Reklamacja w sklepie/serwisie KONEKTOR w Łodzi…
    SO5WM pisze:

    Dlatego od zawsze mówię, nie oddajemy na gwarancji tylko z tytułu rękojmi - towar niezgodny z umową wesoły i jakoś zawsze się to sprawdza bardzo szczęśliwy
    Z gwarancją tak właśnie może być, jeśli uznana została naprawa bezpłatna, a takowa została uznana jeśli nie zostały w ciągu 14 dni podane inne informacje, to już ta naprawa może trwać i rok i nic na to się nie poradzi. Inaczej jest jeśli oddajemy sprzęt bezpośrednio do producenta, ale tu nie pamiętam dokładnie jak to wygląda.


Kolego,

"Niezgodność towaru z umową" nie istnieje już w Polsce od 9 miesięcy a dokładniej od grudnia 2014 roku.

Obecnie gdy kupisz radiostację przez internet to w ciągu 14 dni możesz ją oddać bez podania przyczyny. Jeśli sprzedawca nie stwierdzi widocznych oznak użytkowania to zwraca ci całą należność (ma na tą decyzję 14 dni) łącznie z najtańszą przesyłką krajową.

Jeśli zaś kupujesz towar osobiście to warto poważnie się zastanowić przez zapłaceniem ponieważ gdy zechcesz oddać towar to sprzedawca w myśl obecnie obowiązujących przepisów, nie musi ci już przyjąć i oddać pieniędzy za zakupiony towar.


Gwarancja jest przez wiele osób mylnie utożsamiana z uprawnieniem do reklamacji czy też gwarancji z tytułu rękojmi.

Gwarancja to dodatkowe uprawnienie, które funkcjonuje niezależnie od uprawnień z ustawy. O ile uprawnień ustawowych zmienić nie można, o tyle uprawnienia z gwarancji mogą być już modyfikowane. Najczęściej na niekorzyść konsumenta.

Prosty przykład:
Wedle ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej odstąpienie od umowy jest możliwe już w przypadku pierwszego nieskutecznego załatwienia reklamacji (np. nieskutecznej naprawy). Gwarancja może stanowić, iż takie prawo przysługuje dopiero po trzech nieskutecznych naprawach.

Warto więc najpierw przeczytać warunki gwarancji a potem oskarżać sklep.


  PRZEJDŹ NA FORUM