| |
SP9MLI | 06.09.2013 09:51:36 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Pomorze
Posty: 100 #1592502 Od: 2011-6-14
| Dzisiaj około 18:00 Tomek SP9UOB będzie leciał do Londynu z lotniska Kraków-Balice. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt ze Tomek będzie nadawał ramki radiowo z pokładu samolotu (jeśli go ochrona nie obezwładni) http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSP9UOB-9&timerange=3600&tail=3600
SP9MLI _________________ SP9MLI/2 Loc: JO93OT |
| |
Electra | 23.05.2025 22:17:16 |

 |
|
| |
sp3aok | 06.09.2013 10:19:26 |


Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #1592521 Od: 2009-10-19
| Może mieć poważne i kosztowne,problemy. Zezwolenie na użycie Tx.z pokładu rejsowego samolotu nie otrzyma. _________________ SP9-1166 |
| |
sq1bhk | 06.09.2013 10:59:55 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #1592538 Od: 2009-3-30
| nie otrzyma bo nawet nie bedzie wystepował o nie. czy ciężko prawidłowo wkleja się linki -4 okienko URL
http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FSP9UOB-9&timerange=3600&tail=3600
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
SP9MLI | 06.09.2013 11:20:50 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Pomorze
Posty: 100 #1592578 Od: 2011-6-14
| Piszesz ze nie otrzyma bo nie znasz Tomka. Z resztą ramki potwierdzą moje słowa  Ja mam tylko nadzieje ze magnesówki na skrzydło przyklejać nie będzie i ograniczy sie do anteny w środku samolotu.
SP9MLI _________________ SP9MLI/2 Loc: JO93OT |
| |
sq6ade | 06.09.2013 11:29:59 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15249 #1592595 Od: 2008-3-21
| To chyba jakiś AN-124 będzie skoro autkiem tam ma wjechać   _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
SP6ML | 06.09.2013 11:49:03 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 523 #1592621 Od: 2012-2-4
| OSLUPIALEM Admin, widzisz i nie grzmisz..? |
| |
sp7fll | 06.09.2013 11:56:44 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Piaseczno/Kielce
Posty: 181 #1592640 Od: 2007-5-11
| Pomysł dość ryzykowny i pozbawiony sensu. Chyba, że nie leci samolotem liniowym... |
| |
sp9uob | 06.09.2013 12:17:56 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO90HG
Posty: 1324 #1592674 Od: 2011-9-24
| 1. Nie będzie nadawał tylko będzie próbował a) zdobyć zgodę kapitana (wiem że kilku kolegom to się udało i pracowało z pokładu liniowego samolotu - np kol SP9TNM) b) jak zgoda będzie to i tak konieczne jest miejsce przy oknie - na to też nie mam gwarancji 2. EI3HMB wiem o tym doskonale, na szczęście granicę UK dość wyraźnie widać z góry ;-)
_________________ -- 73! Tomek |
| |
sp6gvu | 06.09.2013 12:27:47 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 314 #1592702 Od: 2009-2-9
Ilość edycji wpisu: 2 |
*** ZA TEN WPIS UŻYTKOWNIK SP6GVU OTRZYMAŁ OSTRZEŻENIE ***
|
TYTUL POSTU POWINIEN BYC ZDECYDOWANIE INNY : IDIOTA Z TRACKEREM NA POKLADZIE SAMOLOTU DO LONDYNU
IDIOTYZM I NIEODPOWIEDZIALNOSC NIE ZNA GRANIC !! AZ PRZYKRO CZYTAC ,ZE O TAKICH ZAMIARACH MYSLI KROTKOFALOWIEC ?
_________________ tel. 887 73 88 73 |
| |
sp9uob | 06.09.2013 12:29:12 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO90HG
Posty: 1324 #1592704 Od: 2011-9-24
| sp6gvu pisze:
IDIOTYZM I NIEODPOWIEDZIALNOSC NIE ZNA GRANIC !! AZ PRZYKRO CZYTAC ,ZE O TAKICH ZAMIARACH MYSLI KROTKOFALOWIEC ?
Ale czytałeś to co napisałem ? Powiedz, że czytałeś proszę... _________________ -- 73! Tomek |
| |
SP3OSJ | 06.09.2013 12:29:53 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 1175 #1592705 Od: 2012-10-5
| ... ale co to za tracker? APRS czy male pico RTTY? na 70cm. _________________ ___________ Pozdrawiam Artur SP3OSJ |
| |
Electra | 23.05.2025 22:17:16 |

 |
|
| |
vlp | 06.09.2013 12:41:22 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 179 #1592729 Od: 2011-10-25
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie uważam aby był to dobry i, przede wszystkim, bezpieczny pomysł. Należałoby koledze SP9UOB stanowczo go odradzić.
Być może kolega SP9UOB nie wie, jak zbudowany jest samolot komunikacyjny i jak rozmieszczona jest w nim aparatura elektroniczna. A jest ona rozmieszczona w różnych miejscach kadłuba m.in. pod tapicerką przedziału pasażerskiego.
Osobiście miałem swego czasu niemiłą niespodziankę: w biały dzień, przy bezchmurnej pogodzie i znakomitej widzialności, wystartowaliśmy do Tel Avivu. Kiedy przecianaliśmy wysokość ok. 1800 metrów usłyszeliśmy ostrzeżenie " Pull up! Terrain!" powtórzone kilkakrotnie. Komunikat ten wygenerował sytem ostrzegania przed zderzeniem z ziemią. W takim przypadku należy natychmiast przejść na wznoszenie. Ale przecież my byliśmy na wznoszeniu o czym świadczyły zarówno przyrządy jak i obserwacja wzrokowa... Wezwałem więc szefową pokładu i zapytałem czy ktoś nie używa telefonu komórkowego. Odpowiedziała, że mamy na pokładzie dużą grupę młodzieży z Izraela i że młodzież ta jest niezdyscyplinowana i nie chciała wyłączyć żadnych posiadanych przy sobie elektronicznych gadżetów. W tej sytuacji powinienem zawrócić do Warszawy i pozbyć się uciążliwych pasażerów... Wiązałoby się to z kilkugodzinnym wypalaniem paliwa nad lotniskiem żeby nie przekraczać ciężąru do lądowania... Ponieważ zarówno lot po trasie jak i lądowanie miało się odbyć w dzień przy bezchmurnej pogodzie podjąłem jednak decyzję o kontynuowaniu rejsu. Poprosiłem szefową aby poinformowała niesforną młodzież iż jeśli się nie zastosuje do poleceń wyłączenia wszelkigo sprzętu to będę zmuszony lądować w Istambule bądź Ankarze, które jak wiadomo leżą na terenie państwa islamskiego... Informacja ta poskutkowała i do końca rejsu nie było z młodzieżą kłopotów.
A teraz niech się kolega SP9UOB zastanowi co by było, gdyby taki komunikat zabrzmiał w nocy, nie nad Równiną Mazowiecką a w terenie górzystym w chmurach a więc bez widzialności ziemi? Czy warto stressować załogę dla nic nie wartej fanaberii?
_________________ 73 de Władek SP5QAC |
| |
tylko | 06.09.2013 12:41:50 |


Grupa: Użytkownik
QTH: JO73HJ Szczecin
Posty: 157 #1592730 Od: 2012-3-25
| Znam takich co prowadzili qso z samolotu. Życzę Tomkowi powodzenia.
73 Janusz SP1TMN |
| |
SP3OSJ | 06.09.2013 12:46:26 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 1175 #1592738 Od: 2012-10-5
Ilość edycji wpisu: 1 | To jest cel Twojej wizyty? UKHAS Conference is still on for 1000 BST on Saturday the 7th of September.
Może tutaj Ciebie zobaczę? http://www.batc.tv/streams/ukhas
Masz odczyt? Jak będą pytania z Polski to się zapytaj "czemu te balony tak szybko pękają" 
_________________ ___________ Pozdrawiam Artur SP3OSJ |
| |
SP3OSJ | 06.09.2013 13:06:22 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 1175 #1592756 Od: 2012-10-5
| vlp pisze:
Nie uważam aby był to dobry i, przede wszystkim, bezpieczny pomysł. Należałoby koledze SP9UOB stanowczo go odradzić.
Być może kolega SP9UOB nie wie, jak zbudowany jest samolot komunikacyjny i jak rozmieszczona jest w nim aparatura elektroniczna. A jest ona rozmieszczona w różnych miejscach kadłuba m.in. pod tapicerką przedziału pasażerskiego.
Osobiście miałem swego czasu niemiłą niespodziankę: w biały dzień, przy bezchmurnej pogodzie i znakomitej widzialności, wystartowaliśmy do Tel Avivu. Kiedy przecianaliśmy wysokość ok. 1800 metrów usłyszeliśmy ostrzeżenie " Pull up! Terrain!" powtórzone kilkakrotnie. Komunikat ten wygenerował sytem ostrzegania przed zderzeniem z ziemią. W takim przypadku należy natychmiast przejść na wznoszenie. Ale przecież my byliśmy na wznoszeniu o czym świadczyły zarówno przyrządy jak i obserwacja wzrokowa... Wezwałem więc szefową pokładu i zapytałem czy ktoś nie używa telefonu komórkowego. Odpowiedziała, że mamy na pokładzie dużą grupę młodzieży z Izraela i że młodzież ta jest niezdyscyplinowana i nie chciała wyłączyć żadnych posiadanych przy sobie elektronicznych gadżetów. W tej sytuacji powinienem zawrócić do Warszawy i pozbyć się uciążliwych pasażerów... Wiązałoby się to z kilkugodzinnym wypalaniem paliwa nad lotniskiem żeby nie przekraczać ciężąru do lądowania... Ponieważ zarówno lot po trasie jak i lądowanie miało się odbyć w dzień przy bezchmurnej pogodzie podjąłem jednak decyzję o kontynuowaniu rejsu. Poprosiłem szefową aby poinformowała niesforną młodzież iż jeśli się nie zastosuje do poleceń wyłączenia wszelkigo sprzętu to będę zmuszony lądować w Istambule bądź Ankarze, które jak wiadomo leżą na terenie państwa islamskiego... Informacja ta poskutkowała i do końca rejsu nie było z młodzieżą kłopotów.
A teraz niech się kolega SP9UOB zastanowi co by było, gdyby taki komunikat zabrzmiał w nocy, nie nad Równiną Mazowiecką a w terenie górzystym w chmurach a więc bez widzialności ziemi? Czy warto stressować załogę dla nic nie wartej fanaberii?
WOW! - no ładnie, coraz ciekawiej się robi! Skąd Kolega Pilot wiedział (miał pewność) ze to od zakłócających urządzeń pasażerów a nie od psujących się złącz, kabli, elektroniki etc. Dobrze że tak się to skończyło bo byłby Smoleńsk 2. Czy Kolega aby nie latał wcześniej w tym pułku co go rozwiązali? _________________ ___________ Pozdrawiam Artur SP3OSJ |
| |
sq6ade | 06.09.2013 13:10:46 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15249 #1592758 Od: 2008-3-21
| Urządzenia elektroniczne w takim statku powietrznym powinny być przebadane na wpływy w.cz. Te które są nieodporne i reagują na byle komóre czy hendi - nie powinny mieć homologacji. _________________ "Panta rej" jak mawiał Demokles z Akwirynu .
 |
| |
SP2LIG | 06.09.2013 13:32:11 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13122 #1592779 Od: 2009-3-16
| Wiele razy miałem/mieliśmy łączność z helikopterem ratowniczym(pogotowie lotnicze). Kolega krótkofalowiec który był w załodze lekarzem pewnie za zgodą kapitana nawiązywał lokalne łączności w FM. Swego czasu czyli dawno temu (CB/555)będąc gdzieś na środku Atlantyku nawiązałem łączność z samolotem brazylijskich linii lotniczych VARIG. Operatorem był II pilot członek grupy AT, samolot był w rejsie z Rio de Janerio do Frankfurtu. Takie łączności myślę mogą być możliwe jeżeli operator na swoje miejsce pracy w kokpicie.
Władek SP5QAC popraw mnie jeżeli mylę się. _____________ Greg SP2LIG |
| |
sq2hcz | 06.09.2013 13:36:54 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Bydgoszcz
Posty: 847 #1592795 Od: 2009-12-30
| Z tymi komórkami na pokładzie i wpływem ich na działanie aparatury nawigacyjnej to straszenie i bicie piany. Nie ma siły aby w samolocie który wiezie 200-500 pasażerów z których 90% ma telefon a nawet tablet lub komputer wszyscy te urządzenia wyłączyli. Pojawiaj się już pomysły w niektórych liniach lotniczych aby odejść od nakazu wyłączania elektroniki osobistej.
Cytat: "International Air Transport Association w ciągu sześciu lat przeanalizowała 180 milionów lotów. Udokumentowano 75 przypadków, w których problemy techniczne mogły zostać wywołane użytkowaniem telefonów komórkowych – wszystkie dotyczyły starych modeli samolotów. Według innego badania podczas każdego lotu aktywny jest średnio jeden telefon – bez zwiększania liczby katastrof. Nie ma więc naukowego dowodu na zakłócanie działania urządzeń samolotów przez telefony komórkowe. Zauważmy: podczas lotów bezpieczeństwo jest absolutnym priorytetem. Gdyby istniało choćby najmniejsze ryzyko, to nawet nie można byłoby zabierać komórek na pokład."
Sławek _________________ http://sq2hcz.wordpress.com http://www.eo.net.pl
|
| |
sp8efj | 06.09.2013 13:40:21 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 112 #1592805 Od: 2009-7-9
| Ciekawe co by było gdyby ktoś z roztargnienia zapomniał że nie wyłączył telefonu i pomimo upomnień załogi nie reagował bo "ja mam wyłączony, przecież sprawdzałem przed wylotem a w ogóle to niech się odwalą". Co wtedy? Wykrywacz podsłuchów i szukamy źródła pola które powoduje że urządzenia podkładowe świrują?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terrain_Awareness_and_Warning_System http://pl.wikipedia.org/wiki/GPWS |
| |
SP8WJT | 06.09.2013 13:56:22 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 96 #1592814 Od: 2013-4-1
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Ta młodzież to zwykle ma jeszcze agentów Mosadu którzy ją dysketnie chronią podczas takich "wycieczek patriotycznych" ) Trzeba było im zagrozić zrzuceniem nad terytorium Syrii
Aparatura lotnicza jest bardzo solidnie wykonana, nieraz ma podwójne ekranizacje itd... Teoretycznie powinna być odporna nawet na wysokie poziomy radiacji, ale jak wiadomo kapitalisci. a zwłaszcza duze koncerny nieraz odstawiaja fikcje, nawet rakiety z bronią atomową nie wszystkie im startują a tylko cześć dolatuje do celu... ) Kiedy pracuje duza ilosć telefonów to każdy szuka wolnego kanału z maksymalną mocą, i to mogło spowodować wysoką gęstość mocy dodatkowo w klatce Faradaya jakim jest kadłub samolotu.
|
| |
Electra | 23.05.2025 22:17:16 |

 |
|