| |
HF1D | 08.09.2023 07:59:06 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8113888 Od: 2015-1-28
| Józef,
podoba mi się Twoje odniesienie do fortepianu. W sumie racja. Czy jak będę sobie walił paluchami w trzy klawisze to napiszą, że środowisko pianistów sabotuje kolej? Bo takie określenia "sabotaż na kolei" też się pojawiły. Napisałem wcześniej, że całość wpisuje się w tworzenie atmosfery zagrożenia. I okazało się że miałem rację. Ani więcej, ani mniej przypadków. Oficjalne dane (uzyskane z jednego z centalnych urzędów są następujące).
Liczba przypadków nieautoryzowanego użycia sygnału Radio-stop 2018 - 541 2019 - 708 2020 - 537 2021 - 557 2022 - 482
Na czele listy są największe województwa czyli mazowieckie, małopolskie i śląskie. a dla przykładu podlaskie to są przypadki wręcz jednostkowe 2018 - 14 2019 - 5 2020 - 1 2021 - 2 2022 - 5
W związku z tym obecne, tak nagłaśniane jako atak Rosjan przypadki, po prostu mieszczą się w granicach ubiegłych lat i nie ma co się nimi podniecać.
I dalej twierdzę, że jeżeli osobnicy w Białymstoku nie dali się złapać z "dymiącym pistoletem" to nie da im się udowodnić takiego działania. Równie dobrze można próbować udowodnić mi odchylanie trajektorii rakiet na orbicie Ziemi.
Prawdopodobnie skończy się wielkim dymem i prawdopodobnie odszkodowaniem za usunięcie z Policji. Aczkolwiek jeżeli mają na nich twarde dowody to powinni dla przykładu dowalić.
P.S. Ciekawostka. Na pytanie "w ilu przypadkach ustalono sprawców nieautoryzowanego użycia radio-stop?" padła odpowiedź "Nie mamy takich danych".
_________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
Electra | 09.02.2025 00:16:42 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
sp9nrb | 08.09.2023 11:58:02 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Tarnowskie Góry
Posty: 3063 #8113963 Od: 2017-7-11
| sp3qfe pisze: sp9nrb pisze:
(...)
6. Jeżeli ten sygnał stop, zastanie pociąg na prostym odcinku toru to raczej się nic nie wydarzy. Ale jeżeli to będzie łuk lub rozjazd to takiej pewności mieć nie można.
JAK
Nie rozumiem dlaczego hamowanie może być niebezpieczne w tych dwóch wskazanych miejscach? Nie twierdzę, że tak nie jest. No dobrze, na rozjeździe może być jego blokada, a gdy to stary typ (nie wiem czy jeszcze takie są) to może na nich nie być czujników opuszczenia rozjazdu.
Zmienia się dynamika ruchu. Koła przestają się toczyć a zaczynają się ślizgać. Na rozjeździe masz krzyżownicę, gdzie koła toczą się na obrzeżach oraz iglicę, która jest dość delikatnym elementem. Na łukach o małym promieniu zmiana dynamiki ruchu może spowodować, że obrzeża kół nie utrzymają kół i koła wejdą na główkę szyny i tylko siły Boskie wiedzą czy wskoczy z powrotem na tor czy do rowu.
Zresztą podobnie masz w samochodzie, gdzie zablokowanie kół może mieć nieprzewidziane skutki.
JAK _________________ "Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
|
| |
jfr | 08.09.2023 11:58:42 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 761 #8113964 Od: 2017-11-3
| HF1D pisze:
Liczba przypadków nieautoryzowanego użycia sygnału Radio-stop 2018 - 541 2019 - 708 2020 - 537 2021 - 557 2022 - 482
A nie podają czasem ile razy/jak często używają go ludzie do tego uprawnieni? Ciekawi mnie ta ilość fałszywych alarmów w odniesieniu do liczby prawdziwych, kiedy to z systemu korzystają tak jak należy.
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu |
| |
HF1D | 08.09.2023 12:14:11 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8113966 Od: 2015-1-28
| jfr pisze:
A nie podają czasem ile razy/jak często używają go ludzie do tego uprawnieni? Ciekawi mnie ta ilość fałszywych alarmów w odniesieniu do liczby prawdziwych, kiedy to z systemu korzystają tak jak należy.
Nie podają bo nie byli o to pytani. ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Pytanie dotyczyło przypadków nieuprawnionego użycia w lata 2018-2022 i tu odpowiedź została udzielona.
Przy okazji wskazano ogólnie dostępne dokumenty poświęcone bezpieczeństwu ruchu kolejowego stanowiące źródło tej informacji. Wynika z nich, że nieuprawnione użycie radio-stop jest kwalifikowane jako czyn chuligański i w tej grupie stanowi zaledwie 11,2% wszystkich zdarzeń. Raport stwierdza także, że generalnie widać tendencję spadkową. Natomiast nigdzie nie ma wzmianki o tym że działania takie stanowią zagrożenie dla życia i zdrowia.
_________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
sp6ryd | 08.09.2023 19:00:54 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3877 #8114068 Od: 2012-1-22
Ilość edycji wpisu: 1 | sp3qfe pisze:
Nie rozumiem dlaczego hamowanie może być niebezpieczne w tych dwóch wskazanych miejscach? Nie twierdzę, że tak nie jest. No dobrze, na rozjeździe może być jego blokada, a gdy to stary typ (nie wiem czy jeszcze takie są) to może na nich nie być czujników opuszczenia rozjazdu.
problem jeszcze w tym że przywrócenie normalnego biegu po takim zatrzymaniu zajmuje sporo czasu i może doprowadzić do dużego zamieszania w rozsynchronizowanej organizacji ruchu. Ktoś, znający się na rzeczy, opisywał to już wcześniej (w dawnym wątku tu na forum). Sprawa związana jest z układem pneumatycznym hamulców, w którym trzeba uzyskać nominalne ciśnienia w całym składzie. |
| |
sp3qfe | 08.09.2023 19:48:30 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=39988)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO92he
Posty: 5312 #8114075 Od: 2009-11-11
| Przez przypadek znalazłem to... trochę coś innego, lecz na końcu jest coś o zakłócaniu, podobnie, jak w tym temacie.
link _________________ Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235) PS. Z osobami, które nie chcą mi się przedstwić (nawet prywatnie) i "ukrywają swoja toższamość" nie dyskutuję. Nie chcesz publicznie, to przedstaw się poza forum.
Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air. |
| |
HF1D | 08.09.2023 20:02:41 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114077 Od: 2015-1-28
| Armand, Ale w przedmiotowym przypadku nia ma żadnego włamania. Jak można tego nie widzieć? Tu idzie o d..y dwóch ludzi. Nieważne czy mądrych czy nie. Nieważne czy naszych kolegów czy nie.. I niekoniecznie rozsądne wydaje mi się szukanie paragrafów, które można by im przykleić. _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
T_C_E | 08.09.2023 21:43:11 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 291 #8114090 Od: 2014-4-22
|
Kto to widział takie nudne i proste wyjaśnienia. To musieli być ruscy szpiedzy z krainy deszczowców ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) _________________ 500 — Wewnętrzny błąd serwera. Wystąpił problem z szukanym zasobem i nie można go wyświetlić. ,) 2024 średnik dalej nie działa na forum PKI |
| |
sp3qfe | 08.09.2023 22:27:31 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=39988)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO92he
Posty: 5312 #8114092 Od: 2009-11-11
| HF1D pisze:
Armand, Ale w przedmiotowym przypadku nia ma żadnego włamania. Jak można tego nie widzieć? Tu idzie o d..y dwóch ludzi. Nieważne czy mądrych czy nie. Nieważne czy naszych kolegów czy nie.. I niekoniecznie rozsądne wydaje mi się szukanie paragrafów, które można by im przykleić.
Zaznaczyłem w opisie linku, że chodzi o końcówkę artykułu i zakócenia, a chodzi o art. 269a., kóry dotyczy utrudnienie dostępu czy zakłocanie w istotnym stopniu pracy sieci teleinformatycznej.
