NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » BMW BUSINESS C53 E39 WIDE - 65.12-6 BECKER

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

BMW Business C53 e39 wide - 65.12-6 Becker

  
sq6ade
15.02.2014 00:47:40
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1748631
Od: 2008-3-21
Pomylił kol. fora.

Temat nie związany niczym z tematyką tutejszą. Kosz.
Pozdr.


_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra20.04.2024 00:19:26
poziom 5

oczka
  
sp3nyu
15.02.2014 01:00:49
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1748639
Od: 2011-2-8


Ilość edycji wpisu: 1
    bc211 pisze:

    Koledzy mam taki nietypowy problem trafiło do mnie radio j/w nie chodzi o zarabianie a zwykłą pomoc pewnemu kierowcy
    (...)

- jak to było z tą gorejącą czapką? ... oczko
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
sq6ade
15.02.2014 01:03:02
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1748640
Od: 2008-3-21
W miarę dobre forum car-audio jest na elce.

_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
t.janos
15.02.2014 11:19:46
Grupa: Użytkownik

Posty: 22 #1748903
Od: 2013-9-21
Dear Martin, bc211
I havenot informations about this "new generation,s" car radio system, but I browsed your pictures, and the pin descriptions of the front panel. Started to use google, it become clear, this design has at minimum 2-3 bus systems.
Maybe you identified the K-Bus, used in BMW cars, maybe i-bus? this are versions of can-bus, if I know well, and there is another bus for multimedia system control, this is the MOST bus, http://en.wikipedia.org/wiki/MOST_Bus it seems, you can see the interface lines of it on the front panel,s connectors.

On the coderadio,s Becker page there are more than 120 different modells from Becker
http://codedradio.info/?i=bn&st=becker
This table use some items, to identifying the models, and a front panel picture too.
The items are:
Наименование: Модель: Защита: Номер: Производитель: Процессор: Память: Код: УМЗЧ:
Maybe you have success, to identify your model, I see only some of this modells have this controller chip: SAFC161C13LF
This is a controller optimized for autmotive applications, there is a 568 pages User Manual for this family of chips, and I think, I can identify this (or similar?) chip on your picture.
Another key component is the SiliconSytems OS8804 controller, it is incredible complicated controller itself:
-----
The OS8804 is a monolithic CMOS integrated circuit, which combines high-speed micro-controllers and
digital signal processors with high quality analog circuitry. It has four processors, ten ADCs and DACs, and
a variety of digital I/O. The programmable Host Controller and fixed point DSPs enable the OS8804 to be a
cost-effective solution for a wide variety of applications.
The MOST Processor provides a standard interface to the MOST Network.
----
I found only a short, "preliminary" datasheet about it.

My questions, appearead after some short google searches:
- it seems, you concenatrate to the front panel connetor:
maybe you have any usefull interface to listen/sniff the K-bus
- but there are some other connectors on-board:
in right side there are 2 red connctors, it seems, on this interfeces the radio unit conneted to the "system car bus" (maybe CAN bus) to the main car controller(s), seems to listen in the same time on this bus too.
- did you identified on the coderadio table your modell? What is the exact type of the used main controller?
- need to find some basic info about the control codes, used on such systems. Maybe here is a starting point:
http://web.archive.org/web/20041204074622/www.openbmw.org/bus/

============
If you think, or other participants here think, this is OFFTOPIC here, becasue this is not a "radio", we can continue in private mail, you can reach me on address hg5apz at google mail. I have some practice to invetigate/listen on CAN bus, because we spent time with my fried, to understand the commnunication inside a fish-radar system from Lowrance. The problems were similar...
Best: t.janos hg5apz
  
SQ6RDY
15.02.2014 13:43:33
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Wleń, JO71UA

Posty: 150 #1749033
Od: 2010-3-10
To radio ma I-Bus, jego sterownikiem/transceiverem jest mały scalaczek ELMOS 10020B ulokowany na środku po prawej stronie płyty.
Jeżeli padły końcówki mocy audio (dość częsta wada w tym sprzęcie niestety), to ratuje tylko wycięcie uszkodzonej struktury i proteza na jakimś innym scalaku, na przewodach albo na jakiejś małej PCB, o ile miejsce w środku pozwoli. Bardzo irytująca robota szczerze mówiąc...
_________________
Marcin, SQ6RDY
  
sq6ade
15.02.2014 16:37:38
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1749167
Od: 2008-3-21
Wypuszcza sie sygnal do zewn. wzmaka.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP2QOT
15.02.2014 19:03:56
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Chwaszczyno JO94EK

Posty: 93 #1749290
Od: 2011-5-6


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ6RDY pisze:

    To radio ma I-Bus, jego sterownikiem/transceiverem jest mały scalaczek ELMOS 10020B ulokowany na środku po prawej stronie płyty.
    Jeżeli padły końcówki mocy audio (dość częsta wada w tym sprzęcie niestety), to ratuje tylko wycięcie uszkodzonej struktury i proteza na jakimś innym scalaku, na przewodach albo na jakiejś małej PCB, o ile miejsce w środku pozwoli. Bardzo irytująca robota szczerze mówiąc...


Nie trzeba wycinać tej struktury. Można narobić więcej szkody niż potrzeba. Najlepiej przeciąć ścieżki przy samym układzie (najlepiej miniaturową frezarką). Jeden układ to dwa kanały. Można wyprowadzić sygnały niskopoziomowe do wzmacniacza (wzmaka???) lub umieścić wewnątrz układ scalony wzmacniacza 2-4 kanałowego z kilkoma niezbędnymi elementami. Są osoby które coś takiego robią, ogłaszające się na znanym portalu.
Tak jak napisał Kolega SQ6RDY bardzo częsta usterka.


_________________
vy 73!
Mirek SP2QOT
  
SP4XYD
15.02.2014 20:11:34
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO12

Posty: 494 #1749369
Od: 2011-2-6


Ilość edycji wpisu: 1
Odbiornik radiowy z samochody BMW to jest "radio amatorskie" ??
Czy może "technika amatorska" ?? wesoły
Chyba są fora tematyczne, "elektrody" , itp ??
Co ma tzw. piernik do wiatraka ? (zresztą komercyjny ...)
Krzysiek SQ6ADE ma rację w 100%. EOT
_________________
Jarek now SP4XD
  
sq6ade
15.02.2014 20:26:47
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1749371
Od: 2008-3-21
Sęk w tym że kol.BC211 śmiga nie od dziś na elce pod różnymi aliasami i wie że tam są lepsi spece z branży car-audio.
Dlatego zdziwiłem się że tu pyta o ten babolec Beckera.

Ale skoro temat się pociągną to mogę tylko potwierdzić to co napisali koledzy . Zabondowany i zalany glutem czip PA to jakaś porażka. Chyba po to aby sprzedawać części zamienne a nie naprawiać. Ale jak widać Polak potrafi.

Można temat potraktować jako ciekawostkę techniczną - przyjrzyjcie się fotkom z 1st posta - te czarne kwadraciki to końcówki mocy m.cz.
lollollol
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP2QOT
22.02.2014 09:50:26
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Chwaszczyno JO94EK

Posty: 93 #1755627
Od: 2011-5-6


Ilość edycji wpisu: 1
    bc211 pisze:


    Na koniec niebanalna zagadka czysto radio-antenowa
    Dlaczego to radio odbiera na stole głośne szumy na UKF-ie a w nich szczątkowy sygnał bardzo bliskiej stacji podczas gdy w samochodzie wszystko wraca do normy. Stereo zaczyna dekodować dopiero z generatora oddalonego o kilka metrów.
    podpowiedź jest to system ale jaki




Ponieważ przedwzmacniacz antenowy znajduje się przy tylniej szybie, w której znajdują się anteny AM i FM.
W niektórych modelach tych samochodów (wyposażonych w TV) jest system odbioru zbiorczego (diversity).
_________________
vy 73!
Mirek SP2QOT
  
sq6ade
22.02.2014 10:15:06
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1755642
Od: 2008-3-21
    SP2QOT pisze:


    W niektórych modelach tych samochodów (wyposażonych w TV) jest system odbioru zbiorczego (diversity).


Diversity to układ wybierający najlepszy sygnał pochodzący z kilku anten. Sygnały z anten się nie sumują.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra20.04.2024 00:19:26
poziom 5

oczka
  
SP2QOT
22.02.2014 12:40:32
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Chwaszczyno JO94EK

Posty: 93 #1755758
Od: 2011-5-6


Ilość edycji wpisu: 1
    sq6ade pisze:

      SP2QOT pisze:


      W niektórych modelach tych samochodów (wyposażonych w TV) jest system odbioru zbiorczego (diversity).


    Diversity to układ wybierający najlepszy sygnał pochodzący z kilku anten. Sygnały z anten się nie sumują.


Odbiór zbiorczy (diversity reception), to nie tylko jedna metoda polegająca na sumowaniu odpowiednio wcześniej przesuniętych w fazie sygnałów, pochodzących ze wszystkich anten, a w rezultacie dająca efekt wzmocnienia(metoda Equal Gain Combining). Tą którą zastosowano w BMW E39 (tyczy się modeli wyposażonych w ten system) to metoda Selection Diversity gdzie wybierana jest ta antena która daje w danym momencie najlepszy sygnał. Anteny są porozmieszczane w tylniej i bocznych szybach samochodu. Innymi metodami odbioru zbiorczego są Scanning Diversity (podobna do Selection Diversity) oraz Maximal Ratio Combining (MGC).

Polecam zapoznać się z :
Asrar U. H. Sheikh "Wireless Communications: Theory and Techniques" (w rozdziale 7 dokładnie opisano techniki odbioru zbiorczego)
M. K. Simon, Mohamed-Slim Alouini "Digital Communication over Fading Channels"






_________________
vy 73!
Mirek SP2QOT
  
sq6ade
22.02.2014 20:01:48
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1756152
Od: 2008-3-21
Dzięks za TIP do poczytania. W sprzęcie użytkowym spotkałem się ino ze zwykłym "diversity" polegającym na skanowaniu sygnałów z anten plus przełącznik anten i "true-diversity" czyli każda antena ma swój odbiornik (częśc RF/PCZ/DET).
Ze znanych mi urządzeń - niektóre radia fordowskie miały 2 tunery w czym jeden niepełny no i Beckera
wynalazki fajne z podwójnym tunerem. Traffic PRO i jeszcze jakiś...


_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » BMW BUSINESS C53 E39 WIDE - 65.12-6 BECKER

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny