Praca z akumulatora od 8V - 12V booster |
Zastosowanie tej przetwornicy tylko pogorszy sprawność energetyczną Twojego zasilania. Jak pisali moi przedmówcy 10,8 V to napięcie końcowe rozładowania akumulatora rozruchowego a większość takie ma w aucie, poniżej tej granicy uszkadzasz akumulator. No chyba że chcesz stosować dodatkowe aku tak jak ja mam zrobione u siebie. Wówczas jest sens zastosować aku np. trakcyjne czy do systemów solarnych bo one pozwalają na głębokie rozładowania i dobrze je znoszą. Większość TRX-ów toleruje bezproblemowo napięcia z zakresu 11V do nawet 16V. Zresztą jeśli układ w aucie ładuje Ci powyżej 14,6 V to znaczy , że jest uszkodzony i też powolnie ale nieuchronnie poprzez przeładowanie wykańczasz akumulator. Wniosek jeden należy zadbać o dobry stan instalacji w aucie a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na prezenty pod choinkę ![]() Pozdrawiam Arek |