NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » OSŁONA WYCIĄGARKI ELEKTRYCZNEJ PRZED ZJAWISKAMI ATMOSFERYCZNYMI ITP.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Osłona wyciągarki elektrycznej przed zjawiskami atmosferycznymi itp.

  
SQ6ZZZ
18.12.2012 22:09:43
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Jarek, Oława # JO80PW

Posty: 608 #1076911
Od: 2009-2-3
Witajcie,

Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję.

W jaki sposób zabezpieczacie swoje wyciągarki elektryczne przed śniegiem, deszczem i innej maści darami natury? Dzisiaj zainstalowałem wyciągarkę na maszcie, wózek pojechał w górę, końcówka rury zabłysła w słońcu na wysokości 21m a więc wszystko OK ;-] , nie mniej jednaj pozostała kwestia zabezpieczenia silnika wyciągarki przed warunkami atmosferycznymi. Na szybko owinąłem całość grubym workiem na śmieci, ale wiem, że jest to rozwiązanie chwilowe. Macie na to jakieś patenty? Jakie? A może jakieś zdjęcia? Będę wdzięczny za sugestię.

Pozdrawiam,
Jarek SQ6ZZZ
_________________
Pozdrawiam,
Jarek SP6Z / SQ6ZZZ

SunSDR2 DX ◄, Shure SM7B ►, MIC2200 ►, DEQ2496 ►, FX2000 ►, 3 x MDX2600 ►, REV2496 ►, EX3200 ►, MX882 ►, CX2310 ►, FBQ1502HD ►, Triple-C ►, SX3040 ►, SU9920.
  
Electra16.04.2024 13:43:15
poziom 5

oczka
  
sp5it
18.12.2012 22:15:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02OI

Posty: 7254 #1076915
Od: 2009-12-28
Może futro z norek? oczko
_________________
***** ***
You can't have too many antennas...
Obrazek
  
sp6hed
18.12.2012 22:21:11
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 471 #1076917
Od: 2011-7-10
Witam
Jako teoretyk i gawędziarz nie polecam tego linku http://pl.wikipedia.org/wiki/Empiryzm
Pozdrawiam Zdzisław
  
SP6ML
18.12.2012 23:14:07
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 523 #1077021
Od: 2012-2-4
Cześć Jarek,

W moim maszcie to wygląda tak:

ObrazekObrazek

73's ml
  
sq9kjb
19.12.2012 01:55:27
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 686 #1077132
Od: 2010-11-3
No SP6ML za chwilę już nie będzie co zabezpieczać w tym przypadku.aniołek Sorry to już nastrój przedświąteczny.
Jacek
  
sp3nyu
19.12.2012 08:36:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1077311
Od: 2011-2-8
Obawiam się że, proponowane przez Michała "mysie pipki" mogą się nie sprawdzić zakręcony Latem wyciągarka może mieć za gorąco...
Może BEHRINGER ma coś w ofercie ???
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
sp3suz
19.12.2012 18:42:18
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: JO72SV

Posty: 3378 #1077979
Od: 2011-3-19


Ilość edycji wpisu: 1
Panowie! Zasada jest prosta. Pamiętacie silniki do wind kotwicznych? Były takie silniki które mogły pracowac w ciągu całego roku na powietrzu. Zasada jest taka że tego typu urządzenia przewidziane do takiej pracy powinny mieć użyty właściwy smar do łożysk oraz powinny byc pomalowane odpowiednia farbą np. hamriht ( "hamrajt") a doprowadzenia kabli powinny być zabezpieczone silikonem coby się woda do środka nie wdarła. Pogadaj z elektrykami ze statków a paru sie tu znajdzie to Ci powiedzą co i jak. Ja to miałem w szkole ale to było 30 lat temu nazat-hi. Jest taki typ smaru nie pamiętam juz nazwy który mozna stosować na mrozy czyli w ciągu całego roku. Łozyska smarowane zwykłym smarem nie zawsze się do tego nadają i moze się okazać że po którymś tam razie wciągarka stanie " w łopopcie" na połowie masztu. cool
_________________
Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
  
usuniety8_02_2021
19.12.2012 19:12:09
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1078017
Od: 2008-10-24


Ilość edycji wpisu: 1
W jaki sposób zabezpieczacie swoje wyciągarki elektryczne przed śniegiem, deszczem i innej maści darami natury?

Pokaż jak to wygląda u Ciebie to dostaniesz masę propozycji.

Najprostsze to osłona wyprofilowana do konstrukcji kryjąca całość z przekładnią.
Możesz to wykonać z blachy po pojemniku na farbę o pojemności 20 litrów. Cienka blacha i łatwo się profiluje oraz lutuje.
Malowanie HAMMERITEM, a w przekładni olej np. AVIA SYNTH RSX, albo smar LGWA2, stosowany zarówno do łożysk silników jak i przekładni. Temperatura pracy -30 do +140 stopni Celsjusza, max +220 stopni temperatury chwilowej.
Zabezpieczenie przewodu elektrycznego to prosta sprawa.
  
SP2LIG
21.12.2012 13:00:40
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12999 #1093950
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    sp3suz pisze:

    Panowie! Zasada jest prosta. Pamiętacie silniki do wind kotwicznych? Były takie silniki które mogły pracowac w ciągu całego roku na powietrzu. Zasada jest taka że tego typu urządzenia przewidziane do takiej pracy powinny mieć użyty właściwy smar do łożysk oraz powinny byc pomalowane odpowiednia farbą np. hamriht ( "hamrajt") a doprowadzenia kabli powinny być zabezpieczone silikonem coby się woda do środka nie wdarła. Pogadaj z elektrykami ze statków a paru sie tu znajdzie to Ci powiedzą co i jak. Ja to miałem w szkole ale to było 30 lat temu nazat-hi. Jest taki typ smaru nie pamiętam juz nazwy który mozna stosować na mrozy czyli w ciągu całego roku. Łozyska smarowane zwykłym smarem nie zawsze się do tego nadają i moze się okazać że po którymś tam razie wciągarka stanie " w łopopcie" na połowie masztu. cool


Pytam się w jakim celu wyważać otwarte już wrota???? Smarowanie jakichkolwiek łożysk otwartych bo tylko takie wymagają ewentualnego smarowania zawsze powinno odbyć się w warunkach zapewniajacych czystość tej operacji.A z czystością bywa różnie a nawet źle.Jeżeli ze smarem dostanie się poniędzy bieżnie i kulki lub rolki jakiekolwiek ciało stałe,to okres pracy będzie znacznie skrócony.Będzie to montaż świadczący o niechlujstwie tego co to zrobił.
Prosty sposób żeby tego problemu uniknąć to wystarczy zastosować ogólnodostępne łożyska dwustronnie zamknięte oznaczone symbloem ZZ.Rzeczone łożyska nie wymagaja żadnego smarowania przez cały czas eksploatacji z tego prostego powodu że zrobiła to za nas fabryka.
Wystarczy poprosić w sklepie czy hurtowni o stosowne łożyska ale dwustronnmie zamknięte czyli ZZ i będzie cacy czyli po bólach.
____________
Greg SP2LIG

P.S. Zamknięcia inaczej zwane również zaślepki mogą być metalowe lub plastykowe,dla naszych zastosowań nie ma to żadnego znaczenia.
  
sp3suz
21.12.2012 19:54:52
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: JO72SV

Posty: 3378 #1094314
Od: 2011-3-19
@SP2LIG. Jasne ! tylko ze nie każdy smar wytrzymuje ciężkie mrozy. To o to chodzi. Urządzenie dobrze pracujace na w dodatniej temperaturze i nawet w okolicy zera jak dostanie mrozu to dzieją się cuda. Wiosna lato jesień jeszcze tak ale cyrk zaczyna sie zimą. Poza tym oprócz łożysk tam powinny być jeszcze zimeringi. Jak to "strzeli" to najlepsze łożyska szlag trafi w ciągu jednego sezonu. Wystarczy popatrzeć na pralki automatyczne.Tam łożyska są sprawne dopuki simering trzyma. Wystarczy mała nieszczelność i po łożyskach. W sprzęcie pracujacym na zewnątrz jest podobnie.Tylko w niektórych typach urządzeń jest tzw. "dławnica smarowa" czyli rowek wewnątrz obudowy gdzie przez kalmitke pompuje się smar aby tylko był i jego zadaniem jest uszczelnienie przed wodą. Jeżeli to jest to trzeba o to zadbać bo inaczej najlepsze łożyska się rozlecą. cool
_________________
Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
  
usuniety8_02_2021
21.12.2012 20:43:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1094372
Od: 2008-10-24
Dlatego Koledzy napisałem aby autor tematu pokazał jak to u niego teraz wygląda.
Będzie łatwiej doradzić co i jak.
Silnik elektryczny silnikowi elektrycznemu nie jest równy, każdy ma inaczej osadzane i zabezpieczone łożyska.
Tak samo przekładnie czy to kątowe czy ślimakowe.

Jak się widzi całość to jest wtedy wszystko jasne i wtedy padną konkretne propozycje.
A tak możemy tylko ogólnikowo pisać.

Jarek SQ6ZZZ - znając temat i realia techniczne nie napisałbyś tego - Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję.

Dlaczego? ano dlatego że np. możemy obaj mieć jednakowe silniki w wyciągarkach, ale sposoby uszczelnień inne i co? swojego nie będę chronił przed wpływem war. atmosferycznych bo i po co, a TY będziesz musiał się nakombinować.
Silniki elektryczne wentylatorów nadmuchu czy wyciągowych nie są chronione i jakoś latami pracują, w różnych warunkach atmosferycznych. To samo przekładnie.

Ale dość mego pisania, poczekam na fotki jeżeli jakieś zamieścisz.

Greg - typ zabezpieczenia łożyska to drugorzędne znaczenie, ważny jest sposób obudowania łożysk i smarowania oraz rodzaj środka smarnego, w zależności od obciążenia danego urządzenia i wpływu warunków otoczenia. Łożyska nie kryte mają zawsze kanały smarowe i wypływowe przegrzanego smaru.
Mam do czynienia z wieloma typami silników i przekładni, że w swojej karierze zawodowej 31 letniej (górnictwo i energetyka/ciepłownictwo) nie jedno widziałem.
  
Electra16.04.2024 13:43:15
poziom 5

oczka
  
SP6JJ
21.12.2012 20:51:39
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Opole

Posty: 1019 #1094375
Od: 2011-8-23
Tak sobie mysle, a mialem do czynienia z wyciagarkami elektrycznymi dlugie lata bawiac sie w offroad, iz jeżeli rzeczona wyciagarka jest przeznaczona do montazu zewnetrznego (np. montowana na pojazdach) to jej konstrukcja powinna byc na tyle
solidna, by bez dodadkowych zabezpieczen pracowala prawidlowo w kazdych warunkach.
Moze cos wiecej o tej widzie co kolega zastosował?
_________________
Vy 73!
Jacek de SP6JJ (M0RMT)
  
SP2LIG
22.12.2012 09:16:40
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12999 #1094725
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    sp3suz pisze:

    @SP2LIG. Jasne ! tylko ze nie każdy smar wytrzymuje ciężkie mrozy. To o to chodzi. Urządzenie dobrze pracujace na w dodatniej temperaturze i nawet w okolicy zera jak dostanie mrozu to dzieją się cuda. Wiosna lato jesień jeszcze tak ale cyrk zaczyna sie zimą. Poza tym oprócz łożysk tam powinny być jeszcze zimeringi. Jak to "strzeli" to najlepsze łożyska szlag trafi w ciągu jednego sezonu. Wystarczy popatrzeć na pralki automatyczne.Tam łożyska są sprawne dopuki simering trzyma. Wystarczy mała nieszczelność i po łożyskach. W sprzęcie pracujacym na zewnątrz jest podobnie.Tylko w niektórych typach urządzeń jest tzw. "dławnica smarowa" czyli rowek wewnątrz obudowy gdzie przez kalmitke pompuje się smar aby tylko był i jego zadaniem jest uszczelnienie przed wodą. Jeżeli to jest to trzeba o to zadbać bo inaczej najlepsze łożyska się rozlecą. cool



Generalnie problem jest wtedy kiedy do przekładni zębatej nadgorliwiec/niefachowiec nawali full jakiegokolwiek smaru w celu????? No właśnie w jakim celu to chyba sam PB tylko wie(temat był już przerabiany na forum).Przekładnie zębate które my wykorzystujemy do naszych celów pracują małą mocą w bardzo krótkim czasie i wystarczy delikatnie nanieść minimalną ilość smaru na same zęby i już będzie cacy.Generalnie wszelkie przekładnie zębate pracują w kapieli olejowej.Taka przekładnia zaopatrzona w tak "fachowy" sposób latem jeszcze będzie pracowała ale zimą zostanie zablokowana przez masę która kiedyś była smarem stałym.W łożyska otwarte można napakować tylko ograniczoną ilość smaru,która praktycznie nie ma większego wpływu na pracę danego łożyska(lato/zima) o ile smar będzie czysty tj bez części stałych czytaj niezabrudzony.
Woda generalnie jest wrogiem wszelkich części trących w tym łożysk aczkolwiek woda również bywa użyta jako środek smarujacy i chłodzacy łożyska ale to jest już temat nie na to forum.
___________
Greg SP2LIG
  
SP2LIG
22.12.2012 09:31:20
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 12999 #1094732
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ9JXB pisze:



    Greg - typ zabezpieczenia łożyska to drugorzędne znaczenie, ważny jest sposób obudowania łożysk i smarowania oraz rodzaj środka smarnego, w zależności od obciążenia danego urządzenia i wpływu warunków otoczenia. Łożyska nie kryte mają zawsze kanały smarowe i wypływowe przegrzanego smaru.
    Mam do czynienia z wieloma typami silników i przekładni, że w swojej karierze zawodowej 31 letniej (górnictwo i energetyka/ciepłownictwo) nie jedno widziałem.


SQ9JXB.

Janek,ja nigdy nie wątpiłem w Twoją wysokiej klasy fachowość i dużą wiedzę techniczno/mechaniczną,pewnie też zdążyłeś zorietować się że i ja sroce z pod ogona nie wypadłem jeżeli chodzi w/w tematy,np z racji wykonywanej profesji.
Łożyska jako takie obojętnie jakie same w sobie nie mają jakichkolwiek kanałów o których Ty wspominasz,natomiast kamały takie posiadają lub mogą posiadać obudowy tych łożysk w różnych urzędzeniach np w najprzeróżniejszych pompach.Jedno z drugim nie jest tożsame.
_____________
Greg SP2LIG
  
sp3nyu
22.12.2012 10:00:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1094742
Od: 2011-2-8
    SQ6ZZZ pisze:

    (...)Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję.
    (...)


- a świstak siedzi i zawija je w te sreberka....oczko

_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
usuniety8_02_2021
22.12.2012 10:04:14
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1094744
Od: 2008-10-24
Greg - Chodziło mi o kanały smarowe w gniazdach łożysk.

b]Łożyska jako takie obojętnie jakie same w sobie nie mają jakichkolwiek kanałów o których Ty wspominasz[/b]

Greg - jest jeden typ łożysk które takowe kanały posiada, chociaż w przekładniach kątowych czy ślimakowych nie jest stosowany.

I skończmy pisac te informacje bo zaraz nam sie oberwie, a autor tematu czmychnie i fotek nie pokaże.
  
Electra16.04.2024 13:43:15
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » OSŁONA WYCIĄGARKI ELEKTRYCZNEJ PRZED ZJAWISKAMI ATMOSFERYCZNYMI ITP.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny