| |
BC109 | 02.08.2018 06:45:47 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Toruń
Posty: 366 #2571544 Od: 2018-7-17
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ5KLN pisze:
Wprawdzie FT-817 jest tak "sprytnie" zaprojektowane, że używa modulatora SSB do nadawania CW
Możesz rozwinąć temat? Rozróżnoważenie, czy jak?
EDIT: W sumie zostawmy temat, bo OT się robi, a to nie wątek na to.  _________________ Pozdrawiam, Rafał |
| |
Electra | 08.03.2025 22:39:39 |

 |
|
| |
BC109 | 08.08.2018 19:13:05 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Toruń
Posty: 366 #2573476 Od: 2018-7-17
| Obiecałem relację... Zabieram radio do pracy aby po robocie wysłać. Z pracy tel. do serwisu, miła rozmowa z Panem serwisanetm, opisuję co i jak, Pan robi testy na innym radiu i słysząc jakie są wyniki, decyduję o wysyłce. Następnego dnia rano dzwoni do mnie Pan, że przetestował radio, ma je przed sobą, ale wszystko jest OK. Proszę o jeden test, dostaje (słyszę) wyniki i mówię, że gdybym też tak miał, to bym nie wysyłał. Pytanie Pana co robimy, bo radio sprawne. Jako, że chce mieć to radio, proszę o odesłanie. Mogłem jeszcze zrezygnować z zakupu i zwrócić. Dobra, niech będzie, złożyłem tylko trzy radia QRP SSB więc pewnie mało się znam i coś źle robię. Uciąłem sobie jeszcze naprawdę miłą rozmowę z Panem serwisantem o antenach, radiach itp. Po kilkunastu minutach dzwoni Pani, żeby zapłacić za przesyłkę, bo radio sprawne. Pal sześć, płacę. Dzisiaj radio na biurku, robię swoje testy i kufa jasna, wszystko jest OK... Załóżmy więc na potrzeby "tego filmu", że radio jadąc do Gdańska spadło z trzy razy kurierowi i się naprawiło. Pozostało mi sprawdzić modulację, ale to już nie dzisiaj. _________________ Pozdrawiam, Rafał |
| |
sp3mep | 08.08.2018 22:20:00 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 3955 #2573555 Od: 2009-2-21
| może się "samo naprawiło", może szybko facet "naprawił", lub poustawiał"jak należy", najważniejsze że jest OK, _________________ Jurek ------------------- od czasu jak znam alfabet Morsa nie mogę słuchać padającego deszczu, wczoraj wołał mnie na drinka, trzy razy, i to po imieniu, (nie moje :-)) |
| |
BC109 | 09.08.2018 09:14:05 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Toruń
Posty: 366 #2573663 Od: 2018-7-17
| sp3mep pisze:
poustawiał "jak należy",
To raczej w menu serwisowym, bo resetowałem po odbiorze. (Jeśli masz na myśli ustawienia programowe.) _________________ Pozdrawiam, Rafał |
| |
sq2lyf | 09.08.2018 09:39:28 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Gdańsk
Posty: 877 #2573672 Od: 2009-1-26
| Miałeś chyba jakiegoś pecha i możliwe że nie było styku na złączach od kabla mikrofonowego _________________ Przemek Sq2LyF
|
| |
SP2SNF | 09.08.2018 10:39:36 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Leżenica / JO83GD
Posty: 354 #2573695 Od: 2014-5-7
| A ja pochwalę Conspark. Wczoraj zamówione Yaesu vx6 , i przed chwilą kurier przyniósł paczkę. |
| |
SP2SNF | 24.10.2018 15:20:41 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Leżenica / JO83GD
Posty: 354 #2599042 Od: 2014-5-7
| Kolejna pochwała. Tym razem zakupione ft 7900 i znowu szybko , sprawnie i bez problemów. |
| |
OT | 25.10.2018 11:48:17 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 225 #2599422 Od: 2018-2-12
Ilość edycji wpisu: 1 | Wysłałęm swój FT450 do regulacji. Przed wysyłką zadzwoniłem, wszystko ok, czekają na paczkę. Po 7 dniach od dostarczania sprzętu do Conspark (napisali jak dostali od kurjera) i braku wiadomości od firmy zapytałem jak idzie sprawa. Dostałem takie:
"ConSpark" pisze:
Dzień dobry, W pierwszej kolejności naprawiamy radia gwarancyjne. Poza tym po urlopie serwisanta nazbierało się kilka napraw płatnych. Jeśli to Panu nie przeszkadza serwis podejmie próbę naprawy za ok. 10 dni. Przepraszamy, ale wcześniej nie damy rady zająć się Pana radiem. Jeśli podany orientacyjny termin nie satysfakcjonuje Pana, proszę o informację a wtedy odeślemy radio.
fajnie, a chyba nie można było powiedzić mnie to PRZED wysyłką, kiedy dzwoniłem? No ok, czekam.
po 11 dniach i ponownie pełnym braku info napisałem ,zapytałem. Dostałem odpowiedż, że regulacja wykonana, koszt taki. Wpłaciłęm i dostałem radio.
Ale.
Kiedy wysylałem radio - zapakowałem go pożądnie. A dostałem paczkę (tą samą, bo był specjalne zrobiony karton) w której zamiast umieścić radio w ŚRODKU folii ochronnej - folia leży sobie skręcona, radio po prostu z góry na tym. Czyli nie jest w ogóle zabezpieczone przed oderzeniem (których, wychodząc z widoka opakowania, było kilka). Wygląda na to, że po prostu wrzucili wszystko w karton nie patrząc i wyslali. Do tego naklejli plombę ConSpark, ale jest ona rozerwana. Albo otwierali po naklejeniu, albo paznogciem - ale jest pęknięcie na całą szerokość....
Radio działa lepiej, ale chyba nie będzie więcej do nich zgłaszać się... Gdy by ktoś chciał - mam zdjęcia tej paczki, którą dostałem. |
| |
SP2SNF | 25.10.2018 12:02:42 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Leżenica / JO83GD
Posty: 354 #2599441 Od: 2014-5-7
Ilość edycji wpisu: 1 | Wysłałem kiedyś do nich ft 857 na przegląd i nie miałem problemu z nieodpowiednim spakowaniem radia. Wręcz przeciwnie bo było lepiej niż ja je spakowałem. Co do czasu naprawy to nie ma się co dziwić że priorytetem są radia na gwarancji. Ja czekałem chyba 14 dni. |
| |
sp3sla | 22.05.2020 20:13:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460322 Od: 2020-5-21
| Zakupy w Cons Park robiłem w od kilkunastu lat. Korzystałem także ze serwisu. Wszystko było ok, ale czasy się pozmieniały. Na tą chwile próbuje wyegzekwować skuteczną naprawę gwarancyjną swojego FTDX5000. Radio ma 15 miesięcy, z czego od niemal 6 miesięcy ( tak: pół roku) jest naprawiane. Jakikolwiek kontakt ze serwisem - niemożliwy,ze względu na chorobę serwisanta. Kłamstwo goni kłamstwo. Gwarancja, na podstawie której zobowiązują się naprawić sprzęt w ciągu 21 dni, jest nic nieznaczącym kawałkiem papieru. Niby chęć współpracy ale: 1. skuteczna naprawa - NIE 2. jakieś zastępcze radio tej samej klasy - NIE ( nie było takiej propozycji) 3. wymiana radia na nowe - NIE 4. zwrot zapłaconej ceny - NIE Skoro wszystko na NIE, to jak ma wyglądać współpraca w ramach gwarancji? 2 dni temu usłyszałem, że postarają się jakoś mi to zrekompensować. Zastanawiam się, czy to będzie jakaś nalepka, a może nawet długopis firmowy... Nie widząc innej możliwości, została wynajęta kancelaria prawna i sprawa zostanie skierowana na drogę sądową. To tylko moja historia - bieżąca. Naprawdę w SP na tą chwilę jest wiele innych miejsc, gdzie można kupić amatorskie radio. Nad wyborem sprzedającego, proponuję głeboko zastanowić się.
|
| |
sq6ade | 22.05.2020 23:08:09 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15217 #5460387 Od: 2008-3-21
| sp3sla pisze:
.......Nad wyborem sprzedającego, proponuję głeboko zastanowić się.
Tak. To są bardzo złożone urządzenia i wogóle dziwię się że polscy sprzedawcy oferują serwis w kraju. Serwis gwarancyjny.
_________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
 |
| |
Electra | 08.03.2025 22:39:39 |

 |
|
| |
sp3sla | 22.05.2020 23:34:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460397 Od: 2020-5-21
| Mam tego świadomość, ale skoro serwis w PL twierdzi, że radio nie wykazuje błędów.... i nagrywa film, w którym błąd występuje....( film dotarł do mnie)..... Wysyła to radio do serwisu w UK, wiedząc, że jest tam totalny lockdown... To jest po prostu niefajne. Kłamstwo goni kłamstwo.... Czemu ma służyć gwarancja? Na czym polega "autoryzaca" serwisu...Podobno jedyny autoryzowany serwis w SP. To trwa pół roku |
| |
sp3sla | 22.05.2020 23:54:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460402 Od: 2020-5-21
| Wpis nie został zamieszczony po to, żeby kogoś zrazić. Został zamieszczony po to, żeby otworzyć oczy. Jest fajnie, jak nic się nie dzieje. Jak się podzieje, zarówno autoryzacja serwisu jak i opowieści o szybkiej naprawie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Jak sama Pani z Cons Parku wyznała...karteczka o nazwie "GWARANCJA" to taki zwykły, standardowy druk
|
| |
RV12P2000 | 23.05.2020 11:45:17 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 893 #5460500 Od: 2019-5-24
| sp3sla pisze: "GWARANCJA" to taki zwykły, standardowy druk
Jeśli możesz doprecyzuj: korzystasz z gwarancji producenta, sprzedawcy czy też rękojmi? Przy okazji dodam, że prawa konsumenta w Polsce to w dużej mierze fikcja. Urzędy i organizacje ograniczają się do pomocy w postaci standardowej odpowiedzi z ogólnikami. Bezskutecznie próbowałem uzyskać naprawę gwarancyjną drogiego smartfona, na którego ekranie pojawiały się różowe linie. Usterka bardzo popularna w pewnych modelach. Odmowa była motywowana drobnym uszkodzeniem mechanicznym, co było niezgodne z zapisami gwarancji i oczywistymi faktami wady produkcyjnej. Konsument jest bez szans. Jedyną drogą jest droga sądowa, życzę sukcesu, ale to czas, pieniądze, niewiadomy efekt, a nawet w przypadku sukcesu ewentualnie naprawa, która należała się od początku. A jakie szanse ma w sądzie klient w starciu z dużą korporacją? |
| |
sp3sla | 23.05.2020 12:14:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460506 Od: 2020-5-21
| Nie potrafię odpowiedzieć - nie jestem prawnikiem. Rozmowy telefoniczne, spełzły na niczym. W piśmie jakie kancelaria prawna wysłała do Cons Parku - skutecznie doręczonym, powołują się na art 561 k.c.
Problem polega gdzie indziej... Przez pół roku słyszałem, że radio jest sprawne i wydziwiam. Przez czyjąś nieuwagę, nonszalancję dostałem mejla, którego chyba nie powinienem był dostać. Cała korespondencja pomiędzy Gdynią - serwisem w JA - Serwisem w UK. Tam jest nagrany film, nagrany przez serwis w Gdyni, gdzie błąd występuje, rozpaczliwe naciski na JA, co mają dalej zrobić...
Ja już decyzją podjąłem - będę walczył. Radio nie kosztowało mało... |
| |
sq6ade | 23.05.2020 12:19:00 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15217 #5460508 Od: 2008-3-21
| Możesz napisać co dolega temu urządzeniu ? Jak się objawia awaria i w jakiej mierze utrudnia korzystanie ze sprzętu ? _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
 |
| |
sp3sla | 23.05.2020 12:32:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460513 Od: 2020-5-21
| Radio powinno oddawać 200W. Na wyświetlaczu moc ustawiona 200W. Radio w momencie występowania usterki oddaj 140W. Błąd pojawia się i znika. Nie ma reguły czy radio jest używane 5 godzin czy 10min. Raz jest dobrze, a raz źle. W momencie wystąpienia błędu, miernik ALC nie wychyla się. Odpowiedź producenta - Yaesu JA:
ALC meter is not moving. >, >, Obviously there is a problem with the PA part of the Final FET or >, >, Drive FET.(most consider is Final FET(VRF150)) If it defect again >, >, after replacement, it may be due to incomplete adjustment or self oscillation
Nie potrzebuję 200W, ale 30W - stabilnie. Za chwile upalę wszystkie urządzenie peryferyjne...
|
| |
sq6ade | 23.05.2020 12:52:56 |



Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15217 #5460519 Od: 2008-3-21
| Ok. Teraz jasne. Współczuję firmie Conspark. Bez odbioru.
 _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
 |
| |
sp3sla | 23.05.2020 13:36:43 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 6 #5460543 Od: 2020-5-21
| Dlaczego współczujesz Cons Parkowi. Co zrobiłem nie tak?  |
| |
SP4SKN | 25.05.2020 12:46:24 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 567 #5461265 Od: 2018-11-9
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Również zostałem oszukany na "gwarancji" przez Conspark... Nie miałem wówczas pieniędzy na prawnika... Generalnie nie ma w Polsce ŻADNEGO autoryzowanego serwisu firm Icom, Yaesu czy Kenwood. Kto chce kupić radio z gwarancją, tylko kierunek Niemcy lub Wielka Brytania. Reszta to ściema... |
| |
Electra | 08.03.2025 22:39:39 |

 |
|