Abstrahując od treści rozmowy to okręty będące w ruchu(w morzu)noszą banderę potwierdzajacą przynależność do danego kraju na gaflu nigdy nie na rei jak przypadku na zdjeciu.US Navy wyjatkowo przestrzega regulaminów. ___________ Greg SP2LIG
Abstrahując od treści rozmowy to okręty będące w ruchu(w morzu)noszą banderę potwierdzajacą przynależność do danego kraju na gaflu nigdy nie na rei jak przypadku na zdjeciu.US Navy wyjatkowo przestrzega regulaminów.
A gdzie Ty tam żagle widzisz? _________________ de sp7vmz!
Greg co ty tłumaczysz szczurom wodnym gdzie bandera jak on nie rozróżnia budowy masztów i takielunku .Bandera na reji mówi dokąd zmierza statek ale to nie jest stosowane w marynarce wojennej. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Abstrahując od treści rozmowy to okręty będące w ruchu(w morzu)noszą banderę potwierdzajacą przynależność do danego kraju na gaflu nigdy nie na rei jak przypadku na zdjeciu.US Navy wyjatkowo przestrzega regulaminów.
A gdzie Ty tam żagle widzisz?
Gafel (rożec) - drzewce będące najbardziej charakterystycznym elementem w ożaglowaniu gaflowym, które wzięło od niego nazwę. Jest jednym z nielicznych drzewc stosowanych na żaglowcach, które nie są zbliżone ani do pionu, ani do poziomu. Jeden z końców gafla opiera się pod kątem o maszt w jego górnej części, a sam gafel jest skierowany skośnie do góry. Do gafla przylega górny lik czworokątnego żagla gaflowego. Zadaniem gafla jest usztywnienie tego liku w linii prostej, co umożliwia stosowanie większych żagli (szerszych w górnej części) niż w podobnym typie ożaglowania, zwanym ożaglowaniem bermudzkim. Gafla podnosi się i opuszcza razem z żaglem.
Reja – na żaglowcu pozioma belka (drzewce) przytwierdzona do masztu w połowie jej długości, do której przymocowany jest górny lik prostokątnego żagla rejowego. Reję można obracać (brasować) o pewien kąt wokół masztu w celu ustawienia żagla do wiatru pod odpowiednim kątem. Żagle rejowe sprząta się gejtawami, a następnie gordingami.
W ożaglowaniu rejowym reje stanowią kolejne piętra żagli, przy czym na większych jednostkach może się zdarzyć, że najniższa reja ostatniego masztu jest pozbawiona własnego żagla, a służy jedynie do rozpinania dolnych rogów żagla piętra drugiego.
W przypadku bander na ogół mamy do czynienia z bardziej klarownym niż na lądzie podziałem na różniące się wizualnie banderę wojenną podnoszoną na okrętach wojennych, banderę handlową oraz niekiedy występującą banderę urzędową podnoszoną na jednostkach pływających w państwowej służbie cywilnej. Wariantem bandery urzędowej bywa niekiedy odrębna bandera statków straży granicznej.
Polecam WIKI a potem zastanoweć sie co sie pisze... 1. nie wywiesza sie na reii tylko podciąga pod reją czyli falga(bandera) jest pod reją 2. nie ma mozliwości robienia tego na gaflu 3. podnosi się flagę (banderę)np. na Pogorii na rufie podczas porannego apelu Wiesław (sternik jachtowy z północnego Mazowsza) PS dodatkowo wmomencie do wchodzenia do obcego portu też wciąga się pod reję się falgę danego państwa
Grzegorz,nie tylko jak piszesz.Obcy okręt lub statek przebywający w obcym porcie podnosi pod reją banderę lub flagę danego kraju tylko i wyłącznie w jednym celu tj na czas pobytu w tym porcie podporządkowuje się prawu danego kraju.Statki pasażerskie przed wyjściem w morze podnosza flage D kodu miedzynarodowego,informujacą pasażerów o wyjściu statku w morze.Wywieszają równiez flagi państw do krórych statek zawinie.Wywieszanie różnych innych flag w morzu ma całkowicie inne znaczenie o którym nie będziemy tu dyskutować. ___________ Greg SP2LIG
Cyt "Polecam WIKI a potem zastanoweć sie co sie pisze... 1. nie wywiesza sie na reii tylko podciąga pod reją czyli falga(bandera) jest pod reją 2. nie ma mozliwości robienia tego na gaflu 3. podnosi się flagę (banderę)np. na Pogorii na rufie podczas porannego apelu Wiesław (sternik jachtowy z północnego Mazowsza) PS dodatkowo wmomencie do wchodzenia do obcego portu też wciąga się pod reję się falgę danego państwa "koniec cytatu.
Łapiesz mnie za słowa co świadczy całkowicie o braku jakiejkolwiek praktyki morskiej.Ja mam jej aż nadto w różnych flotach świata. Przeczytaj dokładnie temat tego wątku i wszystkie moje posty w tym wątku to przekonasz się jakiego tematu wątek dotyczy.Może wtedy zastanowisz się nad bzdurami jakie wypisałeś i zrewidujesz swoje poglady. Jeżeli życzysz sobie kontynuować ten temat to proszę na priv. ___________ Greg SP2LIG
Greg nie wszystko pozostało w głowie egzamin na sternika morskiego zdawałem w latach 70 ubiegłego wieku więc co nieco mogło się wymazać z pamięci.Ale jak widzisz dla nie których Wikipedia to "święta księga" a praktyka co innego ,jak sam napisał jest dale szczurem lądowym z Mazurskich jezior a tam nie obowiązują te przepisy a i bandery nie wywieszają na yachtach ale to już inna bajka. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Grzegorz,wiadomo że z czasem z twardego dysku człowieka ulatują pewne informacje.Ale dziwie się człowiekowi który nie czyta wątku od początku tylko wybiera poszczególne zwroty z kontekstu które jemu akurat pasują i robi zadymę nieudacznie próbuje pouczać innych być może z większą wiedzą od niego w tym temacie.Można się tylko pośmiać. ___________ Greg SP2LIG
Greg trzeba to przeżyć by o tym wiedzieć mam zaliczone 500mil by mieć uprawnienia.Teraz to i ja jestem już szczurem lądowym z wyboru a jak pływam to w wannie HI HI . _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Witam ! Wiesławie SQ5ABG ! Nie masz niestety racji z tym wywieszaniem bandery - szczególnie w drugim punkcie swojego podsumowania! Tak się składa, że na wymienionej przez Ciebie "Pogorii" pływałem po Morzu Liguryjskim i Tyreńskim (pod Kapitanem Żeglugi Wielkiej Januszem Zbierajewskim) i odbyłem również rejs "Darem Młodzieży" (Akademia Morska w Gdyni, kpt.ż.w. Artur Król) do Sankt Petersburga - choć mam tylko stopień żeglarza jachtowego (od trzydziestu paru lat...). W obydwu tych rejsach, w morzu mieliśmy banderę wywieszoną POD GAFLEM na ostatnim maszcie, gdy wpływaliśmy na obce wody z wizytą, bandera państwa - gospodarza była wywieszana POD SALINGIEM. W porcie zaraz po zacumowaniu nasza bandera była opuszczana z pod gafla i podnoszona na flagsztoku na rufie, gdzie była do zmroku. Ponownie podnoszona (w porcie) o ósmej rano na flagsztoku w czasie zbiórki załogi, w sposób przewidziany w Ceremoniale Morskim. Gdy wychodziliśmy z portu ponownie bandera była podnoszona pod gaflem. Chyba nie wątpisz w fachowość powołanych prze ze mnie AUTORYTETÓW? Gdy udawaliśmy się na Korsykę (co się zresztą nie udało dokonać z powodu silnego wiatru do 10 B i braku czasu) kapitan Zbierajewski miał nawet przygotowana banderę korsykańską (bardzo charakterystyczna, spróbuj znaleźć!), a będący w załodze dwaj Włosi mogli podnieść banderę swojego kraju. Z obydwu rejsów mam zrobioną przez siebie dość bogatą dokumentację fotograficzną (do udostępnienia). Aby nie było całkiem poza tematem naszego forum to wspomnę, że przeprowadziłem kilka nasłuchów na pokładach tych żaglowców: na "Pogorii" był ICom 735 - chyba jeszcze z czasów kapitanowania Krzysztofa Baranowskiego - to też HAM! o ile dobrze pamiętam wołał: sierra papa five alfa tango victor mickey mouse (SP5ATV/mm). Pozdrawiam 73! i stopy wody pod kilem ! / albo - jak to wśród żeglarzy szuwarowo-błotnych: kilo wody pod stopą ! (tak sobie żartowaliśmy czasem...) _________________ IC-E90 (na razie do słuchania), kilka anten przenośnych własnej produkcji Zdany egzamin, bez znaku, bez pozwolenia radiowego (nie wystąpiłem)