| |
SP2LIG | 23.05.2016 09:19:01 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #2287166 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Jednymi ze stałych odbiorców znanych na całym świecie z doskonałego wykonania wielkich silników okrętowych(Sulzer) były polskie stocznie do czasu kiedy Tusk na rozkaz Merkel ich nie zlikwidował, polskich stoczni oczywiście. Stocznie były trzy w Gdańsku(w tej stoczni również budowano wielkie silniki okrętowe(B&W)na wydziale S-5),w Gdyni(największy suchy dok) i w Szczecinie. W wyniku tej totalnie chorej decyzji tysiące ludzi straciło pracę, w tym czasie niemieckie stocznie pracuję pełna mocą.
Oby tak stało się, niech H. Cegielski robi to w czym był the best. ________________ Greg SP2LIG
Wartsila(fińska marka)ma oddziały na całym świecie w Polsce również. |
| |
Electra | 16.04.2025 20:08:05 |

 |
|
| |
sp9ikf | 23.05.2016 09:55:48 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO90GC, Rybnik
Posty: 1203 #2287182 Od: 2010-3-17
| Witam, w ub r. byłem w Hamburgu na stoczni. prawie miesiąc - dry dok, przegląd obu śrub nastawnych, naprawa płetwy sterowej malowanie kadłuba, instalacja specjalizowanego sonaru poziomego i takie tam. bylismy jedynym statkiem na remoncie. stocznia Blohm u Voss. w zasadzie w stanie likwidacji - fantastyczne tereny pod budownictwo. z tego co mówili niemieccy stoczniowcy to obecny własciciel kupił ja tylko i wyłacznie z powodu terenów a nie ochoty na robienie biznesu w branzy morskiej. nie ma stoczni ktora jest w stanie wytrzymac konkurencje z Chinami przynajmniej w budowie najprostszych statkow - masowce, kontenerowce. taka jest smutna rzeczywistość. nie potrafią jedynie budowac statków specjalistycznych ale to pewnie dlatego że jest b.małe zapotrzebowanie na takie statki. to nie jest wina ani p.Merkel ani p.Tuska tylko koniuktury i ksiegowych. ekonomia w tym zakresie jest bezwzględna. czy widziałes może pasażera wybudowanego w Chinach. firma dla której pracuje zamówiła w Chinach serie małych pasazerów. widziałem piękne rysunki, projekty itp a statku jak nie ma tak nie ma. może kadłub juz wyspawali a reszta? Finlandia kilka lat temu zamkneła stocznie w Helsinkach i Turku. ta stocznia swego czasu zbudowała 2 jeszcze do niedawna największe pasażery świata - Oasis of the seas i Allure of the seas. W każdej branzy dzieją sie podobne historie. a księgowi i tak maja ostatnie słowo i to oni tak naprawde podejmuja decyzje co jet opłacalne a co nie. miłego dnia pozdro jacek sp9ikf
|
| |
sq1fyi | 23.05.2016 10:40:19 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Good village!
Posty: 204 #2287219 Od: 2011-4-20
| Sulzer był tylko biurem projektowym. Nie mieli swoich fabryk. Po tym jak zostali wykupieni przez Wartsilie (mającą swoje warsztaty) natychmiast zakumunikowali, że nie chcą utrzymywac fabryki w Poznaniu ze względu na duze koszty transporu. Tali silnik zanim trafił na statek był montowany na hamowni, nastepnie kompletnie rozbierany do weryfikacji. Kolejny raz montowany na kolejne próby i po przejściu ostatecznych testów po raz kolejny demontowany do ostatniej śrubki, pakowany i wysyłany do stoczni na ciezarowkach czy częściowo koleją.
Mialem okazję być na trochę mniejszym i wszystko jest fajne piękne do puki nie musisz coś przy nim zrobić. Niestety wszystko praktycznie za pomocą dzignic/suwnic. Tak pozatym piękna maszyna no i odgłos pracy ~100obrotów/minute przy pelnym obciążeniu to najpiękniejszy dźwięk dla mechanika. _________________ Igor |
| |
SP2LIG | 23.05.2016 11:35:19 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #2287254 Od: 2009-3-16
| sq1fyi pisze:
....... Tali silnik zanim trafił na statek był montowany na hamowni, nastepnie kompletnie rozbierany do weryfikacji. Kolejny raz montowany na kolejne próby i po przejściu ostatecznych testów po raz kolejny demontowany do ostatniej śrubki, pakowany i wysyłany do stoczni na ciezarowkach czy częściowo koleją.
Mialem okazję być na trochę mniejszym i wszystko jest fajne piękne do puki nie musisz coś przy nim zrobić. Niestety wszystko praktycznie za pomocą dzignic/suwnic. Tak pozatym piękna maszyna no i odgłos pracy ~100obrotów/minute przy pelnym obciążeniu to najpiękniejszy dźwięk dla mechanika.
Również miałem wielokrotnie okazję być świadkiem montowania silnika(B&W)na hali w Stoczni Gdańskiej, parodniowych prób(okolice i to nie małe wydziału S-5 drżały). Ponownego demontażu silnika i wysyłki w częściach na pobliski statek w budowie lub wysyłki w świat(wszystko w wielkich skrzyniach). Powyższe próby silników były dla stoczni niejako świętem bo całej załodze było wiadomo(drżenie ziemi i hałas) że kolejny silnik został zbudowany i uruchomiony.
Bez suwnicy(która jest na każdym statku)nie mogło być mowy o remoncie silnika. Ciężary głowic, tłoków i innych większych elementów silnika były podawane w tonach. Oczywiście mówię o silniku głównym.
Potwierdzam wypowiedz kolegi cyt " odgłos pracy ~100obrotów/minute przy pelnym obciążeniu to najpiękniejszy dźwięk dla mechanika " koniec cytatu. Najmniejsze odchylenie od tego dźwięku wzbudzało w mechaniku natychmiastowy st-by i mogło(nie musiało) być zapowiedzią najgorszego. _______________ Greg SP2LIG |
| |
SP1ST | 23.05.2016 11:49:08 |


Grupa: Użytkownik
QTH: kraina 44-ech wysp
Posty: 425 #2287267 Od: 2011-3-5
| Stop kamera !!! powtarzamy ujęcie, Na filmie z pierwszego postu wyraźnie stoi napisane South Korea. 10 sekunda. Osobiście unikam zakupu towarów z Chin, co nie jest obecnie łatwe.
_________________ Krzysztof, SP1ST D-STAR UZNAM Isl
|
| |
sp9ikf | 23.05.2016 13:02:16 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO90GC, Rybnik
Posty: 1203 #2287305 Od: 2010-3-17
| witam, czasy sie zmieniaja a wraz z nimi i technologie. na wielu duzych pasazerach odchodzi sie od klasycznego napedu silnik spalinowy-wał-sruba(y). od conajmniej 10 lat wycieczkowce maja napedy elektryczne. nie wiem gdzie wkleic fotke takiego silnika. swego czasu byłem na statku po pożarze. spłonał wskutek awarii jeden z 6 agregatów prądotwórczych. naped główny stanowiły 2 silniki elektryczne zasilane napięciem 6000V, moc 40MW każdy. tylko 2 firmy na swiecie potrafia albo inaczej produkuja takie wynalazki: Alstom i ABB.
jacek sp9ikf |
| |
sq1fyi | 23.05.2016 13:47:56 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Good village!
Posty: 204 #2287343 Od: 2011-4-20
| Na moim statku mamy 6 generatorów po 4800kW, 6,6kV. Do napędu marszowego używamy dwa główne pędniki, w trakcie pracy używamy wszystkie 8 sztuk. Silniki elektryczne pędników sterowane przez falowniki Siemensa. Niestety Siemensa z Chin.
Wracajac do tematu silników wolnoobrotowych, to budują je i w Korei i w Chinach (Szanghaj). Wszystko jest ok do czasu, kiedy dział kontroli robi swoją robote zgodnie z założeniami. Innym problemem są materiały. Np. rdzewiejąca stal nierdzewna czy rury stalowe korodujace od paliwa. _________________ Igor |
| |
SP2LIG | 23.05.2016 15:21:59 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #2287394 Od: 2009-3-16
| SP95094KA pisze:
Ciekawe jakby się udało bez czajnika z reaktora atomowego wytwarzać prąd i stosować to sprzęgło elektryczne Czy wtedy wielkie statki handlowe by przeszły na taki system Ekologiczne i chyba tańsze, jak spalać mazut, czy inny syf Ale to moje fantazje
Pozdro
Stasiu, to wszystko i wiele innego dobrego o czym baranki boże na tym padole nawet nie marzą jest dopiero przed mami. Już wodór jako paliwo zaczyna ostro atakować motoryzację, przyjdzie taki czas gdzie silniki spalinowe będą ale tylko jako eksponaty w muzeach techniki. Niestety ludzkość musi jeszcze trochę poczekać, może 100 a może 200 lat. _______________ Greg SP2LIG |
| |
nowy1970 | 23.05.2016 16:26:02 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 126 #2287412 Od: 2011-8-12
| W Poznaniu, to z Ceglorza co wiynksze klamoty kawalindek tylko tośtali ino do Warty i lołs bez te żybure prościuchno na północ. Ceglorz był blisko, zaro w nastympnym fyrtlu. Za szczawika (szczuna) wiaruchna tam łaziła szpycować.
https://www.google.pl/maps/@52.3954231,16.9393133,116m/data=!3m1!1e3 |
| |
SQ4PBE | 26.05.2016 21:20:06 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Bartoszyce
Posty: 72 #2288454 Od: 2014-10-22
| Może ja wsadzę swoje 5 groszy. Z tego co się orientuję (mogę się mylić) Ceglorz został podzielony. Np. HCP FPS produkuje tabor kolejowy i jest w polskich rękach. Za to wydział silników został sprywatyzowany - kupiła go jakaś firma z Libanu i chyba nadal klepią tam licencyjne motory do agregatów czy małych statków. Oto strona: http://www.fsa-poznan.pl/PL-H5/produkty.html Ciekawością jest, że nadal mają w swojej ofercie silniki a8c22 - zastosowane w lokomotywach serii SM42.
|
| |
Electra | 16.04.2025 20:08:05 |

 |
|