_________________ Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235) PS. Z osobami, które nie chcą mi się przedstwić (nawet prywatnie) i "ukrywają swoja toższamość" nie dyskutuję. Nie chcesz publicznie, to przedstaw się poza forum.
Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air. |
| |
HF1D | 08.09.2023 23:09:46 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114098 Od: 2015-1-28
| Armand, z całym szacunkiem, ale gdybyś był prokuratorem to adwokaci by Cię kochali. Po prostu nie przemęczaliby się broniąc klientów i uwalając oskarżenie. Myślę że radio-stop nie spełnia nawet bardzo naciąganej definicji sieci teleinformatycznej. Nie idź tą ścieżką. ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
SP6MCW | 08.09.2023 23:49:11 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO81ND
Posty: 813 #8114104 Od: 2015-7-24
| HF1D pisze: Armand, z całym szacunkiem, ale gdybyś był prokuratorem to adwokaci by Cię kochali. Po prostu nie przemęczaliby się broniąc klientów i uwalając oskarżenie. Myślę że radio-stop nie spełnia nawet bardzo naciąganej definicji sieci teleinformatycznej. Nie idź tą ścieżką. ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Akt oskarżenia najlepiej uwalił rzecznik PLK (czy jak mu tam) podając do publicznej wiadomości, że ta idiotyczna zabawa kilku bałwanów, z sygnałem radiostop, nie stanowi żadnego niebezpieczeństwa dla prawidłowego ruchu pociągów. _________________ SP6MCW Mariusz. Precz z dysortografią! Nie przekraczam mocy licencyjnej. _______________________________________ Heathkit SB104A+SB644, Icom IC-706MKIIG, Kenwood TS-450S, Hallicrafters SX-71, Hammarlund HX-50, Yaesu FT-950 oraz kombinacje prawie antenowe ,)
|
| |
Electra | 09.02.2025 00:16:42 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
HF1D | 09.09.2023 00:12:31 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114106 Od: 2015-1-28
| Mariusz, stanowi. Pomijam oczywiście, że mówienie o punktualności kolei to kpina. Jednak w raporcie z którego zaczerpnąlem dane, a jest to oficjalny dokument, określa się wszystkie opóźnienia spowodowane czynami chuligańskimi na ok. 13 dni (sumarycznie). Jeżeli użycie radio-stop stanowi 11% to masz ok 1,4 dnia, a to można przeliczyć na pieniądze. Ciekawostką jest to, że już w 2016 roku Urząd Transportu Kolejowego postulował zabezpieczenie systemu radio-stop przed nieuprawnionym dostępem. I czyni to każdego roku.
Polecam doroczne raporty o bezpieczeństwie ruchu kolejowego. Naprawdę fascynująca lektura. _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
HekTor | 09.09.2023 20:33:29 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: KO13AE
Posty: 513 #8114207 Od: 2009-9-3
| Szanowni Forumowicze. Oświadczam, że Osoby dywagujące o minimalizowaniu stopnia zawinienia w sprawie tzw. Train-Stopu pozbawiam statusu Koleżeństwa ze mną i zdecydowanie potępiam wszelkie próby rozwlekania dyskusji na ten temat. Sprawców uważam za totalnych głąbów (według dowolnych definicji), tego rzekomego krótkofalowca za przestępcę! Oczekuję imiennych wezwań sądowych o obrazę. Henryk HF4C. _________________ ex SP37215 |
| |
SP6MCW | 09.09.2023 20:44:46 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO81ND
Posty: 813 #8114209 Od: 2015-7-24
| HF1D pisze:
Mariusz, stanowi. Pomijam oczywiście, że mówienie o punktualności kolei to kpina. Jednak w raporcie z którego zaczerpnąlem dane, a jest to oficjalny dokument, określa się wszystkie opóźnienia spowodowane czynami chuligańskimi na ok. 13 dni (sumarycznie). Jeżeli użycie radio-stop stanowi 11% to masz ok 1,4 dnia, a to można przeliczyć na pieniądze. Ciekawostką jest to, że już w 2016 roku Urząd Transportu Kolejowego postulował zabezpieczenie systemu radio-stop przed nieuprawnionym dostępem. I czyni to każdego roku.
Polecam doroczne raporty o bezpieczeństwie ruchu kolejowego. Naprawdę fascynująca lektura.
Ja wiem, że stanowi, ale absolwent z partyjnego nadania pełniący stanowisko rzecznika nie ma pojęcia i właśnie dlatego jest na odpowiedzialnym stanowisku. Wróciły lata pięćdziesiąte, wczesne, ubiegłego wieku, gdy mbw (skrót każdy rozszyfruje) stanowili o wszystkim... _________________ SP6MCW Mariusz. Precz z dysortografią! Nie przekraczam mocy licencyjnej. _______________________________________ Heathkit SB104A+SB644, Icom IC-706MKIIG, Kenwood TS-450S, Hallicrafters SX-71, Hammarlund HX-50, Yaesu FT-950 oraz kombinacje prawie antenowe ,)
|
| |
HF1D | 09.09.2023 23:17:04 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114234 Od: 2015-1-28
Ilość edycji wpisu: 1 | HekTor pisze:
Szanowni Forumowicze. Oświadczam, że Osoby dywagujące o minimalizowaniu stopnia zawinienia w sprawie tzw. Train-Stopu pozbawiam statusu Koleżeństwa ze mną i zdecydowanie potępiam wszelkie próby rozwlekania dyskusji na ten temat. Sprawców uważam za totalnych głąbów (według dowolnych definicji), tego rzekomego krótkofalowca za przestępcę! Oczekuję imiennych wezwań sądowych o obrazę. Henryk HF4C.
Mieszkasz niedaleko, możesz garściami czerpac z urodzonego niedaleko, „wielkiego” Polaka Feliksa Edmundowicza. Adres znasz, więc jaki problem z gwintówką podjechać i wymierzyć ludową sprawiedliwość? Na szczęście nie zaliczam Cię do kolegów, więc anatema jaką mnie obłożyłeś spływa po mnie równo. A wezwanie sądowe trzeba miec przeciwko komu pisać. _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
sp3suz | 10.09.2023 07:31:45 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3417 #8114259 Od: 2011-3-19
| Niech Kolej poprosi krótkofalowców, to Im zaprojektujemy porządny system. A co, mało to u nas fachowców? Wystarczy przejść na modulację G2B ( lub dla utrudnienia J2B) i po sprawie. Przy okazji dodać układ "powtarzania informacji trasowej" na monitor kompa żeby np. podczas mgły widział na monitorze to czego nie widać gołym okiem ( światła , semafory , komunikaty do książki rozkazów) i można świat doganiać... ![cool](/emot/icon_cool.gif) _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
HF1D | 10.09.2023 08:00:54 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114264 Od: 2015-1-28
| Władek, Owszem o dohianie chodzi, ale w tym wypadku nie świata tylko lomotyw. Gdy pierwszy raz usłyszałem z ust rzecznika PLK, że radio-stop służy m.in. do unieruchomienia składu w prxypadku zbiegnięcia lokomotywy czyli odjechania bez maszynisty pomyślałem j”jaja sobie robi”. Tymczasem we wspomnianym przeze mnie raporcie jest to całkiem spora liczba zdarzeń. Na niektórych odcinkach są wręcz przy torach budki radio-stop, aby obsługa lokomotywy widząc, że sprzet im odjeżdża mogła natychniast unieruchomić lokomotywę zanim ta wjedzie na szlak. Oczywiście pewnie najsłabszzym ogniwem jak zwykle jest człowiek bo jak inaczej wytłumaczyć sobie fakt, że wysiadam z pojazdu, a ten sam odjeżdża. W samochodzie, zostawienie silnika na chodzie brak zaciągniętego hamulca. W lokomotywie coś podobnie. W istocie ten system jest prosty aby był skuteczny. Zastanawiam się jak miałby działać nowy system GSM-R. Biorąc pod uwagę że pokrycie siecią komórkową w Polsce nie wynosi 100% jakoś trudno mi sobie to wyobrazić.. Poza tym tu chodzi o działanie w promieniu kilku km. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że nowy system zostaje rozkodowany w krótkim czasie i wtedy będzie zabawa „jestem w Rzeszowie i dla jaj zatrzymam pociągi w Stargardzie”. W tym samym czasie w Szczecinie obsługa nie bedzie w stanie zatrzymać Dąbiu z braku zasięgu. Jak kiedyś mawiano „w tym szaleństwie jest metoda”, a nowsze nie zawsze oznacza lepsze. _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
sp3qfe | 10.09.2023 10:48:39 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=39988)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO92he
Posty: 5312 #8114286 Od: 2009-11-11
| Widzeę, że dochodzisz do podobnych wniosków jak ja napisałem. Obecny system jest prosty i skuteczny.
Moim zdaniem trzeba takie rozwiązania chronić. Z jednej strony kary za radiostacje bez pozwoleń. Tu można się zastanowić nad rozblokowaniem nadajników poza pasmami z pozwolenia, lecz to jest raczej nie do ogarnięcia. Z drugiej kary za "wchodzenie" na radiowe tereny prywatne. _________________ Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235) PS. Z osobami, które nie chcą mi się przedstwić (nawet prywatnie) i "ukrywają swoja toższamość" nie dyskutuję. Nie chcesz publicznie, to przedstaw się poza forum.
Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air. |
| |
HF1D | 10.09.2023 11:16:05 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=167903)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73hi
Posty: 2619 #8114288 Od: 2015-1-28
| Armand, Ty się marnujesz. Z tego co mi wiadomo jesteś fizykiem (lub coś pokrewnego), a fizycy zawsze byli ludźmi o najszerszych horyzontach myślowych i umiłowaniu wolności poszukiwań i eksperymentowania. A Ty się marnujesz jako niespełniony prokurator. Karać za to, karać za tamto, karać za owamto. Ludzie co się z Wami porobiło? Nie mówię o złośliwym zakłócaniu, ale niech wystąpi i rzuci kamieniem ten ktonigdy nie podsłuchiwał milicji lub policji albo innych służb, kto nigdy nie zbudował innego nadajnika niż na pasma krótkofalarskie lub modelarskie i wreszcie kto nigdy na zbudowanym przez siebie urządzeniu FM nie puścił w eter muzyki?
Zanim się zacznie karać to trzeba edukować. Potem można karać, ale kary należy miarkować. A tu znacząca część najchętniej zarządziłaby publiczną egzekucję. Zadzwońcie do Pyongyangu, może pożyczą Wam działka plot. To przynajmniej jest efektownie wyglądająca egzekucj.
Armand, sięgasz kosmosu, ale czasem prokurator Wyszynski mógł czerpać z Ciebie inspirację. Oczywiście z całym szacunkiem, ale naprawdę czasem mnie zdumiewasz. _________________ Pozdrawiam Jurek SP1JPQ & HF1D
![Obrazek](http://www.qrpradio.co.uk/images/qrss_warning-2.gif)
|
| |
sp6ryd | 10.09.2023 12:29:34 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3877 #8114292 Od: 2012-1-22
| Problem w tym, że tu nie chodzi o karę za eksperyment tylko świadome szkodliwe działanie. Tu się nie rozsynchronizował lokalny oscylator przemiany, tu nie wygenerował się swoisty intermodulacyjny prążek, Tu ktoś celowo wstroił się w konkretny kanał i wysłał świadomie sekwencję tonów. Czy to jest, swiecenie zielonym laserem po iluminatorach samolotu, czy kładzenie kamieni na tory czy opisywane nielegalne nadawanie - piętnować to trzeba, bo głupotę i stwarzanie niebezpieczeństwa trzeba rugować. |
| |
Electra | 09.02.2025 00:16:42 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|