antena samochodowa "KF Outback 2012" |
sq1bhk pisze: SP3ANL pisze: .... Fakt, na temat zasady działania nic nie wiem. Ale skoro konstrukcyjnie jest to pręt, potem cewka, a dalej drugi pręt (analogicznie do skróconego dipola z cewkami, które mogą być w dowolnym miejscu, tyle, że ich indukcyjność należy dobrać do częstotliwości i długości odcinka przed i za cewką), to dlaczego odcinek od miejsca zasilania do cewki miałby nie działać jako część anteny KF? jest tylko zwykłym masztem niczym innym dla KF, podczas odbioru stacji złap za dolny pret -- nie bedzie pogorszenia sygnału. . OK, napisałeś to samo, co w poprzednim poście, czyli efekt końcowy. Natomiast pytanie było o to, z czego to wynika. Na szybko znalazłem dwie strony na temat opisu anteny GP z cewką: http://newsuperantenna.com/MP1-SuperStick-Portable-Vertical-Antenna-Deluxe/ http://www.66pacific.com/calculators/coil-shortened-vertical-antenna-calculator.aspx Czy w tych antenach, dolna część (element od podstawy do cewki) działa jako część anteny czy jako maszt? Jeżeli jako część anteny, to z czego wynika różnica, że w DX-UHV jest inaczej, czyli od podstawy do cewki to jest maszt (przy założeniu, że antena jest montowana na stałe, a karoseria staje się przeciwwagą)? Domyślam się, że w porównaniu pominąłem jakiś bardzo istotny szczegół? Jaki to szczegół? |