NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » ZASILANIE RADIA W RENAULT MEGANE II

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Zasilanie radia w Renault Megane II

  
SQ1HMA
31.07.2014 17:42:39
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Pełczyce

Posty: 213 #1906219
Od: 2011-5-23
Witajcie !
Czy ktoś ma sprawdzony sposób lub wie jak najlepiej przeprowadzić kabel zasilający do radia w samochodzie RENAULT Megane II, robiłem już dwa podejścia skończyły się uszkodzeniem wygłuszenia i na tym się skończyło.

Może ma ktoś to auto i przepuszczał kable ?
_________________
73! SQ1HMA op. Michał
  
Electra01.11.2024 00:18:33
poziom 5

oczka
  
SQ9KFQ
31.07.2014 19:43:11
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Korbielów JN99QN

Posty: 490 #1906296
Od: 2013-3-15
Cześć nie znam dogłębnie Renault Megane ll ,ale robiłem to z 10 lub więcej razy.
Ocaywiście rozumię ,że mamy dobry kabel i potrzebujemy przejść przez grodź do komory silnika i podkrëcamy kabel pod akum.
Weź twardy drut ,ciś jak drut do spawania ,laterkę i od strony silnika na grodzi za serwem hamulca powinna być.przelotka z gumy przez nią przechodzi wiązka kabli.
Od strony silnika wetknij sztywny drut między wiązkę ,a gumową przelotkę ,potem zagnij ok 2-3 cm.drutu ostro na prawie płasko ,rozdziel Twój przewód odizoluj i najlepiej zlutować ,potem najlepiej jeden ciągnie spawalniczy ,a drugi.podaje przewód.
Ktoś zaraz napisze że zepsujesz wiązkę ,ja nigdy nie naruszyłem nawet izolacji ,wszystko z głową.
Zaznaczam ,że nie jest łatwo ,nieraz tym pierdykłem zapaliłem fajkę pokoju i znowu - zawsze dopiołem celu.
Przewodów nie skrëcaj ,bo będziesz to robił do jesieni - sprawdzone.
Jak przelotki w okolicach serwa nie będzie ,choć się z tym nie spotkałem to szukaj z drugiej strony.
Napisz jak poszło.
aniołek
_________________
YAESU FT 8800.- Comet SBB 7,Comet SB 5
ICOM IC 7000 - Diamond X200, SCREWDRIVER 7-30 MHz
KENWOOD TS 870 - CG -3000 , Vertical 8m long



http://sq9kfq.blogspot.com/

Pozdrawiam Robert SQ9KFQ



  
sq6ade
31.07.2014 19:53:10
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15171 #1906306
Od: 2008-3-21
W zeszłym roku w moim poduszkowcu przyglądałem się jak to robi fachman. Odnalazł taką
gumową gródź i przebił się przez nią grubszym (aluminiowym !) drutem (dł. ok 1,5m) - niezbyt ostrym.
Potem dowiązał (za pomocą taśmy izo) do końca druta koniec kabla (takiego grubasa od zasilania instalacji car-audio tjuningowej) i już kabel był w kabinie. Potem wystarczyło go elegansio ułożyć w progach , masę zabrać ze złącz masowych w progach no i dorobić galanterię w postaci złącza dystrybucyjnego typu T oraz dużego bezpiecznika 40A tuż przy klemie PLUS ACCU. Super działa z mega lodówą turystyczną która ,wymiękała na 3 dostępnych fabrycznie gniazdach zapalniczkowych.

_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Bodek
31.07.2014 19:58:26
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: śląskie

Posty: 603 #1906308
Od: 2013-6-21
Można próbować dobrać się do zasilania gniazda zapalniczki albo zasilania radia. Nie wiem jakie obciążenie wchodzi w grę, można też podpiąć się pod bezpieczniki. Zalety takie, że jesteś w kokpicie.
_________________
Bogdan, Katowice.
  
sq6ade
31.07.2014 20:02:36
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15171 #1906312
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 1
TYLKO PLUS WPROST Z ACCU !


_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP5HWH
31.07.2014 21:29:11
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Radom / KO01NJ

Posty: 59 #1906396
Od: 2012-3-30
Polecam w pierwszym poście popatrzeć http://www.strefacaraudio.pl/topic/36240-megane-ii/?hl=megane
  
SQ1HMA
31.07.2014 21:41:57
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Pełczyce

Posty: 213 #1906413
Od: 2011-5-23
Nie wiedziałem że to aż tak skomplikowane, liczyłem że będzie ktoś kto w takim aucie to zrobił bo byłbym pewny że dam radę, brać zasilanie z przewodów które już są to chyba zły pomysł bo komputer się zbuntuje że jest zbyt duży pobór energii.
Czekam dalej możne trafi się ktoś kto ma w Megance II poprowadzone kable.

P.S.

Nie przyszło mi do głowy aby ciągnąć tylko jeden przewód (+) a (-) wziąć z masy auta, tylko gdzie ją znaleźć jak auto to pełne plastiku.
_________________
73! SQ1HMA op. Michał
  
SP5HWH
31.07.2014 21:44:20
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Radom / KO01NJ

Posty: 59 #1906415
Od: 2012-3-30
Mocowania foteli, zamki, znajdziesz sobie, nie popadaj w panike oczko
  
SP2LIG
01.08.2014 08:51:32
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13099 #1906567
Od: 2009-3-16

    SQ1HMA pisze:



    Nie przyszło mi do głowy aby ciągnąć tylko jeden przewód (+) a (-) wziąć z masy auta, tylko gdzie ją znaleźć jak auto to pełne plastiku.


Jeżeli obciążenie może być większe niż 10A należy zainstalować dwa przewody (+/-) bezpośrednio od aku. Na obu przewodach powinny być zainstalowane bezpieczniki. Podłączenie się w już istniejącą wiązkę lub pod bezpieczniki jest niefachową ingerencja w już istniejący układ elektryczny i może skutkować pożarem. Konstruktor na bank nie przewidział takowej ingerencji. Zawsze należy w pierwszej kolejności przy jakichkolwiek pracach brać pod uwagę zagadnienie bezpieczeństwa swojego jak i osób trzecich.
Pociągnąć tylko jeden przewód w tym przypadku jest bardzo złą podpowiedzią i jeszcze gorszą praktyką, nie idź tą drogą.
___________
Greg SP2LIG
  
Bodek
01.08.2014 09:11:47
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: śląskie

Posty: 603 #1906590
Od: 2013-6-21
Podłączenie pod zasilanie gniazda zapalniczki jest mniejszą ingerencją niż ciągnięcie kabli od akumulatora, którego tym bardziej konstruktor nie przewidział. I jeśli jest jakiekolwiek zagrożenie pożarem, to z pewnością większe w przypadku ciągnięcia prądu z akumulatora niż z zasilania gniazda zapalniczki.
Co do dwóch bezpieczników, to może zrobić równie dobrze dwa na jednym przewodzie - sens taki sam.
_________________
Bogdan, Katowice.
  
SP5HWH
01.08.2014 09:51:07
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Radom / KO01NJ

Posty: 59 #1906621
Od: 2012-3-30


Ilość edycji wpisu: 1
Bo konstruktor nie przewidział że ktoś może mieć potrzebe podłączenia dodatkowego wzmacniacza w celu poprawy nagłośnienia w samochodzie, lodówki turystycznej, trx który też żłopie trochę prądu i wtedy zapalniczka przydaje się pod ładowarke do telefonu lub wiatraczek.
  
Electra01.11.2024 00:18:33
poziom 5

oczka
  
usuniety8_02_2021
01.08.2014 09:53:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1906623
Od: 2008-10-24
Tylko z aku jak napisał Kris ADE.

Przewód 4mm2 wytrzyma pobór 35A, a takiego zapotrzebowania nie ma

I większe zagrożenie pożarowe jest podpinajnac się po fabryczną instalację niż położenie nowych przewodów.

Jeżeli naruszyłeś wygłuszenie to zastosuj przepust kablowy albo rurkę PCV i przeciągnij kable.

A jeżeli estetyka jest ważna to pozostaje aku żelowy pod siedzeniem

  
Bodek
01.08.2014 10:03:06
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: śląskie

Posty: 603 #1906631
Od: 2013-6-21


Ilość edycji wpisu: 2
Lodówka to co innego. Jeśli potrzebujesz więcej prądu, to zapalniczka odpada. Ja u siebie wyjąłem gniazdo zapalniczki, dolutowałem dodatkowy przewód do radia i chodzi. Gniazdo zapalniczki jest wolne. Cała robota 30 minut, a nie parę godzin. Każdy kabel od dodatniej klemy ciągnięty przez całe auto to jakieś ryzyko i jeśli nie ma takiej konieczności z uwagi na zapotrzebowanie prądowe, to powinno się tego unikać. Przede wszystkim chodzi o możliwość zwarcia przewodu w dowolnym miejscu do karoserii np. w wyniku kolizji, przetarcia itp. Jeśli damy bezpiecznik na tym kablu przy akumulatorze, to zabezpiecza całą długość kabla. Bezpiecznik na ujemnym przewodzie nie spełni takiej roli, jest więc niepotrzebny. Dochodzi aspekt ubezpieczeniowy. Jeśli samochód spłonie z dowolnej przyczyny i po oględzinach zlokalizują kabel ciągnięty od akumulatora, czyli przeróbkę instalacji, może być różnie.
_________________
Bogdan, Katowice.
  
SP5HWH
01.08.2014 10:04:43
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Radom / KO01NJ

Posty: 59 #1906634
Od: 2012-3-30


Ilość edycji wpisu: 1
Przewód kup sobie z tych do Car Audio są miękkie i mają grubą izolacje, włóż w peszel albo oplot lub coś co go uchroni przed uszkodezniem mechanicznym, 20-30 cm. od akumulatora oprawke z bezpiecznikiem i powinno byc dobrze.
  
SP2LIG
01.08.2014 11:05:38
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13099 #1906708
Od: 2009-3-16



Ilość edycji wpisu: 1
    Bodek pisze:


    Co do dwóch bezpieczników, to może zrobić równie dobrze dwa na jednym przewodzie - sens taki sam.


No i sprawa jest jasna, uczeń pierwszej klasy zawodówki na bank by takich bzdur nie napisał. Gratuluje wiedzy.

Generalnie lodówka samochodowa pobiera power'u do 6A, gniazdo zapalniczki w większości samochodów jest zabezpieczone na 10A. Więc żaden problem podłączyć obciążenie zbliżone do tego którym jest zabezpieczone gniazdo.
___________
Greg SP2LIG
  
Bodek
01.08.2014 11:33:01
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: śląskie

Posty: 603 #1906738
Od: 2013-6-21


Ilość edycji wpisu: 1
    SP2LIG pisze:

      Bodek pisze:


      Co do dwóch bezpieczników, to może zrobić równie dobrze dwa na jednym przewodzie - sens taki sam.


    No i sprawa jest jasna, uczeń pierwszej klasy zawodówki na bank by takich bzdur nie napisał. Gratuluje wiedzy.
    ___________
    Greg SP2LIG


Niestety Twój post świadczy o braku podstawowej wiedzy z zakresu elektrotechniki. Nic na to nie poradzę. Przejdź może do jakiegoś elektryka samochodowego i zapytaj albo lepiej ucznia zawodówki, powinno wystarczyć. Ja nie mam siły do takich domorosłych fachowców.
Sens dla takiego jednooczkowego obwodu jest dokładnie taki sam. W dowolnym miejscu obwodu masz tą samą wartość prądu i gdzie byś tych bezpieczników nie wsadził to masz to samo. W samochodzie jednak jeśli wsadzisz jeden bezpiecznik na tak jak napisałeś, tylko pogarszasz sprawę. Ten bezpiecznik na kablu od ujemnej klemy chroni tylko przed zwarciem przewodu od klemy dodatniej DO TEGO KABLA. Jeśli ten bezpiecznik dałbyś jako drugi na kablu od klemy dodatniej, oba bezpieczniki chroniłyby przed zwarciem kabla idącego od dodatniej klemy DO DOWOLNEGO PUNKTU KAROSERII i oczywiście odbiornik też byłby chroniony.
Nie dziękuj, mam dziś więcej czasu.
Może bardziej obrazowo Greg. Prąd od akumulatora, nie płynie tak jak sobie to najwidoczniej wyobrażasz, czyli dwoma kablami do odbiornika, żeby trzeba było zakładać na oba kable bezpieczniki, tylko po obwodzie "w koło".
_________________
Bogdan, Katowice.
  
sq6ade
01.08.2014 11:47:46
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15171 #1906744
Od: 2008-3-21


Ilość edycji wpisu: 1
No moja lodówka to nie badziew z wentylatorkiem i jednym modułem Peltiera w pokrywie.
Ten smok szarpie dużo ponad 10A ale potrafi zamrozić produkty.

W pojeździe właściwie wszystkie rozsiane po całym wozie elementy elektryczne pobierające prąd
biorą minus z karoserii. Nie wiem jak jest z rozrusznikiem - czy ma extra kabel do minusa accu.

Oto przykład jak producent zaleca łączyć zasilanie wzmacniacza 1500W out - jak widać
minus jest z chassis czyli z karoserii pojazdu :


Obrazek
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP2LIG
01.08.2014 11:55:40
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13099 #1906746
Od: 2009-3-16

Bogdan.

Nie będę z Toba polemizował o słuszności dwóch bezpieczników(+/-) bo bardziej tęgie głowy wymyśliły i stosują ten patent(nic nie ujmuję Twojej bardzo tęgiej głowie) ale przemyśl problem jeszcze raz na spokojnie. Nie kieruj się emocjami tylko zdrowym rozsądkiem i dobra praktyką elektryczną, jeżeli takową posiadasz. Może zasięgnij informacji u jakiegokolwiek elektryka samochodowego, być może on Ciebie przekona przed czym moze zabezpieczyć bezpiecznik(-).
___________
Greg SP2LIG
  
sq6ade
01.08.2014 12:03:20
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15171 #1906749
Od: 2008-3-21
Postaram się wyjaśnić dlaczego w/g mnie producenci zabawek dla radioamatorów dają bezpiecznik na minusowym kablu.

Najpierw rysunek że zalecają łączyć wprost do accu plus i minus. Podejrzewam że jest to tak
przedstawiane aby każdy mógł to podłączyć bez szukania minusa z masy pojazdu :

Obrazek

Po co bezpiecznik na minusie? Wyobraźmy sobie że go nie ma a ktoś odwrotnie połączy 2 kable do accu:
Spali się bezpiecznik na plusie a brak bezpiecznika na minusowym kablu podłączonym do plusa
accu spowoduje zwarcie plusa accu do masy auta poprzez kabel anteny i pożar.

Po to moim zdaniem jest bezpiecznik na minusowym kablu. Jeśli założyć że masę ciągniemy z karoserii - jest on zbędny.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP2LIG
01.08.2014 12:06:37
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13099 #1906751
Od: 2009-3-16



Ilość edycji wpisu: 1
Nie dawno nabyłem " Przetwornica 70W 230VAC/12VDC ". Zasilanie 220-240V;0,55-0,5A;50-60 Hz. Napięcie wyjściowe 12V - 6A.
W opisie rzeczonej przetwornicy producent podaje m in że obsługuje bezproblemowo wszelkie lodówki samochodowe.
Jeżeli Twoja(ade) pożera dużo ponad 10A to tak bardziej podchodzi pod zamrażarkę. Ostatnio były w marketach lodówki samochodowe bardzo zgrabne, wielkość standardowa z wentylatorkiem za ca 100 pln. Rozeszły się błyskawicznie.
____________
Greg SP2LIG
  
Electra01.11.2024 00:18:33
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TECHNIKA, KONSTRUKCJE AMATORSKIE » ZASILANIE RADIA W RENAULT MEGANE II

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny