NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » NAGOYA UT-108UV ANTENA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Nagoya UT-108UV antena

  
jfr
26.04.2021 15:26:54
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 684 #7804794
Od: 2017-11-3


Ilość edycji wpisu: 1
Cześć,

W popularnym chińskim serwisie aukcyjnym jest mnostwo "doskonałej" "jakości" "anten" samochodowych Nagoya UT-108UV. I są na prawdę tanie, da się wyczekać już za $3. W skrócie - kawałek drutu na magnesiku i kabelku a'la rg-174. W środku żyła gorąca podlutowana do promiennika, natomiast oplot... rzucony swobodnie.

Obrazek

Pytanie jak w ogóle to powinno wyglądać? To chyba z założenia miała być klasyczna "ćwiartka" ale tak na 100% to nie wie chyba nikt. Czy da się z tego coś ulepić? Chętnie bym coś poeksperymentował zanim wywalę.




_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
Electra29.04.2024 09:30:39
poziom 5

oczka
  
malcolm
26.04.2021 15:44:05
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Kepler-186f

Posty: 1060 #7804803
Od: 2013-10-1
Wymień kabel na prawilny i połącz galwanicznie oplot z metalową obudową magnesu o ile w tej antenie jest magnes w metalowej obudowie. Resztę roboty zrobi kontakt magnesu z metalowym podłożem, bo tak jak jest teraz, to żadnej pojemności nie uzyskasz i antena będzie chodziła jak chciała... pan zielony
_________________
Obrazek
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...

...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...

Ultra szybki elektron!!!

8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,

Naucz się w końcu lutować! LINK

Pozdro Malcolm

  
jfr
26.04.2021 18:31:41
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 684 #7804871
Od: 2017-11-3


Ilość edycji wpisu: 3
Mmhmm.. Tak, magnes jest na metalowej blaszce, da się zrobić tak, żeby podłączyć do niej oplot. Na koniec od spodu jest przyklejony plasterek taśmy izolującej więc to absolutnie nie ma styku z karoserią samochodu. Tak to ma działać? Taki jaby wirtualny kondensator?
BTW - wg wszelkich opisów na chińskich aukcjach piszą, że ona przyjmuje max. 10W. Zwykle ograniczenia mocy w antenach były spowodowane użytym tam kondensatorem - a tu?? Bo tu nic w środku nie ma, to tylko drut. To co jest powodem limitu mocy? Ten gó**any kabelek? jęzor


_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
SP7TBU
26.04.2021 19:12:55
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO00JI58

Posty: 1247 #7804885
Od: 2011-1-25
Dlatego ja nie kupuje Nagoi wolę samemu zrobić antenę albo kupić Markową
_________________
'73
Krzysztof

DMR

  
sp5iou
26.04.2021 19:50:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2010 #7804907
Od: 2012-9-2
Oplot nie jest rzucony, tylko jest na wcisk. Słabo zabezpieczone mocowanie kabla powoduje że ten oplot się obluzowuje.
Trzeba rozebrać, przylutować co nie jes proste, zabezpieczyć kabel przed poruszaniem się w obudowie.
Antena w wersji dłuższej z krótszą spiralką jak na swój rozmiar, ma zupełnie dobre osiągi. SWR ok na obydwu pasmach. Oczywiście ustawiona na blaszanym dachu. Sprzężenie z blachą jest pojem ościowe jak w każdej magnasówce.
Nadawałem na tym 50W spoko.
_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
RV12P2000
26.04.2021 20:32:05
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 860 #7804948
Od: 2019-5-24
    SP7TBU pisze:

    Dlatego ja nie kupuje Nagoi wolę samemu zrobić antenę albo kupić Markową

Nagoya to markowa firma, o czym świadczy choćby ilość nie oryginalnych anten z napisem Nagoya. Kto by się podszywał pod producenta złomu?
Nagoya na swojej stronie podaje dystrybutorów w Europie, tam można zapytać o oryginały. Natomiast anteny z napisem Nagoya bywają i przyzwoite i marne. Dlatego kierowanie się samym logo nie jest najlepszą metodą.
  
malcolm
26.04.2021 22:42:54
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Kepler-186f

Posty: 1060 #7805004
Od: 2013-10-1
    jfr pisze:

    Mmhmm.. Tak, magnes jest na metalowej blaszce, da się zrobić tak, żeby podłączyć do niej oplot. Na koniec od spodu jest przyklejony plasterek taśmy izolującej więc to absolutnie nie ma styku z karoserią samochodu. Tak to ma działać? Taki jaby wirtualny kondensator?


Nie wirtualny, tylko normalny kondziorek bardzo szczęśliwy
Tak to ma działać. Każdy kondensator jest zbudowany z niestykających się okładek przełożonych izolatorem. W Twoim przypadku jedna okładka, to blaszka z magnesem a druga, to karoseria samochodu. Pomiędzy nimi izolator pan zielony

_________________
Obrazek
Żółtą nić ściężnicy kaźń ryje rysę w twoją jaźń...

...i kiedy widzisz dno gardło ściska ta toń...

Ultra szybki elektron!!!

8-go dnia bogowie stworzyli Malcolma a niebiosa zatańczyły... 😁,

Naucz się w końcu lutować! LINK

Pozdro Malcolm

  
jfr
27.04.2021 10:40:36
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90WA

Posty: 684 #7805221
Od: 2017-11-3
    sp5iou pisze:

    Oplot nie jest rzucony, tylko jest na wcisk. Słabo zabezpieczone mocowanie kabla powoduje że ten oplot się obluzowuje.
    Trzeba rozebrać, przylutować co nie jes proste, zabezpieczyć kabel przed poruszaniem się w obudowie.
    Antena w wersji dłuższej z krótszą spiralką jak na swój rozmiar, ma zupełnie dobre osiągi. SWR ok na obydwu pasmach. Oczywiście ustawiona na blaszanym dachu. Sprzężenie z blachą jest pojem ościowe jak w każdej magnasówce.
    Nadawałem na tym 50W spoko.

Był rzucony całkiem pod blaszką, trochę go rozprostowałem do zdjęcia. Jest szansa, że on tam w ogóle nie stykał do niczego albo że czasami nawet do gorącej, jak się kablem poruszyło wesoły Byłby na wcisk ale skoro sugerujesz lutowanie - zalutuję jak piszesz, tylko jeszcze za sugestią z drugiego posta - jaki kabel użyć? Chciałbym jakiś mega wiotki (ten jest wiotki ale na długości daje jakieś 3dB spadku bardzo szczęśliwy ) bo magnesik nie trzyma jakoś strasznie mocno (przy 120km/h się odkleja).

    malcolm pisze:


    Nie wirtualny, tylko normalny kondziorek bardzo szczęśliwy
    Tak to ma działać. Każdy kondensator jest zbudowany z niestykających się okładek przełożonych izolatorem. W Twoim przypadku jedna okładka, to blaszka z magnesem a druga, to karoseria samochodu. Pomiędzy nimi izolator pan zielony

Owszem, tak wygląda kondensator. Na marginesie - jeżeli jedną okładką jest blacha samochodu a drugą ta blaszka, podłączona do oplotu, a drugi koniec oplotu we wtyczce, gnieździe radia do masy czyli do blachy... to czy one obie okładki nie są cały czas na tym samym potencjale?
_________________
Paweł
sierrapapaninepapaalphazulu
  
Electra29.04.2024 09:30:39
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » NAGOYA UT-108UV ANTENA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny