NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » FELERNY ZAKUP RADIA CB ANYTONE AT 5555-WERSJA 6 W FIRMIE AVANTI RADIOKOMUNIKACJA Z WARSZAWY

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

Felerny zakup radia CB Anytone AT 5555-wersja 6 w firmie Avanti Radiokomunikacja z Warszawy

  
sp8ooh
05.12.2013 11:33:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 112 #1677160
Od: 2013-6-12
    SQ5VGA pisze:

    Ale to nie ma co gdybać... Kolega opisał jak radio wygląda w środku.
    Co kogo to obchodzi co zrobi z gwarancją. Jego sprawa. "Wyznawcy" będą wierni nadal swojemu sklepowi, a Ci trzeźwo myślący zastanawią się dwa razy zanim cokolwiek u nich kupią.

    Jeżeli firma miałaby być taka godna szacunku, to czemu nawet nie odpowiedzieli na list?
    Nieważne, czy sami coś zmajstrowali, czy "takie przyszło"... firma o ugruntowanej marce nie zostawia takich rzeczy bez odpowiedzi.


Zgadzam się z tym wpełni z kolegą SQ5VGA.

Niestety większość wpisów (poza kilkoma) zamiast pomóc poszkodowanemu koledze prowadzi go na manowce.
Wpisy typu - ''radio grzebane należy do grzebacza'' , świadczy tylko o braku rudymentarnych podstaw znajomości wiedzy z zakresu praw i odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji, które są dopuszczalne w świetle przepisów kodeksu cywilnego. Nie wspominając o tym, że muszą być jasno sformułowane nabywcy tzw.- lex contractus.
Należy dodać, że wybór uprawnień nie należy do sprzedającego, tylko do producenta. I to on określa warunki gwarancji. Ale, nawet gdyby kupujący utracił możliwości dochodzenia roszczeń gwarancyjnych ma otwartą drogę dochodzenia swoich praw na drodze sądowej.
Warto też dodać, że jakakolwiek wystawiona gwarancja podlega weryfikacji sądowej z punktu widzenia zasad współżycia społecznego.

Tak jak napisałem na samym początku i zostałem od razu opluty przez szacownych kolegów z ''wielkiej rodziny
krótkofalowców'' poszkodowany powinien niezwłocznie udać się do UOKiK, a oni sprawę wezmą w swoje ręce. Bo od tego tam są i za to im płacą !
  
Electra19.04.2024 12:45:22
poziom 5

oczka
  
VK3TFE
05.12.2013 13:05:32
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 124 #1677215
Od: 2009-3-6
Przepraszam ale musze cos napisac. Zawsze w podobnych wypadkach wymagana jest po prostu LOGIKA W DZIALANIU. Nie bede pisal co powinienes uczynic, ze zle dzialajacym radiem, ale napisze co ja bym zrobil. Jesli radio zaplombowane z gwarancja, zle dzialalo, to jedynym logicznym wyjsciem bylo udac sie do sprzedawcy i poprosic o naprawe radia. Ja bym to zrobil ze swoim swiadkiem. Dobry byl ten wlasnie Twoj kolega specjalista. Wiem, wiem.....klopot i temu podobne. Ale innego wyjscia nie widze. Jesli PLOMBA fabryczna, lub sklepowa jest nienaruszona, posiadasz wszystkie prawa aby w okresie trwania gwarancji miec usterke usunieta, lub wymiane radia na nowe wolne od wad. Nigdy bym nie odwazyl sie zlamac plomby przed uplywem gwarancji bo wiem, ze cala wina spadla by na mnie! Slowo, przeciwko slowu......... PLOMBA nienaruszona jest jedynym ratunkiem dla Ciebie.
Jeszcze jedno tylko dodam.......... W Australii jesli cos kupuje sie w sklepie FABRYCZNIE NOWEGO, to do 24 godzin mozna oddac bez podania przyczyny! Warunkiem jest zwrot calego opakowania i wszystkich dodatkow oraz nienaruszone plomby.Niestety czesto to jest naduzywane przez rodzicow ktorzy kupuja na Swieta ( czas wtedy jest zamrozony bo tylko licza sie dni robocze ) zabawki czy gry komputerowe dla swoich pociech, a po swietach zaracaja bez usprawiedliwienia. Sklepy i magazyny, sprzedaja potem te zwroty po obnizonych cenach, jako pelno sprawne, ale juz UWAGA! bez gwarancji i bez tego 24ro godzinnego czasu na rozmyslenie sie. To samo robia goscie zapraszani na wesela z garniturami i panie ze sukienkami. Oczywiscie nie wszyscy. Nie mam dzieci w wieku zabawek i nie bywam na weselach. Pisze to aby mi nikt nie napisal, ze za dobrze znam sie na tych sprawach. Po prostu czytam prase i rozmawiam z ludzmi. A dla Was podalem to jako ciekawostke
Serdecznie pozdrawiam i Wesolych Swiat zycze....
z powazaniem
VK3TFE Henryk
  
SP6CC
05.12.2013 13:15:41
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Opole JO80WP

Posty: 1120 #1677237
Od: 2009-9-27
Henryku VK3TFE, u nas w Polsce, jeśli dokonałeś zakupu w formie wysyłkowej masz nawet 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny.
A co do logiki, niestety, u nas prym wiodą pieniacze i dyskutanci. Logicznie myślący najczęściej są rzadko zauważani.

_________________
vy 73 - Andrzej


  
SP2LIG
05.12.2013 13:16:06
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13001 #1677238
Od: 2009-3-16
Nie róbcie człowiekowi nadziei, sprzęt podlegający rękojmi podlega takim samym rygorom jak sprzęt na gwarancji, czyli plomby muszą być nienaruszone. Teraz poszkodowany na własne życzenie kolega może tylko monitować do PB bo na tym podole jest przegrany.
____________
Greg SP2LIG
  
rafiid5178
05.12.2013 13:26:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1677247
Od: 2013-10-30



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
witam . juz nigdy nic wiecej nie kupie w tej firmie bo dla mnie sa to zwyczajni kombinatorzy.Radio sobie sam naprawilem bo sie troche na tym znam i mam gdzies to zeby wysylac sprzet do takiej firmy co taki sprzet mi sprzedala i tylko dokladac kase za przesylki kurierski za ktore nikt mi nie zwroci.Ja nic od tej firmy nie chce ani jej gwarancji ani wymiany sprzetu na nowy.Ani nie chce miec nic wspolnego z ta firma.Poprostu chcialem tylko przestrzec innych klientow przed takimi nierzetelnymi sprzedawcami i zamykam ten temat ower.poruszonyporuszonyporuszony
  
SP2LIG
05.12.2013 13:32:59
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13001 #1677250
Od: 2009-3-16
Zgłoś Adminowi to zamknie ten wyczerpany już temat.
_____________
Greg SP2LIG
  
rafiid5178
05.12.2013 13:34:08
Grupa: Użytkownik

Posty: 17 #1677251
Od: 2013-10-30



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
radio ma 40 watt w FM 12Wat AM a na SSB ma przepisowa moc 12 watow .Tak mu ustawilem i dobrze pracuje. modulacja na ssb jest czysta. Przyczyna chrapliwej modulacji na ssb byl zle ustawiony punkt pracy tranzystora koncowego stopnia mocy nadajnika zbudowany na dwoch tranzystorach IRF 520.aniołekaniołekaniołekaniołek
  
SQ5VGA
05.12.2013 13:45:01
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01UU

Posty: 513 #1677262
Od: 2010-12-19
Może ustawił sobie... a może ustawił sobie przez zapłacenie specjaliście.... ważne?
Dla mnie ważne, że sklep ma to gdzieś.


_________________
Pozdrawiam
Marek SQ5VGA
  
sq2klu
05.12.2013 13:50:44
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Bydgoszcz

Posty: 99 #1677273
Od: 2012-11-2
Nic od nich nie chcesz ale chcesz wszystkich przed nimi przestrzec ? Nie dałeś im żadnej szansy na wymianę radia na nowe. Dokonałeś naprawy we własnym zakresie. Zakładasz od razu, że radio było przez nich naprawiane / grzebane. Radio było wyprodukowane w Chinach przetransportowane do Polski. Nie jest to jakiś super markowy sprzęt więc wcale by mnie nie dziwiło, że ktoś je po prostu tak wyprodukował. Nowy pracownik albo stary, który ma to wszystko w d... Ale założenie jest takie, że to firma jest zła bo Ci taki sprzęt sprzedała. Czy wszystkie firmy handlujące sprzętem rozkręcają każdą sztukę towaru i szukają możliwych wad i usterek ? Nie. Od tego jest gwarancja, z której rezygnujesz i rękojmia z której też rezygnujesz bo naprawiasz sprzęt sam. Więc czego tak na prawdę chcesz ? Nie zależy Ci na Twoim sprzęcie tylko na tym żeby wystawić komuś złą opinię w ogóle nie wnikając w to co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy. Avanti jest złe bo Ty dostałeś niesprawne radio.

Całego tematu by nie było gdybyś postąpił zgonie z warunkami gwarancji.
_________________
Daniel,
SQ2KLU
  
sp9uxy
05.12.2013 14:19:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Gliwice

Posty: 2075 #1677284
Od: 2009-8-25
Ale po co te dysputy, przecież kupując, wiedział że jak uszkodzi plomby to będzie po gwarancji i pewnie liczył na to że będzie wielki topik wesoły. Ciekawe czy ci co wieszają "psy" na wymienionej firmie, mają jakieś uzasadnienie czy tak sobie.
  
SQ5VGA
05.12.2013 15:38:57
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01UU

Posty: 513 #1677332
Od: 2010-12-19
Ale przeczytaj w pierwszym poście... tam nic nie ma o tym, że kolega będzie chciał skorzystać z gwarancji.
Po prostu opisał radio, jak wygląda NOWE sprzedawane w tym sklepie i to, że nie odpowiedzieli na jego list.
Ktoś chyba ma problem z czytaniem.
A gdyby kupił używany, bez gwarancji ale NIE grzebany, a w środku lut na lucie i pełno kalafonii... to mógłby to tutaj opisać, czy nie?
_________________
Pozdrawiam
Marek SQ5VGA
  
Electra19.04.2024 12:45:22
poziom 5

oczka
  
sp9uxy
05.12.2013 16:37:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Gliwice

Posty: 2075 #1677374
Od: 2009-8-25


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ5VGA pisze:

    Ale przeczytaj w pierwszym poście... tam nic nie ma o tym, że kolega będzie chciał skorzystać z gwarancji.
    Po prostu opisał radio, jak wygląda NOWE sprzedawane w tym sklepie i to, że nie odpowiedzieli na jego list.
    Ktoś chyba ma problem z czytaniem.
    A gdyby kupił używany, bez gwarancji ale NIE grzebany, a w środku lut na lucie i pełno kalafonii... to mógłby to tutaj opisać, czy nie?


Jest na tyle chyba inteligentny, wie o tym że gwarancja już dla jego urządzenia nie istnieje.Topik piękny powoli koniec drugiej strony wesoły.
  
SQ5VGA
05.12.2013 16:40:38
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01UU

Posty: 513 #1677377
Od: 2010-12-19
Nieodpowiadanie w jakikolwiek sposób, dla mnie, jest błędem sprzedawcy.
Może napisać przecież "Proszę napisać to listem poleconym" czy cokolwiek.

Ja już reklamowałem różne rzeczy (każdemu zdarza się spredać kiepski egzemplarz) i jeżeli sprzedawca stanął na wysokości zadania to wracam do niego kiedy tylko mogę. A jak mam pytania do sprzętu, który nawet nie sprawia problemów, ale coś chcę dopytać i nie otrzymuję odpowiedzi - omijam z daleka.
_________________
Pozdrawiam
Marek SQ5VGA
  
sp8ooh
05.12.2013 17:49:11
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 112 #1677407
Od: 2013-6-12
    hamsiak7 pisze:

      sp9uxy pisze:

      Ciekawe czy ci co wieszają "psy" na wymienionej firmie, mają jakieś uzasadnienie czy tak sobie.


    Tak, mam kolego. Tydzień temu kupiłem kilka produktów w Avanti i za płatność kartą zapłaciłem o 6 zł więcej niż powinienem. Zgodnie z polskim prawem liczy się cena którą klient widzi w sklepie bądź na stronie.

    Jeśli zauważyłeś to od dziś na stronie Avanti jest wpis że ceny podane na stronie są orientacyjne i nie stanowią oferty handlowej w myśl art. 66 par. 1 KC. Niestety ja dokonałem zakupu przed aktualizacją strony więc obowiązuje mnie cena przed dodaniem powyższej informacji.

    Czyżby Avanti zorientowała się że wkońcu ktoś zareaguje na bezpodstawne pobieranie dodatkowej opłaty za płatności kartami?..

    Ponadto nie otrzymałem paragonu fiskalnego który sklep powinien mi wydać bezpośrednio po zapłaceniu za zakupy. Za to oferuje mi fakturę której ja nie chcę.

    Dlaczego nie chcę faktury?... Bo jak się zgodzę to inni koledzy robiąc zakupy fizycznie w sklepie i płacąc kartą również będą dostawali jedynie raport z terminala płatniczego bez paragonu fiskalnego.


Wow! Widzę, że jeszcze trochę i dowiemy się kolejnych ''ptaszków'' o renomowanej firmie ''Avanti''.
Nie znam się zbyt szeroko na przepisach podatkowych, ale cokolwiek w życiu kupiłem, to podstawą zawsze
był i jest paragon. A, faktura - to tylko na życzenie. A, kolega, który kupił to ''cudowne'' radio dostał jakiś paragon ? Jak nie dostał, to radio zapakować i odesłać z powrotem na koszt tego sklepu, bo nie posiada kolega nawet dowodu zakupu radia ! Tak. Bo podstawowym, fundamentalnym dowodem zakupu jest paragon, a nie żadna faktura !
  
zaba54
05.12.2013 22:27:38
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 35 #1677663
Od: 2013-8-10
Szanowny pokrzywdzony kolego dziś odbierałem sprzęt z servisu z avanti i pokazałem im troszkę żartem to co napisałeś w swoim poście. Okazało się ze to jednak inaczej wyglądało. Maila do avanti zawierający ewidentne i obrzydliwe próby SZANTAŻU wysłałeś tego samego dnia co zamieściłeś ten post nie czekając na odpowiedz.
Zabawy z radiem prowadziłeś juz wcześniej 2.12 prosząc o podpowiedzi co możesz zrobić by poprawić modulację.To co zrobił NAJLEPSZY SERVIS NA SLĄSKU to podpowiedzieli ci koledzy na tym forum. Miałeś gwarancje i ją olałeś a teraz
oskarżasz ludzi którzy prowadza firmę od kilkunastu lat i wielokrotnie bezinteresownie pomagali np. niewidomym kolegom i sponsorowali wiele nagród w konkursach. Zastanów się gdzie tkwi u ciebie problem.
Grzegorz
  
SQ4KKL
05.12.2013 22:40:29
Grupa: Użytkownik

Posty: 25 #1677667
Od: 2012-6-17
Trzy strony a sprawa powinna się zakończyć na dwóch postach.
Tak więc po:
1. UOKiK nie zajmuje się pojedynczymi sprawami.
2. Jeżeli ktoś grzebał w radiu traci na nie gwarancję.
3. Może oddać w ciągu 10 dni ale pod warunkiem, że odda je w nienaruszonym stanie. Wewnętrzna ingerencja wyklucza zwrot.
4. Rękojmi będzie odrzucone bo grzebał w radiu. Serwis odrzuci reklamację twierdząc, że uszkodził je użytkownik
5. Za oczernianie bez podstaw powinien być ban.
  
SP6MMM
05.12.2013 23:37:40
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO80CS

Posty: 3174 #1677694
Od: 2010-7-26
    SQ4KKL pisze:


    4. Rękojmi będzie odrzucone bo grzebał w radiu. Serwis odrzuci reklamację twierdząc, że uszkodził je użytkownik

Rękojmia od niedługiego czasu nie ma już zastosowania... Obecny przepis nazywa to "reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową", dot. oczywiście zakupu towaru dla osób fizycznych - vide google - strony Rzecznika Praw Konsumenta i pochodne.
_________________
http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/
http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
  
VK3TFE
06.12.2013 00:25:05
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 124 #1677710
Od: 2009-3-6
Widze, ze dyskusje na wszelkie tematy to jak gdyby NASZ KONIK! Nasz, bo tez jestem Polakiem. A czytam Was z najwieksza przyjemnoscia. Raz, ze nie trace kontaktu z Jezykiem Polski, a dwa, ze mam beke z tego jak bardzo mozna podajac swoja wlasna wersje czegos co mialo miejsce, a jednoczesnie rozminac sie z tym co podaje druga strona bioraca udzial w tym samym zjasciu, spowodowac emocje czytajacych.....w tym moje.
Istonie jest prawda, ze kij ma dwa konce. Od tego aby zadecydowac kto ma racje po wysluchaniu obu stron , jest SAD. My mozemy sobie tylko gdybac i za przyzwoleniem Admina, pisac i pisac i miec pewnego rodzaju radosc z naszej dzialanosci na Tym Forum. Moim skromnym zdaniem, "ostrzeganie" Nas, Forumowiczow i Braci Krotkofalarskiej jest jak najbardziej chwalebne ale tkwi w tym pulapka! Ktos ( domniemam tylko ) zlosliwie moze pomowic Firme czy innego Kolege, opisujac nawet bardzo dokladnie zajscie, ktore albo wcale nie mialo miejsca, albo bylo zupelnie inne niz opis. Pisanie polprawdy jest po prostu klamstwem! Za malo bierzemy pod uwage to, ze Osoba lub Firma pomowiona bezpodstawnie na tak popolarnej platformie jaka jest TO FORUM, moze nas oskarzyc i wygra! Wygra jesli udowodni, ze poniosla nas fantazja i zla wola!.
To wszystko.
Ciekawskim napisze, ze 1go grudnia zaczelo sie u nas administracyjne LATO! W tym roku blagam Opatrznosc aby bylo lagodne, bo temperatury +49C nie sa znosne. Pozary tez sa zagrozeniem dla ludzi i zwierzat i wszystkiego w kolo. Gdy po przejsciu sciany ognia dwa lata temu, fotoreporter zrobil zdjecie na ulicy spalonego samochodu osobowego i blyszczaca sie strozke stopionej aluminiowej felgi, ktora zastygla i zaczynala sie w okolicy gdzie powinno byc kolo samochodu a konczyla sie jakies 3 metru w dol jezdni, to dopiero dotarlo do mnie co to znaczy POZAR BUSZU W AUSTRALII.
Serdecznie pozdrawiam.....
z powazaniem
VK3TFE
Henryk
  
SP6MMM
06.12.2013 09:18:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO80CS

Posty: 3174 #1677851
Od: 2010-7-26
Henryku, normalna sprawa. Jak wiesz Polak musi mieć cugle i pałę na głową... Inaczej jest co piszesz... Admini/moderatorzy też mają furę roboty, ale działania są incydentalne. Wszystko da się wyprostować, nawet takich "no name - bezznakowców", którzy zawsze mają najwięcej do powiedzenia, bo żyją w świadomości, że są anonimowi i że mogą więcej.

Co do sprzedawców, to moim zdaniem zasada jest prosta, aby zarobić trzeba się narobić, a poza tym odprowadzić VAT, podatek dochodowy i koszty pochodne. Łatwo policzyć ile haraczu do skarbu państwa trzeba odprowadzić od naszego sprzętu. Poza tym każda reklamacja jest kosztem dla obu stron, więc załatwia się ją niechętnie, acz winno się to robić bez zbędnej zwłoki.

I sprawa ostatnia - nawet sprzedawca z tej firmy mógł zupełnie nie wiedzieć, że Chińczyk wysłał mu sprzęt poreklamacyjny, naprawiony na kolanie, posmarkany jak to opisał kolega na początku. Sprzedał w dobrej wierze i... forumowe nieszczęście. Do czasu kiedy chińszczyzna będzie w obiegu, do tego momentu sprzedawcy będą sobie i przy okazji nam "sprzedawać problemy". Niestety, ale to bolesna prawda i dla mnie osobiście namacalny dowód jakie dziadostwo pod pozorem taniego urządzenia próbują nam oferować.
_________________
http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/
http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
  
SP2LIG
06.12.2013 10:16:58
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13001 #1677891
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    SP6MMM pisze:

    ...Do czasu kiedy chińszczyzna będzie w obiegu, do tego momentu sprzedawcy będą sobie i przy okazji nam "sprzedawać problemy". Niestety, ale to bolesna prawda i dla mnie osobiście namacalny dowód jakie dziadostwo pod pozorem taniego urządzenia próbują nam oferować.


Nie dokładnie tak jest. Chińczycy w zależności dla kogo produkują to jakość tej produkcji jest taka jakie kryteria stawia odbiorca/zamawiający, cena też odgrywa rolę. Np. dla firmy Yaesu Chińczycy produkują szeroką gamę mikrofonów np. MD100,MH31 i wiele innych tutaj nie wymienionych. Czy są zastrzeżenia do tych wyrobów, chyba wtedy jak dany delikwent zechce poprawić konstruktora.
Szeroko pojęta chińszczyzna zalała totalnie świat i nie ma na to rady, cena danego produktu świadczyć może o jego jakości i z tego potencjalny kupujący powinien zdawać sobie sprawę przed kupnem. Dlatego trzy razy należy zastanowić się nim raz zdecyduje się kupić taniznę bo w sumie może wyjść na to że będziemy kupować dwa razy co i tak wyjdzie drożej niż w wypadku zakupu droższego sprzętu. Mówiąc tak prościej nie należy tyłka szkłem podcierać.
___________
Greg SP2LIG
  
Electra19.04.2024 12:45:22
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 3>>>    strony: 1[2]3

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » FELERNY ZAKUP RADIA CB ANYTONE AT 5555-WERSJA 6 W FIRMIE AVANTI RADIOKOMUNIKACJA Z WARSZAWY

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny