Akumulator do roweru elektrycznego 12V 14AH
    SP8NFH pisze:

    Witam
    Czy Ktoś z Kolegów ma doświadczenie odnośnie typów akumulatorow żelowych stosowanych w rowerach elektrycznych. Chcę kupić nowe akumulatory i zastanawiam się jaki typ będzie najbardziej się nadawał.


Cały wątek, szeroko omawiający akumulatory toczył się niedawno tutaj:

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3536&temat=75631&nr_str=4

    sq6ade pisze:

    Po pierwsze kolega NFH tylko zadaje pytania na forum i nie odpowiada na wpisy a po drugie
    rower napędzany jest siłą mięśni. Mam rower i używam więc wiem co piszę.


Nie zupełnie, napęd mięśniowy to jedna z opcji. Obecnie, po nowelizacji prawa o ruchu drogowym obowiązuje taka definicja:

„rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.”

Oznacza to, że za rower będą uważane także rowery elektryczne, które spełniają następujące cztery warunki:
pomocniczy napęd elektryczny musi być uruchamiany naciskiem na pedały,
napięcie zasilania nie może przekraczać 48 V,
znamionowa moc ciągła silnika nie może przekraczać 250 W,
moc wyjściowa ma zmniejszać się stopniowo aż do zera przy prędkości 25 km/h.

To powyższe o tyle jest ważne, że rower, w którym jest silnik o mocy większej niż 250 W albo jego szybkość przy użyciu silnika jest większa niż 25 km/h nie jest już rowerem i taki pojazd nie może się poruszać w ruchu drogowym lub ewentualnie wymagane będą do jego prowadzenia dodatkowe uprawnienia - co najmniej karta motorowerowa, po przekroczeniu 45 km/h - prawo jazdy kat. A

Zatem, elektryczny napęd w rowerze - jak najbardziej!


  PRZEJDŹ NA FORUM