NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » ŁOŻYSKO OPOROWE Z OBUDOWĄ - SKĄD WZIĄĆ GOTOWCA?

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 4 / 7>>>    strony: 123[4]567

Łożysko oporowe z obudową - skąd wziąć gotowca?

  
sq8luu
18.11.2014 10:24:27
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: BIAŁA PODLASKA

Posty: 117 #1986030
Od: 2011-7-3
Janku SQ9JXB -Niektórzy Koledzy żyją w "średniowieczu" kiedy masowo stosowano łozyska stożkowe i nawet do swojej świadomości nie mogą dopuścić myśli że istnieją inne typy łożysk które są bardziej uniwersalne i nie wymagające obsługi. Potrafią tylko linki wstawiać i krytykować. Swoich łożysk nie pokazują ale do pisania bredni że koszyk przenosi całe obciązenie są pierwsi....i najgorsze że w to wierzą oczko
SP8LBK - może idż do buira konstrukcyjnego w swojej firmie i zaproponuj dla głównego technologa aby zamiast kulek wstawiali koszyczki, a odzywki czy ma ktoś zabierać głos czy nie,zachowaj dla swojego otoczenia.
Ja nie jestem jakimś tam chłopczykiem, abys mi tutaj jakies takie aluzje wysuwał. Zachowuj się jak na krótkofalowca przystało.
SP2LIG -takiś pewny ?
- ja nie stosuję łożysk stożkowych, bo są upierdliwe . muszą być odpowiednio napięte aby luz nie był ani za duży , ani za mały. Łożyska stożkowe zastosował SP5MAD (nawet dwa? ) ...i moim zdaniem jeśli nie mają odpowiedniego napięcia to szybko będzie je wymieniał.
...odpuszcze sobie - już nie sledzę tego tematu. Sami profesorowie - jeden mądrzejszy od drugiego.


  
Electra29.04.2024 12:39:32
poziom 5

oczka
  
usuniety8_02_2021
18.11.2014 10:52:09
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1986034
Od: 2008-10-24
Greg

Napisałem wcześniej że autorowi wątku nie chodziło o łożysko oporowe o czym napisał już Kolega MRN. Trzeba czytać.
A tak zapytam jak zamocujesz na górze kratownicy łożysko oporowe rotora na JEDNYM płaskowniku?
Jakbyś przeanalizował wypowiedzi Kolegi SQ8LUU to doszedłbyś do wniosku że chodziło mu o łożyska kulkowe w kole samochodowym, co wyśmiał Kolega SP5MAD.
Dlatego zapytałem jakie łożyska są w przedniej piaście mojego samochodu, Andrzej SP8LBK dobrze odpowiedział, żadne stożkowe wałkowe.
Odpowiadając na posty warto czytać co inni pisali wsześniej a nie tylko domniemania.

Moja prośba jest taka, jak odbiega sie od głównego wątku tematu to bez obrażania innych.

Greg
Jeszcze jedno, pytając ile tu na Forum jest mechaników to chyba jest jasne żem nie Jasnowidz, prawda?

Miłego dnia życzę.
  
SQ9JXT
18.11.2014 10:56:47
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #1986036
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 9
    SP5MAD pisze:


    Sam jesteś "kulkowy"
    Papa - "mechaniku" (kupa śmiechu)
    W kołach samochodowych stosuje się dwa łożyska stożkowe wałeczkowe.
    P.S. ... i taki właśnie zestaw, tylko dużo większe mam zastosowane w swojej rurze obrotowej w kratownicy(rura fi- 90mm).
    Włodek, SP5MAD.



    SP8LBK pisze:


    Kolego SP5MAD
    Jak nie jesteś w 100% pewien to nie pisz bzdur OK?
    Ale skoro wiesz lepiej to powiedz jakie są łożyska w przednim kole w Skodzie Felicji ?
    Wałeczkowe czy podwójne kulkowe?
    Dla ułatwienia, przyjrzyj się kolumnie Mac Persona.
    Ja odpowiem
    W piaście przedniej Skody Felicji zastosowano łożysko kulkowe skośne dwurzędowe z dwustronnym uszczelnieniem gumowym. Oznaczenie FŁT 134-643DTNG-2RS
    Konstrukcyjnie bardzo podobne do tego https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+kulkowe+sko%C5%9Bne+dwurz%C4%99dowe&rlz=1C1FLDB_enPL555PL595&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=5PdqVOfvJIvAPKzHgIAF&ved=0CD0QsAQ&biw=1024&bih=679#facrc=_&imgdii=_&imgrc=j0DRD0hrfRxqOM%253A%3Bv5jEpoq5kGNg5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.skf.com%252Fbinary%252F150-140248%252Ffull%252FSKF-CE-Double-Row-Angular-Contact-Ball-Bearing.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.skf.com%252Fpl%252Fnews-and-media%252Fnews-search%252F2013-11-18-new-skf-ce-double-row-angular-contact-balls-bearings-now-available.html%253Fswitch%253Dy%3B4000%3B3000
    To tak dla ciekawości.


Kolega MAD jak to zwykle tu bywa wyśmiewa się z innych, ale właściwie to powinien się śmiać z samego siebie bo akurat... znowu nie ma racji wesoły

Zatem konkludując: łożyska w piastach samochodowych są łożyskami poprzeczno-wzdłużnymi, czyli takimi, które wyprodukowano do przenoszenia sił poprzecznych i wzdłużnych. Natomiast co do konstrukcji to są stosowane wszystkie możliwe typy łożysk kulkowych jakie istnieją w technice.
Najczęściej stosowane obecnie piastach kół samochodowych są łożyska kulowe z wywiniętą bieżnią, łożyska rolkowe - czyli stożkowe, łożyska rolkowe baryłkowe. Produkowane są także hybrydy czyli zawierające elementy w postaci rolek i kulek w jednej obudowie.
Nie da się powiedzieć, że tylko jeden rodzaj łożysk jest stosowanych, gdyż każdy producent ma swoje fanaberie i koncepcje budowy piasty i wzależności od marki spotyka się wszystkie te rodzaje. Przykładowo we fiacie są dwurzędowe kulowe.

Co do rotora, czyli urządzenia,w którym siły działają w przeważającej części w osi łożyska wystarczy zastosować łożysko wzdłużne, czyli tzw. łożysko oporowe.
Nie ma w większości przypadków konieczności stosowania łożyska poprzeczno-wzdłużnego, aczkolwiek, praktycznie każde łożysko rolkowe, stożkowe jest z założenia porzeczno-wzdłużnym. Zatem do rotora jako łożysko na którym będą wisieć te wszystkie antenowe graty najprościej użyć "stożkowego" na górze, które będzie przejmowało siłę nacisku anten na maszt natomiast drugie łożysko pod nim może być już typowym łożyskiem kulkowym poprzecznym, gdyż tam będzie występowała jedynie siła skierowana prostopadle do osi masztu.
Co do koszyczków, to oczywistą sprawą jest, że służy on jedynie do równomiernego rozstawienia kulek, co poprawia warunki pracy łożyska, natomiast siły działające na elementy toczne przenoszone są wyłącznie poprzez bieżnię. Koszyk nie przenosi w żadnym wypadku tych sił.

    SQ9JXB pisze:

    Greg
    Trzeba tego pilnować aby luz się nie powiększał po pewnym czasie. Nakrętka zagniatana czy koronka zabezpieczająca na nakrętce nie zawsze się dobrze sprawdza.
    W swoim samochodzie zawsze to sprawdzam przy wymianie opon.I zawsze muszę dokręcać minimalnie.
    Luzy na łożyskach kół w samochodzie zawsze trzeba sprawdzać.


Janku, chyba masz na myśli starą skodę czy fso 1500 wesoły
W nowych samochodach generalnie nie podlega to regulacji i luz na łożysku kwalifikuje je do wymiany a nie do dokręcania. Napięcie wstępne łożysk generalnie ustawia się przy pierwszym montażu łożyska i ewntualnie po konieczności demontażu i ponownego montażu.

Co do kasowania luzu na łożysku oporowym rotora, to w ogóle nie ma takiej opcji, gdy się zastosuje łożysko stożkowe jako górne i dolne tedy luz się automatycznie kasuje w miarę zużywania łożyska siłą grawitacji(wynika to z zasady działania tego łożyska) - no chyba, że ktoś użył łożysk poprzecznych zamiast wzdłużnych, to luzy pojawić się mogą.

Pozdrawiam!
  
usuniety2015_02_06
18.11.2014 11:05:09
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Żukowo

Posty: 142 #1986041
Od: 2014-4-12



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Teraz do rzeczy...
Bardzo ciekawi mnie ten temat i tak, gdybym zakupił jedno z łożysk: http://www.albeco.com.pl/data/catalogueb/NTNsingleDirectionType.pdf na przykład to o rozmiarze d=100, to moje pytanie brzmi jak dobrać do tego rurę? Przecież ona musi się na łożysku oprzeć a zarazem "zejść" w dół do rotora... Czy trzeba do rury dospawać coś w rodzaju kołnierza, którym oprę rurę o łożysko? Jak to koledzy rozwiązujecie? I kolejne pytanie, czy stosowanie rur nierdzewnych zdaje egzamin?
Pozdrawiam
Stefan
  
SP2LIG
18.11.2014 11:05:25
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1986042
Od: 2009-3-16
Koledzy, towarzysze, nadawcy.

Proponuję w celu nie gmatwania tematu wątku założyć kolejny watek traktujący o łożyskach w kołach samochodowych, wtedy obędzie się bez analizy każdego postu.
Tak gmatwacie totalnie temat że pytający zamiast anteny założy koło samochodowe na maszcie.
___________
Greg SP2LIG
  
SQ9JXT
18.11.2014 11:08:30
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #1986043
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 1
    SP2LIG pisze:

    Koledzy, towarzysze, nadawcy.

    Proponuję w celu nie gmatwania tematu wątku założyć kolejny watek traktujący o łożyskach w kołach samochodowych, wtedy obędzie się bez analizy każdego postu.
    Tak gmatwacie totalnie temat że pytający zamiast anteny założy koło samochodowe na maszcie.
    ___________
    Greg SP2LIG


W rzeczy samej, może koła samochodowego to nie oczko, ale kompletna piasta z wałkiem i przegubami z auta przednionapędowego, spokojnie by się do tego celu nadawała! Wygląda ponadto na to, że to będzie najprostrze, najtańsze i najłatwiej dostępne rozwiązanie.
  
SP8LBK
18.11.2014 11:10:30
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986045
Od: 2010-8-3
    SQ9JXT pisze:

      SP5MAD pisze:


      Sam jesteś "kulkowy"
      Papa - "mechaniku" (kupa śmiechu)
      W kołach samochodowych stosuje się dwa łożyska stożkowe wałeczkowe.
      P.S. ... i taki właśnie zestaw, tylko dużo większe mam zastosowane w swojej rurze obrotowej w kratownicy(rura fi- 90mm).
      Włodek, SP5MAD.



      SP8LBK pisze:


      Kolego SP5MAD
      Jak nie jesteś w 100% pewien to nie pisz bzdur OK?
      Ale skoro wiesz lepiej to powiedz jakie są łożyska w przednim kole w Skodzie Felicji ?
      Wałeczkowe czy podwójne kulkowe?


    Kolega MAD jak to zwykle tu bywa wyśmiewa się z innych, ale właściwie to powinien się śmiać z samego siebie bo akurat... znowu nie ma racji wesoły

    Zatem konkludując: łożyska w piastach samochodowych są łożyskami poprzeczno-wzdłużnymi, czyli takimi, które wyprodukowano do przenoszenia sił poprzecznych i wzdłużnych. Natomiast co do konstrukcji to są stosowane wszystkie możliwe typy łożysk kulkowych jakie istnieją w technice.
    Najczęściej stosowane obecnie piastach kół samochodowych są łożyska kulowe z wywiniętą bieżnią, łożyska rolkowe - czyli stożkowe, łożyska rolkowe baryłkowe. Produkowane są także hybrydy czyli zawierające elementy w postaci rolek i kulek w jednej obudowie.
    Nie da się powiedzieć, że tylko jeden rodzaj łożysk jest stosowanych, gdyż każdy producent ma swoje fanaberie i koncepcje budowy piasty i wzależności od marki spotyka się wszystkie te rodzaje. Przykładowo we fiacie są dwurzędowe kulowe.

    Co do rotora, czyli urządzenia,w którym siły działają w przeważającej części w osi łożyska wystarczy zastosować łożysko wzdłużne, czyli tzw. łożysko oporowe.
    Nie ma w większości przypadków konieczności stosowania łożyska poprzeczno-wzdłużnego, aczkolwiek, praktycznie każde łożysko rolkowe, stożkowe jest z założenia porzeczno-wzdłużnym. Zatem do rotora jako łożysko na którym będą wisieć te wszystkie antenowe graty najprościej użyć "stożkowego" na górze, które będzie przejmowało siłę nacisku anten na maszt natomiast drugie łożysko pod nim może być już typowym łożyskiem kulkowym poprzecznym, gdyż tam będzie występowała jedynie siła skierowana prostopadle do osi masztu.
    Co do koszyczków, to oczywistą sprawą jest, że służy on jedynie do równomiernego rozstawienia kulek, co poprawia warunki pracy łożyska, natomiast siły działające na elementy toczne przenoszone są wyłącznie poprzez bieżnię. Koszyk nie przenosi w żadnym wypadku tych sił.
    Pozdrawiam!

To nie jest mój cytat. Wyrwałeś go z kontekstu mojej wypowiedzi i przypleiłes do mnie. Nieładnie.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
chris
18.11.2014 11:19:21
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 30 #1986051
Od: 2011-1-9
Drodzy Koledzy puśćcie sobie balon....
  
SP8LBK
18.11.2014 11:20:57
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986053
Od: 2010-8-3
    SP4SKN pisze:

    Teraz do rzeczy...
    Bardzo ciekawi mnie ten temat i tak, gdybym zakupił jedno z łożysk: http://www.albeco.com.pl/data/catalogueb/NTNsingleDirectionType.pdf na przykład to o rozmiarze d=100, to moje pytanie brzmi jak dobrać do tego rurę? Przecież ona musi się na łożysku oprzeć a zarazem "zejść" w dół do rotora... Czy trzeba do rury dospawać coś w rodzaju kołnierza, którym oprę rurę o łożysko? Jak to koledzy rozwiązujecie? I kolejne pytanie, czy stosowanie rur nierdzewnych zdaje egzamin?
    Pozdrawiam
    Stefan

Tu masz polskie oznaczenia
http://flt24.pl/index.php?cPath=3_9&osCsid=0dc8698cd3a19790eb4b9a1d71aa3b9e
To jest seria 51...
Ostatnie dwie cyfry w oznaceniu pomnożona prze 5 dają śednicę otworu, np 51110 (10x5=50)
Trzeba zrobić lub kupić obudowę. Do rury dospawać kołnierz, który oprze się na górnym pierścieniu.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
SQ9JXT
18.11.2014 11:37:08
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #1986067
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 1
[quote=SP8LBK]
    SQ9JXT pisze:

      SP5MAD pisze:


      Sam jesteś "kulkowy"
      Papa - "mechaniku" (kupa śmiechu)
      W kołach samochodowych stosuje się dwa łożyska stożkowe wałeczkowe.
      P.S. ... i taki właśnie zestaw, tylko dużo większe mam zastosowane w swojej rurze obrotowej w kratownicy(rura fi- 90mm).
      Włodek, SP5MAD.



      SP8LBK pisze:


      Kolego SP5MAD
      Jak nie jesteś w 100% pewien to nie pisz bzdur OK?
      Ale skoro wiesz lepiej to powiedz jakie są łożyska w przednim kole w Skodzie Felicji ?
      Wałeczkowe czy podwójne kulkowe?



    To nie jest mój cytat. Wyrwałeś go z kontekstu mojej wypowiedzi i przypleiłes do mnie. Nieładnie.


Rzeczywiście, mój błąd, przepraszam, poprawiłem poprzedni wpis, nie pomyślałbym, że tak to możesz odebrać, uwaga była skierowana wyraznie do SP5MAD.
  
usuniety2015_02_06
18.11.2014 11:37:23
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Żukowo

Posty: 142 #1986069
Od: 2014-4-12



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Super, ale myślę, że należy dodatkowo dodać łożysko "stabilizujące" rurę "na boki" przed rotorem. Bo inaczej ciężar spocznie na tym oporowym łożysku ale w ten sposób nie ustabilizuję rury w pionie? Dobrze "kminię" ?
  
Electra29.04.2024 12:39:32
poziom 5

oczka
  
SQ9JXT
18.11.2014 11:54:14
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #1986085
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 3
    SP4SKN pisze:

    Super, ale myślę, że należy dodatkowo dodać łożysko "stabilizujące" rurę "na boki" przed rotorem. Bo inaczej ciężar spocznie na tym oporowym łożysku ale w ten sposób nie ustabilizuję rury w pionie? Dobrze "kminię" ?


Dobrze, dobrze. Napisałem o tym kilka wpisów wyżej, ale powtórzę. Dla zachowania statyki całej konstrukcji muszą być dwa łożyska. Najlepiej oba założyć stożkowe, tedy konstrukcja stanie się bezobsługowa. Natomiast można też zrobić tak, że górne łożysko dasz oporowe (np. stożkowe) a dolne zwykłe kulkowe. Jednak przy wyborze drugiego wariantu wałek w miejscu osadzenia łożyska dolnego musi być na tzw. lekki wcisk, tedy całość będzie pracować prawidłowo z punktu widzenia mechaniki i też bezobsługowo.

    SP4SKN pisze:

    Teraz do rzeczy...
    Bardzo ciekawi mnie ten temat i tak, gdybym zakupił jedno z łożysk: http://www.albeco.com.pl/data/catalogueb/NTNsingleDirectionType.pdf na przykład to o rozmiarze d=100, to moje pytanie brzmi jak dobrać do tego rurę? Przecież ona musi się na łożysku oprzeć a zarazem "zejść" w dół do rotora... Czy trzeba do rury dospawać coś w rodzaju kołnierza, którym oprę rurę o łożysko? Jak to koledzy rozwiązujecie?
    Pozdrawiam
    Stefan


Stefan,
proponuję jednak szukać łożyska krytego, gdyż ma to na dworze pracować, wtedy będzie dłużej żyło. Jednak takie też można zastosować, ale całe umieścić w odpowiednim smarze do łożysk tocznych, czyli ŁT-43 i osłonić przed dostępem wody (można użyć odpowiedniej osłony gumowej przegubu samochodowego lub osłonę wytoczyć z metalu).
Co do kołnierza. Najprościej go wytoczyć z samego elemntu, który będzie wałem, ale tedy musisz mieć wał/rurę o większej średnicy można użyć stalowej rury "grubomięsnej". Po stoczeniu, powstanie kołnierz - starczy dosłownie 1-2 mm.
Można też zrobić inaczej. Wytoczyć pierścień o średnicy zew. większej 5-10 mm niż wałek a wew. takiej jak wałek (na wcisk) i zaspawać albo przykręcić śrubami - zależy do jakich narzędzi masz dostęp. Powstanie kołnierz, na którym się oprze na bieżni cały ciężar urządzeń.
  
SP8LBK
18.11.2014 11:56:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986086
Od: 2010-8-3
    SP4SKN pisze:

    Super, ale myślę, że należy dodatkowo dodać łożysko "stabilizujące" rurę "na boki" przed rotorem. Bo inaczej ciężar spocznie na tym oporowym łożysku ale w ten sposób nie ustabilizuję rury w pionie? Dobrze "kminię" ?

no takie cosik jest u mnie
http://www.cncland.pl/lozyska-ucfl

_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
SP8LBK
18.11.2014 11:58:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986087
Od: 2010-8-3
Łożyska kulkowe zwykłe dzielimy na 4 podstawowe grupy konstrukcyjne:
- poprzeczne jednorzędowe
- poprzeczne dwu i wielorzędowe
- skośne jedno i dwurzędowe
- wzdłużne
Widzimy tu podział ze względu na działanie głównej siły w poprzek lub wzdłuż osi łożyska.
http://flt24.pl/index.php?cPath=3

Najważniejszą zaletą tych łożysk jest możliwość przenoszenia przez nie zarówno obciążeń poprzecznych, jak i wzdłużnych nawet przy dużych prędkościach obrotowych

Ten cytat wyrwany z kontekstu opisu łożysk kulkowych jaki przedstawił SQ8LUU świadczy o braku jego podstawowej wiedzy, niezrozumieniu treści i próbie wprowadzenia czytających w błąd bo siły wzdłużne (wzdłuż osi łożyska) przenoszą wyłącznie, jak sama nazwa wskazuje - łożyska wzdłużne.

_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
usuniety2015_02_06
18.11.2014 12:02:35
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Żukowo

Posty: 142 #1986090
Od: 2014-4-12



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
No i już wiem wesoły Dziękuję
  
SP2LIG
18.11.2014 12:05:24
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13008 #1986092
Od: 2009-3-16


SP8LBK.

Andrzej, dla średnio orientującego się krótkofalowca ten temat jest prosty i jasny na tyle żeby nie podcierać tyłka szkłem. Ortodoksom nie wytłumaczysz.
___________
Greg SP2LIG
  
SP8LBK
18.11.2014 12:15:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986097
Od: 2010-8-3


Ilość edycji wpisu: 1
    SP4SKN pisze:

    No i już wiem wesoły Dziękuję

Jako oporowe Yaesu GS-050 lub GS-065 a na dole coś podobnego w obudowie z linków tutaj wymienianych.
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
SP8LBK
18.11.2014 12:16:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraśnik KO10CX

Posty: 5366 #1986098
Od: 2010-8-3
    SP2LIG pisze:



    SP8LBK.

    Andrzej, dla średnio orientującego się krótkofalowca ten temat jest prosty i jasny na tyle żeby nie podcierać tyłka szkłem. Ortodoksom nie wytłumaczysz.
    ___________
    Greg SP2LIG

Ja kilku ortodoksom próbuję wytłumaczyć, że wata szklana też do tego celu nie ma zastosowania wesoły
_________________
Vy 73
Andrzej SP8LBK
  
usuniety8_02_2021
18.11.2014 12:20:18
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #1986102
Od: 2008-10-24
SQ9JXT

Takie łożyska jeszcze się stosuje

Obrazek
  
SQ9JXT
18.11.2014 12:27:11
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #1986116
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 2
    SQ9JXB pisze:

    SQ9JXT

    Takie łożyska jeszcze się stosuje



Racja, racja, tak też pisałem wyżej, głównie w starych konstrukcjach, był to chleb powszedni. Właśnie w Skodach czy FSO, itp.
W nowych to raczej rzadkość - bo nie chcę napisać wcale - ale prawdę mówiąc to nie spotkałem.
  
Electra29.04.2024 12:39:32
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 4 / 7>>>    strony: 123[4]567

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » ŁOŻYSKO OPOROWE Z OBUDOWĄ - SKĄD WZIĄĆ GOTOWCA?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny