| <<<Strona: 4 / 4 strony: 123[4] |
Dlaczego zwykły "Kowalski" powinien zastanowić się przed zakupem "Baofenga" lub go nie kupować?Jakie wam przychodzą do głowy argumenty? | |
| | sp3slu | 22.05.2022 09:02:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: MARIANTÓW JO92FC
Posty: 1500 #7963001 Od: 2010-9-14
| 1. Baofeng UV-5R przy nadawaniu w paśmie 2m emituje takie śmieci, że na murawie lotniska pośród szybowców z włączonymi radiostacjami lotniczymi AM otwierają się blokady SQL i z głośników płynie nienaturalny głośny szum. Radia lotnicze są różne KRT-2, ATR, Becker, reagują w ten sam sposób. Baofeng śmieci w paśmie lotniczym ? | | | Electra | 03.02.2025 12:04:57 |
|
| | | sp3qfe | 22.05.2022 12:18:08 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO92he
Posty: 5303 #7963052 Od: 2009-11-11
| Każde radio ręczne może generować zakłócenia łączności innych stacji. Mogą to być zakłócenia niezamierzone, w tej samej lub innej modulacji.
Łączność niekoniecznie musi być głosowa i użytkownik ręcznego radia niekoniecznie może ją odbierać.
Przykłady... zakłócanie lokalnej stacji bazowej poprzez uniemożliwienie odbierania przez nią słabych sygnałów innej odległej stacji. W naszych pasmach mogą to być np. transmisje z balonów, obiektów w kosmosie, odległych korespondentów.
Czasami okresowe zakłócenia tylko przeszkadzają, czasi mogą być bardziej szkodliwe i uniemożliwić łączność np. Odbiór ciągłego obrazu analogowego.
Czasami zakłócenia mogą uniemożliwić bardzo ważną i niepowtarzalną lub krytyczną transmisje. Ileż to wypadków lotniczych było - jak dochodzenie wykazało - nieodebraniem (z różnych powodów) jakiegoś fragmentu komunikatu i tym samym błędną interpretacją komunikatu?
Poza naszymi pasmami, można zakłócić i spowodować zagrożenie w ruchu lotniczym, przeszkodzić w koordynacji działań służb profesjonalnych etc.
Tak więc, jak Kowalski "naciśnie komuś na odcisk" to może zacząć działać prawo. I jeden Kowalski spowoduje zakłócenia, a inny Kowalski może dostać rykoszetem, bo miał wyłączone lecz gotowe do użycia radio lecz nie miał na nie pozwolenia oraz był w nieodpowiednim miejscu i czasie. Są tacy co zawsze przekraczają od lat dopuszczalna prędkość "na podwójnej ciągłej" jeżdżąc samochodem i tacy którzy przez nich cierpią.
Przypomnę też, że takie ręczne radio czasami może być słyszalne nawet kilkaset kilometrów dalej... np. gdy Kowalski wjedzie sobie wyciągiem na górę.
_________________ Armand, SP3QFE, (SWL: SP3 27 235) PS. Z osobami, które nie chcą mi się przedstwić (nawet prywatnie) i "ukrywają swoja toższamość" nie dyskutuję. Nie chcesz publicznie, to przedstaw się poza forum.
Do U want to be HAM? Remember: Play fair on the air. | | | sp9ozz | 22.05.2022 19:52:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90kh
Posty: 266 #7963226 Od: 2010-4-1
| Koledzy dyskusja bez sensu,bo kto będzie chciał to kupi bądż będzie używał zgodnie z prawem lub bezprawnie.Od tego są odpowiednie służby,żeby reagować,a amatorom z licencją jak się nudzi to niech robią łączności tam gdzie mogą a nie bawią się w policjantów.A wierzcie,że jak zaczną pracować na częstotliwościach służb to oni sobie z takim delikwentem poradzą. _________________ 73! Tadeusz SP9OZZ | | | sp3suz | 30.05.2022 20:03:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3416 #7966475 Od: 2011-3-19
| Po prostu filtry w tym radyjku są naprawdę symboliczne. Jeśli chce się używać takiego urządzenia to mści się w obie strony. Np. u mnie jest taki poziom natężenia sygnału NMT 450 ( CDMA) ze to cholerstwo odbiera jeden jazgot na całym zakresie 70 cm. Trzeba dorobić filtry na 70 cm i podobnie na 2 metry. Inaczej kicha. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| <<<Strona: 4 / 4 strony: 123[4] |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|