| |
sp4jkv | 24.02.2011 21:00:50 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=64561)
Grupa: Użytkownik
QTH: KO03FT
Posty: 400 #656080 Od: 2011-2-11
| Tomek, dzięki za odpowiedź ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ 73 de SP4JKV Adam |
| |
Electra | 16.02.2025 23:29:48 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
SQ5AM | 24.02.2011 23:46:16 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02LG
Posty: 2240 #656168 Od: 2009-2-3
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | sp6gvu pisze:
Wszystkie bagaże na trasie USA do UE sa kontrolowane ręcznie przez agentów ! Do każdego bagażu wrzucona jest kartka z informacją kto i dlaczego walizkę otwierał. Z własnego doświadczenia wiem ,że warto do bagażu ze sprzętem włożyć kopie licencji. To działa !! Na jednej takiej kartce agent napisał " VY 73 " Niestety nie podał swojego znaku, widocznie nie mógł ze względów bezpieczeństwa.
73 Andrzej SP6GVU
Znaczy że trxy nadajesz w bagażu głównym? Biorąc pod uwagę ilość bagażu który ginie, to dość odważne posunięcie wrzucanie do głównego wartościowych rzeczy. _________________ Adrian |
| |
N2XJN | 25.02.2011 03:19:42 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 454 #656206 Od: 2010-9-1
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | nikt mnie nie sprawdzal z 817. kiedy lecialem do Polski z Polski wylecialem bez radia ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) malem go w samolocie a co z nim robilem podczas podrozy nie powiem... |
| |
SP6IEQ | 25.02.2011 06:34:00 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Świdnica
Posty: 416 #656214 Od: 2010-2-22
Ilość edycji wpisu: 1 | SP9MAV, mam za sobą ok. 800 lotów. Mógłbym już ksiązkę napisać o zachowaniach kontroli bagażu. Z tym nożem to wcale nie bajka, dwa razy tak się zdarzyło i wcale nie było zamierzone, lotnisko w Warszawie i w Brukseli. Granicznik brał go do ręki po obejżeniu i krótkiej rozmowie nóż wędrował w torbie z komentarzem ".. jak dalej puszczą ( w tranzycie ) to niech pan jedzie ...". Było też i rozkręcanie laptopa a uruchamianie laptopa od czasu do czasu. Są lotniska, gdzie buty i paski do zdięcia to zaasada, są i takie ( w UE ), gdzie poza zewnętrzym okryciem nic się nie ściąga, żadne paski, zegarki etc. Są takie, że każdy bagaż jest gruntownie sprawdzany a wszystko co do jedzenia, nie tylko płyny powyżej 100 ml ale owoce, kanapki, otwarta czekolada etc. do kosza. Czasami dyskusja dlaczego w paszporcie jest inne zdjęcie niż na wizie wklejonej do paszportu ( to kierunek US )? Czasami bagaz podręczny o 1 cm za gruby jest problemem ( szczególnie Kanada ). Jest przepis, że przybory do toalety w woreczku powinny być wyjęte na taśmę. Nigdy tego nie zrobiłem. Wiele innych ciekawostek. Ale z radiem nigdy nie miałem problemu w bagażu podręcznym. Mniej pytań było do radia niż do laptopa, zarówno przed wydarzeniem w US jak i po. Obserwuję swoite akcje. Wszystko sprawdzają, potem jakiś czas cisza, potem znowu akcja i tak w kółko. Nie ma innego sposobu jak przećwiczyć temat. Czasami zupełnie inne zachowania na różnych lotniskach w tym samym kraju. _________________ Pozdrawiam Dionizy |
| |
sq2hcz | 25.02.2011 10:15:01 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
QTH: Bydgoszcz
Posty: 846 #656280 Od: 2009-12-30
| Dzięki wszystkim za uwagi, szczególnie fajny pomysł z tą kopią licencji w bagażu głównym (o ile ktoś tam przewozi sprzęt). Cenny pomysł z przygotowaniem karti w sprawie anten w lokalnym języku dla tubylców w hotelu ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Sławek _________________ http://sq2hcz.wordpress.com http://www.eo.net.pl
|
| |
sq9mll | 25.02.2011 13:00:10 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=65328)
Grupa: Użytkownik
Posty: 49 #656345 Od: 2011-2-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Ja 3 tyg temu wrzucilem 5 anten, zasilacz i 2 trx : ft857 i ft8900 do bagazu glownego odpowiednio zabezpieczonego... i w rezultacie Cytrynka z wypozyczalni SIXT na lotnisku w Turku zmienila swoj wyglad tak jak zwykle kazdy mobil ktory prowadze na: http://www.sq9iwu.drl.pl/photogallery.php?photo_id=957 ponadto Pawel SQ9HHT mial w podrecznym bagazu reczniaka ALINCO. Nie bylo zadnych problemow. Oczywiscie sprzet w bagazu glownym dobrze zabezpieczony (czyt. owiniety w swetry, bluzy, T-Shirty przetykane skarpetkami i in.) Biorac pod uwage ze wczesniej np. przy przelocie z Londynu uszkodzono mi bagaz i musialem w ft8800 wymienic potencjometr bylo wszystko OK. Niestety pamietaj, ze pracownicy lotniska zajmujacy sie bagazem... za nic nie dbaja o to w jakim stanie bedzie bagaz po kego wyladunku. Standardowo mam zawsze pourywane raczki itp. Nieraz widzialem np. na Ferhegy w Budapeszcie jak walizki "lotem koszacym" mijaly sie z tasma podajnika ladujac na plycie lotniska. Reasumujac... kontrola bagazowa nawet kiedy bylem w Hong Kongu czy Szanghaju czy Moskwie sie nie czepiala. Oczywiscie zalaminowane pozwolenie CEPT przy sobie (kopia w pomniejszeniu).
Raz tylko , na granicy Niemiecko-Szwajcarskiej zapytano mnie i Pawla HHT doslownie "Czy macie Panowie licencje CEPT?" co bylo ogromnym zaskoczeniem, skad czerpia taka wiedze... a na granicy Austrii i Liechtenstein "Czy jest Pan z Polskiej Tajnej Policji?" |
| |
sq9mll | 25.02.2011 13:07:54 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=65328)
Grupa: Użytkownik
Posty: 49 #656347 Od: 2011-2-24
| aha, zawsze mam bagaz zamkniety na przyslowiowa klodke |
| |
sp5es | 27.02.2011 09:40:04 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 138 #657172 Od: 2010-6-28
| W krajach Unii nie ma ograniczeń w przewozie rzeczy - wynika z traktatu unijnego. CEPT - zgodnie z regułami kto co podpisał. O używanie znaków/prefixsów najlepiej się dopytać lokalnego UKE lub innych hams. Jak nyłem ostatni raz na CU - wszystko się pozmieniało, a przepisy o alokacji nie były jeszcze wydrukowane. Można się więć nadziać.
TRX zawsze w podręczny - bagażami rzucają na lotniskach bardzo brutalnie. W podręczny biorę też inną cięższą elektronikę (ostatni rekord 18 kg , ale nie musi to przejść !, mnie się udało). Byle by się zmieścić w przepisową walizkę kabinową. Jak się toczy na kółkach , to wagę mniej sie wyczuwa.... Prześwietlenia bagażu ręcznego - jak pisali poprzednicy. Za to głowny bagaż policzono prawie co do kilograma i to po 15 eur za kg. Ostatnio zauważyłem wszędzie niezwykłą restrykcyjnośc w kontroli wagi bagażu głóbnego. Tolerowane są odchyłki max 2 kg. Nigdy tak ostro to nie było obserwowane jak teraz! Zwłaszcza przy powrocie taniej byłoby niektóre rzeczy wyrzucić
|
| |
Electra | 16.02.2025 23:29:48 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|