| |
maxbit | 18.07.2019 11:33:10 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972357 Od: 2015-9-26
| Mam a może raczej miałem FT2DR Dziś próbuję włączyć i nic. Myślę sobie akumulator - wkładam w ładowarkę i co i nic. Ani dychu podłączam do zasilacza i coś słyszę coś popiskuje. Słyszę taki pisk chwila przerwy pisk. Coś zdechło można ocenić albo przetwornica albo coś za nią. Robi zwarcie. Kupione 2 lata temu i 3 tyg czyli 3 tyg po gwarancji. No jak co ale myślałem że takie firmy jak Yeasu nie robią takich numerów ale widać robią. Na razie odsyłam do InRadio bo tam kupione z informacji zaciągniętych w necie Yaesu dawało 3 letnią gwarancje od 2016r. zobaczymy co powiedzą. Jak krzykną jakaś kwotę z "pupy" to podziękuję sam spróbuje coś tam zdziałać.
Ja bym zrozumiał jak by radio było podłączane nie wiadomo gdzie miało 10 lat ... ok. Ale po prostu radio zdechło samo od siebie od leżenia.
Myśle że więcej tej firmy nie kupię albo będzie musiało być bardzo bardzo tanio aby to kupić. 3 tyg po gwarancji no czy trzeba coś więcej pisać ? _________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
Electra | 07.02.2025 11:11:23 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
canis_lupus | 18.07.2019 11:48:22 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=136726)
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraków
Posty: 7810 #3972367 Od: 2013-7-18
| A potem sie obrazisz na icoma, bo też trafiają się usterki. Przerzucisz się na kenwooda, Zdechnie Ci kenwood i zaczniesz sobie sam robić radia. Brzmi jak plan. _________________ "Prezydium zapoznało się z wnioskiem Marka SP9UO, w którym domaga się podjęcia przez Prezydium działań przeciwko osobom szkalującym PZK, a szczególnie przeciwko członkom organizacji. Takie działania będą podjęte po zasięgnięciu opinii prawnej."
To mówiłem ja, "unlis i ukrywający coś, wstydzący się swojego znaku, człowiek z ulicy, losowa osoba z internetu, element, ignorant i darmozjad, anonimowy pirat, konfident, donosiciel, do d**y". |
| |
maxbit | 18.07.2019 12:02:33 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972370 Od: 2015-9-26
| To jest jakieś tam rozwiązanie. Przynajmniej łatwo naprawić by było.
_________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
sp5iou | 18.07.2019 12:22:29 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=114230)
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2015 #3972377 Od: 2012-9-2
| Pierwsze prawo Murphy-ego. To podstawa ekonomiczna usług serwisowych . Dotyczy absolutnie wszystkich urządzeń niezależnie od producenta, klasy, ceny. Kwestia przypadku, czasu. https://www.cs.put.poznan.pl/mkomosinski/p/murphy.html Po prostu na Ciebie kolego trafiło tym razem.
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
|
| |
Trioda | 18.07.2019 12:35:18 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 47 #3972380 Od: 2018-8-2
| maxbit pisze:
Mam a może raczej miałem FT2DR Dziś próbuję włączyć i nic. Myślę sobie akumulator - wkładam w ładowarkę i co i nic. Ani dychu podłączam do zasilacza i coś słyszę coś popiskuje. Słyszę taki pisk chwila przerwy pisk. Coś zdechło można ocenić albo przetwornica albo coś za nią. Robi zwarcie. Kupione 2 lata temu i 3 tyg czyli 3 tyg po gwarancji. No jak co ale myślałem że takie firmy jak Yeasu nie robią takich numerów ale widać robią. Na razie odsyłam do InRadio bo tam kupione z informacji zaciągniętych w necie Yaesu dawało 3 letnią gwarancje od 2016r. zobaczymy co powiedzą. Jak krzykną jakaś kwotę z "pupy" to podziękuję sam spróbuje coś tam zdziałać.
Ja bym zrozumiał jak by radio było podłączane nie wiadomo gdzie miało 10 lat ... ok. Ale po prostu radio zdechło samo od siebie od leżenia.
Myśle że więcej tej firmy nie kupię albo będzie musiało być bardzo bardzo tanio aby to kupić. 3 tyg po gwarancji no czy trzeba coś więcej pisać ?
Jeszcze nawet sklep nie zdążył odpowiedzieć ale już trzeba wieszać psy na producenta :/
Rozumiem, że jak zepsuje ci się auto to też dasz do naprawy ale w internecie od razu będziesz pisał, że kolejnego auta tej firmy już nie kupisz?
Trochę dziwne podejście do świata.. |
| |
maxbit | 18.07.2019 13:35:01 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972399 Od: 2015-9-26
| A trzeba Nie wiedzę powodu aby było inaczej Co mam pisać euforyczne panegiryki jakie to Yaesu jest fajne Kup wydaj 2 kPLN za 2 lata znowu wydaj 2 kpln O nie! jest to .. i może się komuś to podobać czy nie yaesu na razie ma Minusa (i co zamierzam też opisać na innych forach w ty zagranicznych) Oczywiście Yaesu może postąpić "porządnie" i wymienić naprawić za free a to będzie plus na razie jest minus.
_________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
SQ5KVS | 18.07.2019 13:50:06 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=86799)
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa/Gocław
Posty: 2339 #3972409 Od: 2011-9-28
Ilość edycji wpisu: 2 | maxbit pisze:
A trzeba Nie wiedzę powodu aby było inaczej Co mam pisać euforyczne panegiryki jakie to Yaesu jest fajne Kup wydaj 2 kPLN za 2 lata znowu wydaj 2 kpln O nie! jest to .. i może się komuś to podobać czy nie yaesu na razie ma Minusa (i co zamierzam też opisać na innych forach w ty zagranicznych) Oczywiście Yaesu może postąpić "porządnie" i wymienić naprawić za free a to będzie plus na razie jest minus.
To że sprzedawca daje gwarancje 2 lata to niekoniecznie znaczy że producent daje dwa lata (bo może dawać mniej... albo więcej) ale zgodnie z unijnym prawem obowiązuje sprzedawcę (sprzedawcę, bo to z nim mamy umowę kupna sprzedaży) gwarancja minimum 2 letnia, z wyjątkami Sytuacja w której producent daje gwarancję np. 3 czy 5 lat a sprzedawca daje gwarancję 2 letnią jest bardzo złą praktyką (żeby nie powiedzieć sk...twem) ale się zdarza, bo opłaca się sprzedawcy cofnąć towar do producenta/wymienić za darmo, a konsument buli "bo już po gwarancji"..
_________________ Karol SQ5KVS |
| |
Trioda | 18.07.2019 13:58:11 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 47 #3972413 Od: 2018-8-2
| maxbit pisze:
A trzeba Nie wiedzę powodu aby było inaczej Co mam pisać euforyczne panegiryki jakie to Yaesu jest fajne Kup wydaj 2 kPLN za 2 lata znowu wydaj 2 kpln O nie! jest to .. i może się komuś to podobać czy nie yaesu na razie ma Minusa (i co zamierzam też opisać na innych forach w ty zagranicznych) Oczywiście Yaesu może postąpić "porządnie" i wymienić naprawić za free a to będzie plus na razie jest minus.
Kupując sprzęt zgodziłeś się na określone warunki.
Jeśli gwarancja trwała przez 2 lata a tobie sprzęt padł po tym okresie to sorry, najpewniej trzeba będzie zapłacić za naprawę pogwarancyjną. Takie są zasady na całym świecie i bardziej przezorni wykupują sobie przedłużenie ochrony gwarancyjnej na 3-5 lat.
Kończąc, co zrobisz gdy uszkodzą ci się sprzęty innych producentów? Też będą tymi złymi no chyba, że dokonają ci naprawy za darmo? ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
sp7ukl | 18.07.2019 14:00:41 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=18299)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR37NB, Łódź
Posty: 2767 #3972415 Od: 2008-9-11
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ5KVS pisze:
... ale zgodnie z unijnym prawem obowiązuje sprzedawcę (sprzedawcę, bo to z nim mamy umowę kupna sprzedaży) gwarancja minimum 2 letnia, z wyjątkami
Napiszę bez ogródek - nie znasz się, ale się wypowiesz. Gwarancja to rzecz umowna - mogę Ci jej udzielić na 1 godzinę albo na 100 lat - to zależy od mojego "widzimisię". Ale RĘKOJMIA to przy zakupie konsumenckim rzecz NIEZBYWALNA i trwa 2 lata.
SQ5KVS pisze:
...Sytuacja w której producent daje gwarancję np. 3 czy 5 lat a sprzedawca daje gwarancję 2 letnią jest bardzo złą praktyką (żeby nie powiedzieć sk...twem) ale się zdarza, bo opłaca się sprzedawcy cofnąć towar do producenta/wymienić za darmo, a konsument buli "bo już po gwarancji"..
Jak sprzedaję już kilkanaście lat (a kupuję dłużej) to nie spotkałem się z taką praktyką - sam tak robisz sprzedając???
EDIT: Nie opisałeś sytuacji, w której producent daje rok a sprzedawca 2 lub 3 lata gwarancji (jak my na Baofengi) - jak to nazwać??? _________________ Cezary sp7ukl (ex sp2ukl) Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT ---------------- "Alea iacta est" |
| |
maxbit | 18.07.2019 14:01:46 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972416 Od: 2015-9-26
| No zadaje sobie z tego sprawę, że moga być firmy kombinujące. A wie ktoś jak to jest w inradio z łodzi ? Miał ktoś z nimi do czynienia w takich kwestiach ? Wiem z Consparku ze oni dają 3 lata i to od 2016 bo tez do nich dzwoniłem. Ja mam na papierze wpisane 24mies ale może ktoś wziął papier z półki. Chetnie bym zapytał bezpośrednio w Yeasu
_________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
sp7ukl | 18.07.2019 14:07:49 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=18299)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR37NB, Łódź
Posty: 2767 #3972424 Od: 2008-9-11
| Przeczytaj co napisałem powyżej. I napisz skargę do Yaesu. Nie zapomnij upublicznić ich odpowiedzi _________________ Cezary sp7ukl (ex sp2ukl) Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT ---------------- "Alea iacta est" |
| |
Electra | 07.02.2025 11:11:23 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
maxbit | 18.07.2019 14:10:35 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972427 Od: 2015-9-26
| Na razie napisałem do Yaesu w sprawie ile na tą sztukę jest GW Zobaczymy co powiedzą. Fajnie by było jak w wielu powaznych firmach na stronie możesz na podstawie SN sprawdzić GW. A oni dalej jakieś przedpotopowe kartki dodają do kompletu ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Wchodzisz na stronę rejestrujesz model i masz gw od daty zakupu i na podstawie SN.
_________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
maxbit | 18.07.2019 14:14:08 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972429 Od: 2015-9-26
| PS Jako ciekawostke podam że kiedyś zrobiłem g. burzę w sprawie nie taniego rutera pewniej firmy. I co i przyniosło skutek zadzwonili do mnie z Irlandii i wysłali nowy nawet nie chcieli abym odsyłał stary. Ot poważna firma, która dba o wizerunek. _________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
Trioda | 18.07.2019 14:18:35 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 47 #3972432 Od: 2018-8-2
| maxbit pisze:
Ja bym zrozumiał jak by radio było podłączane nie wiadomo gdzie miało 10 lat ... ok. Ale po prostu radio zdechło samo od siebie od leżenia.
Myśle że więcej tej firmy nie kupię. 3 tyg po gwarancji no czy trzeba coś więcej pisać ?
Jeśli radio leżało np. 1 rok na parapecie to nie dziwota, że zdechło ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Czy trzeba coś więcej pisać? Raczej nie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
sp7ukl | 18.07.2019 14:30:31 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=18299)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR37NB, Łódź
Posty: 2767 #3972438 Od: 2008-9-11
| Z doświadczenia naszej firmy mogę powiedzieć śmiało, że ludzie (przepraszam za generalizację - zdarzają się chlubne wyjątki i dla nich wielkie brawa) nie dbają o sprzęt - i nie piszę tu o tanich radiach, ale też o ICOM, Yaesu, itp. Czasami jak przychodzi do mnie takie radio do serwisu to najpierw muszę założyć rękawiczki zanim wezmę je do ręki. _________________ Cezary sp7ukl (ex sp2ukl) Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT ---------------- "Alea iacta est" |
| |
SQ5KVS | 18.07.2019 14:33:00 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=86799)
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa/Gocław
Posty: 2339 #3972440 Od: 2011-9-28
Ilość edycji wpisu: 5 | sp7ukl pisze: SQ5KVS pisze:
... ale zgodnie z unijnym prawem obowiązuje sprzedawcę (sprzedawcę, bo to z nim mamy umowę kupna sprzedaży) gwarancja minimum 2 letnia, z wyjątkami
Napiszę bez ogródek - nie znasz się, ale się wypowiesz. Gwarancja to rzecz umowna - mogę Ci jej udzielić na 1 godzinę albo na 100 lat - to zależy od mojego "widzimisię". Ale RĘKOJMIA to przy zakupie konsumenckim rzecz NIEZBYWALNA i trwa 2 lata.
Tak, masz poniekąd rację ale też się nie znasz. Przytoczyłem potoczne znaczenie a nie rozdzieliłem na gwarancję i rękojmię. Mój błąd. Czy to Ty sprzedałeś koledze Yaesu, że tak się zdenerwowałeś? ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
A nie znasz się bo różne jest taktowanie rękojmi w zależności od czasu jaki minął od zakupu. Po roku od sprzedaży, jako sprzedawca możesz wymagać od reklamującego udowodnienia że wada istniała w momencie zakupu. Przed 1-szym rokiem kupujący nie musi tego udowadniać.
sp7ukl pisze:
SQ5KVS pisze:
...Sytuacja w której producent daje gwarancję np. 3 czy 5 lat a sprzedawca daje gwarancję 2 letnią jest bardzo złą praktyką (żeby nie powiedzieć sk...twem) ale się zdarza, bo opłaca się sprzedawcy cofnąć towar do producenta/wymienić za darmo, a konsument buli "bo już po gwarancji"..
Jak sprzedaję już kilkanaście lat (a kupuję dłużej) to nie spotkałem się z taką praktyką - sam tak robisz sprzedając??? Nie. Moja firma nie sprzedaje Baofengów ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif)
sp7ukl pisze:
Nie opisałeś sytuacji, w której producent daje rok a sprzedawca 2 lub 3 lata gwarancji (jak my na Baofengi) - jak to nazwać??? N Bardzo dobrą praktyką szanującą konsumenta. Kto Ci broni, przecież nie ja..
Producent może dać gwarancję i często daje. Sprzedawca MUSI dać rękojmię na mocy obowiązujących przepisów. Więc Ty jesteś producentem Baofengów czy sprzedawcą? Kolega od Yaesu musi zobaczyć czy i jaką gwarancję dał producent.
Dla umiejących czytać: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/ _________________ Karol SQ5KVS |
| |
SP1AD | 18.07.2019 14:37:35 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=195501)
Grupa: Użytkownik
QTH: Szczecin JO73FK
Posty: 135 #3972443 Od: 2017-6-30
| maxbit pisze:
A wie ktoś jak to jest w inradio z łodzi ? Miał ktoś z nimi do czynienia w takich kwestiach ?
Kilka miesięcy po skończeniu się gwarancji wysłałem do nich mojego zepsutego ft857d (brak maksymalnej mocy wyjściowej, tylko jakieś pojedyncze waty) z prośbą o ewentualną wycenę naprawy. Zadzwonili do mnie po kilku dniach i powiedzieli, że naprawią tą usterkę w ramach gwarancji, która się skończyła ale potrwa to do 2-3 miesięcy, bo muszą ściągnąć części z Japonii. Poczekałem i radio wróciło do mnie naprawione ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Nie przegap nowości !!! ![Obrazek](https://obrazki.elektroda.pl/28_1287745759.gif)
Nowości na PFK ![Obrazek](https://obrazki.elektroda.pl/28_1287745759.gif)
73' Adrian SP1AD ![Obrazek](https://obrazki.elektroda.pl/28_1287745759.gif)
|
| |
sp7ukl | 18.07.2019 15:30:41 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=18299)
Grupa: Użytkownik
QTH: JO91RR37NB, Łódź
Posty: 2767 #3972460 Od: 2008-9-11
| Karol - znam i uznaję rękojmie, znając zasady jej stosowania w pierwszych 12 i kolejnych miesiącach. Nie - kolega napisał wprost gdzie nabył produkt. Irytuje mnie natomiast podejście klientów - "mi się należy gwarancja i już" wynikające ze zwykłej nieznajomości przepisów. Akurat prawo konsumenckie powinno być elementem obowiązkowym już od podstawówki, aby ludzie wiedzieli do czego mają prawo a do czego nie i jakie mają także obowiązki. A teraz jest tak, jak to opisał autor wątku rozpoczynając g... burzę nad tematem, którego zwyczajnie nie zna. Szkoda - telefon do kolegów zapewne załatwiłby sprawę, ale to przecież za trudne. Dla mnie EOT.
_________________ Cezary sp7ukl (ex sp2ukl) Sklep dla krótkofalowców: https://www.HamRadioShop.pl Autoryzowany dystrybutor Nagoya, AnyTone, Baofeng, Zastone, Wouxun, TYT ---------------- "Alea iacta est" |
| |
maxbit | 18.07.2019 22:03:52 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #3972564 Od: 2015-9-26
| Zobaczymy co zrobią w moim przypadku.
_________________
---------------------------- sq9mt www.rflab.pl |
| |
sq6ade | 18.07.2019 22:26:52 |
![moc !!!](star_icon7.gif)
![wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=11857)
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław (Breslau) Party-n
Posty: 15202 #3972572 Od: 2008-3-21
| Przyznaj że przesłałeś sprzedawcy/importerowi link do wątku jako straszak w swojej sprawie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Będzie uczciwiej. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
![Obrazek](https://obrazki.elektroda.pl/8515272100_1732823626.jpg) |
| |
Electra | 07.02.2025 11:11:24 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|