NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » ANTENA SAMOCHODOWA "KF OUTBACK 2012"

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

antena samochodowa "KF Outback 2012"

  
sp8daj
10.03.2019 22:29:15
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: KO00UO / Tarnobrzeg

Posty: 69 #2645578
Od: 2018-10-12
Witam.
Szukam anteny samochodowej na kf.
Coś co można przykręcic na magnes. Nie musi być w czasie jazdy. Samochód osobowy. Chciałbym popracować na zasadzie - jadę z pracy - mam pół godz czasu - staję na parkingu, wyciągam magnes, stawiam na dachu i do dzieła.
Czy są w miarę sprawne takie anteny? Czy może używał ktoś anteny "12 pasmowa samochodowa antena KF Outback 2012"
http://hamradioshop.pl/radiotelefony-amatorskie-i-profesjonalne/detail/20-anteny-samochodowe/flypage/524-12-pasmowa-samochodowa-antena-kf-outback-2012.html?sef=hcfp.
Wszelkie sugestie mile widziane.
_________________
--
Paweł
  
Electra23.10.2019 09:33:35
poziom 5

oczka
  
SQ5OVG
11.03.2019 00:31:57
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 136 #2645610
Od: 2011-10-10
Temat był: http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3534&temat=59463&nr_str=1

Antenę taką zrobiłem. Na samochodzie działa, od 20m w górę dość skuteczna. Wymaga połączenia z "masą" samochodu, sam magnes nie wystarczy, szczególnie na dolnych pasmach.
_________________
Marek.
  
ante1000
11.03.2019 10:11:19
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 218 #2645660
Od: 2016-1-20
Witam, mam tę antenę. Antena mało skuteczna poniżej 21MHz, konieczne jest poza tym, tak jak przedmówca napisał, połączenie podstawy z masą auta. Na 80 i 40m - całkowite nieporozumienie, moc idzie głównie w grzanie cewek.
Można się bawić w wydłużanie promiennika (inny, dłuższy pręt od CB) i redukowanie cewek. Wtedy sprawność rośnie.
_________________
----------------------------------------------------------------

Obrazek
  
sq6cox
11.03.2019 12:33:27
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: lubin 145,225 Mhz

Posty: 55 #2645694
Od: 2018-9-10
Mam taką antene mam kilkadziesiąt krajów zrobionych na ft 8 . Do samochodu można użyć
ale nie licz na jakieś super łączności. 40 m to jeszcze jako tako ale 80m to już większe wyzwanie ,no ale co tu wymagać. No przecież nie założysz ant.w3dzz na mobila.aniołek
  
SP3ANL
11.03.2019 16:41:20
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 137 #2645755
Od: 2017-5-29


Ilość edycji wpisu: 2
Jeżeli pasmo 80m nie jest potrzebne, to podobno DX-UHV jest lepsza od Outback:
http://www.konektor5000.pl/index.php?p2401,d-or-dx-uhv-antena-kf-wielopasmowa-7-14-21-28-50-144-430-mhz-dlugosc-do-190cm-zlacze-pl-lepsza-od
http://ar-system.pl/pl/antena-d-original-dx-uhvmobilowa-kfuhfvhf.html
W tej antenie cewka nie jest na samym dole, tylko jest wysoko, czyli najpierw pręt (promiennik), potem cewka i drugi odcinek pręta.
W jednym momencie możesz mieć jedno pasmo KF lub ewentualnie dwa pasma KF (druga cewka i końcówka jest skierowana w bok).
  
sq1bhk
09.06.2019 09:53:28
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2580 #3893701
Od: 2009-3-30


Ilość edycji wpisu: 1


cos ci sie pomyliło - nie znasz zasady działania takich anten--
dolna czesc anteny pracuje na 2/70 natomiast cewki górne z precikami działaja na KF-ie a dół jest tylko masztem !!!!!

.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sq1bhk
09.06.2019 10:00:43
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2580 #3893706
Od: 2009-3-30

mozesz zastosować taką antene na POTRÓJNYM MAGNESIE bo każdy pojedyńczy jest zbyt słaby,
a kolejna sprawa: wszystkie wymiary totalnie sie porozjezdzają
i kolejna sprawa : przy nadawaniu wszystkie czesci metalowe beda parzyły- kopały i elektronika w aucie moze oszaleć od w.cz.

podstawowe mocowanie przy takich antenach to uchwyt połaczony galwanicznie z nadwoziem pojazdu i do tego umieszczony na koncach nadwozia przeciwnie dla UKF.

.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
SP3ANL
09.06.2019 12:03:28
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 137 #3893757
Od: 2017-5-29

Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF?
  
sq1bhk
12.06.2019 19:35:00
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2580 #3924186
Od: 2009-3-30
    SP3ANL pisze:

    ....
    Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF?

jest tylko zwykłym masztem niczym innym dla KF, podczas odbioru stacji złap za dolny pret -- nie bedzie pogorszenia sygnału.

.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
SP3ANL
13.06.2019 20:49:25
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 137 #3935809
Od: 2017-5-29


Ilość edycji wpisu: 2
    sq1bhk pisze:

      SP3ANL pisze:

      ....
      Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF?

    jest tylko zwykłym masztem niczym innym dla KF, podczas odbioru stacji złap za dolny pret -- nie bedzie pogorszenia sygnału.

    .


OK, napisałeś to samo, co w poprzednim poście, czyli efekt końcowy. Natomiast pytanie było o to, z czego to wynika.
Na szybko znalazłem dwie strony na temat opisu anteny GP z cewką:
http://newsuperantenna.com/MP1-SuperStick-Portable-Vertical-Antenna-Deluxe/
http://www.66pacific.com/calculators/coil-shortened-vertical-antenna-calculator.aspx

Czy w tych antenach, dolna część (element od podstawy do cewki) działa jako część anteny czy jako maszt? Jeżeli jako część anteny, to z czego wynika różnica, że w DX-UHV jest inaczej, czyli od podstawy do cewki to jest maszt (przy założeniu, że antena jest montowana na stałe, a karoseria staje się przeciwwagą)? Domyślam się, że w porównaniu pominąłem jakiś bardzo istotny szczegół? Jaki to szczegół?
  
Electra23.10.2019 09:33:35
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » ANTENA SAMOCHODOWA "KF OUTBACK 2012"

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

randki | własny sklep internetowy | promocje | CyberCiekawostki | darmowe forum | sklepy
opinie, testy, oceny | katalog stron | toplsta