Radio stop na kolei
    sp3qfe pisze:

      sp9nrb pisze:


      (...)

      6. Jeżeli ten sygnał stop, zastanie pociąg na prostym odcinku toru to raczej się nic nie wydarzy. Ale jeżeli to będzie łuk lub rozjazd to takiej pewności mieć nie można.

      JAK


    Nie rozumiem dlaczego hamowanie może być niebezpieczne w tych dwóch wskazanych miejscach? Nie twierdzę, że tak nie jest. No dobrze, na rozjeździe może być jego blokada, a gdy to stary typ (nie wiem czy jeszcze takie są) to może na nich nie być czujników opuszczenia rozjazdu.



Zmienia się dynamika ruchu. Koła przestają się toczyć a zaczynają się ślizgać. Na rozjeździe masz krzyżownicę, gdzie koła toczą się na obrzeżach oraz iglicę, która jest dość delikatnym elementem. Na łukach o małym promieniu zmiana dynamiki ruchu może spowodować, że obrzeża kół nie utrzymają kół i koła wejdą na główkę szyny i tylko siły Boskie wiedzą czy wskoczy z powrotem na tor czy do rowu.

Zresztą podobnie masz w samochodzie, gdzie zablokowanie kół może mieć nieprzewidziane skutki.

JAK


  PRZEJDŹ NA FORUM