| |
sq6ade | 25.02.2021 18:07:01 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #7307574 Od: 2008-3-21
| Pytania do PRAKTYKÓW :
Jak z zakłóceniami od napędu ? Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?
Nie pytam o hybrydy. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
Electra | 27.11.2024 08:46:47 |
|
|
| |
rojo | 25.02.2021 18:56:40 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mordarka/Kraków
Posty: 156 #7307682 Od: 2020-4-2
| Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4
_________________
|
| |
antek | 25.02.2021 19:07:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1063 #7307733 Od: 2014-3-2
| sq6ade pisze:
Pytania do PRAKTYKÓW :
Jak z zakłóceniami od napędu ? Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?
Nie pytam o hybrydy.
BTW Kumpel ma elektryka, podjeżdża na stacje ładowania, a tam koleś właśnie podłącza swojego, więc ten pyta czy długo będzie, a on mu na to, że ze 2-3 godziny... Kumpel zdesperowany mówi "ale mi się śpieszy", a tam ten odpowiada to kup se pan pałer banka w sklepie _________________ Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden! |
| |
so5u | 25.02.2021 19:09:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Legionowo
Posty: 169 #7307734 Od: 2018-2-17
| Jeździłem kilka lat Priusem, kupionym w salonie, a więc od nowości eksploatowany i znana cała jego historia. Hybryda jednak już oznaczała problemy z radiem. Przez dwa lata serwis Toyoty robił różne próby, wymieniał jakieś przetwornice, system antenowy, a zakłócenia w czasie jazdy blokowały radio, np. radio przełączało się ze stereo na mono co kilka sekund. Radio też oczywiście wymieniali - mówię o radiu będącym standardowym wyposażeniem auta. Dopiero, gdy znalazłem na amerykańskich forach, że tam niektóre Priusy też miały podobny jak u mnie objaw, i tam w USA dealer wymieniał radia na markę Kenwood, to i u mnie Toyota Motor Poland podjęła podobną decyzję. Gdy mi zainstalowali radio Kenwood, problem przestał istnieć. Aha, przypominam sobie, że poziom zakłóceń generowanych w środku auta był na tyle duży, iż np. włączona w telefonie nawigacja znajdowała satelity GPS po 1-2 minutach, wcześniej nawigacja nie mogła wystartować. Tak było, gdy telefon był umieszczony na uchwycie nad deską rozdzielczą. A gdy ten sam telefon położyłem na podłodze auta (teoretycznie znacznie gorsze warunki dotarcia sygnału z satelitów GPS - to telefon łapał fixa w kilka sekund. Bardzo dziwili się w serwisie Toyota, gdy im to pokazałem, nie zdawali sobie sprawy, jaki poziom pola EM jest w takiej hybrydzie. Podejrzewam, że podobnie jest i elektrykach. _________________ 73, Piotr SO5U |
| |
sq6ade | 25.02.2021 19:23:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15172 #7307790 Od: 2008-3-21
| rojo pisze:
Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4
Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?
Rozumiem że accu nie muszą być 12V w takim aucie więc 12V z gniazda zapalniczki ma swoją przetwornicę o ograniczonych możliwościach. Ten parametr z pewnością jest w specyfikacji pojazdu. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
|
| |
rojo | 25.02.2021 19:57:24 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mordarka/Kraków
Posty: 156 #7307862 Od: 2020-4-2
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6ade pisze:
Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki
Tak, ale praktycznie tego nie zauważysz na panelu. Aku Dc 12v jest ładowane poprzez specjalnie do tego stworzone urządzenie BCU(Battery Charger unit) gdzie i tak jest zasilane z głównych ogniw DC. Najwięcej zżera jazda, cała elektrownia pod tyłkiem z odbiornikami poradzi sobie na bardzo długo.. _________________
|
| |
SP3Q | 25.02.2021 23:07:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nekla - JO82qi
Posty: 83 #7308497 Od: 2020-9-22
| Mam FTM-400D w Ioniq EV, zero zakłóceń, wpływ na baterię znikomy. |
| |
VSS | 26.02.2021 00:05:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: POZnan*
Posty: 3899 #7308771 Od: 2009-12-24
| sq6ade pisze:
Pytania do PRAKTYKÓW :
Jak z zakłóceniami od napędu ? Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?
Nie pytam o hybrydy.
jeździłem przez trochę czasu w Mitsubishi miev z motorolą dm4600 - żadnych problemów, żadnych pisków, wszystko Ok _________________ Artur VSS https://sp3vss.eu PZK - Piraci Z Karaibów
Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść: https://tiny.pl/tqrng http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
|
| |
VSS | 26.02.2021 00:08:16 |
Grupa: Użytkownik
QTH: POZnan*
Posty: 3899 #7308772 Od: 2009-12-24
Ilość edycji wpisu: 1 | sq6ade pisze:
Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?
to nie ma nic do rzeczy, masz aku 12V, to co zasila auto ma kilkaset volt _________________ Artur VSS https://sp3vss.eu PZK - Piraci Z Karaibów
Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść: https://tiny.pl/tqrng http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
|
| |
SP5MGS | 26.02.2021 08:43:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Marki Locator: KO02NI
Posty: 300 #7311768 Od: 2017-4-26
Ilość edycji wpisu: 1 | Wprawdzie nie samochód, ale używamy tam gdzie mieszkam taki elektryczny skuter https://www.niu.com/pl/product/mqi-gt. Kilkakrotnie testowałem ręczne radio. Żadnych zakłóceń na 70 cm i 2 m. _________________ Grzesiek Volenti non fit iniuria https://wstratosfere.pl https://www.facebook.com/sp5wwl |
| |
jfr | 26.02.2021 08:59:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 741 #7311885 Od: 2017-11-3
| sq6ade pisze: rojo pisze:
Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4
Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?
No przecież wylicza na podstawie bieżącego poziomu naładowania akumulatorów. I nie ma znaczenia w jaki sposób prąd został skonsumowany (silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...) tylko ile go jeszcze zostało.
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu |
| |
Electra | 27.11.2024 08:46:47 |
|
|
| |
SP3Q | 26.02.2021 09:17:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nekla - JO82qi
Posty: 83 #7312017 Od: 2020-9-22
| Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej. |
| |
miraton | 26.02.2021 09:58:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 161 #7312297 Od: 2011-9-11
| jfr pisze:
...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...
O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic? 73! |
| |
miraton | 26.02.2021 10:06:23 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 161 #7312405 Od: 2011-9-11
| SP3Q pisze:
Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej.
Przynajmniej gdy rozładuje się akumulator 12V, nie grozi to tym że nie "odpalisz" silnika. |
| |
rojo | 26.02.2021 10:29:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Mordarka/Kraków
Posty: 156 #7312540 Od: 2020-4-2
| SP3Q pisze:
Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej.
W elektryku nie ma czegoś takiego jak wyłączony silnik, po włączeniu zapłonu auto jest gotowe do jazdy i w tym trybie na postoju możesz sobie gadać przez radio ile chcesz, ponieważ konwerter DC/DC cały czas kontroluje napięcie na aku 12V, jeśli spada to odrazu podbija na 14,4, oczywiście kosztem baterii trakcyjnych do 400V. Temat rzeka, ale kolega z pierwszego postu pytał czy nie wprowadzają zakłóceń i chyba zostało wyjaśnione ,) _________________
|
| |
jfr | 27.02.2021 15:49:44 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 741 #7324703 Od: 2017-11-3
| miraton pisze: jfr pisze:
...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...
O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic? 73!
Nie mam porównania bo miałem wypożyczony przez tydzień i było to wczesną jesienią - ale czytałem niedawno artykuł w necie https://www.autocentrum.pl/newsy/masz-samochod-elektryczny-strzez-sie-zimy-i-nie-tylko/ że zasięg spada dramatycznie.
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu |
| |
SP3Q | 27.02.2021 20:34:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nekla - JO82qi
Posty: 83 #7326881 Od: 2020-9-22
| [quote=jfr]miraton pisze: jfr pisze:
...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...
O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic? 73!
Nie mam porównania bo miałem wypożyczony przez tydzień i było to wczesną jesienią - ale czytałem niedawno artykuł w necie https://www.autocentrum.pl/newsy/masz-samochod-elektryczny-strzez-sie-zimy-i-nie-tylko/ że zasięg spada dramatycznie.
[/quote] Owszem zasięg spada, ale nie dramatycznie, przy -20 st. zasięg realny spadał ze 190 do 150 km, więc ciężko tu mówić o jakimś dramacie, szczególnie że przy takich mrozach zwykle spada też średnia prędkość co z drugiej strony pozawala na dłuższą podróż ,)
|
| |
Electra | 27.11.2024 08:46:47 |
|
|