Osłona wyciągarki elektrycznej przed zjawiskami atmosferycznymi itp. |
SQ9JXB pisze: Greg - typ zabezpieczenia łożyska to drugorzędne znaczenie, ważny jest sposób obudowania łożysk i smarowania oraz rodzaj środka smarnego, w zależności od obciążenia danego urządzenia i wpływu warunków otoczenia. Łożyska nie kryte mają zawsze kanały smarowe i wypływowe przegrzanego smaru. Mam do czynienia z wieloma typami silników i przekładni, że w swojej karierze zawodowej 31 letniej (górnictwo i energetyka/ciepłownictwo) nie jedno widziałem. SQ9JXB. Janek,ja nigdy nie wątpiłem w Twoją wysokiej klasy fachowość i dużą wiedzę techniczno/mechaniczną,pewnie też zdążyłeś zorietować się że i ja sroce z pod ogona nie wypadłem jeżeli chodzi w/w tematy,np z racji wykonywanej profesji. Łożyska jako takie obojętnie jakie same w sobie nie mają jakichkolwiek kanałów o których Ty wspominasz,natomiast kamały takie posiadają lub mogą posiadać obudowy tych łożysk w różnych urzędzeniach np w najprzeróżniejszych pompach.Jedno z drugim nie jest tożsame. _____________ Greg SP2LIG |