NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » PRACA Z AKUMULATORA OD 8V - 12V

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Praca z akumulatora od 8V - 12V

booster
  
sq5_
15.11.2012 15:42:51
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: sq5

Posty: 1253 #1050624
Od: 2011-2-3
Czy taki stabilizator da radę przy pracy z moca do 50W?
http://www.sklepy24.pl/sklep/sklep_kempingowe_pl/produkt/stabilizator-napiecia-12v-8a-/622
Obrazek
_________________
enjoy SWL hobby!
Robert
_________________
  
Electra26.04.2024 16:51:58
poziom 5

oczka
  
sp9vfg
15.11.2012 16:08:24
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków KO00AC

Posty: 34 #1050632
Od: 2012-11-9


Ilość edycji wpisu: 1
Witaj, mam wrażenie że 8A na wyjściu przetwornicy to trochę za mało na 50W (zakładam że chodzi o 50W na wyjściu TX), niezależnie czy to KF, VHF czy UHF (12A byłoby chyba wystarczające). Ponadto jeśli źródłem prądu ma być akumulator kwasowy 12V to zaznaczam że rozładowanie go poniżej 10,5V będzie skutkowało zasiarczaniem go - względnie szybkim uśmiercaniem go. Większość TRX poprawnie pracuje w zakresie 11-15V, czyli w zakresie normalnej pracy akumulatora kwasowego.

Pozdrawiam
_________________
-----------------
Pozdrawiam, Piotr
  
djostry
15.11.2012 16:12:27
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: JO71JW

Posty: 32 #1050634
Od: 2011-6-12
8A to będzie 110W na wyjściu, niewiadomo czy da ciągle 8A, potrzebujesz 50W tak więc powinien dać sobie radę.
  
SQ9SMK
15.11.2012 17:09:03
poziom 1



Grupa: Użytkownik

QTH: Dąbrowa Górnicza / JO90OH

Posty: 30 #1050648
Od: 2011-6-20
Cytat z linku:
"Napięcie w instalacji zasilanej z akumulatora mogą się wahać w dużym przedziale 8 - 16 V"

8V na aku. 12 voltowym? Po co z tego robić 12V jak przy 10,8 V zaczyna się głębokie rozładowanie...?

W jakim celu kolega chce zastosować ten stabilizator?
Jeżeli jest spadek napięcia na przewodach łączących akumulator z odbiornikiem to trzeba dać grubsze przewody.
  
SQ6XL
15.11.2012 20:52:32
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81nd Wrocław

Posty: 358 #1050777
Od: 2008-11-25
Zastosowanie tej przetwornicy tylko pogorszy sprawność energetyczną Twojego zasilania.
Jak pisali moi przedmówcy 10,8 V to napięcie końcowe rozładowania akumulatora rozruchowego a większość takie ma w aucie, poniżej tej granicy uszkadzasz akumulator. No chyba że chcesz stosować dodatkowe aku tak jak ja mam zrobione u siebie. Wówczas jest sens zastosować aku np. trakcyjne czy do systemów solarnych bo one pozwalają na głębokie rozładowania i dobrze je znoszą.
Większość TRX-ów toleruje bezproblemowo napięcia z zakresu 11V do nawet 16V.
Zresztą jeśli układ w aucie ładuje Ci powyżej 14,6 V to znaczy , że jest uszkodzony i też powolnie ale nieuchronnie poprzez przeładowanie wykańczasz akumulator.
Wniosek jeden należy zadbać o dobry stan instalacji w aucie a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na prezenty pod choinkę oczko
Pozdrawiam
Arek
_________________
73 de SQ6XL !
  
sp6ryd
15.11.2012 22:30:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław

Posty: 3787 #1050837
Od: 2012-1-22


Ilość edycji wpisu: 1
Cieniutkie te druciki nawet jak na 8A. w sumie to urządzenie mogłoby się przydać za solarem albo za prądnicą/ agregatem gorszej jakości. Za tą cenę chyba jednak nie.
  
SQ6XL
16.11.2012 10:57:56
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81nd Wrocław

Posty: 358 #1051000
Od: 2008-11-25
O tak , pomysł dobry , jako stabilizator napięcia za prostym agregatem to dobry pomysł i uzasadniony finanowo.
Prost agregat to koszt około 300 do 400 zł plus ten stabilizator to max 800 zł a za porządny generator musisz dać grubo ponad 1000 zł ( taki chińczyk invertorowy to około 1400 zł).
Wiec pomysł dobry z zastosowaniem za agregatem.
Pozdrawiam
Arek
_________________
73 de SQ6XL !
  
sq7rtr
16.11.2012 11:45:57
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01OK

Posty: 139 #1051021
Od: 2010-6-11
    sq5_ pisze:

    Czy taki stabilizator da radę przy pracy z moca do 50W?

Po pierwsze co chcesz nim zasilić? I co chcesz uzyskać?
Uzyskasz 13,8V zamiast ~12V. I nic więcej. Za cenę urządzenia, oraz 15% (sprawność) większego poboru prądu z akumulatora. Jeżeli zyskując 1,8-2V więcej chcesz osiągnąć kilka watów na wyjściu TRX, to się zastanów.

Z drugiej strony te 1,8-2V to są spadki napięć przy większych prądach w instalacji samochodowej.
_________________
OP:Rafal QTH: Radom rafael(at)tkdami.net
  
SQ6XL
16.11.2012 13:55:10
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81nd Wrocław

Posty: 358 #1051062
Od: 2008-11-25
Mówiąc o agregacie miałem na myśli jednostki, które mają oprócz wyjścia 230 VAC dodatkowe wyjście 12 VDC bo są takie nawet pośród tanich hipermarketowych modeli.
Nie jestem mocny w motoryzacji ale chyba 100% aut ma instalację prądu stałego 12 V lub 24 V .
Wadą prądnicy było jak mnie pamięć nie myli, brak stabilizacji napięcia i mała wydajność prądowa przy niskich obrotach.
Zastąpiono je alternatorami , które są sprawniejsze i stabilizują ( poprzez wbudowany układ regulatora oczywiście ) napięcie wyjściowe na poziomie 13,8 VDC .
To tyle w temacie prądnica alternator aniołek .
Pozdrawiam
Arek
_________________
73 de SQ6XL !
  
sq5_
16.11.2012 15:49:35
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: sq5

Posty: 1253 #1051133
Od: 2011-2-3
Jak pracujemy z terenu to często napięcie akumulatora szybko spada poniżej 12V ale akumulator jeszcze długo trzyma na poziomoie np. 10V - 9V.
Praca z tego rodzaju boosterem pozwoli mam nadzieję na dłuższą pracę z akumulatora.
Pomimo szybkiego spadku napięcia radio będzie miało cały czas 12V.
Oczywiście przy pewnym min. nap. akumulatora np 9.5V instalacja nie powinna dalej rozładowaywać akumulatora aby go nie uszkodzić.
Prawidłowo rozładowany akumulator do swojego min. napięcia będzie potem lepiej się ładował.
Czyli generalnie sprawność energetyczna spada ale czas pracy z akumulatora z napięciem 12V rośnie.
Tak myślę, czy jest inaczej?
_________________
enjoy SWL hobby!
Robert
_________________
  
SP9Z
16.11.2012 16:44:13
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: Sosnowiec JO90NF

Posty: 1040 #1051175
Od: 2009-11-18
Należy też wystrzegać się przed zbyt niskim napięciem zasilania TRXa, ponieważ może być ono również niebezpieczne dla urządzenia zwłaszcza podczas nadawania. Przykład autentyczny - znajomy hams uzywał FT950 zasilanego z akumulatora samochodowego. W czasie nadawania napięcie spadło do ok 10,5V i niestety transceiver się wyłączył (wystąpiło przy tym chwilowe drżenie przekaźników) Później okazało się już na zasilaczu, że radio na wszystkich pasmach dawało 70-80 mocy + zniekształcenia - diagnoza - uszkodzony mosfet w stopniu końcowym = wydatki na naprawę. Akurat ten model radia ma katalogową tolerancję zasilania 13,8V +- 10% (czyli 12,4-15,2V) a przy akumulatorze zejść poniżej 12.4v jest niestety bardzo łatwo...
_________________
Jacek
  
Electra26.04.2024 16:51:58
poziom 5

oczka
  
SQ6XL
16.11.2012 18:50:07
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: JO81nd Wrocław

Posty: 358 #1051266
Od: 2008-11-25
Co do zwrotu stabilizator a regulator to kwestia tolerancji napięć wyjściowych bo dla typowych stabilizatorów tolerancję napięcia wyjściowego przyjmuje się na poziomie +/- 5% (mowa o stabilizatorach liniowych popularnych serii ) a regulator jest rodzajem stabilizatora ale o większej tolerancji napięć wyjściowych rozumianej jako "pływalności nap. wyj." zależnej od napięcia wejściowego, obciążenia i stanu akumulatora.
Choć masz racje powinienem użyć zwrotu regulator bo tak potocznie się mówi o układzie zastosowanym w alternatorze.
Pozdrawiam
Arek
_________________
73 de SQ6XL !

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » PRACA Z AKUMULATORA OD 8V - 12V

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny