| |
sq8pkj | 07.09.2015 13:10:25 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Chełm (KO11RD)
Posty: 82 #2168931 Od: 2015-5-21
| 12 stycznia 2015 roku zakupiłem w sklepie internetowym KONEKTOR mieszczącym się w Łodzi na ulicy Inflanckiej 65 dokonując przekazu pocztowego urządzenie nadawczo-odbiorcze X1M. Około 15 lipca br. zaniepokoiłem się działaniem radia (brak odpowiedzi od kilku dni na wywołanie) na tyle, że podpiąłem reflektometr/miernik mocy do wyjścia antenowego. Okazało się że na wyjściu TRx’a do anteny nie ma mocy. 20 lipca br. skontaktowałem się z firmą Konektor prosząc o pomoc w tej sprawie. W odpowiedzi otrzymałem: „…proszę o dostarczenie do nas urządzenia z opisem usterki oraz ksero dowodu zakupu”. 21 lipca wysłałem a 23 lipca serwis potwierdził przybycie paczki wieczorem 22 lipca z niesprawnym urządzeniem X1M. Jak firma Konektor twierdzi tego samego dnia (22.07) urządzenie miało zostać wysłane do importera. 3 sierpnia br. otrzymałem od sklepu Konektor następującą wiadomość: „…Dzień dobry, dziś otrzymaliśmy taką informację od serwisu Demo (po dziesięciu dniach): Witam. Po ekspertyzie serwisowej stwierdzono usterkę, której naprawa nie może być wykonana z użyciem posiadanych przez serwis podzespołów zamiennych i w związku z koniecznością sprowadzenia części zamiennych od producenta, okres naprawy się wydłuży. Pozdrawiamy …”. 16 sierpnia br. w odpowiedzi na moje pismo otrzymałem: „… przepraszamy za długi czas realizacji, ale nie jest on uzależniony od nas”. Dziś to jest 7 września 2015 roku od dnia w którym sklep Konektor otrzymał sprzęt w ramach obsługi gwarancyjnej mija dokładnie 47 dni. Szanowni Państwo czy mnie jako konsumenta, który uczciwie dokonał zakupu określonego towaru w określonym sklepie powinno interesować skąd dany towar wziął się w sklepie, czy powiązania biznesowe i zależności właściciela sklepu?. Czy 47 dni od reklamowania usterki to normalne by tyle to trwało. Skoro usterka jest tak poważna to czy urządzenie nie powinno być wymienione na nowe? Czy to waszym zdaniem rzetelna firma?
73 de Piotr SQ8PKJ _________________ Pozdrawiam Piotr SQ8PKJ |
| |
Electra | 13.12.2024 12:59:46 |
|
|
| |
SP8LBK | 07.09.2015 13:42:10 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #2168943 Od: 2010-8-3
| Co pisze w gwarancji??? Czy masz gwarancję sprzedawcy, czy producenta?
Tak działają sprzedawcy. Znajoma czekała pół roku na naprawę TV, który kupiła w markecie M...a i zgodnie z warunkami gwarancji tam go oddała do naprawy a wszystko było zgodne z zapisem w karcie gwarancyjnej. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
SQ4AFJ | 07.09.2015 13:51:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KĘTRZYN KO04QB
Posty: 354 #2168954 Od: 2011-3-11
| SP8LBK pisze:
Co pisze w gwarancji??? Czy masz gwarancję sprzedawcy, czy producenta?
Tak działają sprzedawcy. Znajoma czekała pół roku na naprawę TV, który kupiła w markecie M...a i zgodnie z warunkami gwarancji tam go oddała do naprawy a wszystko było zgodne z zapisem w karcie gwarancyjnej.
Witam.
Serwis ma 14 dni na odpowiedź, a naprawa to już inna kwestia w związku z koniecznością sprowadzenia części od producenta może potrwać dłużej ( co powoduje że gwarancja na sprzęt przedłuża się o czas pobytu w serwisie). _________________ Krzysztof TRX-y Yaesu FT-710AESS,Icom IC-7100, Motorola MTR-2000 przerobiona na repeater DMR PLUS (SR4KT) , Motorola DP4801e ANT COMET GP-9M (2m/70cm), GP7 (HF) |
| |
SP2LIG | 07.09.2015 13:52:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13105 #2168955 Od: 2009-3-16
| Poważnie traktujący swoich klientów z góry informuje ile może trwać naprawa, ważne jest również to co jest napisane w gwarancji. ________________ Greg SP2LIG |
| |
SO5WM | 07.09.2015 14:01:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mińsk Mazowiecki
Posty: 988 #2168961 Od: 2014-1-7
| Dlatego od zawsze mówię, nie oddajemy na gwarancji tylko z tytułu rękojmi - towar niezgodny z umową i jakoś zawsze się to sprawdza Z gwarancją tak właśnie może być, jeśli uznana została naprawa bezpłatna, a takowa została uznana jeśli nie zostały w ciągu 14 dni podane inne informacje, to już ta naprawa może trwać i rok i nic na to się nie poradzi. Inaczej jest jeśli oddajemy sprzęt bezpośrednio do producenta, ale tu nie pamiętam dokładnie jak to wygląda. _________________ Piotr http://www.radiooperator.pl/ mimo, że UKE ma swoją wyszukiwarkę tu również zostaje :) |
| |
sq9pqe | 07.09.2015 14:20:43 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Rybnik
Posty: 240 #2168969 Od: 2014-4-5
| Witam serdecznie kolegę,jak już wiemy sprzęt zakupiony i wyprodukowany w CHRL nie jest najlepszej jakości co wcale nie musi się przekładać na wadliwe działanie. Z własnego doświadczenia jako Autoryzowany serwis Motocykli Quadów i Skuterów Również wyprodukowanych w CHRL bo większość skuterów i motocykli właśnie jest tam produkowana,to Gwarant lub importer jest odpowiedzialny za dostarczenie części do 14 dni od zgłoszenia usterki przez klienta w ASO lub takim sklepie i serwisie ,skoro ktoś jest gwarantem to ma 30 dni na usuniecie usterki w "towarze" nazwijmy to w ten sposób i niema to różnicy czy jest to motocykl czy radio czy tv. Tak mówi prawo konsumenta chyba że w gwarancji producenta jest napisane inaczej. Jak wiadomo na każdy produkt powinniśmy dostać 24 miesiące gwarancji na piśmie,wiele sklepów i producentów nie przestrzega tych zasad. Czekasz już 47 dni i nic ,jak dla mnie masz prawo do wymiany sprzętu na nowy,poszedł bym do rzecznika praw konsumenta i myślę że taki krok był by najlepszy dla ciebie. Mnie jako klienta końcowego gówno obchodzi skąd sklep bierze towar,klient płaci więc ma prawo żądać . Sprawa części zamiennych ,każdy serwis powinien być zaopatrzony w części do napraw gwarancyjnych ,jeśli jest inaczej to juz mam na to inne zdanie ,pozdrawiam serdecznie . _________________ Radio Onwa turo moc 1Kw w pasmie CB
|
| |
SP2HIT | 07.09.2015 14:22:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94BP ORLE
Posty: 78 #2168971 Od: 2015-8-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Ważne pytanie na początek czy towar reklamujesz z tytułu gwarancji czy rękojmi? Jeżeli towar nie posiadał gwarancji z automatu przyjmuje się, że reklamujesz z rękojmi. W takim wypadku ma zastosowanie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Przepisy nie mówią jak długo może trwać naprawa gwarancyjna. Co nie znaczy, że nie możesz dochodzić swoich praw. Z osobistego doświadczenia podpowiem, że jeżeli naprawa trwa ponad miesiąc kieruję do sprzedawcy pismo o odstąpieniu od umowy i jednocześnie proszę o zwrot kwoty na moje konto w terminie 7 dni. Jeżeli sprzedawca pieniędzy nie zwróci, kierujesz sprawę bezpośrednio do sądu, najlepiej internetowego (postępowanie trwa szybciej) za pośrednictwem adwokata (sprawdzi poprawność składanych dokumentów). Omijaj szerokim łukiem rzecznika do spraw konsumenta, chyba że lubisz czekać minimum pół roku na rozpoczęcie sprawy. _________________ pozdrawiam Marek SP2HIT |
| |
SP8LBK | 07.09.2015 14:29:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #2168975 Od: 2010-8-3
| SP2HIT pisze:
Ważne pytanie na początek czy towar reklamujesz z tytułu gwarancji czy rękojmi? Jeżeli towar nie posiadał gwarancji z automatu przyjmuje się, że reklamujesz z rękojmi. W takim wypadku ma zastosowanie ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Przepisy nie mówią jak długo może trwać naprawa gwarancyjna. Co nie znaczy, że nie możesz dochodzić swoich praw. Z osobistego doświadczenia podpowiem, że jeżeli naprawa trwa ponad miesiąc kieruję do sprzedawcy pismo o odstąpieniu od umowy i jednocześnie proszę o zwrot kwoty na moje konto w terminie 7 dni. Jeżeli sprzedawca pieniędzy nie zwróci, kierujesz sprawę bezpośrednio do sądu, najlepiej internetowego (postępowanie trwa szybciej) za pośrednictwem adwokata (sprawdzi poprawność składanych dokumentów). Omijaj szerokim łukiem rzecznika do spraw konsumenta, chyba że lubisz czekać minimum pół roku na rozpoczęcie sprawy.
http://konektor5000.pl/index.php?i8,reklamacje
na dole strony są podane także warunki odstąpienia od umowy. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
SP2HIT | 07.09.2015 14:43:42 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94BP ORLE
Posty: 78 #2168984 Od: 2015-8-3
| SO5WM pisze: Dlatego od zawsze mówię, nie oddajemy na gwarancji tylko z tytułu rękojmi - towar niezgodny z umową i jakoś zawsze się to sprawdza
Chciałbym tylko dodać do tego co napisałeś Piotrze, że rozpoczęcie procedury naprawy z tytułu gwarancji nie wyklucza możliwości skorzystania z prawa jakie dają zapisy prawa konsumenckiego w przypadku rękojmi. Czyli w trakcie przedłużającej się naprawy gwarancyjnej klient może odwołać się do korzystniejszych dla niego zapisów w prawie konsumenckim. _________________ pozdrawiam Marek SP2HIT |
| |
SP2HIT | 07.09.2015 14:52:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94BP ORLE
Posty: 78 #2168994 Od: 2015-8-3
|
Dzięki za Andrzeju za słuszną uwagę. Podczas pierwszej reklamacji towaru odstępując od umowy, sprzedawca ma dwa wyjścia: wydać towar naprawiony lub nowy, oddać pieniądze. Jeżeli to druga naprawa klient może już zażądać tylko pieniędzy. _________________ pozdrawiam Marek SP2HIT |
| |
SP2HIT | 07.09.2015 15:08:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94BP ORLE
Posty: 78 #2169010 Od: 2015-8-3
| Ad Piotr SQ8PKJ
Podsumowując powinieneś do firmy Konektor5000 złożyć pismo tej treści:
"Z powodu przedłużającej się naprawy urządzenia nadawczo-odbiorczego X1M oddanego do naprawy dnia ……, wzywam firmę
KONEKTOR Przemysław Maćczak ul. Inflancka 65 91-848 Łódź
do wydania naprawionego bądź nowego urządzenia nadawczo-odbiorczego X1M do dnia ………. (2 tygodnie od daty wysyłki) W przeciwnym wypadku odstąpię od umowy."
_________________ pozdrawiam Marek SP2HIT |
| |
Electra | 13.12.2024 12:59:46 |
|
|
| |
sp6ces | 07.09.2015 20:36:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Złotoryja D-ZT PGA- ZT02
Posty: 1309 #2169226 Od: 2010-7-8
| Kilka lat temu kupiłem w InRadio w Łodzi wzmacniacz mocy KF. Gdy nastąpiła awaria, wysłałem go tam do naprawy gwarancyjnej. Po upływie 14 LUB 30 dni (wg gwarancji) naprawa nie została wykonana z powodu braku części. Poprosiłem o zwrot pieniędzy i bez problemu je otrzymałem. Muszę przyznać: SOLIDNA FIRMA ! Jurek
|
| |
sq8pkj | 08.09.2015 13:13:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Chełm (KO11RD)
Posty: 82 #2169517 Od: 2015-5-21
| Dziękuję za komentarze i podpowiedzi. Poczekam na rozwój sytuacji. Nie zapomnę poinformować o finale. 73! _________________ Pozdrawiam Piotr SQ8PKJ |
| |
SWL_SP5 | 08.09.2015 15:38:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 649 #2169590 Od: 2015-9-7
Ilość edycji wpisu: 1 | SO5WM pisze: Dlatego od zawsze mówię, nie oddajemy na gwarancji tylko z tytułu rękojmi - towar niezgodny z umową i jakoś zawsze się to sprawdza Z gwarancją tak właśnie może być, jeśli uznana została naprawa bezpłatna, a takowa została uznana jeśli nie zostały w ciągu 14 dni podane inne informacje, to już ta naprawa może trwać i rok i nic na to się nie poradzi. Inaczej jest jeśli oddajemy sprzęt bezpośrednio do producenta, ale tu nie pamiętam dokładnie jak to wygląda.
Kolego,
"Niezgodność towaru z umową" nie istnieje już w Polsce od 9 miesięcy a dokładniej od grudnia 2014 roku.
Obecnie gdy kupisz radiostację przez internet to w ciągu 14 dni możesz ją oddać bez podania przyczyny. Jeśli sprzedawca nie stwierdzi widocznych oznak użytkowania to zwraca ci całą należność (ma na tą decyzję 14 dni) łącznie z najtańszą przesyłką krajową.
Jeśli zaś kupujesz towar osobiście to warto poważnie się zastanowić przez zapłaceniem ponieważ gdy zechcesz oddać towar to sprzedawca w myśl obecnie obowiązujących przepisów, nie musi ci już przyjąć i oddać pieniędzy za zakupiony towar.
Gwarancja jest przez wiele osób mylnie utożsamiana z uprawnieniem do reklamacji czy też gwarancji z tytułu rękojmi.
Gwarancja to dodatkowe uprawnienie, które funkcjonuje niezależnie od uprawnień z ustawy. O ile uprawnień ustawowych zmienić nie można, o tyle uprawnienia z gwarancji mogą być już modyfikowane. Najczęściej na niekorzyść konsumenta.
Prosty przykład: Wedle ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej odstąpienie od umowy jest możliwe już w przypadku pierwszego nieskutecznego załatwienia reklamacji (np. nieskutecznej naprawy). Gwarancja może stanowić, iż takie prawo przysługuje dopiero po trzech nieskutecznych naprawach.
Warto więc najpierw przeczytać warunki gwarancji a potem oskarżać sklep.
|
| |
SP6OPF | 08.09.2015 18:51:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Lubin/JO81CJ
Posty: 403 #2169671 Od: 2011-2-25
Ilość edycji wpisu: 1 |
Cytn: "Niezgodność towaru z umową" nie istnieje już w Polsce od 9 miesięcy a dokładniej od grudnia 2014 roku.
Czy aby na pewno tak jest???
|
| |
SQ6NDC | 08.09.2015 19:33:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Namysłów JO81ub
Posty: 720 #2169702 Od: 2009-8-1
| Cześć, http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/ i wszystko jasne
_________________ Pozdrawiam Bogusław Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze.
|
| |
SWL_SP5 | 08.09.2015 21:07:14 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 649 #2169754 Od: 2015-9-7
| SWL_SP5 pisze:
"Niezgodność towaru z umową" nie istnieje już w Polsce od 9 miesięcy a dokładniej od grudnia 2014 roku.
Jeśli kolega wejdzie na stronę: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/ to ujrzy na górze strony zapis:
25 grudnia 2014 r. zmieniły się przepisy konsumenckie.
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej utraciła moc w stosunku do umów zawartych po dniu 25 grudnia 2014 r. (do takich umów nie ma już zastosowania opcja niezgodności towaru z umową).
Przy reklamacji rzeczy kupionych przed 24 grudnia 2014 należy powoływać się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i składać ją Z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ. Przy reklamowaniu rzeczy kupionych po 25 grudnia 2014 należy powoływać się na ustawę o prawach konsumenta i składać ją Z TYTUŁU RĘKOJMI. Jeżeli powołasz się na złą podstawę prawną, złożona reklamacja będzie nieważna i sprzedawca odrzuci Twoje roszczenia!!!
To o czym pisałem jest tutaj: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/ |
| |
sq8pkj | 11.09.2015 14:33:51 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Chełm (KO11RD)
Posty: 82 #2171055 Od: 2015-5-21
| Sprawę uznaję za zamkniętą. Wieczorem w dniu wczorajszym odebrałem przesyłkę od sklepu Konektor. W niej nowe radio X1M nie naprawiane lecz wymienione i upominek od firmy w ramach rekompensaty za tak długi okres oczekiwania. Miło. Fakt że długo to trwało ale na koniec pokazali się z dobrej strony... _________________ Pozdrawiam Piotr SQ8PKJ |
| |
SQ9JXT | 14.09.2015 08:39:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 729 #2172218 Od: 2011-5-10
| sq8pkj pisze:
Sprawę uznaję za zamkniętą. Wieczorem w dniu wczorajszym odebrałem przesyłkę od sklepu Konektor. W niej nowe radio X1M nie naprawiane lecz wymienione i upominek od firmy w ramach rekompensaty za tak długi okres oczekiwania. Miło. Fakt że długo to trwało ale na koniec pokazali się z dobrej strony...
E tam. W mojej ocenie nie pokazali się z dobrej strony, to że wymienili to po tak długim czasie to czysta desperacja z ich strony. Przecież od razu wiedzieli, że szybko tego nie naprawią (albo w ogóle) więc powinni to wymienić od ręki! Wtedy można by powiedzieć, że pokazali się z dobrej strony Jednak w tej sytuacji to jedynie zadbali o swój tyłek, bo inaczej musieliby się bujać po sądach, a to skończyło by się dla nich i tak klęską. Nadal będę się upierał - sprzedawcy w Polsce nie przestrzegają prawa lub go nie znają, a klienta mają głęboko w d... Ważne aby sprzedać, a jak złom się zepsuje to niech klient się buja
Pzdr! |
| |
Electra | 13.12.2024 12:59:46 |
|
|