NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » RADIO STOP NA KOLEI

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 10 / 10    strony: 123456789[10]

Radio stop na kolei

  
sp3suz
10.09.2023 18:01:45
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: JO72SV

Posty: 3407 #8114353
Od: 2011-3-19
@SP9DS Ja za to Ciebie nie zatrudnił bym nawet na placowego do firmy. Skoro masz takie słabe mniemanie o poziomie technicznym innych Kolegów. Pracowałem w firmie radiokomunikacyjnej i wbrew temu co sądzisz wiem o czym mówię. Zapewniam Cię że nasi Koledzy maja przeogromną wiedzę, są absolwentami różnych szkół technicznych. Z takich ludzi można zmontować niejedno biuro konstrukcyjne i potrafili by zrobić nie jedną naprawdę porządną konstrukcję wyprzedzającą swoje czasy. Popatrz dookoła na konstrukcje choćby z Burzenina. Nie wiem dlaczego Ty źle osądzasz nasze środowisko ale popełniasz błąd. No ale każdy sądzi według siebie.
_________________
Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
  
Electra24.11.2024 05:02:35
poziom 5

oczka
  
HF1D
10.09.2023 21:14:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #8114396
Od: 2015-1-28
Władek i inni koledzy,
zaczyna się niepotrzebna pyskówka, na dodatek nie związana z tematem.
Osobiście nie chciałbym żeby krótkofalowcy zapewniali bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Proponuję wypuścić trochę powietrza bo zaczyna kolegów ponosić.
Sa speclalistyczne firmy i służby i to ich działka.
Jeżeli PKP nic nie robi z systemem radio-stop to widocznie podobnie jak UTK uznają że skala incydentów jest nieznacząca.
I nie uzasadnia milionowych wydatków.
Akurat ostatnio miałem podobną gatunkowo sprawę. Czy miasto ma inwestować 12 milionów czy płacić karę 6000 zł rocznie?
Bez mrugnięcia okiem rekomendowałem płacenie kary bo do 12 milionów doszlibyśmy za 2 tys lat.
Finanse instytucji nie są z gumy. PKP także.

Sorry Władek, ale jakoś nie wyobrażam sobie systemu od którego być może zależałoby życie tysięcy ludzi na przypadkowych płytkach z Burzenina.
Postawmy to między bajki.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp9nrb
11.09.2023 09:15:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 3053 #8114451
Od: 2017-7-11


Ilość edycji wpisu: 1
Koledzy wymądrzacie się a prawda jest prosta jak symbol CCCP. Ten system obowiązuje w całej UE o ile nie na całym kontynencie Euro Azji. Dlatego musi być prosty i skuteczny. Bo musi być na wszystkich lokomotywach a tego są tysiące. Bo polska lokomotywa może jechać przez pół Europy i musi być zgodna z miejscowymi systemami. Inna sprawa, że mamy masę idiotów, których oduczyła by od robienia głupot kara ucięcia palca (tego występującego luzem). Tak jak ochrona przecisków od syren, którą chroni zwykła szybka, którą wystarczy stłuc aby uruchomić syrenę, chroniącą i alarmującą wieś. Tylko jak by taki uruchomił syrenę to by miał problem z druhami bo albo musiałby każdemu postawić pół litra okowity albo by miał odręcznie wytłumaczoną niewłaściwość postępowania.

JAK
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
HF1D
11.09.2023 09:33:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #8114460
Od: 2015-1-28
Józek,
tekst powyżej to Ty czy AI?

Z polską lokomotywą jadącą po torach w Azji pojechałeś po bandzie.
System radio-stop nie jest kompatybilny z systemami europejskimi.
Powstawał w latach osiemdziesiątych XX wieku gdy jeszcze siedzieliśmy na gałęzi, a o przynależności do Europy myśleli tylko najwięksi marzyciele.

Tak na koniec. Oczywiście życzę Ci dużo zdrowia i jak najdłuższego życia, ale czytając teksty o obcinaniu palców zastanawiam się, kiedy nasze pokolenie wreszcie wymrze.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
SP6MCW
11.09.2023 12:22:06
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81ND

Posty: 812 #8114508
Od: 2015-7-24
    sp9nrb pisze:

    Koledzy wymądrzacie się a prawda jest prosta jak symbol CCCP. Ten system obowiązuje w całej UE o ile nie na całym kontynencie Euro Azji. Dlatego musi być prosty i skuteczny. Bo musi być na wszystkich lokomotywach a tego są tysiące. Bo polska lokomotywa może jechać przez pół Europy i musi być zgodna z miejscowymi systemami. Inna sprawa, że mamy masę idiotów, których oduczyła by od robienia głupot kara ucięcia palca (tego występującego luzem). Tak jak ochrona przecisków od syren, którą chroni zwykła szybka, którą wystarczy stłuc aby uruchomić syrenę, chroniącą i alarmującą wieś. Tylko jak by taki uruchomił syrenę to by miał problem z druhami bo albo musiałby każdemu postawić pół litra okowity albo by miał odręcznie wytłumaczoną niewłaściwość postępowania.

    JAK


Może niekoniecznie doBITne wytłumaczenie, ale pewnemu nastoletniemu dowcipnisiowi (rzecz nie była w Polsce) przyszło karnie wyczyścić i wypolerować buty wyjściowe całemu batalionowi strażaków, który miał jakieś specjalne ćwiczenia w okolicy.
_________________
SP6MCW
Mariusz.
Precz z dysortografią!
Nie przekraczam mocy licencyjnej.
_______________________________________
Heathkit SB104A+SB644, Icom IC-706MKIIG, Kenwood TS-450S, Hallicrafters SX-71, Hammarlund HX-50, Yaesu FT-950 oraz kombinacje prawie antenowe ,)
  
sp9nrb
11.09.2023 14:34:42
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 3053 #8114544
Od: 2017-7-11
    HF1D pisze:

    Józek,
    tekst powyżej to Ty czy AI?

    Z polską lokomotywą jadącą po torach w Azji pojechałeś po bandzie.
    System radio-stop nie jest kompatybilny z systemami europejskimi.
    Powstawał w latach osiemdziesiątych XX wieku gdy jeszcze siedzieliśmy na gałęzi, a o przynależności do Europy myśleli tylko najwięksi marzyciele.

    Tak na koniec. Oczywiście życzę Ci dużo zdrowia i jak najdłuższego życia, ale czytając teksty o obcinaniu palców zastanawiam się, kiedy nasze pokolenie wreszcie wymrze.


1. Kiedyś eksportowaliśmy lokomotywy.
2. Kolejarze mają swoją organizację normującą i od zainteresowanych wiem, że w niej były kraje europejskie i azjatyckie.
3. Gdybyś zwrócił uwagę na wcześniejsze posty, to jeden z kolegów przedstawił unormowania europejskie.
4. Nie problem wynajdować coraz bogatsze systemy tylko problemem jest jak nie dopuszczać do nich idiotów. Zwróć uwagę, że podstawowe lotnictwo dalej używa AM. I o dziwo, jest masa urządzeń do słuchania ale bez możliwości nadawania.

5. W krajach wschodu kary obcinania części ciała są dalej w użyciu. Zwróć uwagę, że w czasach, gdy takie kary były w powszechnym użyciu w Europie złodziejstwo, gwałty i inne przestępstwa były w odwrocie. Cały ten postęp spowodował jedynie poczucie bezkarności. Patrz na organizację pana Boga, gdzie wręcz chroniono przestępców do jakiego rozpasania to doprowadziło.

Tu muszę stwierdzić, że do krajów wschodu też przyszła cywilizacja. Skazany miał prawo wyboru kończyny z wyjątkiem kończyn nieparzystych (głowy i jeszcze jednej) oraz egzekucję wykonywano nie na pieńku toporem a w cywilizowanych warunkach w szpitalu.

Nie możemy być jak zidiociali rodzice, gdy ich niedorozwój bierze narkotyki, to zakażemy maku, konopi i nie wiadomo czego jeszcze.

JAK



_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
snap
11.09.2023 14:39:23
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Chełm Śląski

Posty: 42 #8114548
Od: 2022-11-7
    HF1D pisze:

    Józek,
    tekst powyżej to Ty czy AI?

    Z polską lokomotywą jadącą po torach w Azji pojechałeś po bandzie.
    System radio-stop nie jest kompatybilny z systemami europejskimi.
    Powstawał w latach osiemdziesiątych XX wieku gdy jeszcze siedzieliśmy na gałęzi, a o przynależności do Europy myśleli tylko najwięksi marzyciele.

    Tak na koniec. Oczywiście życzę Ci dużo zdrowia i jak najdłuższego życia, ale czytając teksty o obcinaniu palców zastanawiam się, kiedy nasze pokolenie wreszcie wymrze.



Tu mowa o normalności czyli ETCS a nie o artefaktach z XX wieku pod nazwą radio-stopu.

ETCS z wykorzystaniem GSM-R jest kompatybilny, bo jest częścią ERTMS. Tu nrb ma 100% racji.
W tym, że ma też nitkę Orient-East Mediterranean aż do styku Europy z Azją, również ma rację. Polecam drugi link.

Poniżej linki o implementacji ETCS/ERTMS w Polsce i Europie :

https://utk.gov.pl/pl/interoperacyjnosc/ertms/14871,Wymagania-ERTMS.html
https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/ertms-rail-13-2017/pl/
  
HF1D
11.09.2023 15:18:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #8114552
Od: 2015-1-28
Jak czytam niektórych to dochodzę do wniosku, że najwyższy czas umierać.
Dwa ostatnie wpisy zupełnie przeciwstawne i obaj autorzy usiłują mnie prostować.

_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
sp9nrb
11.09.2023 21:31:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 3053 #8114599
Od: 2017-7-11


Ilość edycji wpisu: 1
    HF1D pisze:

    Jak czytam niektórych to dochodzę do wniosku, że najwyższy czas umierać.
    Dwa ostatnie wpisy zupełnie przeciwstawne i obaj autorzy usiłują mnie prostować.



Spoko. Jeszcze nie czas. A co powiedzą prawnuki jak przed nimi uciekniesz?

Kolega przedstawił plany. Gdybyś się dokładnie wczytał to byś zobaczył bariery. Bariery ekonomiczne i techniczne. Im bardziej skomplikowany sprzęt tym jest droższy i trudniejszy w utrzymaniu. A rzęchy ciągnące wagony towarowe często pracują do ostatnich sił i nikt ich nie modernizuje.

Jest też kilka innych powodów. Wiele urządzeń kolejowych pracuje bez nadzoru i bardzo łatwo pada łupem złodziei i sabotażu.
Sprzęt pracuje w bardzo trudnych warunkach od celowego do przypadkowego zniszczenia.
Zdarzają się też awarie całkowicie wyłączające całe stacje czy nastawnie z ruchu. Wtedy te wszystkie super mądrości po prostu idą spać.

Dlatego te proste systemy jeszcze długo będą w użyciu. Problemem jest, jak nauczyć tych idiotów (tak jak na wsi), że zabawa sprzętem (p.poż) kolejowym może by bardzo kosztowna.

Jest jeszcze jedna sprawa w razie awarii automatyki, błędnego ustawienia drogi przebiegu bardzo często tego sygnału używa dyżurny ruchu. Z tym, że kolejarze tym się nie chwalą (wypadek bez wypadku).

I na koniec wszelkie tego typu "zabawy" powinny być traktowane z pozycji KK

Art. 174.
§ 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3

Wszelkie pobłażanie w tej sprawie rodzi tylko poczucie bezkarności. Należy zmienić też podejście, należy być tak samo konsekwentnym w ruchu kolejowym jak jest w ruchu lotniczym.

JAK


_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP6MCW
11.09.2023 22:51:59
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: JO81ND

Posty: 812 #8114608
Od: 2015-7-24
Jak na razie mistrzowie zakłócania ruchu kolejowego są pod kluczem.
Poczekajmy spokojnie na rozwój wypadków.
_________________
SP6MCW
Mariusz.
Precz z dysortografią!
Nie przekraczam mocy licencyjnej.
_______________________________________
Heathkit SB104A+SB644, Icom IC-706MKIIG, Kenwood TS-450S, Hallicrafters SX-71, Hammarlund HX-50, Yaesu FT-950 oraz kombinacje prawie antenowe ,)
  
HF1D
12.09.2023 00:07:10
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Szczecin JO73hi

Posty: 2573 #8114614
Od: 2015-1-28
Józef,
podnosi mnie na duchu, ze
1. Rewolucyjna czujność w narodzie nie słabnie
2. Zapał bolszewicki także na odpowiednio wysokim poziomie.

Kodeks karny, sprowadzenie katastrofy, obcinanie palców.
Proponuję dodać nabicie na pal, wywleczenie jelit, konfiskatę mienia i egzekucję rodzin trzy pokolenia wstecz i dwa naprzód.

A wiesz kto zapłaci jak tego policjanta będą musieli przywrócić do służby? Ty, ja i inni.
Bo w imię propagandowej hucpy i pokazania sprawności Państwa zamknięto dwóch nachlanych gości.
Oby faktycznie mieli na nich mocne dowody.

A dywagacje jakie te systemy powinny być zostawiam tym którzy biorą za to kasę.
Nawet największa biegłość w obsłudze Mechanika, Train Simulatora nie czyni z nikogo fachowca.
Pomimo, że siedzę od dawna za biurkiem to jeszcze potrafię zespawać termitem szyny, czy zagęścić podtorze, ale to nie ma wiele wspólnego z systemami zabezpieczeń.
Jakoś czuję że tu przez najbliższe 20 lat nic się nie zmieni. Czyli czeka nas jeszcze kilka tysięcy fałszywych alarmów.
Z zaprezentowanych pomysłów najbardziej podobał mi się ten z polerowaniem butów strażakom. Edukacyjny i bezkrwawy.
_________________
Pozdrawiam
Jurek
HF1D

Obrazek
  
Electra24.11.2024 05:02:35
poziom 5

oczka
  
sq6ade
12.09.2023 00:42:38
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15172 #8114617
Od: 2008-3-21

    HF1D pisze:

    ...
    Pomimo, że siedzę od dawna za biurkiem to jeszcze potrafię zespawać termitem szyny, czy zagęścić podtorze...


A Plassera podbijarką Panie Jurku potrafi Pan zadziałać ? wesoły Albo oczyszczarką podtorza ?
Albo spalinową zakrętarką do śrub stopowych ?



Kocham kolej żelazną.
,)
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp9nrb
12.09.2023 13:22:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 3053 #8114728
Od: 2017-7-11


Ilość edycji wpisu: 1
    HF1D pisze:

    Józef,
    podnosi mnie na duchu, ze
    1. Rewolucyjna czujność w narodzie nie słabnie
    2. Zapał bolszewicki także na odpowiednio wysokim poziomie.

    Kodeks karny, sprowadzenie katastrofy, obcinanie palców.
    Proponuję dodać nabicie na pal, wywleczenie jelit, konfiskatę mienia i egzekucję rodzin trzy pokolenia wstecz i dwa naprzód.

    A wiesz kto zapłaci jak tego policjanta będą musieli przywrócić do służby? Ty, ja i inni.
    Bo w imię propagandowej hucpy i pokazania sprawności Państwa zamknięto dwóch nachlanych gości.
    Oby faktycznie mieli na nich mocne dowody.

    A dywagacje jakie te systemy powinny być zostawiam tym którzy biorą za to kasę.
    Nawet największa biegłość w obsłudze Mechanika, Train Simulatora nie czyni z nikogo fachowca.
    Pomimo, że siedzę od dawna za biurkiem to jeszcze potrafię zespawać termitem szyny, czy zagęścić podtorze, ale to nie ma wiele wspólnego z systemami zabezpieczeń.
    Jakoś czuję że tu przez najbliższe 20 lat nic się nie zmieni. Czyli czeka nas jeszcze kilka tysięcy fałszywych alarmów.
    Z zaprezentowanych pomysłów najbardziej podobał mi się ten z polerowaniem butów strażakom. Edukacyjny i bezkrwawy.


Oj Jurek.
Przypominam ci jak byłeś w zawodzie. Przypomnij swoje własne myśli z tego okresu.

Historia ma to do siebie, że idzie po spirali. Niestety duża ilość przybyszów z Azji i Afryki, tylko kary cielesne rozumie. Tak, że czasy średniowiecza mogą powrócić. A tak z przyrody, tylko chore umysłowo zwierzę nie dba o swoje terytorium na którym wychowuje swoje kolejne pokolenie. Poczytaj co się dzieje w Niemczech, czy Francji albo ile różnych formacji policyjnych jest w Hiszpanii. Odpowiedz sobie sam? Jakie stworzymy warunki bytowe dla swoich wnuków i prawnuków. Czy w imię poprawności politycznej biała rasa ma wymrzeć? Pewne rzeczy już przerabialiśmy (choćby skutki akcji Wisła), czy mamy je kolejny raz przerabiać na własnej skórze?
Co do znajomości problemów kolejowych, to znasz moje nazwisko i bez problemów poznasz jaki mam zakres uprawnień. Co do UZRP szkolenie było ograniczone do prowadzenia ruchu pociągów w okresie specjalnym, ale więcej nie było potrzeba.

Zresztą to nie temat na te forum. Ale warto zobaczyć rzeczywistość a nie miraże przedstawiane przez polityków.

JAK

P.S. Jeden samolot to jest 200 ludzi. Jeden pociąg to może być nawet 800 ludzi (10 wagonów po 80 ludzi siedząc A jeszcze więcej jak za dawnych czasów wszystkie miejsca stojące były zajęte)?
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
sp9nrb
12.09.2023 13:22:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Tarnowskie Góry

Posty: 3053 #8114729
Od: 2017-7-11
    sq6ade pisze:


      HF1D pisze:

      ...
      Pomimo, że siedzę od dawna za biurkiem to jeszcze potrafię zespawać termitem szyny, czy zagęścić podtorze...


    A Plassera podbijarką Panie Jurku potrafi Pan zadziałać ? wesoły Albo oczyszczarką podtorza ?
    Albo spalinową zakrętarką do śrub stopowych ?



    Kocham kolej żelazną.
    ,)


A ty skąd znasz MADRO i PD90?

JAK
_________________
"Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
  
SP9IT
12.09.2023 13:48:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KN09IO

Posty: 567 #8114738
Od: 2016-4-7
Kariera zarządu nie zależy od wdrożenia czy nie wdrożenia systemów radiowych, tylko od pokaźnych wpłat na fundusz wyborczy (lub ich braku / za małych )
_________________
Jacek SP9IT
  
Electra24.11.2024 05:02:35
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 10 / 10    strony: 123456789[10]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » RADIO STOP NA KOLEI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny