| |
SP4BF | 15.06.2011 15:08:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716070 Od: 2007-11-26
| Witam. W tej chwili nad Olsztynem lata szybowcem Marcin SQ4CCR/AM. Będzie latał jeszcze ok 30min.Robi łączniści z okręgiem 2,4,5,7.Jeśli ktoś chce spróbować to częstotliwość 145.400MHz FM _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
Electra | 28.11.2024 06:35:40 |
|
|
| |
SP4BF | 15.06.2011 15:14:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716074 Od: 2007-11-26
| aktualna wysokość 1050m nad Łupsztychem. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SP4BF | 15.06.2011 15:16:28 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716078 Od: 2007-11-26
| Marcin ma na pokładzie APRS. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SP4BF | 15.06.2011 15:20:44 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716083 Od: 2007-11-26
| Na APRS`ie SQ4CCR-7 _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
sq6oxk | 15.06.2011 16:28:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 295 #716139 Od: 2011-6-11
| Nie sadziłem, że tyle czasu można utrzymywać się w powietrzu. Chyba, że warunki, są takie dobre. Już grubo ponad godzinę _________________ Paweł |
| |
ebc41 | 15.06.2011 17:05:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #716154 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6oxk pisze:
Nie sadziłem, że tyle czasu można utrzymywać się w powietrzu. Chyba, że warunki, są takie dobre. Już grubo ponad godzinę
Szybowcem to absolutnie żaden problem, bo ma doskonałość rzędu 30, 40 (doskonałość jest to miara skuteczności zamiany wysokości na dystans. Np. statek powietrzy o doskonałości 10 opadając o 100m przeleci 1km) Jak jest dobra termika to można nim latać nawet i cały dzień i mój znajomy tak robi. Kilka razy wystartował rano i wylądował dopiero wieczorem. Na paralotni jest już gorzej bo ta ma w granicach 7 do 10 (zależy od klasy, rekreacyjne mają najwięcej) i w Polsce zrobić kilkugodzinny przelot to jest już coś, to nie każdy pilot potrafi. We Włoszej (Monte Grappa w Bassano) czy na Słoweni (Lijak) jest już lepiej, bo tam warunki klimatyczne bardziej pomagają (lepsza termika, więcej dni lotnych, lepszy wiatr).
Zresztą na zapisie w na aprs.fi wyraźnie widać w którym momencie się wykręca (kilka pozycji, prawie z jednego miejsca różniących się tylko wysokością). Lata nad niziną także nie ma do dyspozycji żagla, czyli prądu noszącego który tworzy się w momencie gdy wiatr wieje prostopadle do zbocza góry i wspina się po nim na szczyt. _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
sq2oic | 15.06.2011 17:55:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO94JB Tczew
Posty: 178 #716204 Od: 2011-5-17
| udało mi się zrobić z nim łączność w ostatniej chwili przed lądowaniem _________________ Arek SQ2OIC |
| |
SP4BF | 15.06.2011 18:25:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716216 Od: 2007-11-26
Ilość edycji wpisu: 2 | Właśnie ląduje na lotnisku Dajtki - Olsztyn. Trzeba przyznać, że podczas tego lotu to "parę" łączności kolega Marcin zrobił.
_________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
SP4BF | 15.06.2011 18:27:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4218 #716217 Od: 2007-11-26
| miał byś jeszcze 30min - jak pisałem w pierwszym wejściu a latał jeszcze ponad 3 godziny
_________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. |
| |
sq5buf | 15.06.2011 19:12:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: ko02mg39
Posty: 113 #716247 Od: 2008-9-21
| Szkoda, że wcześniej nie wróciłem do domu _________________ 73 ! |
| |
sq6oxk | 15.06.2011 19:21:18 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław
Posty: 295 #716249 Od: 2011-6-11
| Dzięki Mateuszu za wytłumaczenie. Widocznie słabo obserwowałem te które startowały w Lesznie, albo to jeszcze nie był odpowiednie warunki. Bo wydawało mi się, że dosyć szybko znikały z nieba, może odratowały dalej, może to były jakieś tylko godzinne szkolenia.
Jeszcze raz dzięki. Dało mi to obraz na ten temat. _________________ Paweł |
| |
Electra | 28.11.2024 06:35:40 |
|
|
| |
ebc41 | 15.06.2011 21:19:47 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #716324 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6oxk pisze:
Dzięki Mateuszu za wytłumaczenie. Widocznie słabo obserwowałem te które startowały w Lesznie, albo to jeszcze nie był odpowiednie warunki. Bo wydawało mi się, że dosyć szybko znikały z nieba, może odratowały dalej, może to były jakieś tylko godzinne szkolenia.
Jeszcze raz dzięki. Dało mi to obraz na ten temat.
Z tego co wiem (mogę się mylić, bardziej obracam się wśród środowiska paralotniarzy niż szybowników), to szybowcem łatwiej "zabrać się" na termikę niż glajtem, dlatego można skutecznie korzystać z o wiele słabszych noszeń. Dodatkowo "patykiem" (żargonowa nazwa na szybowiec) można polecieć tam gdzie paralotnie poskładało by na dzień dobry, ze względu na to że ma sztywną konstrukcję jest dużo, dużo bardziej odporny na turbulencję. No i lata szybciej, prędkość przeciągnięcia (minimalna, przy której jest w stanie lecieć i nie spaść) szybowca czasami jest większa niż maksymalna prędkość paralotni lecącej z wiatrem i tzw. przyśpieszaczem wciśniętym do oporu.
Także faktycznie to co widziałeś to było albo szkolenie, albo przyśpieszone lądowanie z różnych ważnych powodów. Wszyscy piloci których znam latają puki są chodź by najmniejsze noszenia. To się nazywa powietrzy onanizm, ewentualnie poważne uzależnienie.
A jeszcze mi powiedz czy Marcin pilotował czy tylko leciał jako pasażer?? _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
Marcelixt | 15.06.2011 21:34:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Białystok
Posty: 315 #716331 Od: 2008-11-19
| Może będzie jutro latać???Kurcze,żeby wiedzieć wcześniej!! _________________ Marcin SQ4IXT |
| |
sq4ccr | 15.06.2011 23:27:47 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olsztyn
Posty: 4 #716399 Od: 2010-5-21
Ilość edycji wpisu: 1 | Witam Wszystkich Fajnie dziś się latało mimo że zapowiadał się "słaby dzień lotny" gdyż od rana nad okręgiem 4tym zalegał Cirrus gaszący termikę co spowodowało że były słabe noszenia a podstawa była na 1400-1500m. Podziałałem trochę na VHF (145.400) robiąc tym nieco zamieszania, ale miałem fajne łączności. Nie byłem w stanie zapisawać znaków kolegów ale po nawiazaniu łączności starałem się dziękować np. Bydgoszczy za pozdrowienia by inni koledzy wiedzieli z jaką częścią Polski właśnie rozmawiam. Dawało to przy okazji pogląd zasięgu z szybowca komuś kto słyszał mnie np.w Olsztynie. Świetną sprawą w takich łącznościach jest APRS, gdyż można jednocześnie widzieć moją aktualną pozycję ma mapie. Fajną łączność miałem z Gdynią. Kolega siedział w Dźwigu (operator)i nadawał z przenośki podłączonej do małej anteny samochodowej. Pomyślałem że coś nas łączy... Pozdrawiam Wszystkich Ps.podziękowania dla Bartka SQ4CCY za szybką akcję na forum. Następnym razem może uda się wcześniej powiadomić o moich zamiarach "lotniczo-radiowych" |
| |
SP2LIG | 16.06.2011 09:15:30 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #716501 Od: 2009-3-16
| SQ4CCR.
Marcin,jak jesteś gotowy do lotów to daj wczesniej cynk na forum,będziemy Ciebie wołać. Wczoraj było za mało i za późno informacji o Tobie.Słyszałem jak z Tobą koledzy rozmawiali ale ja nie załapałem się. ______________ 73'Greg SP2LIG |
| |
sq6laj | 17.06.2011 21:42:33 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 99 #717692 Od: 2010-12-9
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY |
Pewnie na "londzie"? |
| |
sq5omw | 22.06.2011 22:57:32 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO/02LA
Posty: 82 #720751 Od: 2009-11-21
| Cze! Dołączę się do tematu. W dniach 23-30 będę próbował wznieść się gdzieś w okolicach Żaru, może Skrzycznego itp. na Paralotni. Będę próbował wołać na Waszej 145.500 i pewnie na okolicznych przemiennikach. W tamtym roku łączności z ok 1200ASL dochodziły do 250km- może i dalej. Jak by co za potwierdzenie łączności z AM wysyłam ładną (chyba) paralotniową QSL. Pozdrawiam do usłychu.
Jeszcze raz dzięki. Dało mi to obraz na ten temat.[/quote] Z tego co wiem (mogę się mylić, bardziej obracam się wśród środowiska paralotniarzy niż szybowników), to szybowcem łatwiej "zabrać się" na termikę niż glajtem, dlatego można skutecznie korzystać z o wiele słabszych noszeń. _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. |
| |
sq4ccr | 23.06.2011 00:18:10 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olsztyn
Posty: 4 #720801 Od: 2010-5-21
| Czasc.Miedzybrodzie Zywieckie to jedno z fajniejszych miejsc jakie widzialem w naszym Kraju.Malo tego u Tamary robilem drugi etap na paralotni (pewnie wiesz o kim mowa skoro latasz). Posiadam caly sprzet choc malo mam wylatane. Bardziej mnie pociagaja szybowce. Pewnie admin da mi ostrzegawczy strzal w tyl glowy za post zwiazany z inna dziedzina. Ale chyba nie ma nic zlego w tym ze ma sie kilka hobby a tym bardziej jesli mozna je niekiedy polaczyc dajac frajde Kolegom. Jeszcze nie rozmawialem z paralotni choc mam taki zamiar. Pozdrawiam i zycze fajnych lacznosci z powietrza. Fajnie bedzie jak dasz tu info. po lotach. Ja raczej nawet jak bym chcial to nie zagadam z Toba gdyz akurat jestem na innym kontynecie. Sorki za brak Polskiej czcionki. Pozdrawiam Wszystkich "radio-lotnikow""radio-lataczy"itp. |
| |
ebc41 | 23.06.2011 11:35:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Bielsko-Biała
Posty: 2019 #720929 Od: 2010-9-18
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ilość edycji wpisu: 3 | sq5omw pisze: sq5omw pisze:
Cze! Dołączę się do tematu. W dniach 23-30 będę próbował wznieść się gdzieś w okolicach Żaru, może Skrzycznego itp. na Paralotni. Będę próbował wołać na Waszej 145.500 i pewnie na okolicznych przemiennikach. W tamtym roku łączności z ok 1200ASL dochodziły do 250km- może i dalej. Jak by co za potwierdzenie łączności z AM wysyłam ładną (chyba) paralotniową QSL. Pozdrawiam do usłychu.
Jeszcze raz dzięki. Dało mi to obraz na ten temat.
Z tego co wiem (mogę się mylić, bardziej obracam się wśród środowiska paralotniarzy niż szybowników), to szybowcem łatwiej "zabrać się" na termikę niż glajtem, dlatego można skutecznie korzystać z o wiele słabszych noszeń.
Noo... Wygląda na to że spod Rzeszowa da chyba radę Jak by mi się jeszcze udało wyskrobać jakąś dodatkową antenę, na pewno zwiększyło by to szansę. Problemem może być tylko brak czasu spowodowany sesją
sq5omw pisze:
Dlatego Darku napisałem wcześniej że mogę się mylić, ekspert ze mnie żaden _________________ Mateusz Lubecki SP8EBC -- https://www.youtube.com/watch?v=HNZd2JIhYbE |
| |
sq5omw | 01.07.2011 18:53:33 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO/02LA
Posty: 82 #725956 Od: 2009-11-21
| Fajnie bedzie jak dasz tu info. po lotach. Ja raczej nawet jak bym chcial to nie zagadam z Toba gdyz akurat jestem na innym kontynecie. Już po lotach... Oj fajnie było lecz trochę krótko....czyli nak zwykle na urlopie. Był poniedziałek: http://xcc.paragliding.pl/module.php?id=21&l=pl&contest=PL&date=20110330&reference=93a5fc58ab402997 Jak widać "balonowanie" ok 100m nad start. Nawiązałem kilka łączności poprzez przemiennik na Skrzycznym. Byłem również na dir 145,500. Mam nadzieję dostać QSL a i owszem odwdzięczą się moją: http://fickus.flog.pl/wpis/2163631/qsl-po-am Pozdrawiam i zachęcam oczywiście z odpowiednim doświadczeniem i rozsądkiem można pogadać na spore odległości. Start wyglądał: http://fickus.flog.pl/wpis/3009743/znow-ten-cudowny-widok _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. |
| |
Electra | 28.11.2024 06:35:40 |
|
|