NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » RADIO W AUCIE O NAPĘDZIE ELEKTRYCZNYM.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Radio w aucie o napędzie elektrycznym.

  
sq6ade
25.02.2021 18:07:01
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #7307574
Od: 2008-3-21
Pytania do PRAKTYKÓW :

Jak z zakłóceniami od napędu ?
Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?

Nie pytam o hybrydy.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra25.04.2024 07:45:44
poziom 5

oczka
  
rojo
25.02.2021 18:56:40
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Mordarka/Kraków

Posty: 156 #7307682
Od: 2020-4-2
Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4

_________________

  
antek
25.02.2021 19:07:42
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #7307733
Od: 2014-3-2
    sq6ade pisze:

    Pytania do PRAKTYKÓW :

    Jak z zakłóceniami od napędu ?
    Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?

    Nie pytam o hybrydy.


BTW
Kumpel ma elektryka, podjeżdża na stacje ładowania, a tam koleś właśnie podłącza swojego, więc ten pyta czy długo będzie, a on mu na to, że ze 2-3 godziny...
Kumpel zdesperowany mówi "ale mi się śpieszy", a tam ten odpowiada to kup se pan pałer banka w sklepie pan zielony
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
so5u
25.02.2021 19:09:26
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Legionowo

Posty: 163 #7307734
Od: 2018-2-17
Jeździłem kilka lat Priusem, kupionym w salonie, a więc od nowości eksploatowany i znana cała jego historia. Hybryda jednak już oznaczała problemy z radiem. Przez dwa lata serwis Toyoty robił różne próby, wymieniał jakieś przetwornice, system antenowy, a zakłócenia w czasie jazdy blokowały radio, np. radio przełączało się ze stereo na mono co kilka sekund. Radio też oczywiście wymieniali - mówię o radiu będącym standardowym wyposażeniem auta. Dopiero, gdy znalazłem na amerykańskich forach, że tam niektóre Priusy też miały podobny jak u mnie objaw, i tam w USA dealer wymieniał radia na markę Kenwood, to i u mnie Toyota Motor Poland podjęła podobną decyzję. Gdy mi zainstalowali radio Kenwood, problem przestał istnieć.
Aha, przypominam sobie, że poziom zakłóceń generowanych w środku auta był na tyle duży, iż np. włączona w telefonie nawigacja znajdowała satelity GPS po 1-2 minutach, wcześniej nawigacja nie mogła wystartować. Tak było, gdy telefon był umieszczony na uchwycie nad deską rozdzielczą. A gdy ten sam telefon położyłem na podłodze auta (teoretycznie znacznie gorsze warunki dotarcia sygnału z satelitów GPS - to telefon łapał fixa w kilka sekund. Bardzo dziwili się w serwisie Toyota, gdy im to pokazałem, nie zdawali sobie sprawy, jaki poziom pola EM jest w takiej hybrydzie. Podejrzewam, że podobnie jest i elektrykach.
_________________
73, Piotr SO5U
  
sq6ade
25.02.2021 19:23:39
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #7307790
Od: 2008-3-21
    rojo pisze:

    Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4



Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?

Rozumiem że accu nie muszą być 12V w takim aucie więc 12V z gniazda zapalniczki ma swoją przetwornicę o ograniczonych możliwościach. Ten parametr z pewnością jest w specyfikacji pojazdu.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
rojo
25.02.2021 19:57:24
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Mordarka/Kraków

Posty: 156 #7307862
Od: 2020-4-2


Ilość edycji wpisu: 1
    sq6ade pisze:

    Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki



Tak, ale praktycznie tego nie zauważysz na panelu. Aku Dc 12v jest ładowane poprzez specjalnie do tego stworzone urządzenie BCU(Battery Charger unit) gdzie i tak jest zasilane z głównych ogniw DC. Najwięcej zżera jazda, cała elektrownia pod tyłkiem z odbiornikami poradzi sobie na bardzo długo..
_________________

  
SP3Q
25.02.2021 23:07:03
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Nekla - JO82qi

Posty: 83 #7308497
Od: 2020-9-22
Mam FTM-400D w Ioniq EV, zero zakłóceń, wpływ na baterię znikomy.
  
VSS
26.02.2021 00:05:59
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3781 #7308771
Od: 2009-12-24
    sq6ade pisze:

    Pytania do PRAKTYKÓW :

    Jak z zakłóceniami od napędu ?
    Jak z uszczupleniem zawartości accu przez radio ok 50W -100W ?

    Nie pytam o hybrydy.



jeździłem przez trochę czasu w Mitsubishi miev z motorolą dm4600 - żadnych problemów, żadnych pisków, wszystko Ok
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
VSS
26.02.2021 00:08:16
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3781 #7308772
Od: 2009-12-24


Ilość edycji wpisu: 1
    sq6ade pisze:


    Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?


to nie ma nic do rzeczy, masz aku 12V, to co zasila auto ma kilkaset volt
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
SP5MGS
26.02.2021 08:43:55
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Marki Locator: KO02NI

Posty: 300 #7311768
Od: 2017-4-26


Ilość edycji wpisu: 1
Wprawdzie nie samochód, ale używamy tam gdzie mieszkam taki elektryczny skuter https://www.niu.com/pl/product/mqi-gt. Kilkakrotnie testowałem ręczne radio. Żadnych zakłóceń na 70 cm i 2 m.
_________________
Grzesiek
Volenti non fit iniuria
https://wstratosfere.pl
https://www.facebook.com/sp5wwl
  
jfr
26.02.2021 08:59:55
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 684 #7311885
Od: 2017-11-3
    sq6ade pisze:

      rojo pisze:

      Ja się nie spotkałem z zakłóceniami w elektryku. W Chevy Volt radio CB normalnie działało. A wyjadaniu aku to trzeba sobie obliczyć. Silnik jest o mocy 150 kW. To radyjko tak jak tradycyjne żarówki 2x H4

    Oczywiście. Ale czy wskaźnik naładowania czy też ilości km do przejechania uwzględnia pobór z gniazda zapalniczki ?


No przecież wylicza na podstawie bieżącego poziomu naładowania akumulatorów. I nie ma znaczenia w jaki sposób prąd został skonsumowany (silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...) tylko ile go jeszcze zostało.


_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
Electra25.04.2024 07:45:44
poziom 5

oczka
  
SP3Q
26.02.2021 09:17:23
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Nekla - JO82qi

Posty: 83 #7312017
Od: 2020-9-22
Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej.
  
miraton
26.02.2021 09:58:06
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 161 #7312297
Od: 2011-9-11
    jfr pisze:

    ...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...

O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic?
73!
  
miraton
26.02.2021 10:06:23
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 161 #7312405
Od: 2011-9-11
    SP3Q pisze:

    Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej.

Przynajmniej gdy rozładuje się akumulator 12V, nie grozi to tym że nie "odpalisz" silnika. aniołek
  
rojo
26.02.2021 10:29:20
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Mordarka/Kraków

Posty: 156 #7312540
Od: 2020-4-2
    SP3Q pisze:

    Ważne jest tylko, żeby nie korzystać z radia przy "wyłączonym silniku", bo akumulator 12V jest małej pojemność i szybko się rozładuje, jeśli nie będzie ładowany z baterii trakcyjnej.


W elektryku nie ma czegoś takiego jak wyłączony silnik, po włączeniu zapłonu auto jest gotowe do jazdy i w tym trybie na postoju możesz sobie gadać przez radio ile chcesz, ponieważ konwerter DC/DC
cały czas kontroluje napięcie na aku 12V, jeśli spada to odrazu podbija na 14,4, oczywiście kosztem baterii trakcyjnych do 400V. Temat rzeka, ale kolega z pierwszego postu pytał czy nie wprowadzają zakłóceń i chyba zostało wyjaśnione ,)
_________________

  
jfr
27.02.2021 15:49:44
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 684 #7324703
Od: 2017-11-3
    miraton pisze:

      jfr pisze:

      ...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...

    O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic?
    73!

Nie mam porównania bo miałem wypożyczony przez tydzień i było to wczesną jesienią - ale czytałem niedawno artykuł w necie https://www.autocentrum.pl/newsy/masz-samochod-elektryczny-strzez-sie-zimy-i-nie-tylko/ że zasięg spada dramatycznie.


_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
SP3Q
27.02.2021 20:34:26
poziom 2



Grupa: Użytkownik

QTH: Nekla - JO82qi

Posty: 83 #7326881
Od: 2020-9-22
[quote=jfr]
    miraton pisze:

      jfr pisze:

      ...(silnik, klima/ogrzewanie, światła, hi-fi...)...

    O ile większe zużycie energii jest gdy używa się ogrzewania, tak ogólnie w porównaniu zima-lato? Jaka jest przeciętna moc nagrzewnic?
    73!

Nie mam porównania bo miałem wypożyczony przez tydzień i było to wczesną jesienią - ale czytałem niedawno artykuł w necie https://www.autocentrum.pl/newsy/masz-samochod-elektryczny-strzez-sie-zimy-i-nie-tylko/ że zasięg spada dramatycznie.

[/quote]
Owszem zasięg spada, ale nie dramatycznie, przy -20 st. zasięg realny spadał ze 190 do 150 km, więc ciężko tu mówić o jakimś dramacie, szczególnie że przy takich mrozach zwykle spada też średnia prędkość co z drugiej strony pozawala na dłuższą podróż ,)
  
Electra25.04.2024 07:45:44
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PORADNIKI DLA KRÓTKOFALOWCÓW » RADIO W AUCIE O NAPĘDZIE ELEKTRYCZNYM.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny