NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » ANTENY » MOBILOWA NA KF

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

Mobilowa na KF

  
SQ9ORQ
12.04.2011 13:40:00
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90JW

Posty: 314 #682337
Od: 2011-3-29
Jaką polecacie antenę do mobila i żeby też mógł z niej korzystać jako bazowa. Myślałem o czymś takim http://inradio.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_ak/product_id,1196/category_id,140/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,45/. Zależy mi głównie żeby korzystać z 3,5 7 28 50 MHz.
_________________
SQ9ORQ - SO9I
Przemek
  
Electra25.04.2024 15:04:52
poziom 5

oczka
  
sp5nvx
12.04.2011 13:44:42
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #682340
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 3
Zerknij na antenę MP-1.

Obrazek
Obrazek
_________________
73!
Tom
  
WV9S
12.04.2011 14:50:18
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #682388
Od: 2007-5-10
Moim zdaniem (uzytkuje ten rodzaj anten od okolo 20 lat) jest antena typu ham stick. Produkuje je kilka firm w USA...a od biedy mozna sobie ja samemu zrobic.
http://www.theaudioguru.com/products/10-METER-3%7B47%7D8%22-HAMSTICK-STYLE-ANTENNA.html
Strona ta jest pierwsza lepsza z google. Jesli wejdziecie na google, kliknijcie na IMAGES zamiast na WEB. Wyskoczy wam masa fotek...co ludzie potrafia zrobic z tych anten. Sa to anteny jednopasmowe i to jest ich najwiesza zaleta...sa dostrojone do danego pasma. Pokrywaja (oprocz 80 m) cale zakresy. Zrobilem na tym (w ciagu tych lat uzytkowania z mobilu) wszystkie kontynenty. Porownujac je z innymi jest nie do pobicia. 73! Zbyszek
  
sq1bhk
12.04.2011 15:23:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #682417
Od: 2009-3-30


To jest tylko KD kawałek druta a gdzie reszta anteny-bez cewki przedłuzającej zadziała tylko na 28 i 50MHz
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sq1bhk
12.04.2011 16:22:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #682453
Od: 2009-3-30
Kolega WV9S opisuje jednopasmowe anteny z mocowaniem na 3/8x24 ,
troche blizsza nam oferta np. :
http://radiokf.pl/moonraker-c-11_32.html?osCsid=e5a79436d17c1948765bf62057aeb965

wielopasmowa 80-6m
http://inradio.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_ak/product_id,1202/category_id,140/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,45/
lub taka
http://inradio.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage_ak/product_id,1201/category_id,140/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,45/
albo temu podobne konstrukcje
http://www.rfparts.com/diamond/sd3301.html
.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
WV9S
12.04.2011 16:34:43
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #682459
Od: 2007-5-10
wielopasmowe anteny mobilowe mnie nie przekonuja. Nikt mi nie powie ze czarne jest czarne :-).
Dwa kompromisy? Owszem mozna postawic, zamontowac i cos tam slyszec...ale w dalszym ciagu nikt mnie nie przekona ze biale jest biale lub jak wyzej.
Jedna rade jaka jednak mam to pozycja anteny na samochodzie. Ja stawiam na srodku dachu. Sa tacy co montuja te anteny na zderzaku :-). Nie dosc ze duzo czesc energii idzie w plecy i glowe...to jeszcze czesc dlugosci anteny jest "zaekranowana".
Na roznych dystansach / pasmach sprawdzalem czy jest jakas kierunkowosc tych anten. I zauwazylem ze jest ... wzdluz samochodu (im wyzsze pasmo).
  
SQ9ORQ
12.04.2011 17:04:34
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90JW

Posty: 314 #682466
Od: 2011-3-29
ANTENA OUTBACK 1899 a co powiecie o tej antenie??
_________________
SQ9ORQ - SO9I
Przemek
  
SQ9ORQ
12.04.2011 17:52:03
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: JO90JW

Posty: 314 #682498
Od: 2011-3-29
a do AMPRO-20 jaką podstawę (musi być magnetyczna)?
_________________
SQ9ORQ - SO9I
Przemek
  
SQ7ACP
12.04.2011 18:02:40
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO01am / Tomaszów Maz.

Posty: 1088 #682506
Od: 2009-12-30
Ja używam Moonraker SPX 300S jakoś głucha nie jest i nie narzekam, a nawet sprawdzałem patent z opcją z parapetu i słyszy całą Europę prawie.
_________________
Wykaz oddziałów OT PZK ułożonych numerycznie

Spis klubów, grup i stowarzyszeń krótkofalarskich w SP

Mapa klubów krótkofalarskich w SP

sq7acp.pl

FB:SQ7ACP

Pozdrawiam
  
sp5es
12.04.2011 18:20:20
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 138 #682525
Od: 2010-6-28
    SQ9ORQ pisze:

    a do AMPRO-20 jaką podstawę (musi być magnetyczna)?


Nie musi
Może być izolator z gwintem np/3/8",a ten na dowolnym zamocowaniu do karoserii, blachy, uchwytu, haka - co daje dobrą masę z autem.
  
WV9S
12.04.2011 18:26:54
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #682533
Od: 2007-5-10
Ja uzywam uchwytu na trzech magnesach. Wytrzymuje silne wiatry i jazde powyzej 130 km/h. W Europie probowalem przy predkosciach wiekszych (F) ale nie bede sie "chwalil". Nie przewraca sie (nie odrywa sie) nawet jesli wjedziesz do garazu i antene zlamiesz :-). Pamietam, ze w calej historii podstawa "oderwala sie" 2-3 razy. Nie porbowalbym z pojedynczym magnesem nawet duzych rozmiarow. 3 lub 4 ... i mozna jezdzic.
  
Electra25.04.2024 15:04:52
poziom 5

oczka
  
WV9S
12.04.2011 18:32:46
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #682545
Od: 2007-5-10
jpq: nie mam takich dylematow. Uzywam parasola (od razu sa przeciwwagi). Proste! :-)
  
sp5es
12.04.2011 18:45:01
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 138 #682557
Od: 2010-6-28
    WV9S pisze:

    Ja uzywam uchwytu na trzech magnesach. Wytrzymuje silne wiatry i jazde powyzej 130 km/h. W Europie probowalem przy predkosciach wiekszych (F) ale nie bede sie "chwalil". Nie przewraca sie (nie odrywa sie) nawet jesli wjedziesz do garazu i antene zlamiesz :-). Pamietam, ze w calej historii podstawa "oderwala sie" 2-3 razy. Nie porbowalbym z pojedynczym magnesem nawet duzych rozmiarow. 3 lub 4 ... i mozna jezdzic.


Mnie się oderwała - na 3 magnesach.
130 km/h i autostrada pod Koninem.
Wolę dalej nie opowiadać co było.
Jedno jest pewne zostało trochę złomu - bez anteny i magnesów...
  
WV9S
12.04.2011 20:38:35
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: Kansasville, WI, USA

Posty: 234 #682634
Od: 2007-5-10
Tak 130 km/h to troche za duzo (nawet bez anteny). na trasie dom - Chicago (okolo 260 mil) zaoszczedza sie teoretycznie 30-45 minut, a zmniejsza ryzyko: rozmowy z policja, $300 mandatu, wypadku etc. Oraz szybkiego i krotkiego hamowania gdy np. sarna wyjdzie na droge.
A jesli chodzi o wycie, to zauwazylem, ze ten halas skutecznie odstrasza zwierzeta. Ja na dachu mam 3 anteny na dlugich trasach, zeby nie trzeba zatrzymywac si e zmieniac pasma...i te wibracje tak sie nakladaja, ze (i oby tak dalej) nie mialem kontaktu z sarnami, ktorych tutaj bardzo duzo.
  
SQ9GEH
12.04.2011 21:48:28
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków JO90WB

Posty: 885 #682683
Od: 2009-5-28


Ilość edycji wpisu: 1
    SP1JPQ pisze:

      sp5es pisze:



      Mnie się oderwała - na 3 magnesach.
      130 km/h i autostrada pod Koninem.
      Wolę dalej nie opowiadać co było.
      Jedno jest pewne zostało trochę złomu - bez anteny i magnesów...


    proponuję, żebyś opowiedział.
    Może to odstręczy innych od jazdy 130 z batem na dachu na magnesie (na innym uchwycie też nie polecam).
    Próbowałem jechać ze swoim moonrakerem niecałe 90 i wyła tak jakbym całe piekło za sobą ciągnął.
    Po prostu nie dało się jechać


Obrazek

Kłaniają się podstawy aerodynamiki oczko

Ja na Transicie mam 2 anteny czyli NR770R na 140 mm podstawie i ML145 na 145 mm i jakoś ich nie pogubiłem wesoły

jutro pstryknę fotkę jak stoją na dachu Transita
_________________
Wracałem sobie wczoraj pieszo z pracy do domu i koleś wbijający na dachu gwoździe nazwał mnie 'małym paranoidalnym dziwakiem'... Kodem Morse'a.

Vy 73 Bogusław
  
sp5re
12.04.2011 23:12:59
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #682746
Od: 2011-4-3
Witam wszystkich Kolegów.

Ja rzadko jeżdżę powyżej 130. W trasie zawsze anteny na dachu. tzw Ampro na 30 lub 80 zależy od pory dnia. Przerobiłem z mobilowych anten Outbacka (przełączane pasma), BB2M Diamonda (wielopasmowa bez przełączania) i tzw. ampro jednopasmowe. Swoje jednopasmóki kupiłem kiedy jeszcze nie było ampro w sprzedaży, a były mfj 1675 na 80 i 1620 na 20. Nie ma lepszych anten niż te monobandowe. BB2M sygnał 2-4 s gorszy. Outback 1-2 s gorszy nież mfj (ampro). Na 20 m z auta zrobiłem USA, Kanadę i raz Koreę :-) (potwierdzone na LOtw). Europa to żaden wyczyn z tej anteny. Na 80tce Poslka, czechy, Belgia. Raporty 57. U mnie jeżdżą te anteny na magnesie. Poza miastem, gdy daje się jechać 120-130 to tak jadę. Szybciej nie. Nie miałem żadnych kłopotów z magnesowymi podstawami (potrójne) chociaż nie trzymają pełną powierzchnią przez ryflowanie dachu.

Podsumowując - jeśli chce się robić QSO z anteny mobilowej to zdecydowanie polecam jednobandowe ampro od 20tki w górę. Na 40/80 lepiej kupić oryginał mfjta, bo ampro często nie stroją na te niższe pasma. Nie mam doświadczeń z antenami typu śrubokręt, być może te wielopasmowe się sprawdzają. I tu chętnie usłyszałbym komentrzże użytkowników
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sp5re
12.04.2011 23:54:05
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02lh

Posty: 843 #682757
Od: 2011-4-3
Dzięki za info.
_________________
73
Hubert


Per aspera ad astra.
  
sq1bhk
13.04.2011 00:26:56
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Olek Warzymice JO73FJ

Posty: 2581 #682763
Od: 2009-3-30


Ilość edycji wpisu: 3
[quote=SQ9GEH]
    SP1JPQ pisze:

      sp5es pisze:



      Mnie się oderwała - na 3 magnesach.
      130 km/h i autostrada pod Koninem.
      Wolę dalej nie opowiadać co było.
      Jedno jest pewne zostało trochę złomu - bez anteny i magnesów...


    proponuję, żebyś opowiedział.
    Może to odstręczy innych od jazdy 130 z batem na dachu na magnesie (na innym uchwycie też nie polecam).
    Próbowałem jechać ze swoim moonrakerem niecałe 90 i wyła tak jakbym całe piekło za sobą ciągnął.
    Po prostu nie dało się jechać


Obrazek


Kłaniają się podstawy aerodynamiki oczko

Ja na Transicie mam 2 anteny czyli NR770R na 140 mm podstawie i ML145 na 145 mm i jakoś ich nie pogubiłem wesoły

jutro pstryknę fotkę jak stoją na dachu Transita

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

ale takich anten nie ma co porównywać do 2-2.5m monobanderów KF .
.........................................................................
.
_________________
vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net
KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU
  
sp3hwr
13.04.2011 01:51:42
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Posty: 191 #682770
Od: 2010-2-24


Ilość edycji wpisu: 1
Cześć! Czytam niektóre wpisy o mocowaniu anten KF ze zdziwieniem. Skąd wzięło się powszechne zaufanie do podstaw magnetycznych? Chyba nie z prób i błędów (szkoda szyb).

Jadąc ostatnio na A2 przy prędkości 140-150km/h zrobiłem kilkanaście QSO na 40m.
Zerkałem raz po raz w lusterko i widziałem moją antenę, która prawie leżała w poziomie za sprawą sprężyny w podstawie (siehe foto: QRZ.COM).
Raporty: 59-59+15dB potwierdzały możliwość nawiązania jakiej, takiej łączności bez konieczności stosowania magnesów.
Magnes to sposób mocowania przeszczepiony z CB-radia z całą filozofią "radia na chwilę" bez wiercenia lub przykręcania. Radioamatorowi to nie przystoi. Poza tym taki pojazd z 2 metrową anteną to dziwadło i przypomina Łunochod. Chcę przekonać do rozwiązań trwałych i eleganckich.

Uchwyt krawędziowy na stabilnym górnym brzegu tylnych drzwi auta uważam za idealny sposób mocowania. Doświadczenie pokazuje, że w czasie normalnej, nie terenowej jazdy liczą się tylko siły wsteczne (wiatr). W razie zderzenia czołowego antena zamieni się co prawda w oszczep w locie, ale wtedy mnie to już raczej nie dotyczy.
Po 20 latach "mobilowania" na KF cenię sobie nade wszystko komfort jazdy z radiem. Nigdy nie dałem się przekonać do podstaw magnetycznych.
Ryzyko wybicia szyby fruwającym magnesem nie dałoby mi, co prawda, zasnąć za kierownicą, jednak jazda 90km/h po autostradzie z powodu radia, to porażka.

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest montaż, zwłaszcza długiej anteny, na zderzaku lub haku. W czasie jazdy antena odchyla się do tyłu, tworząc z pojazdem rodzaj dipola.
Relingi na dachu umożliwiają jeszcze solidniejsze mocowanie nieco krótszej anteny. To ważne przy antenach sztywnych lub ciężkich. Zostawmy magnesy dla UKF lub CB.
VY73 Grzegorz aniołek
_________________
vy73Greg
  
SQ9GEH
13.04.2011 06:49:50
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków JO90WB

Posty: 885 #682784
Od: 2009-5-28


Ilość edycji wpisu: 1
    sq1bhk pisze:

      SQ9GEH pisze:




      Kłaniają się podstawy aerodynamiki oczko

      Ja na Transicie mam 2 anteny czyli NR770R na 140 mm podstawie i ML145 na 145 mm i jakoś ich nie pogubiłem wesoły

      jutro pstryknę fotkę jak stoją na dachu Transita

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ale takich anten nie ma co porównywać do 2-2.5m monobanderów KF .
    .........................................................................
    .


w sumie ML 145 ma tylko 1.4m ale na samochodzie mierzącym 195 cm od ziemi do dachu jazda z ponad dwumetrową anteną spowodowało by ze zgubił bym ją przy najbliższym wiadukcie.
_________________
Wracałem sobie wczoraj pieszo z pracy do domu i koleś wbijający na dachu gwoździe nazwał mnie 'małym paranoidalnym dziwakiem'... Kodem Morse'a.

Vy 73 Bogusław
  
Electra25.04.2024 15:04:52
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 3>>>    strony: [1]23

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » ANTENY » MOBILOWA NA KF

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny