Osłona wyciągarki elektrycznej przed zjawiskami atmosferycznymi itp.
    sp3suz pisze:

    Panowie! Zasada jest prosta. Pamiętacie silniki do wind kotwicznych? Były takie silniki które mogły pracowac w ciągu całego roku na powietrzu. Zasada jest taka że tego typu urządzenia przewidziane do takiej pracy powinny mieć użyty właściwy smar do łożysk oraz powinny byc pomalowane odpowiednia farbą np. hamriht ( "hamrajt") a doprowadzenia kabli powinny być zabezpieczone silikonem coby się woda do środka nie wdarła. Pogadaj z elektrykami ze statków a paru sie tu znajdzie to Ci powiedzą co i jak. Ja to miałem w szkole ale to było 30 lat temu nazat-hi. Jest taki typ smaru nie pamiętam juz nazwy który mozna stosować na mrozy czyli w ciągu całego roku. Łozyska smarowane zwykłym smarem nie zawsze się do tego nadają i moze się okazać że po którymś tam razie wciągarka stanie " w łopopcie" na połowie masztu. cool


Pytam się w jakim celu wyważać otwarte już wrota???? Smarowanie jakichkolwiek łożysk otwartych bo tylko takie wymagają ewentualnego smarowania zawsze powinno odbyć się w warunkach zapewniajacych czystość tej operacji.A z czystością bywa różnie a nawet źle.Jeżeli ze smarem dostanie się poniędzy bieżnie i kulki lub rolki jakiekolwiek ciało stałe,to okres pracy będzie znacznie skrócony.Będzie to montaż świadczący o niechlujstwie tego co to zrobił.
Prosty sposób żeby tego problemu uniknąć to wystarczy zastosować ogólnodostępne łożyska dwustronnie zamknięte oznaczone symbloem ZZ.Rzeczone łożyska nie wymagaja żadnego smarowania przez cały czas eksploatacji z tego prostego powodu że zrobiła to za nas fabryka.
Wystarczy poprosić w sklepie czy hurtowni o stosowne łożyska ale dwustronnmie zamknięte czyli ZZ i będzie cacy czyli po bólach.
____________
Greg SP2LIG

P.S. Zamknięcia inaczej zwane również zaślepki mogą być metalowe lub plastykowe,dla naszych zastosowań nie ma to żadnego znaczenia.


  PRZEJDŹ NA FORUM