NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » NADAWANIE Z SAMOLOTU

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Nadawanie z samolotu

  
SQ5PGL
04.08.2011 14:52:02
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 125 #744551
Od: 2011-2-12
Jak wyglada sprawa nadawania z samolotu ? Lamiac sie przez /am. Czy trzeba miec jakies dodatkowe pozwolenia czy normalnie mozna z reczniaka lacznosci robic?
_________________
Zbyszek SQ5PGL
  
Electra29.03.2024 15:22:24
poziom 5

oczka
  
sp7fll
04.08.2011 15:30:54
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Piaseczno/Kielce

Posty: 177 #744568
Od: 2007-5-11
Zależy z jakiego samolotu.
  
SQ5OMU
04.08.2011 15:45:41
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 305 #744572
Od: 2009-9-24


Ilość edycji wpisu: 1
W samolocie pasazerskim podczas lotu musza być wyłączone wszystkie urządzenia nadawcze, możesz korzystać z rx podczas lotu
W trakcie startu i lądowania zobowiązany jesteś wyłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne typu laptop, telefon nawet jak jest w trybie off line i radio też.
_________________
SQ5OMU Konrad
można mnie spotkać na 439.350 MHz i 145.575 MHz FM - Wawa, oraz APRS.Fi :)i D-Star 434.900
  
VK3TFE
04.08.2011 15:51:23
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 124 #744575
Od: 2009-3-6
Dzien dobry,
szkoda, ze nie podales o jaki " samolot " Ci chodzi. Nie znam odpowiedzi, ale bylo by ciekawe poczytac odpowiedzi innych Kolegow. Temat ciekawy.
73
Henryk
  
SQ5PGL
04.08.2011 16:39:19
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 125 #744588
Od: 2011-2-12


Ilość edycji wpisu: 1
Sprawa sie tyczy oczywiscie samolotu pasazerskiego. Relacji Wroclaw - Wlochy (jeszcze nie znam lini-firmy) Chcialbym zabrac ze soba reczniaka 2m/70cm i nawet nie chodzi mi o nadawanie z samolotu (swoja drogo bylo by to fajne, porobic QSO po Polsce) ale kwestja przewozu radiotelefonu w bagazu podrecznym. Czy nie bedzie zadych problemow na lotnisku (naszym i Wloskim). Moze ktos przerabial taki temat?
_________________
Zbyszek SQ5PGL
  
SQ5OMU
04.08.2011 16:44:18
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 305 #744593
Od: 2009-9-24
Nie powinno być żadnego problemu, ja leciałem Service Travel do Catanii i bez problemu w bagażu podręcznym przeszedłem kontrole bezpieczeństwa na Okęciu jak i w Catanii w drodze powrotnej.
Oczywiście licencja także w bagażu podręcznym, ale tak jak napisałem patrz wyżej, na pokładzie samolotu pasażerskiego podczas lotu nie używamy urządzeń nadawczo-odbiorczych, a w szczególności nadawczych.
Rodzaj przewoźnika nie ma tu nic do rzeczy, przepisy są międzynarodowe.
_________________
SQ5OMU Konrad
można mnie spotkać na 439.350 MHz i 145.575 MHz FM - Wawa, oraz APRS.Fi :)i D-Star 434.900
  
SQ5AM
04.08.2011 17:09:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #744604
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ja podróżuje z ręczniakiem po całej Europie. Czasem sobie słuchając w samolocie. Ale nie spodziewaj się DXów, bo samolot to świetna klatka faradaya.
Co do przewozu, to mam przy sobie kopię pozwolenia, ale jak do tej pory nikt mnie nigdy nie zapytał, po co to i do czego. Byłem z radiem we Włoszech, Hiszpani i kilku innych państwach UE.
_________________
Adrian
  
SQ5PGL
04.08.2011 17:20:32
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 125 #744613
Od: 2011-2-12


Ilość edycji wpisu: 1
Wlasnie dzwonilem do strazy lotniskowej na EPWA i powiedzieli ze jak nie ma to ostrych krawedzi itp to nie ma problemu. Chyba trafilem na kumatego bo mowi jak to jest jakis: Radmor, Motorola, Yaesu to wszystko OK. Tylko licencje miec na wszelki wypadek.


A ciekawe jak wyglada sprawa skanera.
_________________
Zbyszek SQ5PGL
  
SQ5OMU
04.08.2011 17:23:09
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 305 #744614
Od: 2009-9-24
jak głuchy ze ślepym rozmawiał.......z przewozem nie ma problemu, wszak po to kolega ma licencje w kilku językach, o nadawaniu podczas lotu nie ma mowy i to cała tajemnica
_________________
SQ5OMU Konrad
można mnie spotkać na 439.350 MHz i 145.575 MHz FM - Wawa, oraz APRS.Fi :)i D-Star 434.900
  
SQ5PGL
04.08.2011 17:29:58
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 125 #744617
Od: 2011-2-12
OK. Wszystko wiem. Dzieki za informacje.
_________________
Zbyszek SQ5PGL
  
SP8LBK
04.08.2011 17:51:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #744624
Od: 2010-8-3
Zapytaj Mariana SP5EWX. Latał wiele lat w Locie.
Samo słuchanie nie różni się przecież od słuchania zwykłego radia ale z nadawaniem może być różnie.
Chcąc pracować ze statku na morzu musisz posiadać zgodę jego kapitana.
W samolocie mogą obowiązywać ostrzejsze przepisy.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
Electra29.03.2024 15:22:24
poziom 5

oczka
  
SQ2MTF
04.08.2011 18:12:36
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO94QE

Posty: 31 #744635
Od: 2011-7-15
Witam.
W październiku wracałem ze Szwajcarii do Polski.
Całkowicie zapomniałem przepakować ręczniaka (Navcomm TK-890) i miałem go w torbie z laptopem.
Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku w Zurichu, zrobiło się całkiem spore zbiegowisko pracowników służb bezpieczeństwa na widok radia.
Na szczęście udało mi się przekonać (wykorzystując licencję i rozmontowując radio na części), że nie mam zamiaru uruchamiać radia na pokładzie samolotu.


73.
_________________
--
Krzysiek sq2mtf
QTH: Elblag - JO94QE.
Email: sq2mtf @ gmail . com
WWW: http://www.sq2mtf.sg.net.pl/
APRS: http://aprs.fi/?call=sq2mtf-9
QRV: 145.400 MHz, SR4J 145.625(-0.6MHz)
  
SP9Z
04.08.2011 18:19:44
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Sosnowiec JO90NF

Posty: 1035 #744638
Od: 2009-11-18
Ja również nigdy nie miałem problemu z ręczniakiem w bagażu podręcznym, natomiast nigdy nie przyszlo mi na myśl, aby pracować /am. Z drugiej strony ostatnio dostałem (directem)kartę od Jerrego PH9HB/AM, z którym miałem łączność na 20m, kiedy był 150km na południe od Paryża. Jest on pilotem pasażerskiego Boeinga 737 i w czasie lotów czasem robi łączności. Jakoś 400W jego nadajnika nie szkodzi elektronice wewnątrz samolotu :-)
_________________
Jacek
  
SP1ST
04.08.2011 18:24:15
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #744639
Od: 2011-3-5
Konrad SQ5OMU ma rację, takie są przepisy międzynarodowe.
Latam bardzo często na i ze statku, w czasie kontroli bagażu podręcznego często proszą o przejście do innego pomieszczenia i skanują "odkurzaczem" moją 706 -stkę. Jak się kiedyś dowiedziałem szukają śladów materiałów wybuchowych. Nigdy nie prosili o okazanie licencji.
Jeden raz na Teglu w Berlinie trafiłem na krótkofalofca ale i tak nie odstąpił od badania.
Szczerze odradzam próby QSO z ręczniaków, może to się bardzo źle skończyć.
W czasie każdego rejsu na pokładzie jest i udaje pasażera gość z ochrony samolotu.

_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
sp7fll
04.08.2011 18:35:35
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Piaseczno/Kielce

Posty: 177 #744644
Od: 2007-5-11
    sp9ohy pisze:

    Ja również nigdy nie miałem problemu z ręczniakiem w bagażu podręcznym, natomiast nigdy nie przyszlo mi na myśl, aby pracować /am. Z drugiej strony ostatnio dostałem (directem)kartę od Jerrego PH9HB/AM, z którym miałem łączność na 20m, kiedy był 150km na południe od Paryża. Jest on pilotem pasażerskiego Boeinga 737 i w czasie lotów czasem robi łączności. Jakoś 400W jego nadajnika nie szkodzi elektronice wewnątrz samolotu :-)


Bo do wykonywania tych łączności wykorzystuje zabudowaną na samolocie lotniczą radiostacje krótkofalową(antena jest zintegrowana z poszyciem statecznika pionowego). Jeśli jest to B737 późniejszych wersji radiostacja jest typu Honeywell XK516D.


Zasadniczo urządzenia radio-elektroniczne przeznaczone dla lotnictwa są najwyższej klasy, najbardziej niezawodne i odporne na zakłócenia z produkowanych (mówimy o sprzęcie spełniającym normy TSO, nie o urządzeniu na pasmo lotnicze np. firmy Navcomm).
Niemniej gdyby jednak udało nam się zakłócić prace niektórych z nich, znajdujących się na pokładzie współczesnego samolotu komunikacyjnego, skutki będą fatalne.
  
HekTor
04.08.2011 19:11:10
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO13AE

Posty: 504 #744665
Od: 2009-9-3

Witam - i nieśmiało głos w sprawie zabieram.

Otóż nadawałem używając TH-D7 lecąc jedną ze znanych linii na trasie Londyn-Warszawa.
Pan kapitan (via stewardessa) pozwolił, bo bez tego bym się jednak obawiał konsekwencji... :-(
Pracę rozpocząłem po uzyskaniu zezwolenia i dopiero po osiągnięciu wysokości przelotowej (ok. 11 tys. m). Nikomu to nie przeszkadzało i nikt mnie molestował!

Słyszałem wtedy chyba ćwierć Europy a i zapisy z odbioru mojego nadawania gdzieś tam się ostały!
Podobno kiedys na takie rozrywki najbardziej przyzwalała Lufthansa - ale jak jest teraz, tego już nie wiem...

Na lotniskach jeszcze nigdy nikt nie zwracał uwagi na mój sprzęt krótkofalarski - łącznie z awaryjnie wożoną lutownicą, taką "Made in CE" za kilka złotych, ładowarkami, akumulatorami YUASA 7 Ah, antenami i podobnymi detalami. Ale notebooka na Heathrow musiałem wyciągać i poddać oględzinom - otwarcie monitora i wyjęcie akumulatora. Wtedy to i buty też kazali mi zdjąć, no to ja "kazałem se podać" takie foliowe kapcie - akurat nie mieli i miałem radochę, gdy biegali i szukali. Znaleźli jednak. Ale żeby do radiostacji coś mieli, to już nie.

Mam nadzieję, że sytuacja i obyczaje i w tym roku się nie pogorszyły?

Pozdrawiam serdecznie
- Henryk / sp4cmw
_________________
ex SP37215
  
SP1ST
04.08.2011 19:34:55
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #744677
Od: 2011-3-5
Henryk miałeś farta. Popatrz proszę na drugą strone biletu, gdzie jest napisane że substancje żrące
czyli żel/kwas z akumulatora są zabronione w przewozie lotniczym.
Czy leciałeś do lub z Izraela, nieważne jakimi liniami bo zawsze ich slużby bezpieczeństwa przeprowadzaja odprawę pasażerow.



_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
SQ5AM
04.08.2011 19:56:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 2240 #744696
Od: 2009-2-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Nie popadajmy w paranoje. W komórce też jest akumulator i w aparacie fotograficznym i latarce i w każdym innym urządzeniu elektronicznym. Spotkałeś się z sytuacją żeby komuś zabronili przewieźć tego typu sprzęt samolotem?

_________________
Adrian
  
HekTor
04.08.2011 20:25:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO13AE

Posty: 504 #744714
Od: 2009-9-3
Oczywiście, że do 4X4 bym aż tak nie ryzykował.
Czy ja za terrorystę robię ...

A co tam z tyłu biletu...?
Mój Boże, takie maluśkie literki i nie po polsku...
Ale rację Krzysztofie masz!
Nie wolno!
73!
_________________
ex SP37215
  
SQ1OHF
04.08.2011 22:37:52
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: JO73GK, SZCZECIN

Posty: 162 #744781
Od: 2011-5-18
panowie......jak nadawać z latającej puchy i po co ?????? jesteśmy w ekranie...........jęzorjęzorjęzor
_________________
Zapraszam na QSO: SR1Z,SR1SZ, SR1DMR / lokalnie 145.400 i 433.400 Mhz
Pozdrawiam, Edward SQ1OHF
sq1ohf@gmail.com
  
Electra29.03.2024 15:22:24
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » NADAWANIE Z SAMOLOTU

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny