NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » AKUMULATOR DO ROWERU ELEKTRYCZNEGO 12V 14AH

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Akumulator do roweru elektrycznego 12V 14AH

  
SP8NFH
31.05.2015 12:36:48
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 289 #2116227
Od: 2012-11-3
Witam
Czy Ktoś z Kolegów ma doświadczenie odnośnie typów akumulatorow żelowych stosowanych w rowerach elektrycznych. Chcę kupić nowe akumulatory i zastanawiam się jaki typ będzie najbardziej się nadawał.
Dzięki za pomoc
Andrzej
  
Electra18.04.2024 16:53:09
poziom 5

oczka
  
SP3LOZ
31.05.2015 12:53:37
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82ij, nr Poznan

Posty: 151 #2116247
Od: 2012-8-26
Jedne z lepszych akumulatorów do pojazdów elektrycznych to te produkowane przez tajwańsko-amerykańską firmę Greensaver:
http://www.greensaver.cn/p2_en.html

Używam takiego akumulatora do pracy radiostacji w terenie.
Czasem trafiają się w dobrej cenie na znanym portalu aukcyjnym.
Pozdrawiam,
A
  
sp2lpw
31.05.2015 12:55:56
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #2116251
Od: 2013-3-23
Witam Andrzeju. Zasugeruje moze inne rozwiazanie jak zelowe akumulatory. Ostatnio wyraznie zyskuja akumulatory LiPo czy LiIon. Owe akumulatory maj wyzszosc nad zelowymi. Zalety to - wydajnosc,wielkosc i waga, negatywy to moze byc cena. Wydajnosc pradowa zalezy od typu akumulatora a wlasciwie dane techniczne podawane przez producenta. Wykorzystuje je do napedu modeli latajacych ale to naped bezposredni na smiglo. W rowerze najwidoczniej jest "skrzynia biegow" czyli jakies przelozenie mechaniczne napedu. Sprobowalbym polecane akumulatory ale to tylko moje zdanie.
  
SP1AP
31.05.2015 17:45:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2116383
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 1
W rowerze też raczej jest napęd bezpośredni silniczka umieszczonego w piaście koła.
Ale jakie opory stawia powietrze miniaturowym modelikom, a jakie stawia powietrze i podłoże(toczenie) posturze dobrze odżywionego dorosłego człowieka, he, he? pan zielony
Przecież roweru nie da się napędzać bateriami do aparatów fotograficznych! oczko
  
SP5XMI
31.05.2015 18:26:29
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #2116399
Od: 2012-12-16
W rowerach elektrycznych spotykałem głównie paczki litowo-jonowe oraz LiFePo o napięciu 36 lub 48V. Nie spotkałem takiego o napięciu 12V poza żelowym ołowiowym. Paczka litowo jonowa 36V razem z przetwornicą stepdown do 24V z powodzeniem zasilała clansmana mojego kolegi przez cały dzień aktywności terenowej.
Wyższe napięcie wcale mnie nie dziwi, gdyż przy mocy silnika 250W (jeden ze słabszych) 12V zasilania wymagałoby ponad 20A prądu, a przy 48V to tylko nieco ponad 5A - różnica zasadnicza dla ogniw, gdyż są wtedy rozładowywane prądem 0,5C.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SP1AP
31.05.2015 18:29:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2116400
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ale Andrzej ma napędzany napięciem 12V z AKU żelowego właśnie. pomysł
  
SP5XMI
31.05.2015 18:31:17
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #2116403
Od: 2012-12-16


Ilość edycji wpisu: 2
To znaczy, że jest to rower z elektryką starszej generacji. Osobiście spotykałem tylko litowo-jonowe oraz żelazowe (LiFePo) o wyższym napięciu.
Niestety jak wszystko hobbystyczne, akumulator taki jest strasznie drogi.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
sq6ade
31.05.2015 21:24:24
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #2116543
Od: 2008-3-21
Po pierwsze kolega NFH tylko zadaje pytania na forum i nie odpowiada na wpisy a po drugie
rower napędzany jest siłą mięśni. Mam rower i używam więc wiem co piszę.

_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp3nyu
31.05.2015 21:39:01
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #2116555
Od: 2011-2-8
Krzyś, doradźmy kol.NFH jak najlepiej. To dla niego b.ważne - na pewno będzie wdzięczny pomysł
_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
SQ9JXT
01.06.2015 09:12:13
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 725 #2116760
Od: 2011-5-10


Ilość edycji wpisu: 4
    SP8NFH pisze:

    Witam
    Czy Ktoś z Kolegów ma doświadczenie odnośnie typów akumulatorow żelowych stosowanych w rowerach elektrycznych. Chcę kupić nowe akumulatory i zastanawiam się jaki typ będzie najbardziej się nadawał.


Cały wątek, szeroko omawiający akumulatory toczył się niedawno tutaj:

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3536&temat=75631&nr_str=4

    sq6ade pisze:

    Po pierwsze kolega NFH tylko zadaje pytania na forum i nie odpowiada na wpisy a po drugie
    rower napędzany jest siłą mięśni. Mam rower i używam więc wiem co piszę.


Nie zupełnie, napęd mięśniowy to jedna z opcji. Obecnie, po nowelizacji prawa o ruchu drogowym obowiązuje taka definicja:

„rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.”

Oznacza to, że za rower będą uważane także rowery elektryczne, które spełniają następujące cztery warunki:
pomocniczy napęd elektryczny musi być uruchamiany naciskiem na pedały,
napięcie zasilania nie może przekraczać 48 V,
znamionowa moc ciągła silnika nie może przekraczać 250 W,
moc wyjściowa ma zmniejszać się stopniowo aż do zera przy prędkości 25 km/h.

To powyższe o tyle jest ważne, że rower, w którym jest silnik o mocy większej niż 250 W albo jego szybkość przy użyciu silnika jest większa niż 25 km/h nie jest już rowerem i taki pojazd nie może się poruszać w ruchu drogowym lub ewentualnie wymagane będą do jego prowadzenia dodatkowe uprawnienia - co najmniej karta motorowerowa, po przekroczeniu 45 km/h - prawo jazdy kat. A

Zatem, elektryczny napęd w rowerze - jak najbardziej!
  
sq6ade
05.06.2015 23:41:02
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #2119618
Od: 2008-3-21
Naszemu koledze brakuje wiedzy jak działa i jak posługiwać się forum internetowym.
O to mi chodzi.
http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=422171
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra18.04.2024 16:53:09
poziom 5

oczka
  
sp2lpw
06.06.2015 10:36:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 10 #2119715
Od: 2013-3-23
Koledzy jezeli chodzi o akumulator zelowy to jego napiecie przcy to 12V a Li-Po(3S ma 11.1V) czy Li-Ion(3S ma 10.8V). 3S to skcja sladajaca sie z trzech ogniw danego typu. Faktem jest te wymienione ogniwa sa dosc drogie. Laczac je rownolegle pakiety 3S uzyskuje sie akku o duzej pojemnosci. To juz wszyscy wiedza nic nadzwyczajnego. Sam wykorzystuje te ogniwa w modelarstwie i do zasilanie radia. Ma to jak napisalem plusy i minusy w zastsowaniu. Nie znam konstrukcji napedu roweru o ktorym mowa, moge tylko doradzic w teoretycznej formie. Pakiety Li-Po mozna ulozyc w rowerze dokladnie gdzie ma sie miejsce i nie beda przeszkadzac. Ulozenie akku zalezy od kreatywnosci uzytkownika. 12V a 11.1V jest to mala roznica napiecia silnik nawet tego nieodczuje. Te akku polaczam do silnika nawet 2kW poprzez regulator napiecia. Wiadommo ze czas i pobor pradu robia swoje ale satysfakcja ze model ma imponujaca predkosc. Dla silnika takiego jak kolega opisuje(250W) to zaden problem. Duzo materialu jest na forch modelarskich i w niecie o nowym rodzaju napedu elektrycznego. Tu techniczne dane mojego silnika -
KB45-08L 2300kv Brushless Inrunner
Kv: 2300RPM/V
Weight: 449g
Shaft: 6mm
Size: 63x45mm
Voltage: 36v
Highest rated power: 3439W
Moze to cos rojasni w temacie pomocy dla kolegi walczacym z zasilaniem swojego roweru

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » AKUMULATOR DO ROWERU ELEKTRYCZNEGO 12V 14AH

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny