| |
sq5gvy | 27.07.2015 13:38:09 |
Grupa: Użytkownik
QTH: sq5gvy
Posty: 766 #2149217 Od: 2009-3-29
| sp3suz pisze: @SQ5QVY Andrzej! To przecież dlatego co napisałeś w poprzednim pośćie ja optuję za rezonansowymi odbłyśnikami! Owszem nie oznakowany dron może się pojawić jako nic nie znaczące "pierdnięcie ptaka" ale oznakowany paskiem celofanu o danych wymiarach już nie! Przypomnij sobie jak działa reflektor radarowy. Urządzenie o wymiarach AB=0,67 CD czyli pasek folii miedzianej spowoduje odbicie jak od awionetki co najmniej! warunek to zrobić to z blachy miedzianej aby starczyło na okres całej eksploatacji drona do dnia kasacji lub rozbicia i po temacie. Przypomnij sobie drugą wojnę światową jak pojedynczych kilkanaście pasków cynfolii potrafiło udawać atak floty powietrznej.Dawali radę ? Dawali! Dlatego uważam że najtaniej będzie oznakować drony w ten sposób, tanio i szybko a przy okazji już widzę tych "łapowników prywaciarzy" w kolejce do ministerstwa aby uzyskać "atest na reflektor radarowy" bo tak się to nazywa. Potem ktoś będzie to robił z folii od czekolady a kosztować toto będzie jak pół drona -HI HI. Teraz powstaje pytanie czy reflektor ma być pentagonalny czy oktahedralny ?-hi Bo wtedy inna cena Zależnie jeszcze jakie charakterystyki mają anteny radarów lotniskowych i które to mają te oznaczenia widzieć. czy te wieżowe , czy zbliżania czy obszarowe, bo wtedy inne wymiary.... HI. AHA! co to jest WNIS? To jest tłumik zakłóceń niesynchronicznych, czyli wszelkiego dziadostwa radioelektronicznego na częstotliwości pracy radaru nie będącego echem, czyli także innych radarów, zakłóceń szumowych i innego typu śmieci. A bywa tego sporo, tylko na lotniskach te regulacje dokonuje personel a nie operator. Operator ma wskaźnik i ma go znać. Jeszcze jakieś pytania?
Waldek niestety mylisz pewne pojęcia. 1. Tu nie chodzi o siłę sygnału echa tylko o jego widmo dopplerowskie i jak już wcześnie napisałem nawet oklejanie śmigieł nic tu nie wnosi. 2. Rozmiar elementu odbijającego zależy od pasma a nie od kształtu anteny radaru. Ale to nie tu leży problem bo przy tych odległościach radar średniego zasięgu może wykryć nawet wróbla. Więc to oklejanie nic nie wnosi. Problemem jest charakterystyka dopplerowska widma echa. 3. Używanie pasków folii do zakłócania radaru (tzw Chaff) ma inny cel niż tworzenie pozornego nalotu i tak nie działa. Z resztą jest skuteczne tylko w przypadku starszych radarów z bardzo prymitywną obróbką sygnału. 4. Zakłócenia niesynchroniczne to nie szum tylko zakłócenia impulsowe o okresie powtarzania nieskorelowanym z okresem powtarzania radaru. Szum to zupełnie co innego i eliminują go zupełnie inne układy(CFAR). Nie spotkałem się żeby gdzieś to nazywano WNIS ale co producent to inna maniera.
Inna sprawa że co do ceny to twój scenariusz jest dość prawdopodobny. Wystarczy żeby taki element miał wymagany odpowiedni certyfikat jakiegoś urzędu lotniczego i umarł w butach. Ale generalnie poza obiekcjami technicznymi ten pomysł jest nie do wyegzekwowania.
Pozdrawiam Andrzej SQ5GVY
|
| |
Electra | 28.01.2025 04:46:34 |
|
|
| |
sp3suz | 27.07.2015 13:49:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #2149227 Od: 2011-3-19
Ilość edycji wpisu: 1 | @SP9OHY A Ty myślisz że to się już nie zaczęło? Drony w swym założeniu powstały jako bezpilotowe środki napadu i odstraszania. Te zabawki które dzieciarnia kupuje to podzwonne i przysłowiowe sprzątanie magazynów po "wielkiej produkcji". Nie sądzisz chyba że te kręgi w zbożu to KOSMICI . Ktoś kupił od Amerykanów technologię i się bawi a głupi ludzie wierzą w bajki. Jest popyt to i będzie podaż, nie ważne czy to Państwo Islamskie czy Anglia czy Francja czy przysłowiowy Jan Kowalski z Zadupia Wielkiego. KASA- i masz wszystko! Nawet głowice jądrowe tylko to kwestia ceny i magazynowania. A jak ktoś tu powiedział nie istnieją przepisy mogące uwolnić nas od szaleńców i debili, to tak nie działa. Ten artykuł to poza tym wodolejstwo jak cały ten portal. Nie wiem czy ci ludzie co to piszą nie mają wyobraźni? Czy zryte mózgi przepisami o tajemnicy? jak maja takie rzeczy pisać to niech lepiej nie piszą w ogóle. Kiedy to czytam przypomina mi się dowcip w stylu Radio Erwań odpowiada: Pytanie : - ... czy to prawda że w Moskwie ukradli samochód? Odpowiedź: - nie w Moskwie a w Leningradzie i nie samochód tylko rower... -hi. @SQ5QVY Ty mnie nie musisz uczyć o radarach bo ja te zagadnienia znam . Skoro rozmawiamy jak fachowcy to sam wiesz że pewne zakłócenia na stacjach innych niż z cyfrową obróbka sygnału są po prostu nie do usunięcia. Pytanie teraz jakie charakterystyki anten będą korzystniejsze dla obserwacji takich maleńtasów? Czy klasyczne czy cosecansowe? Bo dla obserwacji lotniska ja zdecydowanie zalecał bym te drugie. Gorzej jest z radarem podejścia, bo to gówienko może się w każdej chwili pojawić w obrębie ścieżki podejścia i NIC z tym nie zrobisz bo przy jego zwrotności to jest tydzień szukania takiego delikwenta. Gdyby miał taki odbłyśnik to BYŁBY WIDOCZNY JUŻ NA 30 METRACH A NAWET NIŻEJ! Wtedy zawijasz takiego z Lufthanzy na drugi krąg i posyłasz patrol za delikwentem. Innego wyjścia nie ma. Tu po prostu znowu COŚ zaczyna zależeć od prostych ludzi z patrolu. Koniec kropka. Najlepsza nawet technika nie jest całkowicie odporna na głupotę, ale może byc odporniejsza o odbłyśniki i anteny radarów, no i ludzi. Innego wyjścia nie widzę. Nawet ja będziesz sadzał na lotnisku takiego airbusa poprzez satelitę to nie unikniesz kolizji jak toto będzie latało bez koordynacji. No bo może sobie latać na podejściu (hipotetycznie) ale w Szymanach gdzie jest dwa samoloty w miesiącu, a nie na Okęciu.W sumie na podejściu to nawet dźwigu nie możesz rozłożyć w pewnej odległości od lotniska... zwykły żuraw musi mieć uzgodnienia i zezwolenie od ... ...do... i w jakich godzinach. a co dopiero jakiś latający obiekt. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
sq5gvy | 28.07.2015 07:57:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: sq5gvy
Posty: 766 #2149620 Od: 2009-3-29
| sp3suz pisze: @SQ5QVY Ty mnie nie musisz uczyć o radarach bo ja te zagadnienia znam . Skoro rozmawiamy jak fachowcy to sam wiesz że pewne zakłócenia na stacjach innych niż z cyfrową obróbka sygnału są po prostu nie do usunięcia. Pytanie teraz jakie charakterystyki anten będą korzystniejsze dla obserwacji takich maleńtasów? Czy klasyczne czy cosecansowe? Bo dla obserwacji lotniska ja zdecydowanie zalecał bym te drugie. Gorzej jest z radarem podejścia, bo to gówienko może się w każdej chwili pojawić w obrębie ścieżki podejścia i NIC z tym nie zrobisz bo przy jego zwrotności to jest tydzień szukania takiego delikwenta. Gdyby miał taki odbłyśnik to BYŁBY WIDOCZNY JUŻ NA 30 METRACH A NAWET NIŻEJ! Wtedy zawijasz takiego z Lufthanzy na drugi krąg i posyłasz patrol za delikwentem. Innego wyjścia nie ma. Tu po prostu znowu COŚ zaczyna zależeć od prostych ludzi z patrolu. Koniec kropka. Najlepsza nawet technika nie jest całkowicie odporna na głupotę, ale może byc odporniejsza o odbłyśniki i anteny radarów, no i ludzi. Innego wyjścia nie widzę. Nawet ja będziesz sadzał na lotnisku takiego airbusa poprzez satelitę to nie unikniesz kolizji jak toto będzie latało bez koordynacji. No bo może sobie latać na podejściu (hipotetycznie) ale w Szymanach gdzie jest dwa samoloty w miesiącu, a nie na Okęciu.W sumie na podejściu to nawet dźwigu nie możesz rozłożyć w pewnej odległości od lotniska... zwykły żuraw musi mieć uzgodnienia i zezwolenie od ... ...do... i w jakich godzinach. a co dopiero jakiś latający obiekt.
Po pierwsze to SQ5GVY.
Po drugie to bez obrazy ale twoja wiedza o radarach i radiolokacji jest na poziomie serwisanta albo obsługi. Pogadamy gdy jakiś zaprojektujesz, przeprowadzisz przez badania państwowe i wdrożysz do eksploatacji Na razie niestety skaczesz po zagadnienia bez ich analizy a tak dyskusja nie jest merytoryczna. Podsumowując pomysł z odbłyśnikami z wielu względów technicznych i poza technicznych jest chybiony.
Pozdrawiam Andrzej SQ5GVY |
| |
sp3suz | 28.07.2015 09:03:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #2149653 Od: 2011-3-19
| @SQ5QVY Przepraszam Panie doktorze (nauk technicznych) ze śmiałem poruszyć bliski mi temat. Mam na desce kreślarskiej jeden typ radaru ale fachowcy z WAT-u WYRAŹNIE zasugerowali mi schowanie tej dokumentacji na "lepsze czasy" wobec czego przy ostatnim formatowaniu komputera zdecydowałem się zniszczyć część dokumentacji. Po prostu świat nie jest wart żeby dawać mu coraz to nowsze rzeczy bo nas Polaków ZAWSZE KTOŚ "WYDMUCHA" - z niebieskim laserem zrobili to Japończycy, z innymi rzeczami np. z Polskim Fiatem zrobili to Ruscy swego czasu a my budujemy , kombinujemy a i tak Amerykanie maja słowo ostatnie. A JEBAŁ TO PIES ! Żaden kombinator nie będzie się bogacił na tym ze MNIE okantował.Szkoda roboty na kombinatorów. Od siebie Ci powiem że - wyższe wykształcenie to STAN DUCHA a nie liczba papierów jakie uzyskałeś lub ja uzyskałem. To tylko "kwity" które można dostać za mniejszą lub większą kasę. Trzeba jeszcze mieć zamiłowanie do tego co się robi, a wtedy idzie się inna drogą. Pracowałem nad radarami pozwalającymi wykryć samoloty niewykrywalne. Wbrew pozorom da sie to zrobić i to dość łatwo. Trzeba tylko... A odbłyśniki i tak wprowadzą bo to jest najłatwiejsze i najtańsze do zrobienia a ONI za cholerę nie lubią walić pieniędzy na technikę typu transpondery, itd,itp. Kawał "dektury ze sreberkiem" za kupę kasy to insza inszość. Państwo zarabia urzędnicy maja kasę a reszta jest jak zwykle... _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
sp9uxy | 28.07.2015 09:34:45 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gliwice
Posty: 2075 #2149670 Od: 2009-8-25
| sp3suz pisze:
@SQ5QVY Od siebie Ci powiem że - wyższe wykształcenie to STAN DUCHA a nie liczba papierów jakie uzyskałeś lub ja uzyskałem. To tylko "kwity" które można dostać za mniejszą lub większą kasę.
Przez to mam rozumieć że dyplom wyższej uczelni kupiłeś? |
| |
SP6JJ | 28.07.2015 10:26:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Opole
Posty: 1019 #2149707 Od: 2011-8-23
| sp9uxy pisze: sp3suz pisze:
@SQ5QVY Od siebie Ci powiem że - wyższe wykształcenie to STAN DUCHA a nie liczba papierów jakie uzyskałeś lub ja uzyskałem. To tylko "kwity" które można dostać za mniejszą lub większą kasę.
Przez to mam rozumieć że dyplom wyższej uczelni kupiłeś?
Nie szedłbym tak daleko z wnioskami, dawno to było ale nawet kiedyś trzeba było mieć kasę na studiowanie: akademiki, stancje, dojazdy, wyżywienie, balowanie...itp
_________________ Vy 73! Jacek de SP6JJ (M0RMT) |
| |
sp3suz | 28.07.2015 11:12:40 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #2149720 Od: 2011-3-19
Ilość edycji wpisu: 1 | sp9uxy pisze: sp3suz pisze:
@SQ5QVY Od siebie Ci powiem że - wyższe wykształcenie to STAN DUCHA a nie liczba papierów jakie uzyskałeś lub ja uzyskałem. To tylko "kwity" które można dostać za mniejszą lub większą kasę.
Przez to mam rozumieć że dyplom wyższej uczelni kupiłeś?
Powiem tak: Rozmawiamy jak krótkofalowiec z krótkofalowcem to po co się mamy licytować kto ma jaki dyplom? No sam powiedz na co nam to? Przypomina mi się "Alternatywy 4" Jak Friedman grał z Pokorą role pracowników uczelni.Potem listonosz "doniósł" korespondencję do jednej Pani zony takiego pracownika a Ona pyta do którego o danym nazwisku to jest -...bo ja jestem doktorem habilitowanym a mój mąż magistrem ZALEDWIE... -hi. Tak więc pozwól że stopień swojego "zaledwie" pozostawię nie ujawniony. Z reszta wszystkie firmy ostatnio dostają pierdolca na punkcje tajemnicy więc powstrzymam się od chwalenia. Z reszta obaj podpisywaliśmy kwity o milczeniu i na publicznym forum raczej nie powinno się za dużo gadać bo mogą być z tego konsekwencje negatywne. Ja ostatnio w wojażach pracowniczych zmieniłem kilkanaście firm. Ale... w jednej pracownik powiedział głośno i dobitnie ze Pan Prezes to debil do sześciościanu i na dodatek jeszcze idiota i ZOSTAŁ DYSCYPLINARNIE ZWOLNIONY ZA UJAWNIENIE TAJEMNICY PAŃSTWOWEJ -hi Tak ze wole na pewne tematy nie mówić wszystkiego. A ze szkoła to dawniej tez tak było że trzeba było mieć kasę żeby studia skończyć. A jakie zdrowie! Po pięciu latach picia człowiek zostaje alkoholikiem a student... magistrem! Za to dzisiaj trzeba mieć zdrowie żeby chorować. Takie to mamy czasy. Nikt jeszcze nie wykantował Polaka tak jak drugi Polak. A ja prędzej to co wiem zabiorę do grobu jak pozwolę to wykorzystać na szkodę innych. Za dużo się w koło dzieje. Pooglądaj wiadomości- Nowa wojna u drzwi. Turcja narozrabiała a wszyscy możemy oberwać. Kto teraz ma głowę do radarów? Rakiety! i SNR-y to będzie teraz temat numer 1. PS. Kolegę SQ5GVY przepraszam za napisanie QVY. Ale już nie te oczy. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
SP5XMI | 28.07.2015 12:30:21 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3445 #2149764 Od: 2012-12-16
| Wy się będziecie kłócić, a w tym czasie brytyjska firma Blighter sprzedaje radary przeznaczone wyłącznie do wykrywania dronów. Pasmo Ku, antena fazowana z przełączaną charakterystyką cosenans2 lub wąska wiązka. Do tego zakłócacz kanału C2 by zablokować komunikację drona.
Firma Advanced Radar Technologies oferuje szerokopasmowy koherentny radar dopplerowski w paśmie Ku, antena klasyczna obrotowa, 60rpm, zasięg wykrywania mikrodrona - 2km publikowany. Minimalna powierzchnia odbicia 0,005 m2 czyli na ekranie będą widoczne także wróble. Urządzenie jest wyposażone w kamerę termowizyjną.
Podobne rozwiązania ma także firma Terma. To są informacje jawne, pochodzące ze stron WWW tych przedsiębiorstw. Monitoring zakresów mikrofalowych w kilku miastach w Polsce (również informacje jawne, publikowane czasami przez miłośników mikrofal) udowadnia ponad wszelką wątpliwość, że stosowane są radary milimetrowe w paśmie W (70-110 GHz), które bez problemu mogą wykryć obecność drona na chronionym obszarze mimo bardzo małej powierzchni odbicia. Radary w paśmie W, a nawet Ka (27-40GHz) bez problemu wykrywają pociski artyleryjskie (również informacja jawna). Także taki radar pokaże drona, z charakterystyki odbicia wyjdzie co to jest za dron, w to miejsce automatycznie zostaje skierowana kamera. Pilotowi samolotu dajemy polecenie go around, a za droniarzem wysyłamy w terenówce smutnych panów z długimi pałami. _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin |
| |
sp6ryd | 28.07.2015 12:44:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3877 #2149778 Od: 2012-1-22
| @SP3SUZ - nie no to że "skasowałeś" epokowe odkrycie to jakieś "rozwojowe samobójstwo" sorry ale jakoś nie mogę tego zaakceptować, mógłbyś zamiast pasków zaproponować wykrywanie niewykrywalnego Co to jest antena cosecansowa ?
Może łatwiej będzie wyposażyć lotniska w system pasywny słuchający typowych zakresów 2,4 / 5,6 GHz jakie może emitować taki obiekt (oczywiście na urządzenia specjalnie skonstruowane by to obejść trzeba znaleźć inny sposób) Skorelowanie nasłuchu z kilku odbiorników o stałych pozycjach w obrębie lotniska wskaże koordynaty źródła sygnału dość precyzyjnie. (taki odwrócony GPS) lub multilateracja. trzeba tylko do odbiorników dostarczyć dokładny sygnał zegara celem synchronizacji. sygnał z 4-ech odbiorników i mamy określoną wysokość.
|
| |
SP5XMI | 28.07.2015 13:16:15 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 3445 #2149811 Od: 2012-12-16
| Może ja odpowiem - antena cosecansowa - chodzi o charakterystykę odpowiadającą wykresowi funkcji cosecans kwadrat. Szczegóły są tutaj, polecam lekturę _________________ Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals. Pozdrawiam, SP5XMI Marcin |
| |
sp3suz | 28.07.2015 14:58:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #2149861 Od: 2011-3-19
| @SP5XMI Marcin ten artykuł jest za bardzo teoretyczny, ale jak ktoś był dobry z matmy w średniej szkole to da radę. Podobnie kształtowane są charakterystyki radarów morskich. Także wiązka jest kierowana bardziej w dół niz w kosmos aby obserwować powierzchnię wody zamiast nieba. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
Electra | 28.01.2025 04:46:34 |
|
|
| |
sp6ryd | 28.07.2015 15:05:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 3877 #2149866 Od: 2012-1-22
| fajny link - dzięki. "aktywny szyk antenowy" byłby chyba najlepszy jeszcze jakby pracował szerokopasmowo to mielibyśmy "beam forming" na całego |
| |
sq6ade | 02.08.2015 22:21:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15197 #2152286 Od: 2008-3-21
| Jako bierne osoby komentatorzy bez wpływu na rzeczywistość możemy tylko pośmiać się z tematu Mistrz rysuje
_________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp3suz | 05.08.2015 20:46:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #2153766 Od: 2011-3-19
| Panowie! To wszystko nazywa się NIC a prawdziwy interes życia zrobi TEN co skrzyżuje drona z deskorolką i zbuduje to aby się unosiło w powietrzu a przy okazji użytkownika i pozwalało ta podobne ekscesy jak normalna deskorolka. Jeśli by się TO udało komuś to było by mistrzostwo świata. Wyobrażacie sobie na przykład lot nad jeziorem o świcie? Czyściutka spokojna woda bez jednej falki i fruniecie sobie na skróty przez jezioro do sklepu na druga stronę po zakupy lub do szkoły. Potem wpadacie nad ląd i nie zajmując chodnika 30 cm nad powierzchnią ziemi zasuwacie przed siebie. NAD TYM trzeba popracować. Podobno krótkofalowcy mają nieprzebrane pokłady myśli twórczej, tej naukowo technicznej. Trzeba by podrzucić pomysł studentom jakiejś polibudy... _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
sq6ade | 02.10.2015 20:27:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15197 #2182718 Od: 2008-3-21
| Wcale dużo tv nie patrzę ale jak mam chwilę to oglądam TVP informacyjne i właśnie pokazywali materiał video z drona pokazujący czynności wojska i policji z miejsca domniemanego ukrycia złotego pociągu. Nikt nie zestrzelił latającego a video fajne _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sq6ljr | 02.10.2015 21:19:10 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO81LD
Posty: 242 #2182755 Od: 2011-3-11
| nie palcie tego wiecej _________________ Sebastian Wrocław 73! Mobil: 145.600 SR6R, 438.850 SR6WR GL! |
| |
sq6ade | 05.10.2015 14:04:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15197 #2184096 Od: 2008-3-21
| http://wiadomosci.onet.pl/kraj/polski-mysliwiec-f-16-zderzyl-sie-z-dronem/bmcw3l _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
SP2LIG | 05.10.2015 14:39:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13108 #2184117 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Ta informacja z powyższego linku jest mało prawdopodobna i wiarygodna.
Swego czasu kiedy byłem mechanikiem s-tu MIG-21 w 40 PLM po wylądowaniu i przykołowaniu samolotu na stojankę stwierdzono w skrzydle na krawędzi natarcia dziurę o fi ok 100mm a w środku krew i pióra. Takiego zniszczenia skrzydła dokonał ptak czyli ciało miękkie. Jakie wielkie byłyby szkody w momencie zderzenia się F-16 z ciałem stałym ???? Myślę że ogromne, o wiele większe od wyżej opisanej. Rzekome zderzenie mogło nawet doprowadzić do katastrofy lotniczej.
Dodam jeszcze że krawędź natarcia skrzydła jest dodatkowo silnie wzmocniona w odróżnieniu od np. materiału poszycia skrzydła lub kadłuba. ___________ Greg SP2LIG |
| |
sp3hbf | 06.10.2015 19:07:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: świebodzin
Posty: 574 #2184778 Od: 2012-6-15
| To trzeba wróbelkom powiedzieć żeby żarły złotko od czekoladek wtedy będą widoczne przez wszelakie radary. Kontrolerzy na lotniskach będą miały wgląd skąd taki wróbelek wyleciał i do kąd zdążał, służby szybko go namierzą strącą gniazdko i już się to nie powtórzy. |
| |
SP2LIG | 06.10.2015 19:29:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13108 #2184801 Od: 2009-3-16
| Dzisiaj wiadomość o jakiejś bliżej nieokreślonej kolizji polskiego F-16 podało PR i TVP. Wiadomość była więcej jak lakoniczna, kolizja miała miejsce w połowie września kiedy samolot podchodził do lądowania na lotnisku w Krzesinach w Poznaniu. W związku z niedużą szybkością to i uszkodzenia zapewne mogą być mniejsze od przypadku wyżej opisanego.
Poczekajmy może MON poda więcej szczegółów. _____________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 28.01.2025 04:46:34 |
|
|