| |
SP2LIG | 20.03.2014 13:48:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #1785274 Od: 2009-3-16
| SQ9JXB pisze:
Greg - zlituj się i nazywaj rzeczy po imieniu. Bo zaraz inny będą wstawiać podobne synonimy do "kuplunga"
Janek, na psa urok czyżbyś miał problem z odczytaniem czegoś co już bardziej proste nie może być??? Nie kumam Twojej uwagi, jaki to synomim, 3/4 lub nawet więcej populacji światowej tak to nazywa. Nazwa krawat jest be oczywiście bo nie nasza ale nazwa zwis męski ozdobny to już jest cacy bo to nasze. ___________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 12.12.2024 08:42:17 |
|
|
| |
SP8LBK | 20.03.2014 14:06:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1785289 Od: 2010-8-3
Ilość edycji wpisu: 2 | Grzegorz. Pomiędzy silnikiem, prawdopodobnie od napędu wycieraczek w samochodzie a reduktorem (przekładnią) nie ma sprzęgła (kuplunga) lecz jest specjalny kołnierz redukcyjny. Tak nazywają cosik takie wszyscy producenci takich przekładni. Jak widzę układ przeniesienia napędu jest wykonany profesjonalnie. "Martwi" mnie tylko ten jeden otwór fi 10-14mm w wałku zdawczym. Włożona tam śruba czy kołek będzie pracował "na ścinanie" i przy szarpaniu anteny przez wiatr może się szybko ściąć. Nie znam dalszego etapu konstrukcji dla jakiej jest to przewidziane i biorę pod uwagę to co widzę na zdjęciu. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
usuniety8_02_2021 | 20.03.2014 14:21:49 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1785302 Od: 2008-10-24
| Janek, na psa urok czyżbyś miał problem z odczytaniem czegoś co już bardziej proste nie może być??? Nie kumam Twojej uwagi, jaki to synomim, 3/4 lub nawet więcej populacji światowej tak to nazywa.
Kupplung to synonim od słowa Kuppel (kopuła) i tego nie zmienisz. A także wyraz zapożyczony z j.niemieckiego co oznacza w r. męskim pedał sprzęgła, sprzęgło czy sprzęganie. a w rodzaju żeńskim to złącze
I nazywajmy to po polsku jako sprzęgło, a co do tych 3/4 populacji to nie przesadzaj, jakbyś napisał coupler to ostatecznie bym sie zgodził, kupplung to tylko po niemiecku.
|
| |
SP2LIG | 20.03.2014 15:19:38 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #1785364 Od: 2009-3-16
| Cyt "Grzegorz. Pomiędzy silnikiem, prawdopodobnie od napędu wycieraczek w samochodzie a reduktorem (przekładnią) nie ma sprzęgła (kuplunga) lecz jest specjalny kołnierz redukcyjny. Tak nazywają cosik takie wszyscy producenci takich przekładni." koniec cytatu.
SP8LBK.
Andrzej, ja wszystko rozumie tylko pogląd Janka jest jakiś dziwny. Ponieważ rzeczony wałek silnika jakoś musi być połączony z wałkiem rzeczonej przekładni, właśnie chodzi mi o to jakoś czytaj kuplung. Chodzi o to czego nie widać na zdjęciu. Być może nieprecyzyjnie napisałem, nie chodziło mi o połączenie silnika z przekładnią (to widać)tylko o połączenie ich wałków(tego nie widać). Jak jest przekazywany moment obrotowy ??? Myślę że moje pytanie jest typu normal a nie abnormal. _____________ Greg SP2LIG |
| |
sp6cyn | 20.03.2014 17:04:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1785474 Od: 2013-2-19
| sp3sul pisze:
Bardzo ładna przekładnia. Czy można wiedzieć,do jakich anten Kolega zamierza ten mechanizm wykorzystać ? Widać kawałek rurki osadzonej w łożyskach. Nie jest to jakaś gruba rura,więc domyślam się,że ma to być celowo przeznaczone do anten na 2 m. Tak ? A jaka jest średnica wałka ślimacznicy? Na tych zdjęciach,wydaje się dość odpowiedni - około 30/35 mm. To już jest super. Nawet anteny KF można tym śmiało obracać.
Witam rotor bedzie wykorzystany do anten kf jak i ukf |
| |
sp6cyn | 20.03.2014 17:08:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1785480 Od: 2013-2-19
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ9SXT pisze:
Sławku - bardzo mi się podoba Twoje rozwiązanie. A jak rozwiązałeś/rozwiążesz odczyt pozycji? Potencjometr wieloobrotowy czy jakiś enkoder?
Do odczytu wykorzystałem sterownik DATCOM AP500 silnik też jest z kompletu sat zasilany 36V |
| |
usuniety8_02_2021 | 20.03.2014 18:00:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1785508 Od: 2008-10-24
| Ponieważ rzeczony wałek silnika jakoś musi być połączony z wałkiem rzeczonej przekładni,
Greg - niekoniecznie za pomocą sprzęgła. Zresztą za mało tam miejsca na sprzęgło. Według mnie jest to proste połączenie typu -> wałek - tuleja |
| |
SQ6OCN | 20.03.2014 18:04:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1785519 Od: 2011-3-5
| [quote=sp6cyn]SQ9SXT pisze:
Sławku - bardzo mi się podoba Twoje rozwiązanie. A jak rozwiązałeś/rozwiążesz odczyt pozycji? Potencjometr wieloobrotowy czy jakiś enkoder?[/quot
Do odczytu wykorzystałem sterownik DATCOM AP500 silnik też jest z kompletu sat zasilany 36V
Sławku koledze SQ9SXT chodziło o impulsator zintegrowany z silnikiem, a nie cyfrowy odczyt na skali. |
| |
sp6cyn | 20.03.2014 18:24:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1785555 Od: 2013-2-19
Ilość edycji wpisu: 2 | [quote=SQ6OCN]sp6cyn pisze: SQ9SXT pisze:
Sławku - bardzo mi się podoba Twoje rozwiązanie. A jak rozwiązałeś/rozwiążesz odczyt pozycji? Potencjometr wieloobrotowy czy jakiś enkoder?[/quot
Do odczytu wykorzystałem sterownik DATCOM AP500 silnik też jest z kompletu sat zasilany 36V
Sławku koledze SQ9SXT chodziło o impulsator zintegrowany z silnikiem, a nie cyfrowy odczyt na skali.
Rafale myślę ze wyraznie napisałem ze jest to komplet datcoma ap500 wraz z silnikiem i w silniku jest oryginalnie impulsator |
| |
SP8LBK | 20.03.2014 18:24:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1785556 Od: 2010-8-3
| sp6cyn pisze: SQ9SXT pisze:
Sławku - bardzo mi się podoba Twoje rozwiązanie. A jak rozwiązałeś/rozwiążesz odczyt pozycji? Potencjometr wieloobrotowy czy jakiś enkoder?
Do odczytu wykorzystałem sterownik DATCOM AP500 silnik też jest z kompletu sat zasilany 36V
Czy odczyt jest w stopniach czy w nr kanałów. Czytałem manuala tego sterownika i nie za bardzo zrozumiałem aby na wyświetlaczu pojawiał się azymut. Może jest jakiś myk o którym manual nie wspomina. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
sp6cyn | 20.03.2014 18:29:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1785561 Od: 2013-2-19
Ilość edycji wpisu: 1 | [quote=SP8LBK]sp6cyn pisze: SQ9SXT pisze:
Sławku - bardzo mi się podoba Twoje rozwiązanie. A jak rozwiązałeś/rozwiążesz odczyt pozycji? Potencjometr wieloobrotowy czy jakiś enkoder?
Do odczytu wykorzystałem sterownik DATCOM AP500 silnik też jest z kompletu sat zasilany 36V
Czy odczyt jest w stopniach czy w nr kanałów. Czytałem manuala tego sterownika i nie za bardzo zrozumiałem aby na wyświetlaczu pojawiał się azymut. Może jest jakiś myk o którym manual nie wspomina.[/quote]
Na wyświetlaczu pokazuje impulsy silnika jest program do przeliczania na stopnie można sobie tez zaprogramować pamięci jest ich około 250 |
| |
Electra | 12.12.2024 08:42:17 |
|
|
| |
SQ9SXT | 20.03.2014 19:42:51 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09BV
Posty: 194 #1785660 Od: 2012-9-27
| To masz tak samo rozwiązane jak w moim - również Datcom AP500. Przystosowałem do niego rotor Conrad ale potrzebuję czegoś mocniejszego coś jak twoja konstrukcja. _________________ Pozdrawiam Krzysiek SQ9SXT |
| |
SP6IX | 20.03.2014 19:56:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8220 #1785685 Od: 2008-3-18
| można zapisać jako komórki kanałów np: C 001 0 C 360 co 10 st tak mam zaprogramowany _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
sp6cyn | 20.03.2014 20:04:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1785701 Od: 2013-2-19
|
a jak to zrobiłes ze masz 360 komórek pamieci |
| |
SP6IX | 20.03.2014 20:07:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8220 #1785705 Od: 2008-3-18
Ilość edycji wpisu: 1 | AP500 ma ich 999 ,musisz się posiłkować instrukcją i zajrzyj na stronę SP7DPT jest tam opis do tego typu sterownika.
a tu działająca strona http://lanbox.tk/www/rotor.htm _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
SQ9SXT | 20.03.2014 20:38:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09BV
Posty: 194 #1785791 Od: 2012-9-27
| Grzegorz - AP500 - ma 250 pamięci (sprawdzone organoleptycznie). Na swojej stronie, Darek SP7DPT mówi o 80. _________________ Pozdrawiam Krzysiek SQ9SXT |
| |
SP6IX | 20.03.2014 20:52:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 8220 #1785827 Od: 2008-3-18
| Tam są trzy banki 0-80 81-99 99-999 ale musisz je zdefiniować jako "c" przynajmniej w moim przypadku (wyczytane z instrukcji) ale jak nie możesz to podziel na 36 co 10st i też wystarczy na KF i UKF spokojnie _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
sq5awr | 20.03.2014 21:35:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 111 #1785995 Od: 2011-4-25
Ilość edycji wpisu: 1 | A nie prosciej skorzystac z sterownika w linku ktory podalem wczesniej. Wystarczy wpisac gear ratio i po sprawie... A i czegos nowego mozna sie nauczyc ... _________________ Robert, SP5G/3Z5G |
| |
sp6cyn | 22.03.2014 17:41:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielawa
Posty: 80 #1787650 Od: 2013-2-19
| witam następne fotki mojej konstrukcji już prawie skończona
obrót trwa 1 min 20 sekund |
| |
SQ6RGG | 22.03.2014 17:47:18 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bogdan#Dzierżoniów
Posty: 474 #1787654 Od: 2009-10-12
| Pięknie Panie Sławku pięknie. |
| |
Electra | 12.12.2024 08:42:17 |
|
|