| |
sq3pou | 03.08.2012 20:59:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Międzychód
Posty: 22 #984458 Od: 2012-5-6
| Wiesz Janku kusi mnie zasilacz impulsowy i chyba się na ten co w temacie zdecyduje, tak jak napisałeś że używasz takie i takie i jesteś zadowolony.Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji jak i tym co się przyglądali.Pozdrawiam Marcin SQ3POU |
| |
Electra | 30.11.2024 20:28:48 |
|
|
| |
usuniety8_02_2021 | 03.08.2012 21:04:07 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #984462 Od: 2008-10-24
| A po co jest tam "regler"???
Do regulacji napięcia alternatora |
| |
sq4jey | 03.08.2012 21:05:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 478 #984465 Od: 2010-8-15
Ilość edycji wpisu: 1 | Janku JXB; Podłącz sobie zasilacz( stabilizowany 13,8V) 30 A do aku i zobacz jaki prąd popłynie. Przy naładowanym 2-3A. Nie ważne, że zasilacz ma zapas. Przy rozładowanym są to znacznie większe prądy 10X! Jakoś zimą w aucie nikt tym się nie przejmuje bo taki prąd płynie tylko kilka minut. Rozumiem, że masz pewne doświadczenie z lat minionej epoki gdzie miałeś ( masz) prostownik na selenach a tam żadnej stabilizacji. Szło tam sobie 16V co pobudza wyobraźnię, bo nawet przy 3A aku szumiało. A co dopiero jakby mu dać 30A. Tyle, że tam szło inne napięcie a nie 13,8 stabilizowane. Tak czy siak aku kwasowy nie nadaję się do cyklicznej pracy i znacznego rozładowania. To znacznie skraca jego żywotność. Starszy (5cioletni) aku rozładowany przypadkowo i zostawiony na 2-3 dni zwykle umiera, mimo że do tej pory zapalał auto w największe mrozy.
Zasilacz polecam impulsowy, sam mam tego typu: http://allegro.pl/zasilacz-stabilizowany-12v-do-led-33a-396w-i2505557783.html Ale 13,8V 29A. Myślę, że ten z aukcji można podciągnąć prkiem do 13,8. Mój chodzi 9-15V. Bardzo dobrze odfiltrowany, wszystkie pola na płytce wypełnione W porównaniu zasilacz microsoft od konsoli XBOX to śmieć! Mam w przygotowaniu filmik porównujący te zasilacze. Skończę to wrzucę. Pozdrawiam. |
| |
sq5aab | 03.08.2012 21:05:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: ko02kj
Posty: 75 #984466 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 2 | Regulator napięcia jest w aucie po to, aby ci odbiorniki nie odpaliły.
A tu macie koledzy http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/altern.html link do danych technicznych alternatorów produkowanych dla FSO i FSC alternatorów moc 1kW jest normą i to było kiedyś, a teraz ja mam w Nissanie Patrolu 3.0 alternator o mocy 1,5kW i nie ma się co dziwić bo mam akumulator 95Ah, ale o prądzie rozruchowym 830A!. A wątpiącym polecam eksperyment z amperomierzem cęgowym, lub bocznikiem i oscyloskopem, no i osoba do pomocy,zobaczycie ile akumulatorek potrafi pobrać prądu, zwłaszcza taki rozładowany. I koniec, bo chodziło o zasilacz, ja ze swej strony polecam GSV3000 lub ZS 20, oba się bardzo dobrze spisują, tylko do GSV dorobiłem podświetlenie wskaźników-tego mi brakowało. _________________ VY73! SQ5AAB |
| |
sq3pou | 03.08.2012 21:13:00 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Międzychód
Posty: 22 #984471 Od: 2012-5-6
| sp6ebk pisze:
Do kol. sq3pou: zdecydowanie odradzam. Dwa mi zdechły. Dołóż stówkę i kup transformatorowy, nawet starodawny ZS-20 (po wymianie elektrolitów, hi).
Adamie napisz co Ci padło w zasilaczach impulsowych? |
| |
sq5aab | 03.08.2012 21:29:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: ko02kj
Posty: 75 #984484 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 1 |
"Nic tak szybko nie umiera, jak tranzystory kluczujące" Ewentualnie PFC. _________________ VY73! SQ5AAB |
| |
sp3aok | 03.08.2012 21:31:09 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #984485 Od: 2009-10-19
| Bez zbędnych bajerów,całkiem przyzwoity zasilacz liniowy 20/22A http://www.conrad.pl/websale7/?Ctx={ver%2f7%2fver}{st%2f3ec%2fst}{cmd%2f0%2fcmd}{m%2fwebsale%2fm}{s%2fconrad%2fs}{l%2f01-aa%2fl}{p1%2ff230a7c74da864dd4392cc7ee9066dd4%2fp1}{md5%2f7319ee13cfa9a750c2a2176a172b058d%2fmd5}&act=product&prod_index=511422&cat_index=SHOP_AREA_17452_2110320&otp1=tablink2 _________________ SP9-1166 |
| |
SP6CC | 03.08.2012 21:48:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Opole JO80WP
Posty: 1120 #984500 Od: 2009-9-27
| Link: http://tinyurl.com/cjl8lp7
_________________ vy 73 - Andrzej
|
| |
usuniety8_02_2021 | 03.08.2012 21:53:31 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #984503 Od: 2008-10-24
| Rozumiem, że masz pewne doświadczenie z lat minionej epoki gdzie miałeś ( masz) prostownik na selenach a tam żadnej stabilizacji. Szło tam sobie 16V co pobudza wyobraźnię, bo nawet przy 3A aku szumiało. A co dopiero jakby mu dać 30A. Tyle, że tam szło inne napięcie a nie 13,8 stabilizowane.
Niestety nie. Sam zrobiłem prostownik do ładowania akumulatora na diodach 5A, Służył mi prawie 10 lat. A wzorowałem sie na schemacie z książeczki o alternatorach. Teraz mam kupny tak jak podałem wcześniej. |
| |
stasiek | 03.08.2012 22:05:22 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1170 #984506 Od: 2011-9-10
Ilość edycji wpisu: 3 | sq5aab-jak masz wadliwy zasilacz to tak się dzieje - problem zaczyna się od przetwornicy rozruchowej.Każdy zasilacz impulsowy oprócz sprzętu specjalnego przewidziany jest na 3-4 lat pracy. Ma wady od urodzenia przetwornicy startowej,tak jest zaprojektowany -fabryka pracuje pełną parą i czeka na klienta....Po wymianie 4-5 elementów jest nie do uwalenia,ale to już inna bajka. Jestem pod wrażeniem Izraelskich zasilaczy impulsowych są tak zabezpieczone że uwala się zespół ochronników na wejściu przy uderzeniu pioruna-wymieniamy i dalej pracuje.Stosowane w jednostkach wyniesionych-centralach-doskonały do zasilania wzmacniaczy KF na fetach hm. Sam stosuje liniowy na L200 też nie do ubicia. A czy kupić -ja bym nie kupił patrząc na demolki w wykonaniu zasilaczy impulsowych-bezpiecznik cały a na wyjściu demolka-90% problemów sprzętu elektronicznego to zasilacze impulsowe....
|
| |
sp6ebk | 03.08.2012 22:46:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Wrocław JO81mc
Posty: 436 #984533 Od: 2009-1-16
| Do kol. sq3pou: nie wiem, wystrzeliły, nasmrodziły i tyle. Zgoła nieoczekiwanie, w czasie QSO. Trzeci raz nie będę próbował. _________________ Adam SP6EBK |
| |
Electra | 30.11.2024 20:28:48 |
|
|
| |
usuniety8_02_2021 | 04.08.2012 14:50:35 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #984773 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 2 | Zbig - gdzie w tym układzie jest regulacja wielkości prądu ładowania.
Regulator elektroniczny Skoda Felicja
A tu od fiata 126P
P.S. Myślę że Admin nam nie przyłoży |
| |
usuniety8_02_2021 | 04.08.2012 16:16:20 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #984815 Od: 2008-10-24
| Ten układ po załadowaniu akumulatora potrafi całkiem odciąć ładowanie, a to się dzieje wtedy, gdy akumulator dostaje za duży prąd, prawda???I
Zbig - gdzie w tym układzie jest regulacja wielkości prądu ładowania?
Czy nie jest tak że wielkość prądu ładowania zależy od oporności wewnętrznej akumulatora? A regulator napięcia reguluje NAPIĘCIE a nie PRĄD ładowania prawda?
Dobra kończę bo Admin pogrozi
|
| |
tadeo482 | 04.08.2012 18:26:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #984871 Od: 2011-3-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Ten na zdjęciu, to regulator od starego F126p gdzie była prądnica, jest tam regulator napięcia elektromagnetyczny i ogranicznik prądu maks. żeby nie przeciążyć prądnicy. Przy alternatorach, które są prądnicami prądu zmiennego, trójfazowe z zespołem prostowników, jest tylko regulator napięcia, który stabilizuje nap. na ok. 14-14,5 V. Trzymanie aku kwasowego w pomieszczeniu, to niezdrowo, i dla radiostacji, moim zdaniem powinien powinien być gdzieś na na zewnątrz, albo w piwnicy, ale to znowu problem przewodów, które musiały by być dosyć grube, bo jednak dosyć duży prąd płynie. |
| |
sq5aab | 04.08.2012 19:12:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: ko02kj
Posty: 75 #984904 Od: 2009-2-23
| stasiek pisze:
sq5aab-jak masz wadliwy zasilacz to tak się dzieje - problem zaczyna się od przetwornicy rozruchowej.Każdy zasilacz impulsowy oprócz sprzętu specjalnego przewidziany jest na 3-4 lat pracy. Ma wady od urodzenia przetwornicy startowej,tak jest zaprojektowany -fabryka pracuje pełną parą i czeka na klienta....Po wymianie 4-5 elementów jest nie do uwalenia,ale to już inna bajka. Jestem pod wrażeniem Izraelskich zasilaczy impulsowych są tak zabezpieczone że uwala się zespół ochronników na wejściu przy uderzeniu pioruna-wymieniamy i dalej pracuje.Stosowane w jednostkach wyniesionych-centralach-doskonały do zasilania wzmacniaczy KF na fetach hm. Sam stosuje liniowy na L200 też nie do ubicia. A czy kupić -ja bym nie kupił patrząc na demolki w wykonaniu zasilaczy impulsowych-bezpiecznik cały a na wyjściu demolka-90% problemów sprzętu elektronicznego to zasilacze impulsowe....
Zgadzam się w 100%, ale moje przygody z zasilaczami impulsowymi, to zazwyczaj wymiana któregoś z tranzystorów kluczujących lub w power factor corector - tu mi nawet kondensator odparował. Po tych przygodach nie stosuje ich do zasilania drogich radiostacji, po prostu nie ufam im Do radyjek polecam zasilacze liniowe.
_________________ VY73! SQ5AAB |
| |
sp3drm | 04.08.2012 20:44:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO82LK
Posty: 193 #984998 Od: 2012-1-28
| stasiek pisze:
problem zaczyna się od przetwornicy rozruchowej.Każdy zasilacz impulsowy oprócz sprzętu specjalnego przewidziany jest na 3-4 lat pracy. Ma wady od urodzenia przetwornicy startowej,tak jest zaprojektowany -fabryka pracuje pełną parą i czeka na klienta....Po wymianie 4-5 elementów jest nie do uwalenia,ale to już inna bajka.
A nie pochwaliłbyś się wiedzą, jakie to elementy trzeba wymienić aby uczynić zasilacz niezniszczalnym? Andrzej |
| |
SQ4OJD | 06.08.2012 10:40:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03GW
Posty: 106 #985762 Od: 2011-11-2
Ilość edycji wpisu: 1
Ilość edycji Admina: 1 | Nie wiem czy to ważne ale wszystkie testy jakie widziałem wyglądają tak dlatego wole transformatorowe ale to tyle bo jeden woli blondynki a drugi brunetki _________________ SERWER FTP SCHEMATY
|
| |
SQ4OJD | 06.08.2012 10:57:23 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03GW
Posty: 106 #985771 Od: 2011-11-2
Ilość edycji wpisu: 1
Ilość edycji Admina: 1 | _________________ SERWER FTP SCHEMATY
|
| |
sp3aok | 06.08.2012 16:26:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: LUBIN
Posty: 1051 #986005 Od: 2009-10-19
| Jaki zasilacz. Problem aż na 3 strony.Hi. Ja na wypady w teren biorę impulsowy (lekki) Natomiast w domu ciężki stacjonarny, solidny , transformatorowy. pozdrawiam Rysiek sp3aok Lubin _________________ SP9-1166 |
| |
tadeo482 | 06.08.2012 22:37:37 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 648 #986297 Od: 2011-3-24
| I ułatwili życie krótkofalowcom, staje się szczęśliwym posiadaczem TRx-a, i ma problem z zasilaczem. Nie wiem dlaczego teraz wszystkie TRx-y robi się jak by były do użytku w samochodzie, to nieszczęsne 12 czy 14V, przecież mógłby być zaprojektowany np. na 24 albo 30v, z dedykowanym zasilaczem, albo zblokowanym razem z TRx, to i prąd zasilania byłby mniejszy. Ciekawe jak by np. telewizory produkowali takie, żeby trzeba dokupić jeszcze zasilacz. |
| |
Electra | 30.11.2024 20:28:48 |
|
|