HF33WGC
Praca stacji okolicznościowej.
    SP5DZE pisze:



    An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem Kukuruźnik I TU JEST BŁĄD– po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby.


Jak już jest temat AN-2 poruszany to taka mała historyjka: miałem okazję tym samolotem latać. Będąc mechanikiem płatowca i silnika s-tu MIG 21 brałem udział w przebazowaniu naszych samolotów na obce lotnisko i jako członek personelu technicznego byłem w rzucie powietrznym samolotem AN-2. Wszystko było cacy do chwili pierwszego przepadnięcia, w kolejnych mój żoładek niestety odmówił posłuszeństwa i po kolei zapełnił się hełm i czapka. Po wylądowaniu czapkę wywaliłem (nowa była zdobyta na wrogu)a hełm umyłem w jeziorze i też było cacy.
Sorry za OT.
___________
Greg SP2LIG

P.S. Tych samolotów tj PO-2 i AN-2 nie można w żaden sposób porównać ani je tak samo nazywać. Mogło to zdarzyć się tylko osobom totalnie niekumatym w tym temacie. Jedyna rzecz co ich łączy to podwójne płaty.


  PRZEJDŹ NA FORUM