy energetyka zastrajkuje. Natomiast mamy w takim wypadku trzykrotne procesowanie energii, jeśli chcemy tym zasilać transceiver. Najpierw z 230V na 12V, potem z 12V na 230V, no i znów z 230V na 12V. To oznacza jednak straty energii przy każdym przejściu.
A co myślicie o wykorzystaniu do ładowania akumulatora żelowego ładowarki modelarskiej iMax B6? Ma ona program też dla akumulatorów ołowiowych, a jest procesorowa, więc zapewne inteligentnie i odpowiednio będzie doładowywała żelowy, którym można zasilać bezpośrednio transceiver?
_________________
73, Piotr SO5U
  
SP9RQA
23.02.2022 10:06:34
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: KN09NP

Posty: 1231 #7924908
Od: 2010-3-23
    so5u pisze:


    (...)
    A co myślicie o wykorzystaniu do ładowania akumulatora żelowego ładowarki modelarskiej iMax B6? Ma ona program też dla akumulatorów ołowiowych, a jest procesorowa, więc zapewne inteligentnie i odpowiednio będzie doładowywała żelowy, którym można zasilać bezpośrednio transceiver?


Ale ona chyba nie nadaje się do zastosowania buforowego. Naładuje akumulator i się ładowanie wyłączy, a później trzeba nacisnąć od nowa przycisk START bo sama z siebie raczej nie podejmie ładowania.

_________________
Krzysztof, Gorlice
http://www.kawalek-nieba.pl/?p=5840
Gorlicki Klub Krótkofalowców SP9KGR
  
Electra28.04.2024 19:35:12
poziom 5

oczka
  
sp2hfh
23.02.2022 18:21:37
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: Gdańsk JO94HI

Posty: 553 #7925208
Od: 2008-10-4
A czy był na Forum temat zasilania buforowego trx'a ale z wykorzystaniem solara i różnych regulatorów , w tym mppt ?
_________________
Mariusz
sp2hfh

FT857
FT1000MP MARK V Field
TM261
TS450SAt - long time ego
ant. H422
ant. WARC- home made multiband dipol
ant. Bazooka 40m - "holiday" antenna
ant. Bazooka 20m - "holiday" antenna
  
SP1N
23.02.2022 20:21:25
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Maciej

Posty: 326 #7925300
Od: 2009-4-21
[quote=so5u]
Szukając dalej praktycznego rozwiązania, nie znalazłem nigdzie zasilacza buforowego o prądzie 25-30A i jednocześnie możliwości doładowywania akumulatora. Najmocniejszy, jaki widziałem, to 10.5A(13.8V)/0.5A(13.3V) [MEAN WELL AD-155A 155W]. Może ktoś widział mocniejszy? Coś jak INRADIO IN-825BC?
[/quote]

AD-155A nie nadaje się kompletnie do naszych zastosowań jeżeli chodzi o radia KF pracujących z mocą 100W:
1. Za mała wydolność prądowa,
2. Za mały prąd ładowania bufora,
3. Prążki w całym paśmie KF.
4. Przełączanie bufor - sieć realizowane za pomocą przekaźnika.

Wiem - sam osobiście to przerabiałem.

Mogę Wam polecić Polski wyrób PULSAR PSB-30012200. Co prawda jest na granicy wydolności prądowej ale współpracuje z buforem bez przekaźników, więc ewentualne brakujący prąd pobiera z akumulatora. Bardzo fajnie zrealizowane jest ładowanie aku. Działa impulsowo więc żelki i AGM spokojnie ogarnia. Dodatkowym atutem jest możliwość ustawienia prądu ładowania na 2,4 i 8A. Można więc jako bufor zastosować jakieś aku nawet 80-100Ah. Nie daje prążków - godny polecenia. Z buforem 60Ah ogarnia mi IC7100, monitoring, drugie radio GM300 współpracujące z modemem APRS i stacją pogodową, do tego jest jeszcze ruter, switch, webasto, karty przekaźników i inne dobrodziejstawa. Wydolność zestawu jest przewidziana na ok. 10h obecnie.. niestety ostatnie wichury spowodowały że prądu na działce nie było troszkę dłużej - 7dni
diabeł
  
so5u
24.02.2022 19:42:09
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Legionowo

Posty: 163 #7925907
Od: 2018-2-17
"Mogę Wam polecić Polski wyrób PULSAR PSB-30012200."
No rzeczywiście, to jest chyba pierwszy zasilacz, który na styk spełni założenia dla radia 100W i pracy w buforze!
Macieju - cenna podpowiedź wesoły)
W wielu sytuacjach można zrezygnować ze 100W, przy np. 80W zasięg naszej stacji nieznacząco się zmniejszy, a prąd już będzie wystarczający. Rewelacja, że aż trzy wartości prądu ładowania są możliwe, to daje szansę na zastosowanie różnych pojemności akumulatorów. To jest bardzo interesujący zasilacz dla naszych celów, a jeśli sam z siebie nie śmieci zakłóceniami na KF, to już rewelacja.
Zajrzałem do instrukcji ( https://www.pulsar.pl/pl/instrukcje/PSB-30012200.pdf ) i zastanawia mnie, czy parametr "Zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem UVP" wynoszący 9.5V nie jest błędnie napisany? Dla akumulatora 10.5V to powinna być nieprzekraczalna granica rozładowania, jeśli chcemy, aby długo nam posłużył bez zasiarczenia. Może to jest błąd w instrukcji? A jeśli nie, to wtedy warto dodać jeszcze jakiś mały modulik, który będzie "pipczał" po spadku napięcia do 10.5V.
_________________
73, Piotr SO5U
  
SP1N
24.02.2022 20:28:10
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Maciej

Posty: 326 #7925929
Od: 2009-4-21


Ilość edycji wpisu: 1
Nie testowałem go aż tak dokładnie ale sądzę że to pomyłka bo nie spotkałem się z "odcięciem" poniżej 10,5V dla akumulatorów typu GEL, AGM czy kwasiaków. Z obserwacji mogę powiedzieć że pierwsza wichura, która spowodowała przerwy w dostawie prądu na 7dni w miejscu mojej instalacji, nie wpłynęła negatywnie na akumulator zastosowany przeze mnie. Odcięcie było gdzieś właśnie koło 10,5V bo tak można to wywnioskować z informacji które wysyła moje urządzenie. Pełne ponowne naładowanie akumulatora pozwoliło mu przy następnej wichurze działać nieprzerwanie przez 10h i napięcie spadło do 12.1V. Prąd powrócił i akumulator nie został wyładowany do wartości graniczej. Póki co wystarcza mi to zasilanie. Jestem z niego zadowolony i mogę go polecić.
  
so5u
24.02.2022 20:33:14
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Legionowo

Posty: 163 #7925933
Od: 2018-2-17
Świetnie! Ja też myślę, że odcięcie jest na 10.5V
A jakiego typu akumulator zastosowałeś? AGM czy żelówkę? AGM tańszy, a powinien równie dobrze spełnić swoje zadanie zwłaszcza, jak ma tak znaczną pojemność, jak 60Ah.
_________________
73, Piotr SO5U
  
Bladawiec
24.02.2022 20:40:50
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 747 #7925938
Od: 2021-6-27



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    sp9nrb pisze:

    Tylko musisz mieć specjalnie rozwiązaną elektronikę aby socjal nie mógł pobierać prądu z akumulatora silnika w czasie gdy silnik nie pracuje.

Popytać u dostawców radiostacji dla służb profesjonalnych lub u speców od wyposażania kamperów. Od lat stosują dodatkowe akumulatory zasilające radiostacje czy przyczepy, ładowane z instalacji pojazdu. W ostateczności można pomyśleć o zastosowaniu przetwornicy DC/DC pozwalającej na kontrolowane ładowanie dodatkowego akumulatora.
_________________
"wpis opatrzony znakiem
źródłem prawdy objawionej"
  
SP1N
24.02.2022 20:46:44
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Maciej

Posty: 326 #7925941
Od: 2009-4-21
Posiadam akumulator typu AGM z demobilu. Ma kilka lat ale trzyma jeszcze parametry. Nominalnie miał 60Ah, a faktycznie obecnie jakieś 50-55. Co byś nie zastosował to będzie dobrze. Jest regulacja napięcia, mam ustawione na ok. 14.0V.
  
Bladawiec
25.02.2022 08:57:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 747 #7926141
Od: 2021-6-27



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
    SP1N pisze:

    Posiadam akumulator typu AGM z demobilu. Ma kilka lat ale trzyma jeszcze parametry. Nominalnie miał 60Ah, a faktycznie obecnie jakieś 50-55. Co byś nie zastosował to będzie dobrze. Jest regulacja napięcia, mam ustawione na ok. 14.0V.


Jeśli możesz sprawdź w dokumentacji akumulatora przy jakim napięciu następuje gazowanie elektrolitu. Przeważnie napięcie buforowe wynosi 13,5V a te małe 0,5V różnicy może go zniszczyć. No chyba, że masz uzupełniania elektrolitu wodą destylowaną.
_________________
"wpis opatrzony znakiem
źródłem prawdy objawionej"
  
so5u
25.02.2022 17:48:39
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Legionowo

Posty: 163 #7926429
Od: 2018-2-17
Wskazówkę Macieja SP1N od razu biorę na tapetę. Na portalu aukcyjnym zakupiłem PULSAR PSB-30012200 - nie jest tanio (299zł), ale to jest zasilacz, który ma szansę spełnić minimum wymagań na hybrydowe zasilanie radioshack'a, gdzie sam zasilacz podaje prąd w normalnych warunkach i jednocześnie doładowuje znajdujący się w buforze akumulator.
_________________
73, Piotr SO5U
  
Electra28.04.2024 19:35:12
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » ZASILANIE BUFOROWE DO RADIOSHACK'A

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny