| |
ei4jt | 04.08.2012 01:20:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Irlandia
Posty: 48 #984573 Od: 2011-3-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G ( FT 100, TS 480, FT 857(97), Ic - jakiś ) . Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.
_________________ 73 ! Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA ) TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737
|
| |
Electra | 22.11.2024 07:27:21 |
|
|
| |
ei4jt | 04.08.2012 01:24:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Irlandia
Posty: 48 #984574 Od: 2011-3-2
| ei4jt pisze:
Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G. Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.
Mam pytanie do wszystkich, co ten wpis Electra robi pod moim postem ? czy to jakaś nowa polska cenzura ?!!!!
_________________ 73 ! Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA ) TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737
|
| |
SQ8NXC | 04.08.2012 01:27:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 151 #984575 Od: 2008-10-5
| To tylko reklama. |
| |
ei4jt | 04.08.2012 01:31:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Irlandia
Posty: 48 #984577 Od: 2011-3-2
| To dobrze, bo od cenzury już wiele lat się odzwyczaiłem, a teraz myśle jakie radio do auta zainstalować. I jakoś niemam pomysłu. IC 706 MK2G super się sprawował ale nowego niema gdzie dostać i jestem w kropce. Może koś mi coś doradzi.
_________________ 73 ! Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA ) TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737
|
| |
sp9hhr | 04.08.2012 07:03:33 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09BU
Posty: 4 #984597 Od: 2011-5-1
| Zobacz może jeszcze IC-7000 _________________
..pycha kroczy przed upadkiem.. |
| |
SP1AP | 04.08.2012 08:18:50 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #984614 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Ja do auta mam IC-703+ ale to jest tylko QRP 10W i tylko KF + 6m. Mi to wystarcza i daje wiele satysfakcji, ale każdy może mieć swoje oczekiwania. Trafiają się jeszcze na giełdach 706-ki bardzo mało używane!
73!!! |
| |
sp8nth | 04.08.2012 08:21:34 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 716 #984616 Od: 2008-9-2
| Polecam FT857 i ATAS120, dobra cena maksymalny komfort. Grzegorz |
| |
sp2lqp | 04.08.2012 11:39:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 739 #984675 Od: 2011-3-28
| Jestem za FT857
Od jakiegoś czasu używam FT857. Pracuję dużo terenowo (zamki). TRX sprawdza się wyśmienicie bo: - jest mały, a ma sporo mocy; - panel zamontowany na YSK857 jest idealnie wygodny do obsługi - przypięty na uchwycie przyssawkowym do szyby w każdej chwili może być przeniesiony do innego samochodu; - ma dwa niezależne gniazda antenowe dla KF i UKF; - w czasie jazdy radio pracuje na skanowaniu 2m/70cm - na zamkach podpinam dostrojonego do pasma dipola - nie muszę używać skrzynki antenowej.
Kolega używa tego samego TRX do pracy mobilowej w konfiguracji FT857 + skrzynka FC30 + antena typ SPX200 - działa bez pudła, mieliśmy niejedno QSO zamek - mobil. Dla pełnej informacji - ma to zamontowane na Mercu Sprinterze.
Co do IC706MKIIG pracuje podobnie, ale ma poważną wadę: musi być dedykowany zestaw do Icków, bo maja "swoje" bardzo nietypowe gniazdo panel - radio. NO I NAJWIĘKSZA WADA: 706 żre tyle prądu na stenbaju i w czasie pracy na odbiorze, że akumulator wcina razem z obudową i diabelnie się grzeje. Nie może być zagrzebany w miejscu słabo wentylowanym. Też to sprawdziliśmy z kolegą, bo ma takie radio i jeździ z nami jako rezerwa.
_________________ Pozdrawiam Piotr SP2LQP www.sp2lqp.pl
-------------------- Usłyszałem od Cezarego SP7UKL fajną opinię: Nie znam się, więc się wypowiem.
Genialna w swojej prostocie kwintesencja obecnych czasów. Smutne, ale prawdziwe.
|
| |
sq6ntm | 04.08.2012 12:02:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Przemków JO71VM
Posty: 98 #984680 Od: 2010-12-30
| ei4jt pisze: ei4jt pisze:
Mam zamiar jakieś radio mobilowe zainstalować w aucie ale obecnie nie wiem jak spisują sie inne radia poza IC 706 MK2G. Miałem go 2 lata w samochodzie aż do jego naturalnej śmierci ( rozleciał sie elektronicznie ) a teraz może ktoś ma doświadczenie w innych radiach.
Mam pytanie do wszystkich, co ten wpis Electra robi pod moim postem ? czy to jakaś nowa polska cenzura ?!!!!
to reklama która pomaga utrzymać to forum. Wskazane było by czasami kliknąć na jakąś reklamę. Chłopaki z PKI prowadzą to forum za free i jest to jedyny sposób by im pomóc.
Co do radia to przez kilka lat w samochodzie używałem IC 706 MKG z anteną Outbecker 1890 zest aw sprawował się bardzo dobrze. Obecnie zastanawiam się nad zaistalowaniem TS 480 SAT _________________ 73 Tomek |
| |
SP1AP | 04.08.2012 13:52:22 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Restricted Area
Posty: 5517 #984734 Od: 2011-5-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Argumenty Piotrka SP2LQP mnie osobiście przekonują, chociaż nie znam tego radia z bliska, ale jego użytkownicy w swych opiniach o nim mówią same dobre rzeczy, więc to chyba dobra opcja!!! |
| |
ei4jt | 04.08.2012 14:41:28 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Irlandia
Posty: 48 #984763 Od: 2011-3-2
| Widziałem to radio u jednego z kolegów u mnie w Irlandii. Bardzo małe jak na swoje możliwości nawet niedrogo tu było na giełdzie ( w tamtym roku ) Jakoś sceptycznie podchodzę do niego, ale z Atas 120 dobrze pracuje ( widziałem to na Youtube ). Antenę Atas 120 miałem i pracowała nieźle ale był dodatkowy interfejs z Ic 706 MK2g. Ale poczekam jeszcze może ktoś jeszcze jakiś pomysł podrzuci. Za miesiąc giełda niedaleko odemnie to może będe wiedział co szukać. Dzięki za porady i proszę o jeszcze.
_________________ 73 ! Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA ) TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737
|
| |
Electra | 22.11.2024 07:27:21 |
|
|
| |
SP7V | 04.08.2012 15:33:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Łódź
Posty: 1071 #984792 Od: 2010-5-16
| Ja używałem i mam nadzieję jeszcze używać IC7k z antenami BB2M Diamonda od 7 w górę i duobandera na 2 m i 70 cm. Największa ergonomia pracy, dużo przełączników w mikrofonie, radio ukryte w bagażniku, czołówka na uchwycie od palmtopa na przedniej szybie, głośnik podłączony do instalacji głosnikowej samochodu poprzez radio i wejscie mały jack - mały jack,
Gdzieś czytałem na jakimś forum że nasz kolega krótkofalowiec w swoim aucie oprócz naszego radia używał zestawu głośników do umcyk umcyk i zamontował kondensator 1 czy 2 Farady pijemności. w SSB spisywało się to ponoć super i pełna moc z radia wychodziła. _________________ pozdrawiam
Tomek SP7V ex SP7VS
|
| |
SP6JJ | 04.08.2012 18:55:52 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Opole
Posty: 1019 #984885 Od: 2011-8-23
| Jezeli nie zalezy Ci na 2m/70cm w jednym pudelku z KF, to zdecydowanie polecilbym ts480sat. Znakomite, bezsprzecznie radio do mobila, mozliwosc dolozenia filtrow, no i odzielany panel z dupka, ktora mozna schowac maksymalnie blisko anteny i stroic ją wbudowaną skrzynka jak ksiazka pisze, w zamian antena odwdzieczy sie wysoka skutecznoscia pracy. Na VHF/UHF osobne radio z D-Starem, w Twojej okolicy zdaje sie ze moze sie przydac . _________________ Vy 73! Jacek de SP6JJ (M0RMT) |
| |
sp5re | 04.08.2012 22:28:03 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lh
Posty: 843 #985085 Od: 2011-4-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.
pozdrowienia Hubert _________________ 73 Hubert
Per aspera ad astra.
|
| |
ei4jt | 05.08.2012 00:01:10 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Irlandia
Posty: 48 #985129 Od: 2011-3-2
| sp5re pisze:
Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.
pozdrowienia Hubert
Witam Hubert, mam pytanie jak zamontowałeś przedni panel ( czy na jakiś przyssawkach do szyby czy na innym uchwycie ? ) jaka jest długość kabla seperacyjnego miedzy panelem a skrznką radia oraz czy mikrofon jest podłączany do panela czy do skrz.gł.? oraz jak jest z chłodzeniem radia w praktyce, gdzie byś polecał je zamontować. Czy stosujesz anteny monoband czy można też zastosować antenę Atas 120 ( zmienna długość na każde pasmo zmieniana automatycznie ). _________________ 73 ! Pozdrawiam Wiesław EI4JT ( SP8NFA ) TRX TS 570 D, ATU MFJ 945E, GG 765737
|
| |
sq1bhk | 05.08.2012 00:14:57 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #985130 Od: 2009-3-30
| sp5re pisze:
Moją bolączką w dieslu były wchodzące zakłócenia z silnika. Im bliżej 28 MHz tym większe. 2 lata jeździłem z ic-706 (dxy też sie zdarzały). Po nieudanych próbach walki z zakłóceniami zacząłem szukać na co zmienić radio, żeby mniej słyszało silnik. ic-706, ft-857, ic-7000 słyszały go tak samo dobrze. Dopiero TS-480 dał poznać do czego naprawdę służy przycisk NB. Pstryk i nie ma zakłóceń. Wrażenie niesamowite. Moim zdaniem ic-7000 jest za skomplikowane do używania w aucie (np. podczas jazdy; na postoju to co innego) i na wyższe pasma trzeba kombinować coś z mikrofonem, bo oryginalny sie nie sprawdza na 2/70. Jeśli nie ma zakłóceń od silnika (lub są na rozsądnym poziomie) to tylko kwestia gustu, co komu pasuje ic-706 czy ft-857. Ja przymuszony zakłóceniami zamontowałem ts-480 początkowo z automatyczną skrzynką, a później zamieniłem na wersję bez skrzynki, a z wyższą mocą. Ergonomia moim zdaniem w sam raz do auta i nie tylko. Prawie wszystko na wierzchu. Minusy oczywiście są - trzeba sprawdzać dopasowanie anteny (brak automatycznej skrzynki) oraz brak 2/70 (kolejne radio w aucie :-) ). Ale gdzie jak nie przy mocno skróconych antenach wykorzystać 150 W zamiast 100. Kolejny plus to 2 gniazda na anteny kf. Czyli jedna CB a druga ta prawdziwa :-). Kumpel z oddziału przekonał się do tego rozwiązania i również jeździ z takim radiem. Zawsze to rzecz gustu i indywidualnych preferencji. Dla mnie TS-480 jest do auta najlepszy. Pisał jeszcze ktoś o antenie bb2m diamonda. Przetestowałem monobandowe ampro dają dużo większy sygnał. outback (z przełączanymi pasmami) trochę gorej niż ampro. bb2m - wyrzucone pieniądze.
pozdrowienia Hubert chyba w ft-857 nie uzyłes przycisku NB i nie ustawiłeś odpowiedniego stopnia działania.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
sp5re | 05.08.2012 00:23:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lh
Posty: 843 #985131 Od: 2011-4-3
| sp1bhk
użyłem _________________ 73 Hubert
Per aspera ad astra.
|
| |
sq1bhk | 05.08.2012 00:28:40 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #985132 Od: 2009-3-30
| posiadam ft-857 i po właczeniu NB i ustawieniu na 80-95 procent zakłocenia znikają.
Ale może u ciebie wyniknoł jakiś bląd z zasilaniem ze nanosił się układ wtryskowy.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
sp5re | 05.08.2012 00:30:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lh
Posty: 843 #985133 Od: 2011-4-3
| ei4jt pisze:
Witam Hubert, mam pytanie jak zamontowałeś przedni panel ( czy na jakiś przyssawkach do szyby czy na innym uchwycie ? ) jaka jest długość kabla seperacyjnego miedzy panelem a skrznką radia oraz czy mikrofon jest podłączany do panela czy do skrz.gł.? oraz jak jest z chłodzeniem radia w praktyce, gdzie byś polecał je zamontować. Czy stosujesz anteny monoband czy można też zastosować antenę Atas 120 ( zmienna długość na każde pasmo zmieniana automatycznie ).
Z atasem zero doświadczeń. Dx'y z auta udawało sie robić na monobandowej MFJ-1620 czyli ampro na 20 m. Mikrofon wpisnany jest w body radia. Długość przewodów - nie pamiętam, ale nie ma to specjalnego znaczenia, bo łatwo je przedłużyć złączką RJ-45. U mnie siedziało pod tylną ławką i była przestrzeń na wietrzenie. Zmieniłem auto i teraz będę montował w bagażniku kombiaka przykryte kawałkiem drucianej klatki. Mordę TS-a przykręciłem do pokrywy środkowego tunelu - wygoda użytkowania, to jedyne kryterium.
pozdrowienia hub _________________ 73 Hubert
Per aspera ad astra.
|
| |
sp5re | 05.08.2012 00:36:27 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02lh
Posty: 843 #985138 Od: 2011-4-3
| sq1bhk pisze:
posiadam ft-857 i po właczeniu NB i ustawieniu na 80-95 procent zakłocenia znikają.
Ale może u ciebie wyniknoł jakiś bląd z zasilaniem ze nanosił się układ wtryskowy.
.
Zakładałem ferryty na przewody sterujące wtryskiwaczami (tak radzili posiadacze nissanowskich diesli), zakładałem filtry na na przewody zasilające. Poprosiłem kumpla z oddziału i robiliśmy doświadczenia - antena na jednym aucie, radio na drugim (na forum OT-37 można o tym poczytać). Ustawialismy wszystko co możliwe w ic-706 i ft-857. Zakłócenia miały częstotliwość obrotów silnika. U mnie znikały przy hamowaniu silnikiem (wtryskiwacze nie pracują). TS-480 skutecznie rozwiązał ten problem, bo w obecny diesel też sieje.
pozdr hub _________________ 73 Hubert
Per aspera ad astra.
|
| |
Electra | 22.11.2024 07:27:21 |
|
|