Może być od biedy i marny agregat, ale do tego dobry akumulator (to najlepszy stabilizator napięcia}, do zasilania TRx-a i ewentualnie oświetlenia, a do gotowania wody na herbatę butla gazowa.
Hej. Używałem ostatnio radio 100W w samochodzie kempingowym z solarem i aku zabudowy 100Ah. Co prawda nie wrzeszczałem godzinami cq, tylko wołałem stacje, chodził jeszcze telewizor, cała automatyka zabudowy i jeszcze laptop co ciągnie do 90W. Dni były długie i słoneczne, trochę się jeszcze pojeździło, więc nie musiałem korzystać z podłączania do prądu. Oświetlenie wszystkie hallogenowe żarówki wymieniłem na LED-owe),bieżąca woda, nawiewy, automatyka ogrzewania postojowego na prąd, kuchnia, ciepła woda i lodówka na na gaz. ponieważ akumulator bez włączonego silnego ładowania daje poniżej 13V, radio nie osiąga pełnej mocy 100W, tylko jakieś 70, przy właczonym silniku jest wyższe napięcie, więc jest pełne 100W. Kiedyś nie miałem solara, to po prostu jak wskaźnik napięcia zjeżdżał pniżej zielonej strefy, to włączałem silnik i ganiał na luzie kilka godzin. Diesel 2.5l pali wtedy jakieś litr - półtora na godzinę a taki mniejszy - osobówka diesel 1.6l ok 0.5l / godz. Benzynowe samochody ponoćsą pod tym względem mniej oszczędne. Jak potrzeba 230V, to są przetwornice. Mam taką o mocy 600W ciągły / 1200W chwilowo. Używałem to do wiertarki, opalarki i szlifierki kątowej - bez problemu.
Do wożenia agregatu potrzebny jest samochód, a samochód jest niezłym agregatem sam w sobie i dodatkowy "pachnący i warczący sprzęt" jest zupełnie zbędny. Przy okazji ogrzewa lub chłodzi gdy samochód ma klimę a warczy dużo przyjemniej niż agregat . W zeszłym roku na dzikim biwaku, 50m dalej stała przyczepa i facet miał agregat dwusuwowy. Od tego bzyczenia dostałem bólu głowy i wkrótce się przeprowadziłem w inne miejsce.
73's Marcin
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
Posiadam 850 W wersję czegoś takiego o ok. 3 lat, nabyłem go za nieduże pieniążki jako sprzęt powystawowy, urządzenie to pracuje od początku bez jakichkolwiek usterek, żadnych problemów z odpalaniem, pracuje na orginalnej świecy której nigdy nie wykręcałem bo i po co. Tylko dolewać paliwo(spala ok. 0,5 - 0,7 l na godzinę). To coś używam do zasilania kosiarki do trawy o mocy 1000W na działce, oraz na wyjazdy w teren do zasilania RTX. oraz oświetlenia. Zgadzam się też z opiniami, że głośne, że zatruwa powietrze, że niestabilne napięcie, że w ogóle do d-py, ale ja osobiście nie narzekam, a tych pieniążków które za ten sprzęt dałem, uważam że nie wywaliłem "w błoto". Dodam że RTX w terenie zasilam buforowo (akumulator + prostownik), tak dla bezpieczeństwa gdyby faktycznie były jakieś skoki napięcia chociaż takowych podczas eksploatacji nie zauważyłem, no i jednak dla wygody, gdyż w tym układzie nie cały czas musi on pracować. Reasumując: Mam co mam, i do czasu bezawaryjnej pracy będę z niego korzystał. A jak przyjdzie kres jego "żywota", to jednak zamienię (zakupię)na jakiegoś czterosuwa. _________________ Piotr sq3kkv@wp.pl
Witaj, jeśli wyjazdy są krótkotrwałe i potrzebujesz napięcia +- 12v to zdecydowanie lepiej zainwestować pieniądze w porządny akumulator (+ przetwornica jako opcja) ładowany z samochodu np. podczas dojazdu a potem postoju spalając to samo paliwo. Jeśli zaś wyjazdy są długotrwałe to warto zainwestować w porządny sprzęt który nie popsuje dobrego nastroju w czasie pobytu ale to oczywiście kosztuje, i tu już Twoja rola w wyborze. Oczywiście moja sugestia wydania pieniędzy tyczy urządzeń fabrycznie nowych, choć z demobilu można także trafić cacko.
dobrego wyboru życzę. _________________ ECHOLINK też fala.....
Małe czerowone są właśnie bardzo dobre do naszych zastosowań. Chodzi nie tylko o sinus, ale żeby też nie śmieciły. Ja swego czasu wypróbowałem pożyczony HONDA EU20i w działał znakomicie z pełną mocą licencyjną (500W output) i nic nie zakłócał. Jego pracy nie zakłócał też nadajnik pracujący tuż obok. Napięcie było stabilne. Szukałem włąsnie takiego EU20i bo sprawdzony i znalazłem aukcję gdzie firma sprzedawała 2 szt. razem za 600zł (EU20i i EU10i). Kupiłem od Pana 2 agregaty HONDA do naprawy. Udało się! Oba są po naprawie-właściwie ten większy po kapitalnym remoncie silnika (wymieniony tłok z pierścieniami i zawory). Oba wyczyszczone, przygotowane do użytku. Przetestowane jestem bardzo zadowolony. Polecam takie rozwiązanie. Kolega z którym naprawialiśmy zainteresował się takim sprzętem, ja swoich nie odsprzedam.
PS Koszt wyszedł następujący:
600 agregaty
100 przesyłka
400 części i materiały
praca kilka dni, nie liczę-przygoda!
Jak coś pomogę choćby werbalnie. _________________ Piotr SP2SWR
Dokładnie, za 2kpln masz śmiganego sprawnego malucha z idealnym sinusem, nic nie brumi, nie śmieci, tylko co sezon nowy olej, dbać o świeczkę i płukać lub ostatecznie wymieniać filtr (gąbeczkę) i wio! Rozważam, czy nie kupić drugiego EU10i śmiganego i sparować go z obecnym na 2kW. Zawsze jakiś czajniczek + halogen pociągnie bez strachu. Nowy EU20i to jakieś 5kpln, śmigany ok. 3kpln. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
Z Hondą problemu nie ma, śmigam na używce, fakt z niewielkim przebiegiem, ale jednak. Bude ma lekko podrapaną. Rozmawiałem z zaprzyjaźnionym chłopakiem z serwisu Hondy, mówił, że jak zmieniasz olej na czas, dbasz o filtry, nie ma się tam co zepsuć. Wspomniał, że zawory malutkie jak pięciogroszówki. Łatwo przegapić poziom oleju, szczególnie jak pierścionki wyśmigane, ale to w jakiejś mocno sponiewieranej sztuce, o którą ktoś totalnie nie dbał i nie było smarowania, więc może tego oleju faktycznie zabraknąć. Ja przy każdym odpalaniu kontroluję poziom i nigdy widocznych ubytków nie zauważyłem. Olej oryginalny Hondy, świeczka zmieniana raz na 2-3 lata - profilaktycznie - na NGK o ciepłocie zalecanej przez producenta. I tyle... To już kawałek czasu u mnie działa. No i jak wspomnieli koledzy, sinsus wzorowy. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
Uważajcie na podróbki i na tzw. odpowiedniki. Oryginał to oryginał. Ten EU20i, który remontowałem miał już nabite (na liczniku) 7500 motogodzin, mały ma 2200.
No i te zakłócenia! _________________ Piotr SP2SWR
Generalnie trzeba uważać i rzeczywiście lepiej popytać. Ja np. miałem agregat Kipor IG770 inwerterowy. Sam agregat pierwsza klasa, cichy, dobra stabilizacja napięcia. Ale niestety siał tak, że nie mogłem pracować na stacji. Dopiero długi przedłużacz załatwiał sprawę. Sprzedałem go szybko. _________________ Artur-SQ5NWA
Agregat poniżej kosztował poniżej 300zł po Dodaniu kitu z aliexpress może pracować na gaz z butli połowa baku starczyła mi na 80 minut pracy .Jako doładowanie akumulatorów i rezerwa energetyczna super.Po ostatnich wichurach część ludzi została pozbawiona prądu jak kolega ze Świekatowa SQ2PVK np. Myślę że to niezbędne wyposażenie każdego gospodarstwa domowego lub garażu (odpalenie samochodu zimą).
7 minuta
Używają go nawet w obecnej wyprawie Busem przez świat więc chyba nie taki diabeł straszny.
I najważniejsze by agregat nie hałasował chowamy do w wykopanym dole w ziemi i ewentualnie przykrywamy z dostępem oczywiście do wentylacji . _________________ Filmy - YouTube - SP2ROB Komunikator krótkofalarski - forum https://t.me/joinchat/JRksRRVtER4mfwDrJihIjQ