| |
Andrzej_NR.1 | 17.11.2014 18:41:56 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02KD
Posty: 1098 #1985599 Od: 2010-11-11
| SP5MAD pisze:
Sam jesteś "kulkowy"
A ty musisz się czepiać co trzeciego na tym forum ściągaj te nauszniki z głowy,wpuść tlenu,temperatura ci spadnie z ciśnieniem. |
| |
Electra | 29.11.2024 02:29:08 |
|
|
| |
sp3nyu | 17.11.2014 18:53:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1985608 Od: 2011-2-8
| SP5MAD pisze:
Można zrobić to i tak jak piszesz, ale jest problem gdy na przykład rotor trzeba wymontować do naprawy. (...) Niech każdy robi jak uważa.
Ponieważ u mnie, każda robota przy kratownicy i rotorze wymaga użycia podnośnika, (...)
Włodek, racja Każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Jednak czytając niektóre wypowiedzi, wynika że wszyscy mają stosować się do jedynie "słusznych" opinii co niektórych znawców wszystkiego. Wszystkie inne rozwiązania są be...
Tu akurat rozwiązanie, o którym wspomniałem. Fotka zrobiona dziś u mojego kumpla.
Jak trzeba coś podłubać przy rotorze - wystarczy korbą spuścić wózek na dół. Stąd i prostsze rozwiązanie...
_________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
|
| |
SQ8OQE | 17.11.2014 18:56:22 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1074 #1985609 Od: 2013-4-8
| czy tam są odciągi przyczepione do wózka ? _________________ Tomek SQ8OQE |
| |
usuniety8_02_2021 | 17.11.2014 18:57:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1985611 Od: 2008-10-24
| SP5MAD pisze:
Sam jesteś "kulkowy"
Pa pa - "mechaniku" (kupa śmiechu)
W kołach samochodowych stosuje się dwa łożyska stożkowe wałeczkowe.
P.S. ... i taki właśnie zestaw, tylko dużo większe mam zastosowane w swojej rurze obrotowej w kratownicy(rura fi- 90mm).
Włodek, SP5MAD.
Kolego SP5MAD
Jak nie jesteś w 100% pewien to nie pisz bzdur OK?
Ale skoro wiesz lepiej to powiedz jakie są łożyska w przednim kole w Skodzie Felicji ? Wałeczkowe czy podwójne kulkowe?
Dla ułatwienia, przyjrzyj się kolumnie Mac Persona. |
| |
sp3nyu | 17.11.2014 19:08:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1985634 Od: 2011-2-8
| - tak. _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
|
| |
SP8LBK | 17.11.2014 19:15:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1985645 Od: 2010-8-3
Ilość edycji wpisu: 2 | sp3nyu pisze: SP5MAD pisze:
Można zrobić to i tak jak piszesz, ale jest problem gdy na przykład rotor trzeba wymontować do naprawy. (...) Niech każdy robi jak uważa.
Ponieważ u mnie, każda robota przy kratownicy i rotorze wymaga użycia podnośnika, (...)
Włodek, racja Każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Jednak czytając niektóre wypowiedzi, wynika że wszyscy mają stosować się do jedynie "słusznych" opinii co niektórych znawców wszystkiego. Wszystkie inne rozwiązania są be...
Tu akurat rozwiązanie, o którym wspomniałem. Fotka zrobiona dziś u mojego kumpla.
Jak trzeba coś podłubać przy rotorze - wystarczy korbą spuścić wózek na dół. Stąd i prostsze rozwiązanie...
Ciekawe ja podłubierz przy rotorze jak cały ciężar rury i anteny jest na nim ( w nim) osadzony. Samo wyjęcie rotara, jeśli się nawet uda, spowoduje spore odchylenie rury o pionu. Ja to przerabiałem. Też mi się wydawało, że wystarczy przywiązać ją sznurkiem do wózka. Przy okazji, podpowiedz temu koledze, że jeśli liny odciągów przy izolatorach nie zaplecione przez fachowca od lin urządzeń dźwidowych to powinien jak najszybciej dołożyć typowe zaciski linowe, tak aby z każdej strony izolatora było ich minimum 3. http://www.goralmet.pl/instrukcje/instrukcja_GM-ZL.pdf a typowy zacisk linowy wygląda tak http://www.vegakawecki.pl/katalog/zaciski-linowe-kablakowe/zaciski-linowe-wg-din-741.html
I cały czas pamietajcie, że dyskusja jest w temacie dużych anten KF a nie jakiś delikatnych "grabi" na UKFy. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
sp3nyu | 17.11.2014 19:26:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1985658 Od: 2011-2-8
| SP8LBK pisze:
(...) Ciekawe ja podłubierz przy rotorze jak cały ciężar rury i anteny jest na nim ( w nim) osadzony. (...)
a typowy zacisk linowy wygląda tak (...)
I cały czas pamietajcie, że dyskusja jest w temacie dużych anten KF a nie jakiś delikatnych "grabi" na UKFy.
- wystarczy spuścić całość i podeprzeć boom np na kozłach...
- zaraz będzie o zaciskach
- te grabie na UKF, to GXP-7
_________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
|
| |
SP8LBK | 17.11.2014 19:43:51 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1985674 Od: 2010-8-3
Ilość edycji wpisu: 1 | sp3nyu pisze: SP8LBK pisze:
(...) Ciekawe ja podłubierz przy rotorze jak cały ciężar rury i anteny jest na nim ( w nim) osadzony. (...)
a typowy zacisk linowy wygląda tak (...)
I cały czas pamietajcie, że dyskusja jest w temacie dużych anten KF a nie jakiś delikatnych "grabi" na UKFy.
- wystarczy spuścić całość i podeprzeć boom np na kozłach...
- zaraz będzie o zaciskach
- te grabie na UKF, to GXP-7
Janku, nie masz pojęcia o czym piszesz. Odchylenie rury o 1-2mm w stosunku do rotora i nie masz szans trafienie. Nawet nie wyobrażasz sobie jakiej trzeba uzyć siły aby rurę o długości 1-2m i fi 50-60mm z 3 el. beamem przesunąć o kilka milimetrów i trafić w tuleję rotora. To jest wyliczalne, powodzenia. To są podstawy mechaniki na poziomie I-II klasy techniku mechanicznego. A co do grabi na UKFy to miałem na myśli tych, którzy nie mają wyobraźni jakie siły działają na rotor i łożyska przy wieloelemenetowych antenach na KF.
_________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
sq8luu | 17.11.2014 19:57:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: BIAŁA PODLASKA
Posty: 118 #1985692 Od: 2011-7-3
| SP8LBK ..a ja proszę abyś nie odbierał nikomu prawa do zabierania głosu. Nawet nie proś nikogo o takie rzeczy , bo to nie ładnie. Forum nie jest Twoją własnością. OK? Łozyska stożkowe były upierdliwe , ciągle się luzowały i często trzeba było regulować napięcie - więc teraz stosuje się kulkowe bezobsługowe. Ja tego nie wymyśliłem http://www.skf.com/pl/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/index.html -więc sobie czytajcie - jak byk jest napisane: przenoszenie obciążeń promieniowych i osiowych w obu kierunkach. Czego tu można nie rozumieć ? Link dotyczy zwykłych łożysk kulkowych - tak czy nie ? Ale zrób w swojej fabryce test łozyska 6210 (50x90x20). Oprzyj pierścień zewnętrzny łożyska na stole prasy, a naciskaj na piescień wewnętrzny i podaj przy jakiej sile nacisku nastąpi jego zniszczenie. Będą konkretne dane - tylko zrób jutro ten praktyczny test. Wasze maszty i Wasze łożyska. Lubicie przepłacać 20 razy i więcej - nie moja sprawa. Wybrałem te oprawy gdyż spełniały moje potrzeby. Za wytoczenie 2 opraw do łożysk tokarz zaśpiewał 300zł + 100 za łożyska + tydzień czekania ,a za 80 zł mam dwa na drugi dzień. 400/80 zł - taki był wybór. Tyle z mojej strony - chyba żal Wam że można ogarnąc temat za parę zł. Lubicie przepłacać - co mnie to obchodzi -przecież to nie moje pieniądze .
(777 postów edytowanych po 3 razy = 2331 postów -piękny wynik gratuluję ) |
| |
sp3nyu | 17.11.2014 20:07:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1985705 Od: 2011-2-8
| SP8LBK pisze:
Janku, nie masz pojęcia o czym piszesz. Odchylenie rury o 1-2mm w stosunku do rotora i nie masz szans trafienie. Nawet nie wyobrażasz sobie jakiej trzeba uzyć siły aby rurę o długości 1-2m i fi 50-60mm z 3 el. beamem przesunąć o kilka milimetrów i trafić w tuleję rotora. To jest wyliczalne, powodzenia. To są podstawy mechaniki na poziomie I-II klasy techniku mechanicznego. A co do grabi na UKFy to miałem na myśli tych, którzy nie mają wyobraźni jakie siły działają na rotor i łożyska przy wieloelemenetowych antenach na KF.
Andrzej, zostańmy przy swoim...
Dlaczego nie poluzowałeś cybantów na boom'ie ? Byłoby łatwiej _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
|
| |
SP8LBK | 17.11.2014 20:10:43 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1985710 Od: 2010-8-3
| sq8luu pisze: SP8LBK ..a ja proszę abyś nie odbierał nikomu prawa do zabierania głosu. Nawet nie proś nikogo o takie rzeczy , bo to nie ładnie. Forum nie jest Twoją własnością. OK? Łozyska stożkowe były upierdliwe , ciągle się luzowały i często trzeba było regulować napięcie - więc teraz stosuje się kulkowe bezobsługowe. Ja tego nie wymyśliłem http://www.skf.com/pl/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/index.html -więc sobie czytajcie - jak byk jest napisane: przenoszenie obciążeń promieniowych i osiowych w obu kierunkach. Czego tu można nie rozumieć ? Link dotyczy zwykłych łożysk kulkowych - tak czy nie ? Ale zrób w swojej fabryce test łozyska 6210 (50x90x20). Oprzyj pierścień zewnętrzny łożyska na stole prasy, a naciskaj na piescień wewnętrzny i podaj przy jakiej sile nacisku nastąpi jego zniszczenie. Będą konkretne dane - tylko zrób jutro ten praktyczny test. Wasze maszty i Wasze łożyska. Lubicie przepłacać 20 razy i więcej - nie moja sprawa. Wybrałem te oprawy gdyż spełniały moje potrzeby. Za wytoczenie 2 opraw do łożysk tokarz zaśpiewał 300zł + 100 za łożyska + tydzień czekania ,a za 80 zł mam dwa na drugi dzień. 400/80 zł - taki był wybór. Tyle z mojej strony - chyba żal Wam że można ogarnąc temat za parę zł. Lubicie przepłacać - co mnie to obchodzi -przecież to nie moje pieniądze .
(777 postów edytowanych po 3 razy = 2331 postów -piękny wynik gratuluję )
Przyjmij do wiadowmości, że nadal piszesz bzdury. W łożysku kulkowym np 6210 o średnicy otworu 50mm cały ciężar anteny i rury "wisi" na koszyku wykonanym z taśmy głebokotłocznej w gat. 0.8X, lub zamiennym, jeśli dobrze pamietam 0,6 lub 0,8mm. Tu piszemy o setkach Nm i wersji "zrób i zapomnij".
_________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
Electra | 29.11.2024 02:29:08 |
|
|
| |
usuniety8_02_2021 | 17.11.2014 20:25:58 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1985730 Od: 2008-10-24
| Andrzej
To rura z anteną lewituje osobno a kulki łożyska osobno? Jaki jest luz między bieżnią łożyska a kulką?
|
| |
sq8luu | 17.11.2014 20:45:19 |
Grupa: Użytkownik
QTH: BIAŁA PODLASKA
Posty: 118 #1985758 Od: 2011-7-3
| SP8LBK - Na koszyczku Panie specjalisto od łożysk - nic nie wisi |
| |
sp6efy | 18.11.2014 07:20:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław JO72ox
Posty: 1079 #1985948 Od: 2011-6-19
| Tyle tu piany , zacznę robić bezy.... Luzik panowie! _________________ 433.500,145.350,70.260 Janusz, Barlinek JO72ox |
| |
SP8LBK | 18.11.2014 07:24:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1985951 Od: 2010-8-3
| sq8luu pisze: SP8LBK - Na koszyczku Panie specjalisto od łożysk - nic nie wisi
Ja cię juz prosiłem abyś nie wypowiadał się w sprawie łożysk. http://lozyska.fhwoko.pl/przykladowa-strona/ _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
sq8luu | 18.11.2014 07:50:49 |
Grupa: Użytkownik
QTH: BIAŁA PODLASKA
Posty: 118 #1985963 Od: 2011-7-3
| A ja Cię prosiłem: - zrób test łożyska na prasie i opisz wynik. Jest tu dużo osób zainteresowanych taką wiedzą. Jaka jest siła potrzebna do zniszczenia łożyska ? I nie filozofuj bo koszyczek robi tylko odpowiedni dystans między kulkami i żadnej siły nie przenosi - przypatrz się dokładnie , bo głupoty piszesz.
|
| |
SP8LBK | 18.11.2014 08:59:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kraśnik KO10CX
Posty: 5366 #1985982 Od: 2010-8-3
| [quote=SQ9JXB]SP5MAD pisze:
Sam jesteś "kulkowy"
Pa pa - "mechaniku" (kupa śmiechu)
W kołach samochodowych stosuje się dwa łożyska stożkowe wałeczkowe.
P.S. ... i taki właśnie zestaw, tylko dużo większe mam zastosowane w swojej rurze obrotowej w kratownicy(rura fi- 90mm).
Włodek, SP5MAD.
Kolego SP5MAD
Jak nie jesteś w 100% pewien to nie pisz bzdur OK?
Ale skoro wiesz lepiej to powiedz jakie są łożyska w przednim kole w Skodzie Felicji ? Wałeczkowe czy podwójne kulkowe?
Dla ułatwienia, przyjrzyj się kolumnie Mac Persona. [/quote] Ja odpowiem W piaście przedniej Skody Felicji zastosowano łożysko kulkowe skośne dwurzędowe z dwustronnym uszczelnieniem gumowym. Oznaczenie FŁT 134-643DTNG-2RS Konstrukcyjnie bardzo podobne do tego https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+kulkowe+sko%C5%9Bne+dwurz%C4%99dowe&rlz=1C1FLDB_enPL555PL595&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=5PdqVOfvJIvAPKzHgIAF&ved=0CD0QsAQ&biw=1024&bih=679#facrc=_&imgdii=_&imgrc=j0DRD0hrfRxqOM%253A%3Bv5jEpoq5kGNg5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.skf.com%252Fbinary%252F150-140248%252Ffull%252FSKF-CE-Double-Row-Angular-Contact-Ball-Bearing.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.skf.com%252Fpl%252Fnews-and-media%252Fnews-search%252F2013-11-18-new-skf-ce-double-row-angular-contact-balls-bearings-now-available.html%253Fswitch%253Dy%3B4000%3B3000 To tak dla ciekawości. _________________ Vy 73 Andrzej SP8LBK |
| |
SP2LIG | 18.11.2014 09:23:02 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #1985997 Od: 2009-3-16
| sq8luu pisze:
.... Łozyska stożkowe były upierdliwe , ciągle się luzowały i często trzeba było regulować napięcie - więc teraz stosuje się kulkowe bezobsługowe....
SQ8LUU.
Bez obrazy, ale treść Twoich postów w tym wątku totalnie świadczy o tym że Twoja wiedza o jakiejkolwiek praktyce już nie wspomnę jest mniejsza od miernej na temat przeznaczenia i stosowania jakichkolwiek łożysk.
Gdybyś zastosował w swojej konstrukcji odpowiednie łożyska oporowe(ich zdjęcia zostały przytoczone w tym wątku) zgodne w dobrą wiedzą techniczną i dobra praktyką mechaniczną to dzisiaj byś nie płakał że cyt" Łozyska stożkowe były upierdliwe " koniec cytatu. Podejrzewam że przyczyną rzeczonej upierdliwości łożysk stożkowych mógł być ich wadliwy montaż, ale to tylko podejrzenie. Oszczędź sobie poruty. Nie piszę żebyś zamilczał ale ugryź się w język. ___________ Greg SP2LIG |
| |
usuniety8_02_2021 | 18.11.2014 09:34:09 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1986002 Od: 2008-10-24
| Greg
SQ8LUU ma rację co do łożysk stożkowych w piastach kół. Trzeba tego pilnować aby luz się nie powiększał po pewnym czasie. Nakrętka zagniatana czy koronka zabezpieczająca na nakrętce nie zawsze się dobrze sprawdza. W swoim samochodzie zawsze to sprawdzam przy wymianie opon.I zawsze muszę dokręcać minimalnie. Luzy na łożyskach kół w samochodzie zawsze trzeba sprawdzać. |
| |
SP2LIG | 18.11.2014 09:47:51 |
Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13101 #1986006 Od: 2009-3-16
| SQ9JXB pisze:
Greg
SQ8LUU ma rację co do łożysk stożkowych w piastach kół. Trzeba tego pilnować aby luz się nie powiększał po pewnym czasie. Nakrętka zagniatana czy koronka zabezpieczająca na nakrętce nie zawsze się dobrze sprawdza. W swoim samochodzie zawsze to sprawdzam przy wymianie opon.I zawsze muszę dokręcać minimalnie. Luzy na łożyskach kół w samochodzie zawsze trzeba sprawdzać.
SQ9JXB.
Janek, co ma piernik do wiatraka, o czym Ty piszesz ???? Czy to jest wątek o kołach samochodowych czy o łożysku oporowym(pytanie) do zastosowanie do masztu antenowego ????
O wybieraniu luzu w łożyskach stożkowych w kołach samochodowych to chyba nawet dziecko wie. ___________ Greg SP2LIG |
| |
Electra | 29.11.2024 02:29:08 |
|
|