NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » HF33WGC

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

HF33WGC

Praca stacji okolicznościowej.
  
SQ3GJH
08.08.2014 18:13:03
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912255
Od: 2013-6-19


Ilość edycji wpisu: 8
Witam!
Chciałbym zaprezentować pracę stacji HF33WGC.
Możliwość pracy z terenu jest dla nas (członków klubu SP3PKC) wielką przygodą.
Chciałbym tu podziękować wszystkim, którzy pomogli nam w tym przedsięwzięciu.





„HF33WGC to stacja okolicznościowa pracująca z okazji 33 Mistrzostw Świata w Lotach Szybowcowych. W zawodach tych startuje 130 zawodników z ponad 30 krajów z Europy, Azji, Afryki, obu Ameryk oraz Australii i Oceanii. Zmagania odbywają się na lotnisku Aeroklubu w Lesznie.”

Swoją przygodę kończymy w niedzielę (10.08.204 r.)
Gdyby ktoś chciał nas odwiedzić to serdecznie zapraszamy.
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
Electra23.04.2024 16:01:20
poziom 5

oczka
  
SP2LIG
08.08.2014 18:30:55
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912262
Od: 2009-3-16
Dzisiaj ze stacją HF33WGC(op Bartek)miałem QSO i dowiedziałem się takiej ciekawostki że na lotnisku w Lesznie operują dwa szybowce z napędem odrzutowym. Jako byłemu mechanikowi lotniczemu ciężko jest mi połączyć szybowiec z silnikiem odrzutowym. Zapewne technika poszła tak do przodu że taki ożenek jest możliwy.
___________
Greg SP2LIG
  
SQ3GJH
08.08.2014 18:42:50
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912271
Od: 2013-6-19
Laura, Bartek, Maciej i Piotr to nasi młodzi adepci, którym bardzo podoba się przygoda z krótkofalarstwem.
Co do szybowca to mogę potwierdzić, widziałem, słyszałem i nawet mogłem dotknąć.bardzo szczęśliwy
Z informacji od pilotów dowiedzieliśmy się, że te szybowce (odrzutowe) nie potrafią wystartować za pomocą tego silnika i służy im on w awaryjnych sytuacjach aby dolecieć na lotnisko a nie lądować w przypadkowym miejscu.
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
SP2LIG
08.08.2014 19:09:30
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912292
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    SQ3GJH pisze:

    Laura, Bartek, Maciej i Piotr to nasi młodzi adepci, którym bardzo podoba się przygoda z krótkofalarstwem.
    Co do szybowca to mogę potwierdzić, widziałem, słyszałem i nawet mogłem dotknąć.bardzo szczęśliwy
    Z informacji od pilotów dowiedzieliśmy się, że te szybowce (odrzutowe) nie potrafią wystartować za pomocą tego silnika i służy im on w awaryjnych sytuacjach aby dolecieć na lotnisko a nie lądować w przypadkowym miejscu.


SQ3GJH.

Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej.
____________
Greg SP2LIG
  
SQ3GJH
08.08.2014 19:26:35
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912300
Od: 2013-6-19
Dobrze.
Jutro tam wracam (obecnie jestem w swoim QTH). Postaram się je odszukać na lotnisku i zrobić zdjęcia. Jeżeli masz konto na Facebooku to wpisz w wyszukiwarkę RTCOM i na ich profilu jest nagrany film z udziałem tego szybowca. Film umieścili 25.07.2014 r.
Poniżej link (mi działa ale muszę być zalogowany do FB).

https://www.facebook.com/photo.php?v=585804938195792
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
SP5DZE
08.08.2014 20:04:15
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 115 #1912351
Od: 2013-8-27
Ja ostatnio dowiedziałem się, że osławiony podczas II WŚ KUKURUŹNIK to nic innego jak AN 2. Nie pomogło objaśnienie różnic - oponent pozostał nie przekonany.
_________________
Mietek SP5DZE
Warszawa KO02MH



  
SP2LIG
08.08.2014 20:28:27
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912370
Od: 2009-3-16
Rzeczony oponent nie odróżniał jednego dwupłata od drugiego, różnica jest zasadnicza. Ja już też gdzieś z tym spotkałem się.
_____________
Greg SP2LIG
  
sp3nyu
08.08.2014 21:16:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1912408
Od: 2011-2-8


Ilość edycji wpisu: 2
    SP2LIG pisze:


    Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej.
    ____________
    Greg SP2LIG

Greg,
- w "try miga" można coś znaleźć... oczko
http://lotniczapolska.pl/Zakonczono-testy-szybowca-o-napedzie-odrzutowym,13732
https://www.youtube.com/watch?v=ocEWmyjWOUM#t=14

P.S.
No i jak to w końcu jest z tym kukuruźnikem...? zakręcony
Edit - nie mogę znacznika z YT wkleić...
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SP5DZE
08.08.2014 21:39:49
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 115 #1912415
Od: 2013-8-27
Po-2 (ros. По-2) — radziecki dwupłatowy samolot szkolny i wielozadaniowy, zaprojektowany w 1928 w biurze konstrukcyjnym Nikołaja Polikarpowa. Do roku 1944 maszyna była oznaczona jako U-2, a jej popularna nazwa to Kukuruźnik. W kodzie aliantów oznaczony jako Mule od ang. muł, a przez Polaków nazywany "pociak".

Po-2 był wykorzystywany głównie do szkolenia pilotów, a także do zadań agrolotniczych, czyli opryskiwania pól. Podczas II wojny światowej wsławił się jako nocny bombowiec. Należące do Korei Północnej maszyny Po-2 były wykorzystywane na początku lat 50. podczas wojny koreańskiej.

An-2 (ros. Ан-2) (oznaczenie NATO Colt) – samolot wielozadaniowy zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Olega Antonowa.

An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.
_________________
Mietek SP5DZE
Warszawa KO02MH



  
sp3nyu
08.08.2014 21:46:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1912417
Od: 2011-2-8
    SP5DZE pisze:

    Po-2 (...) Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.

- może oponent miał na myśli CSS-13...? oczko
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SQ3GJH
08.08.2014 21:56:20
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912427
Od: 2013-6-19
Była także promocja w radiu:
http://elka.pl/content/view/71017/150/
Zapraszam do odsłuchania. oczko
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
Electra23.04.2024 16:01:20
poziom 5

oczka
  
SQ3GJH
08.08.2014 23:01:34
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912509
Od: 2013-6-19


Ilość edycji wpisu: 1
Konkurs!
W pierwszej wiadomości w tym temacie jest film z YouTube. Film składa się z pokazu slajdów.
Na jednym z tych slajdów jest znana postać z TV. Podpowiem, że postać ta jest związana z 2011 rokiem.
Ogłaszam konkurs. Kto pierwszy, tu na forum udzieli poprawnej odpowiedzi otrzyma bardzo fajne gadżety.
(członkowie klubu, ich rodziny nie mogą brać udziału w konkursie oczko)
Zapraszam do udziału bardzo szczęśliwy

Umówmy się, że zabawa trwa do poniedziałku (11.08.2014 r.) do 23:59 ;-).
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
sp3nyu
08.08.2014 23:18:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1912528
Od: 2011-2-8
2:37 - kapitan Wrona z chłopcami stoi... wesoły
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SQ3GJH
08.08.2014 23:21:05
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1912532
Od: 2013-6-19
Wygrałeś!
Gratulacje!
Błyskawiczny konkurs! :-)
Poproszę na priv adres do wysyłki podać w celu wysyłki gadżetów. :-)

_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
SP2LIG
09.08.2014 08:16:52
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912665
Od: 2009-3-16
    sp3nyu pisze:


    - może oponent miał na myśli CSS-13...? oczko


PO-2 i CSS-13 to jest ten sam samolot zwany powszechnie kukuryźnikiem. Po-2 to jest symbol sowiecki a CSS-13 to polski symbol licencyjny tego samego samolotu.
____________
Greg SP2LIG
  
SP2LIG
09.08.2014 08:21:23
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912667
Od: 2009-3-16
SP3NYU.

Janek, dzięki za pokazowe linki, w których zobaczyłem wszystko to co chciałem. Szkoda tylko ze nie podają siły ciągu tego silnika. Kolejny przykład jak technika poszła pozytywnie do przodu.
___________
Greg SP2LIG
  
SP2LIG
09.08.2014 08:34:33
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: GDYNIA

Posty: 13003 #1912678
Od: 2009-3-16


Ilość edycji wpisu: 1
    SP5DZE pisze:



    An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.


Jak już jest temat AN-2 poruszany to taka mała historyjka: miałem okazję tym samolotem latać. Będąc mechanikiem płatowca i silnika s-tu MIG 21 brałem udział w przebazowaniu naszych samolotów na obce lotnisko i jako członek personelu technicznego byłem w rzucie powietrznym samolotem AN-2. Wszystko było cacy do chwili pierwszego przepadnięcia, w kolejnych mój żoładek niestety odmówił posłuszeństwa i po kolei zapełnił się hełm i czapka. Po wylądowaniu czapkę wywaliłem (nowa była zdobyta na wrogu)a hełm umyłem w jeziorze i też było cacy.
Sorry za OT.
___________
Greg SP2LIG

P.S. Tych samolotów tj PO-2 i AN-2 nie można w żaden sposób porównać ani je tak samo nazywać. Mogło to zdarzyć się tylko osobom totalnie niekumatym w tym temacie. Jedyna rzecz co ich łączy to podwójne płaty.
  
sp4jfr
09.08.2014 11:40:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: KO04RA, Nakomiady, Mazury

Posty: 1743 #1912829
Od: 2011-8-12
    SP5DZE pisze:

    Ja ostatnio dowiedziałem się, że osławiony podczas II WŚ KUKURUŹNIK to nic innego jak AN 2. Nie pomogło objaśnienie różnic - oponent pozostał nie przekonany.


Ciekawe. oczko Projekt pana Polikarpowa o nazwie U2 a potem PO2 ewoluował do AN2 projektu pana Antonowa? oczko Nowe potwierdzenie tfu "teorii" niejakiego Darwina. lol
_________________
VY 72&73
Bolek

K2 QRP + PA, anteny: druty + HexBeam
  
sp3nyu
09.08.2014 11:47:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1912835
Od: 2011-2-8
Parafrazując jeden z dowcipów: - Jakie pokolenie, takie kukuruźniki... lol

http://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/5281?t=Pozegnanie-z-Antkami
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SQ3GJH
11.08.2014 13:59:36
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: Śrem

Posty: 179 #1914750
Od: 2013-6-19


Ilość edycji wpisu: 1

Ilość edycji Admina: 1
    SP2LIG pisze:



    Chrystian, może miałbyś możliwość zrobienia zdjęć tym szybowcom(z napędem odrzutowym, wlot powietrza i wylot spalin)i ich tu wklejeniu w celach poglądowych. Zapewne ciekawych kolegów będzie więcej.
    ____________
    Greg SP2LIG


Proszę bardzo:

https://drive.google.com/file/d/0B4dCStR9sWjaSnR0RF9EWEZ2UDQ/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B4dCStR9sWjaQ2RrNGJ5clV0a0k/edit?usp=sharing
_________________
Pozdrawiam
Chrystian SQ3GJH
  
Electra23.04.2024 16:01:20
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » HF33WGC

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny