NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ŚMIETNIK [KOSZ] » PYTANIE DO 'LUDZI MORZA'

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Pytanie do 'Ludzi Morza'

  
SP1AP
20.04.2016 19:34:47
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2272461
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
Przyznam się bez bicia.
Ja nie wiem, ale wiem kto pierwszy się wypowie. bardzo szczęśliwy
  
Electra28.11.2024 03:02:22
poziom 5

oczka
  
SP6IX
20.04.2016 20:09:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8218 #2272489
Od: 2008-3-18
A nie jest to "Tytanik" strzelam nie czytałem choć widziałem film.zawstydzony
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
SP1AP
20.04.2016 20:40:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2272514
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
No i nie trafiłem!
Po co się Grześ włączyłeś, ja typowałem zupełnie kogoś innego.
No ale może nie przeczytałeś mego postu, to możliwe, a nawet prawdopodobne, hi! pan zielony
  
SQ6DHW
20.04.2016 20:42:47
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272517
Od: 2016-2-28


Ilość edycji wpisu: 1
Radiostacja MF/HF powinna być zainstalowana:

w miejscu wolnym od oddziaływania warunków hydrometeorologicznych i bezpośredniego słońca,
w miejscu, w którym wibracje i szumy od maszynowni nie będą zakłócać łączności,
w miejscu pozwalającym na swobodny odczyt wskazań,
oddalonym minimum 1 m (3 stopy 3 cale) od kompasu.
Przeważnie jest usytuowana w kabinie małej jednostki lub na mostku większego statku.
Antena MF/HF nie musi być instalowana jak najwyżej na statku, aby uzyskać większy zasięg. Głównym czynnikiem wpływającym na zasięg jest pora dnia.
Ponadto radiooperator zobowiązany jest do prowadzenie Dziennika Radiowego (GMDSS Radio Log Book)


  
SQ6DHW
20.04.2016 20:50:56
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272527
Od: 2016-2-28
Odpowiedzialność za przestępstwo popełnione zagranicą.
Oprócz terytorium wyznaczonego przez granice lądowe i morskie oraz
słup powietrza nad nimi i stożek do jądra Ziemi, ustawę karną stosuje
się do sprawcy, który popełnił czyn zabroniony na statku wodnym lub powietrznym.




  
SP5XMI
20.04.2016 20:54:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3444 #2272529
Od: 2012-12-16


Ilość edycji wpisu: 1
Hori, jeśli chodzi o dawniejsze przepisy, to dodatkowo pomieszczenie radiostacji musiało mieć niezależne drzwi z zewnątrz. Wtedy mogło to być osobne pomieszczenie (kabina radio, niekiedy podzielona funkcjonalnie na W/T - telegrafia). Obecnie kabin radio jako takich już się nie stosuje. tutaj są historyczne regulacje na ten temat. Polecam lekturę.

W sprawie dymisji kapitana niewiele sensownego znalazłem, szybkie poszukiwania wskazały na to, że jedynym sensownym przykładem przestępstwa, które to umożliwia może być barateria. Przestępstwo to do 1885 r. było w USA zagrożone karą śmierci.

Dla statku na wodach międzynarodowych stosuje się prawo właściwe dla kraju, w którym statek jest zarejestrowany.
Oto historyczny cytat z Konwencji:
    konwencja pisze:

    Ships owned or operated by a State and used only on government non-commercial service shall, on the high seas, have complete immunity from the jurisdiction of any State other than the flag State.

_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SQ6DHW
20.04.2016 20:54:27
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272530
Od: 2016-2-28
Art. 5. kodeks morski
Wyłączenie stosowania niektórych przepisów Kodeksu wobec statków morskich pełniących wyłącznie specjalną służbę państwową
§ 1. Do statków morskich pełniących wyłącznie specjalną służbę państwową stosuje się Kodeks morski z wyjątkiem przepisów o przewozie ładunku lub pasażerów, o awarii wspólnej i o przywilejach na statku.
§ 2. Do statków pełniących specjalną służbę państwową zalicza się w szczególności statki: hydrograficzne, dozorcze, pożarnicze, telekomunikacyjne, celne, sanitarne, szkolne, pilotowe, statki używane wyłącznie do ratowania życia na morzu lub do łamania lodów.
  
SP5XMI
20.04.2016 21:03:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3444 #2272541
Od: 2012-12-16
ISPS Level 3 nie jest fikcją. Więcej informacji znajdziesz tutaj, w dokumentach IMO.org na temat ISPS. W necie można znaleźć o wiele więcej, jest też dobry dokument tutaj.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SP5XMI
20.04.2016 21:12:02
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3444 #2272550
Od: 2012-12-16


Ilość edycji wpisu: 1
Hori to jest konwencja Narodów Zjednoczonych (UNITED NATIONS CONVENTION ON THE LAW OF THE SEA).

Na naprawdę dużych statkach bywało tak, że były osobne pomieszczenia do telegrafii (W/T room), facsimile, W/R (fonia), SITOR, byli osobni operatorzy. To kwestia wielkości statku i trafiki z niego. Niektóre znacznie mniejsze statki, na przykład meteo, miały osobne kabiny radio, bo generowały naprawdę spory ruch, wysyłały i odbierały wiele wiadomości. Przykład pierwszy z brzegu to m/v Cumulus/PBVQ - statek obserwacji meteo.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SQ6DHW
20.04.2016 21:17:28
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272553
Od: 2016-2-28
    EI2KK pisze:

    No tak..

    Czyli mamy na teraz ustalone tylko ze na duzym statku (na takim wlasnie dzieje sie akcja) kabina radiowa jesli wogole sie znajduje jako oddzielne pomieszczenie to mogla by byc jako wydzielona czesc mostka...
    Art 5 jak widze nic wspolnego z rzeczywistoscia nie ma.. Czy mozliwe jest jednak pozbawienie Kapitana jego funkcji jesli zagraza on bezpieczenstwu statku/pasazerow? W jakim trybie, juz pomijajac przepisy...

    Co do przestepstwa.. skad to cytat? Jesli z polskiego prawa to nijak ma sie do statkow innych krajow, w tej ksiazce jak dotad nawet nie wspomniano o SP.. to pytanie nadal otwarte..


    Pamietajmy caly czas ze czytam fikcje literacka, majaca miejsce wspolczesnie - a ze w poprzednim tomie znalazlem karygodny blad rzeczowy to sie zainteresowalem na ile niektore 'fakty' sa faktami czy fikcja..

    Co do pytania o tytul.. podpowiedz.. to jest tom osmy, ale wczesniejsze nic wpsolnego z akcja na morzu nie mialy, chociaz morze jako takie gdzies sie w dalekim tle pojawialo.. aniołek


Co do kapitana statku Kodeks Morski nic wprost nie mówi o pozbawieniu jego funkcji. Teraz jesli chodzi o przestępstwo na statku-statek jest pływającym państwem więc może stosować prawo państwa do jakiego statek należy.
  
SQ6DHW
20.04.2016 21:43:59
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272568
Od: 2016-2-28
"Dla statku na wodach międzynarodowych stosuje się prawo właściwe dla kraju, w którym statek jest zarejestrowany.
Oto historyczny cytat z Konwencji:

konwencja pisze:

Ships owned or operated by a State and used only on government non-commercial service shall, on the high seas, have complete immunity from the jurisdiction of any State other than the flag State."
Tak podał- SP5XMI
  
Electra28.11.2024 03:02:22
poziom 5

oczka
  
SQ6DHW
20.04.2016 21:45:24
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: utajnione

Posty: 54 #2272570
Od: 2016-2-28
Temat zrobił się ciekawy, może ciekawszy niż krótkofalarswtowesoły)))
  
Qyon
20.04.2016 23:09:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 157 #2272622
Od: 2013-1-7


Ilość edycji wpisu: 1
The Wheel of Darkness. Nie czytałem.

Edit:
Z tego co widzę, to po polsku wydał to Albatros jako "Krąg ciemności".

_________________
de SQ5RWU
Łukasz. Zwykle na 145.575FM
  
Qyon
21.04.2016 00:26:45
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LG

Posty: 157 #2272650
Od: 2013-1-7
google -> Carrion Rocks book
_________________
de SQ5RWU
Łukasz. Zwykle na 145.575FM
  
sq1fyi
21.04.2016 00:30:17
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Good village!

Posty: 201 #2272652
Od: 2011-4-20
Na wodach międzynarodowych stosuje się przepisy prawa kraju zarejestrowania statku. Nie siedziby armatora, czarterującego czy cos innego.
Kapitana z jego funkcji można odsunąć przy zgodzie wszystkich pozostałych oficerów (info zasięgnięte przed chwilą z samego "strychu", jak kolego znajdzie odpowiedni przepis to postaram się go tu zamieścić) i wtedy władzę przejmuje najstarszy z oficerów.
Na wycieczkowcach jest bardzo przerośnięta załoga i oprócz "zwykłego" kapitana jest jeszcze "staff captain".
Przy 3 poziomie zagrożenia dostęp do całego statku z zewnątrz zostaje zablokowany. Przyjmujemy, że wszystko i każdy chce nas zaatakować i jest dla nas zagrożeniem.
Na ro-paxach na których byłem pomieszczenie radiowe było niejako oddzielne ale wchodziło się do niego bezpośrednio z mostka. Wyjscia na zewnątrz tam nie było. Na statkach cargo nowobudowanych cały sprzęt radio znajduje się na mostku w bezpośrednim dostępie oficera wachtowego, który prowadzi wachtę a częscia jego obowiązku jest też nasłuch radiowy (sprowadzony do skanowania kilku częstotliwości oraz potwierdzania alarmów na DSCC).

_________________
Igor
  
sp1jpm
21.04.2016 07:33:14
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 284 #2272680
Od: 2013-11-7
Z Podlasia statek PZM pracuje wrk sp1nqw/mm atlantyk do brazylii u Leszka zaciagnijcie jezyka 7022.00
  
SP5XMI
21.04.2016 09:29:19
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3444 #2272748
Od: 2012-12-16


Ilość edycji wpisu: 1
    sq1fyi pisze:

    Kapitana z jego funkcji można odsunąć przy zgodzie wszystkich pozostałych oficerów (info zasięgnięte przed chwilą z samego "strychu", jak kolego znajdzie odpowiedni przepis to postaram się go tu zamieścić) i wtedy władzę przejmuje najstarszy z oficerów.


W książkach z kodami telegraficznymi były nawet kody na ten temat, w tym "CAMBIST" = "przyślijcie niezwłocznie nowego kapitana".

To musiało się często zdarzać, bo pod pod hasłem "drunk" jest tylko kapitan i c/e: "Captain is continually drunk", "Chief engineer is continually drunk". Pozostała załoga? "See Crew".
Lektura - "ABC Telegraphic Code" jest także w Google Books.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SP2LIG
21.04.2016 09:31:28
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13101 #2272749
Od: 2009-3-16

    EI2KK pisze:



    1. Art 5 (czy inny, chyba Kodeks Morski?) pozwala odsunac Kapitana od wladzy/pozbawic funkcji na morzu? jesli tak to jaki tryb (w skrocie)

    2. Czy na Grand Banks / Georges Bank duze statki (jak duze?) przeczekuja sztormy na kotwicy (do jakiej sily sztormu jesli prawda)?

    3. W przypadku popelnienia przestepstwa na wodach miedzynarodowych, prawo ktorego kraju ma zasotsowanie - kraju armatora, kraju przestepcy, kraju gdzie zarejestrowany jest statek, czy kraju pierwszego portu do ktorego zawinie i zostanie zgloszone przestepstwo?

    4. Poziom trzeci kodu ISPS (zakladajac ze ten kod to nie fikcja) - czy dostep na mostek zostaje zablokowany z zewnatrz bez wzgledu na to kto chcialby sie tam dostac?

    5. Czy pomieszczenie radiowe zwykle jest odizolowane od mostka jako osobne pomieszczenie dostepne tylko z mostka, czy calkiem dowolnie i zalezy od statku?




Dowództwo na statku jest jednoosobowe. Kapitan lub wyznaczony jego zastępca np. C/M jest przełożonym całej załogi.

ad 1. Kapitana funkcji dowództwa na morzu może pozbawić tylko choroba(psychiczna również). Inne metody nie są praktykowane, ja o takich nie słyszałem.
ad 2. Niezależnie od akwenu statki które znalazły się w sztormie sztormują tz redukują szybkość i zmieniają kurs tak żeby zapewnić bezpieczeństwo załodze, pasażerom, ładunkowi i statkowi. Postój na kotwicy w czasie sztormu może skończyć się tragicznie dla wszystkich wyżej wymienionych, np. przez dryfowanie lub zerwanie łańcucha.
ad 3. na statku na wodach międzynarodowych obowiązuje prawo państwa bandery. W tym pytaniu poruszyłeś totalnie sprzeczne sytuacje.
ad 4.Co do kodu to nie mam wiedzy. Na mostku są dwie pary drzwi wodoszczelnych(stalowych) z każdej burty po jednej, nie stanowią one przeszkody dla np. piratów lub tylko pozorną. Ewentualna blokada może być ale od wewnątrz.
ad 5.Na statkach na których pracowałem(polska flota jak i obca)pomieszczenie radiostacji było dostępne z mostku, z klatki schodowej. Bywały również statki które miały dostęp do radio kabiny z zewnątrz tj z pokładu. Zależy od zamówienia armatora i budowy danego statku.
______________
Greg SP2LIG
  
SP5XMI
21.04.2016 09:56:31
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3444 #2272761
Od: 2012-12-16


Ilość edycji wpisu: 1
Jacku, w jakich realiach, to współcześnie, czy jeszcze sprzed okresu przejściowego? Jest na burcie R/O i wysyła QTC? Czy oficerowie wachtowi obsługują radio samodzielnie i zrzucają alerty na konsoli GMDSS?
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
sq1fyi
21.04.2016 11:16:22
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Good village!

Posty: 201 #2272792
Od: 2011-4-20
Jeżeli na Grand Banks jest jakaś zatoka w której było cicho w czasie sztormu to czemu nie?
Na wycieczkowcach często stosowane ze względu na towarzystwo, co by się nie "odwodniło" zbyt szybko. Chociaż w takim wypadku podawanie kisielu jest wskazane, bo jako jedyny w dwie strony smakuje tak samo pan zielony
_________________
Igor
  
Electra28.11.2024 03:02:22
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ŚMIETNIK [KOSZ] » PYTANIE DO 'LUDZI MORZA'

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny