Nieumiejętność używania mózgu przez takiego delikwenta, co lata se gdzie bądź, to jedno. Fakt, że brak precyzyjnych regulacji, to drugie... Tak jak pisano- zaszkodzi to teraz całemu środowisku, bo tak jak były plany montowania alkomatów w samochodach, tak będą plany montowania radarów w dronach, motolotniach itp. W tym popier... kraju prawo się pisze pod wpływem chwili, na kolanie, a przede wszystkim pod kogoś... Dlatego taki idiotex, co nie umie przewidywać konsekwencji swych czynów powinien dostać grzywnę z 20 tysięcy, a nie iść do więzienia na 8 lat, żeby go państwo jeszcze utrzymywało... Latanie w pobliżu lotniska, to nie głupota, tylko debilizm i tyle...
Inni też dostrzegli problem i reakcja była szybka http://boingboing.net/2014/06/25/citing-close-encounters-of-the.html Wymóg reflektora radarowego wcale nie jest zły od jakiejś masy i wielkości powinien być obligatoryjny. Kto wie może upowszechni się nawet obowiązek nadawania ADS-B co też nie było by takie głupie przy przelotach w kontrolowanej przestrzeni. Dziedzina się rozwija i w miarę rozwoju konieczne będzie zapewnienie ochrony nie tylko samymi przepisami i edukacją bo zawsze coś może pójść nie tak czy to w głowie szaleńca czy elektronice UAV.
edit:
http://www.faa.gov/news/press_releases/news_story.cfm?newsId=18295 A small UAS operator must always see and avoid manned aircraft. If there is a risk of collision, the UAS operator must be the first to maneuver away. The operator must discontinue the flight when continuing would pose a hazard to other aircraft, people or property. A small UAS operator must assess weather conditions, airspace restrictions and the location of people to lessen risks if he or she loses control of the UAS. A small UAS may not fly over people, except those directly involved with the flight. Flights should be limited to 500 feet altitude and no faster than 100 mph. Operators must stay out of airport flight paths and restricted airspace areas, and obey any FAA Temporary Flight Restrictions (TFRs).
Jutro pewnie będzie w TV że lotniska na ptaszyska będą miały swoje jastrzębie,
Od dawna używa się sokołów w celu odstarszania. Lufthanasa ma nawet swoje "stado".
Nie tylko Lufthansa ma sokoły do odstraszania ptaszysk. W Pyrzowicach też jest sokolnik, (przynajmniej w 2009 roku jeszcze był) który ze swoimi sokołami pilnował lotniska. Właśnie w 2009r miałem okazję widzieć możliwości tego sokoła i mając na ręce specjalną rękawicę mogłem przez chwilę potrzymać to miłe ptaszysko . https://picasaweb.google.com/lh/photo/6KgiMQ_QlRieznGwvItMcNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
A jakie mogą być problemy gdy ptak wpadnie do silnika można obejrzeć chociażby tutaj: https://youtu.be/9KhZwsYtNDE Technika idzie do przodu, są coraz lepsze ogniwa, coraz lepsze napędy - wszelkiego rodzaju dronów będzie coraz więcej... Mariusz w linku powyżej pokazał, że dron może zabijać, ale są projekty, że dron być może kiedyś będzie ratował życie https://youtu.be/y-rEI4bezWc
Moim zdaniem ze względów bezpieczeństwa kierowanie dronem wyżej jak 20m i dalej jak 50m powinno wymagać specjalnych uprawnień po przejściu odpowiedniego szkolenia.
Moim zdaniem wprowadzasz jakieś starokomunistyczne ograniczenia, powinno być nie wyżej jak 25 metrów i nie dalej jak 60 metrów. _________________ Pozdrawiam serdecznie,
zgadzam się z kolegą MBC zamiast robić coś dobrze żeby nikt sie nie czepiał, to wszystko na odwrót,a potem zaostrzą wymagania i po zabawie. _________________ Sebastian Wrocław 73! Mobil: 145.600 SR6R, 438.850 SR6WR GL!
Nie ma co zaostrzać wymagań. Reflektory radarowe na każdego "kogucika" i po sprawie. To w końcu tylko trochę cynfolii i plastiku. Radary lotniskowe i kontroli obszaru chodzą w pobliżu 9 GHz. Taki odbłyśnik miałby niewielkie rozmiary i w zasadzie mógłby być wykonany według wzoru samodzielnie. Inna sprawa to potrzeba wykonania dokładnej mapy Polski z zaznaczonymi regionami GDZIE I JAK WYSOKO MOŻNA TYM LATAĆ tak aby każdemu dać możliwość w miarę swobodnego poruszania się tymi zabawkami. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
Ktoś miał pomysł aby w pamięci komputerka drona wpisane były współrzędne obiektów w promieniu których dron byłby nieczynny. _________________ Wiosna się budzi w całej naturze Witana rzewnym słowików pieniem, W zielonym gaju, ponad strumieniem, Kwitną prześliczne dwie róże.
Lepiej pomyśleć jak my możemy pomagać w śledzeniu dronów... może radioamatorzy zoferują system do ich śledzenia? _________________ enjoy SWL hobby! Robert _________________
...Radary lotniskowe i kontroli obszaru chodzą w pobliżu 9 GHz....
To akurat jest nieprawda.
Pozdrawiam Andrzej SQ5GVY
Zależy kto jaki radar ma na myśli. A poza tym czy co poniektórzy MUSICIE się co temat przekomarzać ? To jest nie do wytrzymania na dłuższą metę. Co temat to się muszą poprztykać, aż się nie dobrze robi. Niby dorośli ludzie a zachowują się jak pijane dzieci we mgle. Czy Wy już na żaden temat nie możecie po prostu merytorycznie podyskutować? Nie mówię tu do Andrzeja SQ5QVY. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
Zależy kto jaki radar ma na myśli. A poza tym czy co poniektórzy MUSICIE się co temat przekomarzać ? To jest nie do wytrzymania na dłuższą metę. Co temat to się muszą poprztykać, aż się nie dobrze robi. Niby dorośli ludzie a zachowują się jak pijane dzieci we mgle. Czy Wy już na żaden temat nie możecie po prostu merytorycznie podyskutować? Nie mówię tu do Andrzeja SQ5QVY.
I co ja biedny mały żuczek mogę Ci na to odpowiedzieć? Najmądrzej do tego się nie ustosunkować i przemilczeć... Kimże ja jestem, żeby wytykać jednemu czy drugiemu to, że się przekomarzają? Ich sprawa, nie moja... Ich nerwy zszargane- nie moje... Ja tu tylko sprzątam (...)
@SQ6SEC Ewcia , nie przejmuj się. Owszem są pasma radarowe i to nie zależy o tyle od państwa w jakim stoją radary tylko od producenta. Najniższe częstotliwości zaczynały się już od 160 MHz. To też radar lotniskowy tyle że przenośny bo dla wojska. Sa radary na 3 GHz na 1,7 lub coś koło tego ale to kontrola obszaru. Radary lotniskowe typu np. AVIA to jest prawdziwa składanka bo jak jest obok kilka lotnisk w dużych państwach a do niedawna tak było w Berlinie, był podział na zakresy. Szonefeld to NRDowske miało niższy zakres a Tempelhoff wyższy ( lub odwrotnie juz nie pamiętam) Dlatego te maleństwa MUSZĄ mieć moim zdaniem odbłyśniki na dane zakresy. To jest kilka kawałków folii aluminiowej dociętej do rezonansów i będzie OK. Bo drony to jest takie samo hobby jak nasze radia a jak zaczniemy wymagać transponderów, radarów skaningowych ( odmiana radaru pasywnego)i podobnych bzdur to się zrobi znowu bajzel którego nikt nie będzie w stanie opanować. Znamienniki aktywne można przecież wyłączyć, jak ktoś będzie chciał zrobić jakiś numer to nawet pamięć wymaże! A tu - kilka pasków folii , obowiązek okazania tego podczas np. kontroli i jest ok. A mapa precyzyjna dla takich latajacych amatorów też powinna być. Będzie wiadomo gdzie są szlaki dla awionetek, gdzie dla lotniarzy a gdzie dla MIGów lub SU7. Tu nie ma tajemnicy bo wywiady i tak maja wszystko policzone a normalny człowiek który chce sobie polatać powinien wiedzieć którędy i gdzie wolno a gdzie nie. Dobrze że się do tej pory nikt nie rozwalił. wyobrażasz sobie co by było gdyby ten Niemiec z Lufthanzy sie tu rozbił przez to latające gówno? Trzeba się za to wziąć póki jeszcze czas. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!
Lepiej pomyśleć jak my możemy pomagać w śledzeniu dronów... może radioamatorzy zoferują system do ich śledzenia?
już jest: ADS-B http://www.flightradar24.com/free-ads-b-equipment pisałem wyżej Profesjonalny transponder ADS-B pracuje w paśmie 1090 MHz z dość dużą mocą, ale myślę, że gdyby przepisy umożliwiały jego uruchomienie na 'bezzałogowcach' tych które mogłyby potencjalnie stanowić zagrożenie (masa / wielkość / prędkość / wysokość przelotu) to nawet urządzenie o niewielkiej mocy byłoby odbierane z wielu kilometrów. Kontrola lotów znała by jego położenie w czasie rzeczywistym i z dużą dokładnością. System pozwala śledzić nawet takie obiekty które nie nadają swojej pozycji (np militarne) poprzez wykorzystanie multilateracji. Nie byłby wtedy potrzebny, było nie było, mało areodynamiczny odbłyśnik radarowy http://www.uasvision.com/2012/02/10/sagetech-announces-world%E2%80%99s-smallest-mode-s-transponder-with-ads-b/
można, można: http://www.smalluavcoalition.org/current-rules/ Hobbyists can use small UAVs so long as they stay 5 miles from an airport, under 400 feet above ground level, and within the visual line of sight of the operator. The guidelines for hobbyists were set by Congress can be found in the FAA’s Interpretation of the Special Rule for Model Aircraft. Hobbyists are also encouraged to also read educational material created by the Small UAV Coalition, AUVSI, AMA, and FAA at Know Before You Fly.org.
Inna sprawa to potrzeba wykonania dokładnej mapy Polski z zaznaczonymi regionami GDZIE I JAK WYSOKO MOŻNA TYM LATAĆ tak aby każdemu dać możliwość w miarę swobodnego poruszania się tymi zabawkami.
@ MCB Jakoś nie widzę tu zaznaczonych miejsc dla dronów i pułapów wysokości dla nich. TO trzeba uzupełnić.@Stasiek Teraz zdalne sterowanie "poszło" na 35 MHz. _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie!