Witam! Chciałbym zaprezentować pracę stacji HF33WGC. Możliwość pracy z terenu jest dla nas (członków klubu SP3PKC) wielką przygodą. Chciałbym tu podziękować wszystkim, którzy pomogli nam w tym przedsięwzięciu.
„HF33WGC to stacja okolicznościowa pracująca z okazji 33 Mistrzostw Świata w Lotach Szybowcowych. W zawodach tych startuje 130 zawodników z ponad 30 krajów z Europy, Azji, Afryki, obu Ameryk oraz Australii i Oceanii. Zmagania odbywają się na lotnisku Aeroklubu w Lesznie.”
Swoją przygodę kończymy w niedzielę (10.08.204 r.) Gdyby ktoś chciał nas odwiedzić to serdecznie zapraszamy. _________________ Pozdrawiam Chrystian SQ3GJH
Dzisiaj ze stacją HF33WGC(op Bartek)miałem QSO i dowiedziałem się takiej ciekawostki że na lotnisku w Lesznie operują dwa szybowce z napędem odrzutowym. Jako byłemu mechanikowi lotniczemu ciężko jest mi połączyć szybowiec z silnikiem odrzutowym. Zapewne technika poszła tak do przodu że taki ożenek jest możliwy. ___________ Greg SP2LIG
Laura, Bartek, Maciej i Piotr to nasi młodzi adepci, którym bardzo podoba się przygoda z krótkofalarstwem. Co do szybowca to mogę potwierdzić, widziałem, słyszałem i nawet mogłem dotknąć. Z informacji od pilotów dowiedzieliśmy się, że te szybowce (odrzutowe) nie potrafią wystartować za pomocą tego silnika i służy im on w awaryjnych sytuacjach aby dolecieć na lotnisko a nie lądować w przypadkowym miejscu. _________________ Pozdrawiam Chrystian SQ3GJH
Laura, Bartek, Maciej i Piotr to nasi młodzi adepci, którym bardzo podoba się przygoda z krótkofalarstwem. Co do szybowca to mogę potwierdzić, widziałem, słyszałem i nawet mogłem dotknąć. Z informacji od pilotów dowiedzieliśmy się, że te szybowce (odrzutowe) nie potrafią wystartować za pomocą tego silnika i służy im on w awaryjnych sytuacjach aby dolecieć na lotnisko a nie lądować w przypadkowym miejscu.
SQ3GJH.
Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej. ____________ Greg SP2LIG
Dobrze. Jutro tam wracam (obecnie jestem w swoim QTH). Postaram się je odszukać na lotnisku i zrobić zdjęcia. Jeżeli masz konto na Facebooku to wpisz w wyszukiwarkę RTCOM i na ich profilu jest nagrany film z udziałem tego szybowca. Film umieścili 25.07.2014 r. Poniżej link (mi działa ale muszę być zalogowany do FB).
Ja ostatnio dowiedziałem się, że osławiony podczas II WŚ KUKURUŹNIK to nic innego jak AN 2. Nie pomogło objaśnienie różnic - oponent pozostał nie przekonany. _________________ Mietek SP5DZE Warszawa KO02MH
Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej. ____________ Greg SP2LIG
P.S. No i jak to w końcu jest z tym kukuruźnikem...? Edit - nie mogę znacznika z YT wkleić... _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
Po-2 (ros. По-2) — radziecki dwupłatowy samolot szkolny i wielozadaniowy, zaprojektowany w 1928 w biurze konstrukcyjnym Nikołaja Polikarpowa. Do roku 1944 maszyna była oznaczona jako U-2, a jej popularna nazwa to Kukuruźnik. W kodzie aliantów oznaczony jako Mule od ang. muł, a przez Polaków nazywany "pociak".
Po-2 był wykorzystywany głównie do szkolenia pilotów, a także do zadań agrolotniczych, czyli opryskiwania pól. Podczas II wojny światowej wsławił się jako nocny bombowiec. Należące do Korei Północnej maszyny Po-2 były wykorzystywane na początku lat 50. podczas wojny koreańskiej.
An-2 (ros. Ан-2) (oznaczenie NATO Colt) – samolot wielozadaniowy zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Olega Antonowa.
An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby. _________________ Mietek SP5DZE Warszawa KO02MH
Po-2 (...) Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.
- może oponent miał na myśli CSS-13...? _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
Konkurs! W pierwszej wiadomości w tym temacie jest film z YouTube. Film składa się z pokazu slajdów. Na jednym z tych slajdów jest znana postać z TV. Podpowiem, że postać ta jest związana z 2011 rokiem. Ogłaszam konkurs. Kto pierwszy, tu na forum udzieli poprawnej odpowiedzi otrzyma bardzo fajne gadżety. (członkowie klubu, ich rodziny nie mogą brać udziału w konkursie ) Zapraszam do udziału
Umówmy się, że zabawa trwa do poniedziałku (11.08.2014 r.) do 23:59 ;-). _________________ Pozdrawiam Chrystian SQ3GJH
PO-2 i CSS-13 to jest ten sam samolot zwany powszechnie kukuryźnikiem. Po-2 to jest symbol sowiecki a CSS-13 to polski symbol licencyjny tego samego samolotu. ____________ Greg SP2LIG
Janek, dzięki za pokazowe linki, w których zobaczyłem wszystko to co chciałem. Szkoda tylko ze nie podają siły ciągu tego silnika. Kolejny przykład jak technika poszła pozytywnie do przodu. ___________ Greg SP2LIG
An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.
Jak już jest temat AN-2 poruszany to taka mała historyjka: miałem okazję tym samolotem latać. Będąc mechanikiem płatowca i silnika s-tu MIG 21 brałem udział w przebazowaniu naszych samolotów na obce lotnisko i jako członek personelu technicznego byłem w rzucie powietrznym samolotem AN-2. Wszystko było cacy do chwili pierwszego przepadnięcia, w kolejnych mój żoładek niestety odmówił posłuszeństwa i po kolei zapełnił się hełm i czapka. Po wylądowaniu czapkę wywaliłem (nowa była zdobyta na wrogu)a hełm umyłem w jeziorze i też było cacy. Sorry za OT. ___________ Greg SP2LIG
P.S. Tych samolotów tj PO-2 i AN-2 nie można w żaden sposób porównać ani je tak samo nazywać. Mogło to zdarzyć się tylko osobom totalnie niekumatym w tym temacie. Jedyna rzecz co ich łączy to podwójne płaty.
Ja ostatnio dowiedziałem się, że osławiony podczas II WŚ KUKURUŹNIK to nic innego jak AN 2. Nie pomogło objaśnienie różnic - oponent pozostał nie przekonany.
Ciekawe. Projekt pana Polikarpowa o nazwie U2 a potem PO2 ewoluował do AN2 projektu pana Antonowa? Nowe potwierdzenie tfu "teorii" niejakiego Darwina. _________________ VY 72&73 Bolek
Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej. ____________ Greg SP2LIG