| |
rafiid5178 | 04.12.2013 18:37:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 17 #1676583 Od: 2013-10-30
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Witam panstwa chcialbym przekazac informacje o zakupie radia cb anytone at 5555 wersja 6 w firmie Avanti Radiokomunikacja. Niech te informacje beda przestroga dla kupujacych.Niestety radio przyszlo do mnie jako nowe ale juz uszkodzone. W modulacji AM i FM dziala bardzo dobze ale na ssb radio mialo nieczysta chrapliwa modulacje. Wymienialem mikrofony zasilacze i to nic niedawalo.Ale zaryzykowalem bo chcialem zobaczyc i doprowadzic to radio do sprawnego funkcjonowania na ssb. Bylem w jednym z najlepszych serwisow cb radio na gornym slasku. Tam moj kolega znajomy z tego serwisu otworzyl przy mnie urzdzenie. I to co tam zobaczylismy na stroche przerazilo. Popierwsze sa tam slady ewidentne wymienianej plyty glownej radia co swiadcza swieze luty z rozpryskana kalafonia po boku w miejscach gdzie plyta jest przylutowana do obudowy radia.Lutowane tez bylo przy wejsciu glownego zasilania urzadzenia od strony kabla zasilajacego radio.Ale najwiekszy problem byl w miejscu gdzie jest tasma polaczeniowa plyty glownej radia z panelem przednim. Tak byla zle przylutowana przez tego pana co wymienial plyte w radiu ze az byly zwarcia w dwuch miejscach na punktach lutowniczych.Wiec poprawilismy z kolega w serwisie te punkty lutownicze. Nadajnik tez zostal poprawiony bo tranzystor driwer sterujacy koncowka mocy mial zle ustawiony punkt pracy co bylo przyczyna chrapliwej modulacji.Firma avanti robi sobie jaja bo sprzedala sprzet jako nowy zplombowany z dwuletnia gwarancja a w sarodku jest radio przekopane i wymieniana plyta glowna.Napisalem o tej sprawie do firmy Avanti Radiokomunikacja i firma milczy w tej sprawie.Czy firma Avanti Radiokomunikacja tez tak robi w drogich transiwerach krotkofalarskich.To wszystko co mam do powiedzenia w tej sprawie.Informacje jakie podalem w tym poscie sa zawarte zgodnie z prawda. |
| |
Electra | 31.01.2025 03:58:40 |
|
|
| |
SP6MMM | 04.12.2013 18:42:34 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3175 #1676585 Od: 2010-7-26
| Szkoda, że grzebałeś... Dałoby się z tym zawalczyć. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ |
| |
WOSIEK | 04.12.2013 19:05:18 |
Grupa: Użytkownik
QTH: ... .--. .....
Posty: 446 #1676595 Od: 2011-10-2
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Nie pierwszy raz takie rzeczy się trafiają. |
| |
sq6ocr | 04.12.2013 19:05:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kamieniec Wr. - JO81OB
Posty: 734 #1676597 Od: 2011-3-13
| Dziwi mnie to co napisałeś, bo jak do tej pory współpraca z Avanti układała mi się bardzo dobrze, nie miałem problemów z komunikacją ani z towarami zakupionymi u nich. Ale jak kupiłeś radio nowe, zaplombowane na gwarancji, to po co w nim grzebałeś, po co dawałeś do serwisu, trzeba było odesłać do Avanti i pewnie wymienili by na inne radio lub zwrócili pieniądze. Ale ja Ty najpierw rozgrzebałeś radio, a potem dopiero podjąłeś próby kontaktu to nic dziwnego,że Ci nie odpowiadają, bo co mają Ci napisać - tak rozebrał Pan radio, zepsuł a my Panu wymienimy ?? A niby skąd Avanti ma teraz wiedzieć, że to Ty nie wymieniałeś płyty głównej, teraz sam jesteś sobie winny, prosty wzór: plomby + gwarancja = nie grzebać, proponuję to zapamiętać i się do tego stosować. _________________ Pozdrawiam Mariusz - SQ6OCR - 73! http://www.sq6ocr.bnx.pl |
| |
sp8ooh | 04.12.2013 19:13:15 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 113 #1676613 Od: 2013-6-12
| SP6MMM pisze:
Szkoda, że grzebałeś... Dałoby się z tym zawalczyć.
To, że otworzył sprzedany bubel i usunął zwarcie, to jeszcze nic nie oznacza. Zgłoś sprawę do najbliższego UOKiK, a oni się już tym odpowiednio zajmą ...!
|
| |
SP6CC | 04.12.2013 19:23:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Opole JO80WP
Posty: 1120 #1676621 Od: 2009-9-27
| A może po prostu to "radyjko" zostało tak fachowo zmontowane u producenta?
_________________ vy 73 - Andrzej
|
| |
sq6ade | 04.12.2013 19:30:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15197 #1676628 Od: 2008-3-21
| Fakt faktem że czasami kupując nowy sprzęt można trafić na coś co było naprawiane w serwisie. Diler sprzętu - wymieniając sprzęt z wadą na nowy - uszkodzonego nie utylizuje tylko zleca naprawę serwisowi jeśli taki posiada w dyspozycji. Naprawiony "nowy" sprzęt trafia do pudełka i jest wrzucany na magazyn.
Dlatego jeśli się kupuje nowy sprzęt to można go obejrzeć i wtedy warto zwrócić uwagę na to czy nosi cechy nówki. Folie zabezpieczające, oryginalnie zaklejone akcesoria , worki foliowe , naklejki , zaklejki - i inne takie co duperele co sprawiają radość przy otwieraniu nówki. Jak coś nie podpasi -> zwrot.
Otwarcie sprzętu i ingerencja przekreśla szanse na dochodzenie swoich praw.
_________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
sp1cgt | 04.12.2013 19:41:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin
Posty: 511 #1676636 Od: 2011-4-9
| Sprzęt grzebany należy do "grzebanta" A tak na marginesie to ja nigdy z Avanti nie miałem żadnych problemów a kupuję u Nich wiele rzeczy od kilku dobrych lat. Chyba że to radio pochodziło ze zwrotu i nie zostało sprawdzone przed kolejną sprzedażą. _________________ Vy73!:Andrzej SP1CGT sp1cgt@wp.pl SPDMR:2601044 DV:SR1UVS |
| |
sp8ooh | 04.12.2013 19:51:37 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 113 #1676641 Od: 2013-6-12
Ilość edycji wpisu: 2 |
@ sq9dhc
Niech wpierw zgłosi sprawę do UOKiK i zobaczymy co mu powiedzą, a potem będziemy dyskutować na temat przysłowiowej babaci. |
| |
sq9sq9 | 04.12.2013 20:42:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 100 #1676681 Od: 2013-4-30
| Po co ma cokolwiek zgłaszać do UOKIK skoro strzelił sobie samobója. Wyśmieją go i już. Gość narazi się na śmieszność. |
| |
SQ6OU | 04.12.2013 22:01:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 191 #1676790 Od: 2012-5-25
| Witam Avanti to bardzo konkretna firma w której to od lat robię zakupy i nie mam problemów....profesjonaliści w pełnym tego słowa znaczeniu. Myślę że kolega otwierając obudowę naruszył warunki gwarancji pozbywając się najmniejszych szans na rekompensatę. Pozdrawiam Rysiek 73' http://www.sp6pch.hpu.pl/news.php _________________ KLUB MIŁOŚNIKÓW RADIA ORAZ ŁĄCZNOŚCI DALEKOSIĘŻNYCH SP6PCH |
| |
Electra | 31.01.2025 03:58:40 |
|
|
| |
sp9uxy | 04.12.2013 22:14:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Gliwice
Posty: 2075 #1676812 Od: 2009-8-25
| Mam pytanie po co ta informacja? Co ta informacja ma pokazać, że wymieniona firma oszukuje kupujących? Zamiast wizyty w "super" serwisie, trzeba było reklamować towar. Ja na miejscu wymienionej firmy też nie miałbym o czym rozmawiać. |
| |
sp8ooh | 04.12.2013 22:26:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 113 #1676824 Od: 2013-6-12
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ6OU pisze:
Witam Avanti to bardzo konkretna firma w której to od lat robię zakupy i nie mam problemów....profesjonaliści w pełnym tego słowa znaczeniu.
Jak tacy profesjonaliści, to dlaczego sprzedali klientowi bubla ? Dlaczego nie odpowiedzieli nawet jednym słowem nie ważne w jakiej formie ( na plus, czy na minus) na pismo klienta ?
Nawet dla dobra imienia firmy należałoby klientowi odpowiedzieć - bo tak się po prostu w cywilizowanym świecie robi.
Miałem taki przypadek nie za radiem, ale z komputerem. Również zerwałem plombę i to co zobczyłem w środku mnie przeraziło. Pomimo zerwanej plomby firma wzieła komputer do serwisu do ekspertyzy.I wyszło na jaw, że w magazynie goście kombinowali, podmieniali na szybko podzespoły i zostali dyscyplinarnie zwolnieni. A, ja otrzymałem sprzęt taki za jaki zapłaciełem i jeszcze mnie kilka razy przeproszono.
To jest kwestia zasad maralnych, etycznych, to kwestia współpracy z klientami na wysokim poziomie, a profesjonalny serwis jest wstanie bardzo łatwo dokonać ekspertyzy skąd wziął się u klienta bubel ? A, jeżeli nie odpowiadają na żadne sugestie klienta (bez w zględu, czy ma rację, czy nie) to proszę tu z łaski swojej nie pisać komplementów na temat rzeczonej ''Firmy''.
Amen
|
| |
Qyon | 04.12.2013 22:37:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 157 #1676831 Od: 2013-1-7
| Przedmowa: Całkowicie nie znam firmy A. i nie jest celem niniejszego posta przesądzanie o winie czy niewinności kogokolwiek.
Może nieco OT, ale zerwanie plomby, nawet jeśli obligatoryjnie pozbawia gwarancji, to nie pozbawia rękojmi, ani tym bardziej nie znosi potencjalnej odpowiedzialności karnej za próbę oszustwa.
Chyba, że było zaznaczone gdzieś na urządzeniu, że jest "refurbished".
No ale tu nadal pozostaje pytanie czy aby ktoś nie "zapomniał" poinformować o tym klienta. _________________ de SQ5RWU Łukasz. Zwykle na 145.575FM |
| |
sq2klu | 04.12.2013 22:46:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bydgoszcz
Posty: 99 #1676837 Od: 2012-11-2
| Sprzęt był zakupiony z gwarancją. Jeżeli był niesprawny, w ramach gwarancji powinien zostać zwrócony do firmy. Otworzenie a tym bardziej ingerencja w elektronikę urządzenia jest jednoznaczna ze stratą gwarancji. Jakikolwiek kontakt z firmą Avanti po tym fakcie z jest według mnie zbędny i bezsensowny. Nie bardzo wiem zresztą czego oczekujesz od tej firmy teraz ? Sprzęt, który Ci sprzedali został otwarty i zmodyfikowany. Skąd oni mają wiedzieć, że ten sprzęt był wadliwy już w momencie sprzedaży ? Nie jesteś im w stanie tego udowodnić a oni nie mają żadnego obowiązku wierzyć Ci na słowo. Dowód przez autorytet tutaj nie obowiązuje. Jeżeli zwróciłbyś im sprzęt i zażądał naprawy / wymiany na nowy bez otwierania go a oni by Ci odmówili, wtedy masz pełne prawo być oburzonym. Nie dałeś im szansy naprawy / wymiany zakupionego sprzętu a jesteś zniesmaczony tym że był niesprawny i "musiałeś" go sam naprawić.
Z komputerami i plombami sprawa jest troszkę inna, plomby te od samego początku były kontrowersyjne jako, że wymiana podzespołów w komputerze jest rzeczą naturalną, nieskomplikowaną i nie wymaga używania lutownicy. Poza nielicznymi elementami uszkodzić cokolwiek w komputerze przez grzebanie jest dość ciężko. _________________ Daniel, SQ2KLU |
| |
sp5re | 04.12.2013 23:18:29 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lh
Posty: 843 #1676863 Od: 2011-4-3
| Potwierdzam.
Nigdy nie miałem problemów z Avanti. Odbieram ją jako rzetelną firmę. W pełnym znaczeniu tego słowa.
pozdrowienia _________________ 73 Hubert
Per aspera ad astra.
|
| |
usuniety_21.12.2013 | 05.12.2013 06:28:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 322 #1676918 Od: 2011-1-21
| Zaiste tak czynią nasze firemki... Prosty wniosek - chcę kupić radio w Avanti, zbieram na bilet i na miejscu proszę o okazanie wnętrza rzeczonego urządzenia... Pozdrawiam Stefan |
| |
SQ9KEJ | 05.12.2013 08:05:02 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Knurów
Posty: 688 #1676966 Od: 2010-12-9
| SQ6OU pisze:
Witam Avanti to bardzo konkretna firma w której to od lat robię zakupy i nie mam problemów....profesjonaliści w pełnym tego słowa znaczeniu. Myślę że kolega otwierając obudowę naruszył warunki gwarancji pozbywając się najmniejszych szans na rekompensatę. Pozdrawiam Rysiek 73' http://www.sp6pch.hpu.pl/news.php
A ja się nie zgadzam z tą opinią. Pół roku temu próbowałem kupić u nich przełączniki antenowe. Na zapytanie ofertowe dostałem odpowiedź (podpisaną "Radek Krakowiak") bez podania cen. Na kolejnego mejla nie raczyli odpowiedzieć. No cóż, jeżeli nie widzą we mnie klienta - pchał się nie będę. I innym też odradzam.
_________________ Darek, SQ9KEJ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ SP9KAG, VHF 145,2875 |
| |
SQ5VGA | 05.12.2013 10:23:14 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO01UU
Posty: 514 #1677089 Od: 2010-12-19
| Utrata gwarancji to nie utrata rękojmi. I jeżeli użytkownik korzysta z rękojmi w czasie krótszym niż 6 miesięcy, to na sprzedawcy spoczywa obowiązak udowodnienia, że sprzedał sprzęt bez wad. Dziękuję... Jak zwykle było mówców wielu.... _________________ Pozdrawiam Marek SQ5VGA |
| |
SQ5VGA | 05.12.2013 10:39:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO01UU
Posty: 514 #1677106 Od: 2010-12-19
| Ale to nie ma co gdybać... Kolega opisał jak radio wygląda w środku. Co kogo to obchodzi co zrobi z gwarancją. Jego sprawa. "Wyznawcy" będą wierni nadal swojemu sklepowi, a Ci trzeźwo myślący zastanawią się dwa razy zanim cokolwiek u nich kupią.
Jeżeli firma miałaby być taka godna szacunku, to czemu nawet nie odpowiedzieli na list? Nieważne, czy sami coś zmajstrowali, czy "takie przyszło"... firma o ugruntowanej marce nie zostawia takich rzeczy bez odpowiedzi. _________________ Pozdrawiam Marek SQ5VGA |
| |
Electra | 31.01.2025 03:58:40 |
|
|