| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Nagoya UT-108UV antena | |
| | jfr | 26.04.2021 15:26:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 684 #7804794 Od: 2017-11-3
Ilość edycji wpisu: 1 | Cześć,
W popularnym chińskim serwisie aukcyjnym jest mnostwo "doskonałej" "jakości" "anten" samochodowych Nagoya UT-108UV. I są na prawdę tanie, da się wyczekać już za $3. W skrócie - kawałek drutu na magnesiku i kabelku a'la rg-174. W środku żyła gorąca podlutowana do promiennika, natomiast oplot... rzucony swobodnie.
Pytanie jak w ogóle to powinno wyglądać? To chyba z założenia miała być klasyczna "ćwiartka" ale tak na 100% to nie wie chyba nikt. Czy da się z tego coś ulepić? Chętnie bym coś poeksperymentował zanim wywalę.
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu | | | Electra | 29.04.2024 09:30:39 |
|
| | | malcolm | 26.04.2021 15:44:05 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kepler-186f
Posty: 1060 #7804803 Od: 2013-10-1
| Wymień kabel na prawilny i połącz galwanicznie oplot z metalową obudową magnesu o ile w tej antenie jest magnes w metalowej obudowie. Resztę roboty zrobi kontakt magnesu z metalowym podłożem, bo tak jak jest teraz, to żadnej pojemności nie uzyskasz i antena będzie chodziła jak chciała... _________________
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...
...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...
Ultra szybki elektron!!!
8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,
Naucz się w końcu lutować! LINK
Pozdro Malcolm
| | | jfr | 26.04.2021 18:31:41 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 684 #7804871 Od: 2017-11-3
Ilość edycji wpisu: 3 | Mmhmm.. Tak, magnes jest na metalowej blaszce, da się zrobić tak, żeby podłączyć do niej oplot. Na koniec od spodu jest przyklejony plasterek taśmy izolującej więc to absolutnie nie ma styku z karoserią samochodu. Tak to ma działać? Taki jaby wirtualny kondensator? BTW - wg wszelkich opisów na chińskich aukcjach piszą, że ona przyjmuje max. 10W. Zwykle ograniczenia mocy w antenach były spowodowane użytym tam kondensatorem - a tu?? Bo tu nic w środku nie ma, to tylko drut. To co jest powodem limitu mocy? Ten gó**any kabelek?
_________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu | | | SP7TBU | 26.04.2021 19:12:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00JI58
Posty: 1247 #7804885 Od: 2011-1-25
| Dlatego ja nie kupuje Nagoi wolę samemu zrobić antenę albo kupić Markową _________________ '73 Krzysztof
DMR
| | | sp5iou | 26.04.2021 19:50:11 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2010 #7804907 Od: 2012-9-2
| Oplot nie jest rzucony, tylko jest na wcisk. Słabo zabezpieczone mocowanie kabla powoduje że ten oplot się obluzowuje. Trzeba rozebrać, przylutować co nie jes proste, zabezpieczyć kabel przed poruszaniem się w obudowie. Antena w wersji dłuższej z krótszą spiralką jak na swój rozmiar, ma zupełnie dobre osiągi. SWR ok na obydwu pasmach. Oczywiście ustawiona na blaszanym dachu. Sprzężenie z blachą jest pojem ościowe jak w każdej magnasówce. Nadawałem na tym 50W spoko. _________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
| | | RV12P2000 | 26.04.2021 20:32:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 860 #7804948 Od: 2019-5-24
| Nagoya to markowa firma, o czym świadczy choćby ilość nie oryginalnych anten z napisem Nagoya. Kto by się podszywał pod producenta złomu? Nagoya na swojej stronie podaje dystrybutorów w Europie, tam można zapytać o oryginały. Natomiast anteny z napisem Nagoya bywają i przyzwoite i marne. Dlatego kierowanie się samym logo nie jest najlepszą metodą. | | | malcolm | 26.04.2021 22:42:54 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Kepler-186f
Posty: 1060 #7805004 Od: 2013-10-1
| jfr pisze:
Mmhmm.. Tak, magnes jest na metalowej blaszce, da się zrobić tak, żeby podłączyć do niej oplot. Na koniec od spodu jest przyklejony plasterek taśmy izolującej więc to absolutnie nie ma styku z karoserią samochodu. Tak to ma działać? Taki jaby wirtualny kondensator?
Nie wirtualny, tylko normalny kondziorek Tak to ma działać. Każdy kondensator jest zbudowany z niestykających się okładek przełożonych izolatorem. W Twoim przypadku jedna okładka, to blaszka z magnesem a druga, to karoseria samochodu. Pomiędzy nimi izolator
_________________
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...
...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...
Ultra szybki elektron!!!
8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,
Naucz się w końcu lutować! LINK
Pozdro Malcolm
| | | jfr | 27.04.2021 10:40:36 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO90WA
Posty: 684 #7805221 Od: 2017-11-3
| sp5iou pisze:
Oplot nie jest rzucony, tylko jest na wcisk. Słabo zabezpieczone mocowanie kabla powoduje że ten oplot się obluzowuje. Trzeba rozebrać, przylutować co nie jes proste, zabezpieczyć kabel przed poruszaniem się w obudowie. Antena w wersji dłuższej z krótszą spiralką jak na swój rozmiar, ma zupełnie dobre osiągi. SWR ok na obydwu pasmach. Oczywiście ustawiona na blaszanym dachu. Sprzężenie z blachą jest pojem ościowe jak w każdej magnasówce. Nadawałem na tym 50W spoko.
Był rzucony całkiem pod blaszką, trochę go rozprostowałem do zdjęcia. Jest szansa, że on tam w ogóle nie stykał do niczego albo że czasami nawet do gorącej, jak się kablem poruszyło Byłby na wcisk ale skoro sugerujesz lutowanie - zalutuję jak piszesz, tylko jeszcze za sugestią z drugiego posta - jaki kabel użyć? Chciałbym jakiś mega wiotki (ten jest wiotki ale na długości daje jakieś 3dB spadku ) bo magnesik nie trzyma jakoś strasznie mocno (przy 120km/h się odkleja).
malcolm pisze: Nie wirtualny, tylko normalny kondziorek Tak to ma działać. Każdy kondensator jest zbudowany z niestykających się okładek przełożonych izolatorem. W Twoim przypadku jedna okładka, to blaszka z magnesem a druga, to karoseria samochodu. Pomiędzy nimi izolator
Owszem, tak wygląda kondensator. Na marginesie - jeżeli jedną okładką jest blacha samochodu a drugą ta blaszka, podłączona do oplotu, a drugi koniec oplotu we wtyczce, gnieździe radia do masy czyli do blachy... to czy one obie okładki nie są cały czas na tym samym potencjale? _________________ Paweł sierrapapaninepapaalphazulu | | | Electra | 29.04.2024 09:30:39 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|